Teddy píše:madmarty píše:
Legalizace bude problém. Emise dnes už neuděláš, ten kdo si to lajzne končí, při emisích je napojena ŘJ, jakákoliv změna v SW je důvod pro vyhození od emisí

Je to online.
Toto bohužel není pravda - vlastní zkušenost.
Vlastní zkušenost v letošním roce ? Jelikož se ty emisní kontroly skutečně kontrolují, tedy zda tam nepodvádějí (něco ošulit jde, něco už nejde) tak část provozovatelů emisi buď skončí, nebo dostanou flastry že to už znovu neudělají. Pravidlo, či standard vždy utváří většina, ne menšina. Pokud jedna ze sta provozoven emisí tohle udělá, nelze se na to spoléhat před přestavbou auta která bude značně nákladná. I kdyby to nějaký odvážlivec dnes emisně udělal, tak za dva roky už to udělat nemusí. V autě nasypáno spousta peněz a co s ním potom ?
Zkráceně, můžeš tvrdit že lze jezdit bez dálniční známky jen proto, že jsi jeden z mála které nechytli, ale je to otázka času.
Pro rejpaly

Nejsem odpůrce přestaveb a tuningu, ani nesouhlasím s platnou legislativou v tomto směru, ale prostě to tak je a bude jen hůř. A jestli bych si měl přestavět auto jen proto že jiný nemám rád, musím být ochotný nést veškeré následky, nebo si připustit že už nejsem dítě a pořídím si jinou hračku. Jeden němec automechanik si postavil, upravil, auto. Sání, motor, komplet výfuk, podvozek. Emise by splnil, bezpečnost asi taky, přesto ani u nich nedostane technickou. Všechny výjimky a zkoušky by jej stály tolik, že to dělat nebude. Jednou za rok vezme podval a doveze si auto na okruh u nás v Mostě, tam si zajezdí a na podvalu to veze domu. Tohle je do budoucna jediná možnost, která člověka nezničí.
Brzy to zde bude jako v Německu a Rakousku. Hulí ti auto ? Na místě ti mobilní STK udělá kontrolu emisí, pokuta 2.000 EUR a zákáz pokračování v jízdě, je-li to na dálnici tak se připočte nucený odtah mimo dálnici. Do evidence STK se zapíše že auto neprošlo a nikdo si už nelajzne ti emise a STK udělat.
Z obdobných důvodů jsem upustil od kompresoru na V8

Kde by to vyšlo podstatně levnějc, než úpravy nafty.
Teď asi nas-eru pár z vás, ale nikdo to zde neřeší. Řidič vozidla nese plnou odpovědnost za způsobené škody. Dojde-li k nehodě a bude na vozidle nepovolená úprava, která by mohla mít vliv na nehodu, pojišťovna nezaplatí ani korunu. Já osobně nebudu riskovat že do mě nějaký pako nabourá a zaplatím kdoví jaké škody. Riskovat řidičák. Nejde jen o to si říct, že tohle si udělám, STK a emise nějak ojebu a to je vše. Rizika jsou velká, sám vím že mladý člověk takto vůbec nepřemýšlí. Ale teprve pokud se párkrát spálí a uvidí jak to ve skutečnosti muže chodit a jak to chodí, začne uvažovat vč. možných následků. Asi jako když si řeknu v 18-ti jdu se ožrat a co bude zítra to neřeším, nemusím. Člověk zestárne o nějaký rok, získá zkušenosti a najednou vidí na druhy den plno důvodů proč se dnes zrovna nemůže ožrat
Až to přestavíš, uděláš emise a STK, máš u mě flašku.