Stránka 3 z 3
Napsal: úte 17.11.2015 13:23
od JH76
Tomas_Hartge píše: Nechci hanit BMW, ale tomu co vytvořil 530d a jeho odvozeniny bych dal medaili. Kvůli rozvodům rozebrat půl auta a rozhodit 3/4 motoru je fakt síla. A to jsem si před koupí říkal, že to má řetěz a že už rozvody nikdy dělat nebudu

Nebo ano, ale po 500000km a né na 250000km...
Jestli to nebude tím, že u 160 kW verze to tak bylo, že se na řetězy ani při půl mega km sahat nemusí a tak se při konstruování motoru na přístup k rozvodům myslet nemuselo - rozvody byly "doživotní". Což se samozřejmě změnilo při přechodu na vyšší EUROemisní normu u verzí 170/173 kW zeslabením řetězů, které můžou mít už po 200 tis. km dost - majitel auta buď o potenciálním problému vůbec neví, nebo ví a neřeší, výsledek je shodný: jezdí, dokud se mu to nepotká (nebo má štěstí a čeká to až dalšího majitele). A pokud majitel nechce jít na riziko a udělá výměnu včas a preventivně, tak je to holt komplikovanější operace. BMW AG asi dobře vědělo, že s EURO 4 se rapidně zkrátí životnost rozvodů, ale dělat je servisně přístupnější při dané konstrukci motoru a auta dost dobře nešlo. Navíc jim to asi ani nevadilo a možná to dokonce uvítali, přece jen hlavně v západní Evropě některá auta i s 200-250 tis. km pořád jezdí do autorizáků a je to pro ně kšeft, popř. se v autorizáku koupí aspoň nové rozvodové sady, popř. mnohem víc dílů, když už se to potkalo. A navíc - kdo na to nemá nervy a má prachy, pustí staré BMW do světa a koupí nové o to dřív. Fabrice tohle myslím celkem vyhovuje, lidi to samozřejmě naštve, ale ne v takovém rozsahu, aby úplně zanevřeli na značku a přešli k jiné. Takže pro výrobce plusy převažují. Pro nás, co pak tyhle auta kupujeme jako 2. majitelé, je to samozřejmě naopak

Napsal: úte 17.11.2015 13:36
od rhinos
vim ze je to znacne individualni ale na kolik orientacne vyjde s praci preventivni vymena?
Napsal: úte 17.11.2015 13:44
od JH76
rhinos: Za 10 min. to odjíždím zaplatit mému mechanikovi, tak dám vědět, na kolik mi to spočítal. Ale dělalo se toho na autě kromě rozvodů mnohem víc (spojka, dvouhmoťák atd.).
Napsal: úte 17.11.2015 13:50
od rhinos
dik
Napsal: úte 17.11.2015 13:55
od Vlasta
rhinos píše:vim ze je to znacne individualni ale na kolik orientacne vyjde s praci preventivni vymena?
Za 25-30 se to asi dá sfouknout. Potom ještě přijdeš na to, že je špatná řemenice na klice, to je dalších 10, plus u manuálu dvouhmota za 20
Napsal: úte 17.11.2015 18:05
od TANN3R
Máš v tom zmatek, řemenice stojí 6k a dvouhmota 10k..
Napsal: stř 18.11.2015 01:22
od Tomas_Hartge
Co se může vysrat na řemenici? Napadá mě pouze torzní tlumič, ale nevím jestli je u BMW součástí řemenice? Jak se závada řemenice tedy projevuje? Když už to budu dělat, tak bych to vyměnil...

Napsal: stř 18.11.2015 07:09
od Vlasta
TANN3R píše:Máš v tom zmatek, řemenice stojí 6k a dvouhmota 10k..
Beru ceny z katalogu AK. Řemenice Febi 9 tis., dvouhmota LUK 22 tis. Ale asi se to dá levněji, je otázka, co to bude za díly
Napsal: stř 18.11.2015 09:13
od Blackie
Na řemenici se vysero to,že se utrhne ta guma co jí drží "pohromadě" a bude se protáčet,šmajdat.... No prostě nebude fungovat a u nafty je to častá závada.
Napsal: stř 18.11.2015 09:21
od surfis
Febi řemenici jsem kupoval za 4500Kč. Origo BMW stojí cca 12800.
Napsal: stř 18.11.2015 16:01
od TANN3R
Vlasta píše:TANN3R píše:Máš v tom zmatek, řemenice stojí 6k a dvouhmota 10k..
Beru ceny z katalogu AK. Řemenice Febi 9 tis., dvouhmota LUK 22 tis. Ale asi se to dá levněji, je otázka, co to bude za díly
Coteco řemenice a samozřejmě LUK dvouhmota (na E60 do rv 04 ani jiný výrobce neexistuje), oboje z běžné distribuce. Hlavně mi nepiš, že jsou to napodobeniny.. Auto kelly nebo Elit jsou ty nejdražší obchody, pokud nejsi servis. Když máš dostatečný odběr, i oni ti dají trvalou slevu na vše klidně 50%.