Stránka 3 z 3

Napsal: úte 25.08.2015 15:16
od Quido
Já ho mám cca 1,5 roku starej, protože původní vyhořel a způsobil zkrat v liště nad vstřikama. Teď už tam mám pro jistotu pojistku, takže to prubnu, jak dlouho to vydrží :-D

Napsal: pon 29.08.2016 14:12
od RealD
Ahoj, chtěl bych se podělit o zkušenost a zároven prosím o radu.
BMW 740i E38 (11/1999). Dost mi vadilo, že systém pracuje na 105-115 stupních. Ano tenkrát to byl "boom" že vymysleli něco tak pecka a fungovalo to, ale starochům to dnes odpaluje zbytečně hadice a namáhá motor.
Navíc jak bylo zmíněno - 840i (stejny motor) tam tuhle blbost neměl.
Dál jsem tam toto http://www.ebay.com/itm/80-C-Thermostat ... xyUrZSwcNg
aneb kit na termostat s custom termostatem 80 stupnu.
Praxe je taková - stále se to drželo na 90-93 i na volnobeh.
Ovšem pumpa byla jeste origo stará a měla vakl. Dal sem novou, skladem byla jen SKF s kovovou přírubou na řemenici. On dob co sem ji tam dal se teplota drží 93-97 při jízde, na volnoběh a kord v létě je to schopné vystoupat na 110.... :( a verim ze kdybych to auto nechal stát jeste dýl, pude ještě výš. Ted kdyz je kolona sem na 100 hned.
Chci se zeptat - je možné, že pumpa prostě nemá takový výkon? To je blbost ne? Případně co za značku byste doporučily?
Zase nechce se mi zbytečně vyhazovat 5000kč za original. (ten stejně někdo vyrábí ale nevím kdo?) A případně nakou druhošku, ale už pořádnou. A pokud to tím není tak pak ale čím? je možné že ten termostat jak je tim pádem otevřeny FURT tak se zahřeje cely obsah vody a tim padem to cirkuluje o stejne teplotě? Udaje o teplotě beru ze skryteho menu budíků pod č. 7. (to je ale teplota z bandasky kde je čidlo?) Nechápu to moc jak se to může stát. To tim pádem při elektricky řízenem origo termostatu musí v motoru byt velké peklo :/
nebo odkud to ukazuje prosím? Díky

Napsal: pon 29.08.2016 16:39
od ACDC
Čidlo je přímo na domečku termostatu. Já mám teď vlastně stejný co ty, ale samodomo, termostat taky 80st C (měl jsem obavu, zda to není málo) a normálně je to do těch 90-95, ale už taky vylezl na 100 asi. Pokud motor protočím, sleze to. Funguje ti viskospojka? Pak by musel jet el. ventilátor už naplno. Ale to se asi nezblázní, v Italii vloni v hicech jsem měl při zapnutém ohřevu termostatu 120. Na malé otáčky, stačilo dát třeba dvojku, projet na 2-3 tisíce a okamžitě to lezlo dolů. To čerpadlo to prostě nestačí v tom horku a ještě s klimou dostatečně honit. Vezmi si, že pro topení je tam pomocné čerpadýlko, bez něj by to na volnoběh taky moc netopilo.To už se ale nestane, ty extrémy do výšin.

Napsal: úte 30.08.2016 12:30
od RealD
Myslíš to čidlo co je vložené zhora na tělu vodní pumpy? aneb díl č.9 ? Seš si jist?
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_1535
Viskozu sem dal jinou a fučí jak prase to slysim i zevnitř auta když v něm sedím - fučí samozřejmě kdyz se rozjedu. Na volnoběhu spíš vánek ale to je normalní ne? Po rozjetí to udělá vír až se z toho krytka plusu otevře co je na hlavě. :D
No příde mi to na ho***. Aneb mam auto co musí byt vymyslené abych v klidu mohl byt na volnoběhu i v horku. Běži mi klima, jedu a proste jakmile přidávám do kopce, zahřívá se to az k 103, pak to klesne ale štve mě to, hlavně bát se nechat aut ostát běžet ve vedru.....no nic....jako origo to stiha jentak tak....Tak co by s tim otevřenym termostatem ne? :D
Jinak řeším ještě že topení kdyz dam max horky vzduch - tak prostě nahoru to jde chvilku a pak přestane, na nohy de vicemene furt vedro.... :(

Napsal: úte 30.08.2016 16:31
od Laetry
Ale to s tím topením je u bmw normální... Je to náhodou skvěle vymyšlené, na nohy ti jde teplo a na zbytek těla fouká chladnější vzduch. Je to proto, abys při jízdě nebyl brzo unavený.

Napsal: úte 30.08.2016 20:13
od ACDC
Je to ono, dvojité čidlo, jedno pro DME, druhé pro palubovku. Nemáš bordel mezi chladiči?

Napsal: stř 31.08.2016 21:06
od Filozof
bud v klidu já jsem v koloně viděl i 120celsia na teploměru a to už jsem měl pěknej nervák když stojíš v koloně....hlavně musíš vypnout klimu a pustit si teplo do auta ...pak ti to trochu sleze ... ideálně i trochu přidat na plynu ...ale všiml jsem si že se sepnula klima vrtule asi u 115C dle tlaku je tam poslední záchranej bod a to je tlakové čidlo které sepne klima vrtuli pokud se ti netočí jako mě ... já musím vyměnit odpory a pak vodní pumpu i termostat raději s domečkem ,...už to mám vše nakoupené jen se na to vrhnout...no a poslední věc je mít v pořádku viscu....ta taky má teplotní plíšek co sepne či rozepne případně olej vevnitř který to dělá taky a vlivem teploty sepne či rozepne.

Chlazení je základ a jedna kolona a stání a muže se to vymstít pokud vše selže ... pak to jde rychle ... :? :)

Napsal: stř 31.08.2016 21:47
od ACDC
Byl jsem tvrďák:-)) Vypnout klimu a topit mně ani nenapadlo. Jak píšeš, protočit motor, obzvlášť, když automat tam nacpal za čtyři při 1200 otáček. . Potom za dvě, čtyři tisíce a hned je to dole.