Stránka 3 z 3
Napsal: úte 16.12.2014 22:14
od Rejchy
Kdysi dávno tu někdo řešil u 540ia špatné řazení převodovky za tepla,a nakonec to byly totálně zanesené voštiny chladiče a ucpaný prostor mezi chladičem vody a klimatizace.Stačilo sundat,propláchnout wapkou a zase to řadilo jak má.
Napsal: úte 16.12.2014 23:52
od rades
Rejchy píše:Kdysi dávno tu někdo řešil u 540ia špatné řazení převodovky za tepla,a nakonec to byly totálně zanesené voštiny chladiče a ucpaný prostor mezi chladičem vody a klimatizace.Stačilo sundat,propláchnout wapkou a zase to řadilo jak má.
To už mám za sebou a nepomohlo to. Komplet jsem to rozebral,odstranil kybl bordelu,teď mám chladiče krásně čistý a průchodný-pravdou je,že byly total zanešený,takže práce na zmar nepřišla,ale na převodovku to vliv nemělo.
Napsal: stř 17.12.2014 12:27
od Birkoff
Už se mi 2x stalo to samý (podřazení převodovky), takže na jaře půjde chladič vody, viska, a ten malý termostat. Možná ještě vodní pumpa (nejdřív ji zkontroloju), velký termostat funguje správně (zatím) včetně vyhřívacího tělíska. Mám totiž stejný dojem, že ten malej termostat je pořád zavřenej.
Napsal: stř 17.12.2014 17:17
od rades
Birkoff píše:Už se mi 2x stalo to samý (podřazení převodovky), takže na jaře půjde chladič vody, viska, a ten malý termostat. Možná ještě vodní pumpa (nejdřív ji zkontroloju), velký termostat funguje správně (zatím) včetně vyhřívacího tělíska. Mám totiž stejný dojem, že ten malej termostat je pořád zavřenej.
Přesně tak to začne dělat.¨projevuje se to ale jen při velké venkovní teplotě v závislosti na častém řazení převodovky-prostě čím je venku tepleji a jedeš třeba kopec,tak to od vyjetí za studena udělá třeba po 10km. Z toho když jsem jel třeba na noc v létě chorvatsko 1000km převážně dálnici,tak to neudělalo celou dobu až při dojezdu v chorvatsku to podradilo na dvojku a uz tam byla moznost hodit jen trojku pri min.3t otáckách a pri zpomalení to zase koplo dvojku.výš mě to prostě nepustilo ani manual řazením a vrátilo se to zpět na dvojku.Tak jsem musel zastavit,počkat chvilku a zase se to na chvilku dostalo do normálu a pochvilce zase kop a dvojka.Ještě dodávám,že vždycky poznám,že ten problém nastane a to tak,že když jedu-třeba do kopce a držím konstantně plyn,otáčky nejsou konstantní,ale jakoby se na mžik zvednou-ale auto nepodřadí,jen se zvednou a pak zase hned klesnou,pak znovu a pak najednou kop a je tam dvojka.Tolik k bolesti,která u mě přetrvává hoooodně dlouho.
Napsal: čtv 18.12.2014 19:03
od Fx
Dneska jsem vyměnil saharu, plasty před ní a trubku k airboxu a zdá se, že převodovka už i za tepla dělá, co má. Každopádně v lednu hned jak bude čas, vyměním i olej v automatu.
Napsal: pát 19.12.2014 11:44
od RomanM3
Tak já sem taky trochu přidám:
mám za sebou výměnu chladiče vody, pumpy, hadic, expansky. z původního tam zůstalo už jen víčko a termostat. a ted s emi to chová tak že obvyklá teplota je 106-108. v kopci občas ted v zimě skočí třeba 110 možná i 111. v létě zatím netestováno - měnil jsem nedávno.
kdby někdo potřeboval třebas na testy, mohl bych případně výše uvedené díly poskytnout. tedy krom chladiče, který jednoznačně tekl a tak jsem ho už vyhodil. ale pumpu, hadice mám a chovalo se to i před stejně jako ted v podstatě. měnil jsme spíš preventivně.
a jen bych se chtěl zpetat. já mám 05/98 540iat, tedy já nemám ještě výměník mezi olejem automatu a vodou. je to tak?díky

Napsal: pát 19.12.2014 21:17
od ACDC
Jo. A víčko může dělat taky pěkný svinstva. Stačí špatně utažené