Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW e39 540iA při pomalé jízdě se přehřívá,při rychlé všeOK.
To už mám za sebou a nepomohlo to. Komplet jsem to rozebral,odstranil kybl bordelu,teď mám chladiče krásně čistý a průchodný-pravdou je,že byly total zanešený,takže práce na zmar nepřišla,ale na převodovku to vliv nemělo.Rejchy píše:Kdysi dávno tu někdo řešil u 540ia špatné řazení převodovky za tepla,a nakonec to byly totálně zanesené voštiny chladiče a ucpaný prostor mezi chladičem vody a klimatizace.Stačilo sundat,propláchnout wapkou a zase to řadilo jak má.
Přesně tak to začne dělat.¨projevuje se to ale jen při velké venkovní teplotě v závislosti na častém řazení převodovky-prostě čím je venku tepleji a jedeš třeba kopec,tak to od vyjetí za studena udělá třeba po 10km. Z toho když jsem jel třeba na noc v létě chorvatsko 1000km převážně dálnici,tak to neudělalo celou dobu až při dojezdu v chorvatsku to podradilo na dvojku a uz tam byla moznost hodit jen trojku pri min.3t otáckách a pri zpomalení to zase koplo dvojku.výš mě to prostě nepustilo ani manual řazením a vrátilo se to zpět na dvojku.Tak jsem musel zastavit,počkat chvilku a zase se to na chvilku dostalo do normálu a pochvilce zase kop a dvojka.Ještě dodávám,že vždycky poznám,že ten problém nastane a to tak,že když jedu-třeba do kopce a držím konstantně plyn,otáčky nejsou konstantní,ale jakoby se na mžik zvednou-ale auto nepodřadí,jen se zvednou a pak zase hned klesnou,pak znovu a pak najednou kop a je tam dvojka.Tolik k bolesti,která u mě přetrvává hoooodně dlouho.Birkoff píše:Už se mi 2x stalo to samý (podřazení převodovky), takže na jaře půjde chladič vody, viska, a ten malý termostat. Možná ještě vodní pumpa (nejdřív ji zkontroloju), velký termostat funguje správně (zatím) včetně vyhřívacího tělíska. Mám totiž stejný dojem, že ten malej termostat je pořád zavřenej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Tak já sem taky trochu přidám:
mám za sebou výměnu chladiče vody, pumpy, hadic, expansky. z původního tam zůstalo už jen víčko a termostat. a ted s emi to chová tak že obvyklá teplota je 106-108. v kopci občas ted v zimě skočí třeba 110 možná i 111. v létě zatím netestováno - měnil jsem nedávno.
kdby někdo potřeboval třebas na testy, mohl bych případně výše uvedené díly poskytnout. tedy krom chladiče, který jednoznačně tekl a tak jsem ho už vyhodil. ale pumpu, hadice mám a chovalo se to i před stejně jako ted v podstatě. měnil jsme spíš preventivně.
a jen bych se chtěl zpetat. já mám 05/98 540iat, tedy já nemám ještě výměník mezi olejem automatu a vodou. je to tak?díky
mám za sebou výměnu chladiče vody, pumpy, hadic, expansky. z původního tam zůstalo už jen víčko a termostat. a ted s emi to chová tak že obvyklá teplota je 106-108. v kopci občas ted v zimě skočí třeba 110 možná i 111. v létě zatím netestováno - měnil jsem nedávno.
kdby někdo potřeboval třebas na testy, mohl bych případně výše uvedené díly poskytnout. tedy krom chladiče, který jednoznačně tekl a tak jsem ho už vyhodil. ale pumpu, hadice mám a chovalo se to i před stejně jako ted v podstatě. měnil jsme spíš preventivně.
a jen bych se chtěl zpetat. já mám 05/98 540iat, tedy já nemám ještě výměník mezi olejem automatu a vodou. je to tak?díky
