Stránka 3 z 3
Napsal: pon 10.11.2014 16:50
od m.deejay
Vlasta píše:Ty dva, tři roky a 100 tisíc km záruky ty termostaty vydrží, mně odešly po šesti letech
Zde někteří uvádějí, že jim termostaty vydržely jen jeden rok a musely je měnit znovu...
Mám známého, který kupoval E60 530d jako nové auto, má všechny faktury od servisů a najel 220tis km a až poté měnil dpf, ale o výměně termostatů nic neví,nikdy to neřešil...
Napsal: pon 10.11.2014 16:55
od Pazdi
dám ti vědět v lednu, jestli vydrží déle než rok - to jsem je měnil, když jsem auto pořídil
jinak doporučuju zavolat do servisu a zeptat se jich rovnou, jestli to nějak řeší nebo ne:) docela by mě zajímalo, co ti řeknou
Napsal: pon 10.11.2014 17:00
od Teddy
JaraX píše:tydle auta potřebujou pravidelný servis, minimálně 2x ročně kontrolu v servisu, pokud todle lidi nedělaj tak se nesmí divit.
Myslíš, že je v pořádku házet chyby konstruktérů na majitele aut? Kde se prosimtě v manuálu dočtu, že mam jezdit 2x ročně do servisu? Minimálně je to nebetyčná blbost z toho důvodu, že někdo za půl roku najezdí 4 tis. a někdo 40 tis.
Vim, že autům rozumíš a BMW máš rád. Jsi jeden z mála lidí, kterým bych svý auto svěřil, ale přemejšlej, než zase něco takovýho napíšeš.
U většiny ostatních aut je prostě teploměr a podle toho člověk pozná jestli se mu to správně ohřívá. Navíc se mi u jiný značky ještě nestalo, že bych každej rok (cca co 40 tis.) musel dávat nový termostaty.
Všichni hlásaj, jak je to auto chytrý.... JE, o tom žádná, ale kterej blbec sakra vymyslel, že se auto neozve, když nefungujou základní věci? Proč nevyskočí varovná hláška, když ŘJ ví, že se nespouští regenerace? Proč se to neozve, když to třeba během co já vim třeba 500 km nedosáhne provozní teploty? atd. atd.
Je to jako by majitelé BMW byli pasováni do bandy tupců, kteří o stavu auta nepotřebujou nic vědět, protože tomu stejně nerozumí. No a že se může zničit třeba filtr za 50 tis? To je přece jedno ne? Majitel koupí novej a alespoň bude kšeft.
Co bude dál? Zmizí kontrolky na olej? Když ho bude málo, tak se zadře motor a alespoň se prodá další auto ne?
Fakt mě ten trend sere! a pak se ještě dočtu, že je to auto tak chytrý, že když ho nevezmu co půl roku do servisu, tak jsem lempl.
Žádný auto se neřídí tak dobře jako BMW, ale stojí ty problémy ještě za to? Kde je ta hranice?
Kdo to dočetl až sem, tak má muj obdiv.

Napsal: pon 10.11.2014 17:08
od Pazdi
Teddy píše:...Co bude dál? Zmizí kontrolky na olej? Když ho bude málo, tak se zadře motor a alespoň se prodá další auto ne?...
a už se k tomu pomalu blíží - viz měrka oleje zmizela, aby si majitelé bmw nezašpinili ručičky:-D
Teddy píše:Fakt mě ten trend sere! a pak se ještě dočtu, že je to auto tak chytrý, že když ho nevezmu co půl roku do servisu, tak jsem lempl.
Žádný auto se neřídí tak dobře jako BMW, ale stojí ty problémy ještě za to? Kde je ta hranice?
Kdo to dočetl až sem, tak má muj obdiv.

pod tohle bych se podepsal - e60 je sice prošpikovaná elektronikou, stejně jako e65,...ale když se něco zesere, tak člověk rozumí řečem "škodovkářů se švihadlama" - čím míň elektro, tím víc spolehlivosti:-D...
ale obecně Teddy, ber to tak, že BMW musí jít s dobou, musí být pro lidi a skutečně je cílovka BMW asi trošku jinde než banda lidí, co si ji koupí z druhé, třetí až 34té ruky a pak ji šmuchlí doma v garážích na koleni - tím nemyslím nic špatného - jsem stejnej:)
Napsal: pon 10.11.2014 17:08
od Teddy
Já jsem termostaty koupil v Inveltu. Po roce (cca 40 tis.) jsem to tam reklamoval, že se to zase neohřívá. Řekli mi, že je to nejspíš EGR termostat a že mi ho zdarma vymění. Bylo to zase dobrý... ale jen asi půl roku. Představa, že zase strávim půl dne v servisu kvůli věci, která zabere 10 minut a navíc to, že jsem neměl čas způsobily to, že jsem to pustil z hlavy. Teď (po dalšim roce) jsem ten EGR termostat zaslepil, ale je to beze změny, takže je jasný, že už odešel i ten hlavní. Buď jsou to šmejdy, nebo ty šmejdy prodávaji v českym autorizovanym servisu, nebo jsem měl jen smůlu. Až pojedu k náckům, tak to koupim tam. Snad to pak něco vydrží.
Jinak je všeobecně známý, že ani originální díly nedosahujou kvality prvovýroby. Možná proto ty nový termostaty těch třeba 100 - 150 tis. km daji. Mě ty nový vydržely tak 60 - 80 tis. km.
Napsal: pon 10.11.2014 17:15
od Vlasta
m.deejay píše:Mám známého, který kupoval E60 530d jako nové auto, má všechny faktury od servisů a najel 220tis km a až poté měnil dpf, ale o výměně termostatů nic neví,nikdy to neřešil...
A to mu možná měnili ten filtr zbytečně, jen podle plánované životnosti nastavené v BC
Napsal: pon 10.11.2014 17:19
od Vlasta
Teddy píše:U většiny ostatních aut je prostě teploměr a podle toho člověk pozná jestli se mu to správně ohřívá...
To už taky není zdaleka pravda
Napsal: pon 10.11.2014 17:29
od m.deejay
Teddy píše:JaraX píše:tydle auta potřebujou pravidelný servis, minimálně 2x ročně kontrolu v servisu, pokud todle lidi nedělaj tak se nesmí divit.
Myslíš, že je v pořádku házet chyby konstruktérů na majitele aut? Kde se prosimtě v manuálu dočtu, že mam jezdit 2x ročně do servisu? Minimálně je to nebetyčná blbost z toho důvodu, že někdo za půl roku najezdí 4 tis. a někdo 40 tis.
Vim, že autům rozumíš a BMW máš rád. Jsi jeden z mála lidí, kterým bych svý auto svěřil, ale přemejšlej, než zase něco takovýho napíšeš.
U většiny ostatních aut je prostě teploměr a podle toho člověk pozná jestli se mu to správně ohřívá. Navíc se mi u jiný značky ještě nestalo, že bych každej rok (cca co 40 tis.) musel dávat nový termostaty.
Všichni hlásaj, jak je to auto chytrý.... JE, o tom žádná, ale kterej blbec sakra vymyslel, že se auto neozve, když nefungujou základní věci? Proč nevyskočí varovná hláška, když ŘJ ví, že se nespouští regenerace? Proč se to neozve, když to třeba během co já vim třeba 500 km nedosáhne provozní teploty? atd. atd.
Je to jako by majitelé BMW byli pasováni do bandy tupců, kteří o stavu auta nepotřebujou nic vědět, protože tomu stejně nerozumí. No a že se může zničit třeba filtr za 50 tis? To je přece jedno ne? Majitel koupí novej a alespoň bude kšeft.
Co bude dál? Zmizí kontrolky na olej? Když ho bude málo, tak se zadře motor a alespoň se prodá další auto ne?
Fakt mě ten trend sere! a pak se ještě dočtu, že je to auto tak chytrý, že když ho nevezmu co půl roku do servisu, tak jsem lempl.
Žádný auto se neřídí tak dobře jako BMW, ale stojí ty problémy ještě za to? Kde je ta hranice?
Kdo to dočetl až sem, tak má muj obdiv.

Naprostý souhlas.
Napsal: pon 10.11.2014 17:31
od JaraX
no neorigo termostaty někdy odejdou taky po týdnu to se stává, termostat je nachylna věc, origo zatím nemám reklamaci.
co se týče těch budíku, teplota vody už je stejně k ničemu.
víš o tom že některé auta mají třeba 4 termostaty?
termostat EGR - voda
termostat hlavní - voda
termostat automatu - olej
termostat motorového oleje - motorový olej
to bys chtěl mít jako na přístrojovce další 3 budíky a furt na ně čumět jeslti nahodou se nemá měnit nějakej termostat?
pokud to auto přijede a už je trochu větší protitlak na DPF tak automaticky vím že mám hledat chybu v DPF, tydle auta by měli prostě čas od času jet do kvalitního servisu kde ten člověk ví co má dělat.
lídí co jezdí do autorizáku se to moc netýká, ani moc nevím o člověku co by v záruce měnil termostat. ted mi zrovna říkala manažerka dílu v BMW že jsem velký odběratel termostatů, proč? protože oni je moc nemění, většina aut je má ok.
ty nový auta už maj tolik věcí, že prostě nemužou mít na všecko budík nebo kontrolku, navíc to zajímá tady pár lidi z klubu. ale par lidi co mi sem jezdí s novýma BMW učím zapnout radio nebo navigaci.
další věc je že u Ečkových řad BMW tímdle trpí jen nafty, benzíny sou naprosto bezproblémové a nehrozí tam žadné poškození ničeho zanedbaným servisem, nebavím se o výměně oleje a dostatku vody.
Napsal: pon 10.11.2014 17:34
od matiz
Teplota v motoru - uzivatelsky se da zjistit pres skryte menu, ja to neumim, nepouzivam to, je pro mne jednoduchsi to auto bodnout.
Regenerece - aktivni regenerace nejde zjistit uzivatelsky nijak, pouze diagnostikou za jizdy.
Nelibi se vam to?? Stezujte si v mnichove, na to je bmwklub kratky.
Ja mam na svem termostat puvodni, nahrkano 190k a porad naprosto dokonale. Mimochodem dalsi symptom jak poznam ze je v haji je ten, ze auto spatne topi. Vim ze v lete se to spatne testuje, ale v zime by to snad mohlo jit.
Ad benziny, uplne bezproblemove taky nejsou, a taky kdyz se vyserou, stoji to penize. Jak n52, tak N53. Ale jsou mnohem mene narocne, o tom zadna. Na druhou stranu zase si to platis prubezne pri kazdem tankovani, protoze za to co jezdi nafta si s benzinem muzes nechat zdat. Takze pro lidi kteri s tema autama jezdi vic je nafta jasna volba, je to ekonomicky vyhodnejsi. Uprimne receno, ja bych petku v benzinu nechtel. A facelift v nafte taky ne. A s fofrklacem ani omylem -)
Napsal: pon 10.11.2014 17:38
od Vlasta
Buďme rádi, motory PSA nebo Ford jsou na tom s DPF podstatně hůř
Napsal: pon 10.11.2014 17:50
od m.deejay
To by mě zajímalo procento aut, který teda nemají správnou teplotu motoru a tím pádem jim pořádně nefunguje regenerace dpf...
Napsal: pon 10.11.2014 17:53
od JaraX
u E60 a E90 a E53 v naftě to pozoruju u každyho cca 4tyho auta, možna třetího. u Fxx jsem zatím problem neviděl
Napsal: pon 10.11.2014 17:56
od matiz
Tedy: Porad brecis na spatnem hrobe, bmwklub to nevyresi, vse, ale uplne vse se dela na nejakou planovanou zivotnost, tak samo i ty nase auta. Je to fakt se kterym je nutno se smirit. Pokud by se ty auta nesraly, nebyl by obrat v nahradnich dilech, nekupovaly by se tak nove auta, proste kolecka ekonomiky by se tocily pomaleji. Nejsem ekonom, ale citim to tak. Mam na svedomi nejaky ten HW, vyvijelo se to na soucastky ktere o ktere by rozumny konstrukter ani nezakopnul, duvod byl naprosto jasny. Kdyz se to posralo, budto oprava ktera byla samo ze zdlouhava a taky nakladna, nebo vam dodame novou jednotku kterou jen nasadite, naprogramujete a jedete dal... Pokud se to posralo v zaruce, budto se tam jelo a vymenil vadny modul, ten se nasledne opravil a dal do nove prodaneho kusu... Nebo jej poslali postou a dostali obratem novy. Podle toho jak vyznamny odberatel to byl. Budme radi za automotive pravidla, po ctyrech letech se nedockame toho, ze firma uz tento system nevyrabi ale byl inovovan a na stary uz nejsou nahradni dily...
Tresnicka na dortu na co jsem si nyni vzpomenul byly padelane procesory, ktere firma nikdy nevyrobila, zbastlil to nejaky cinan a nejak to fungovalo. Problem byl ten, ze nejak. Specificky se to kousalo, obcas se smazaly data, samy od sebe. Pouze v te konkretni padelane varce. Koupene od velke nadnarodni spolecnosti, tusim ze tisic kusu... Co jsou oproti tomu nejake termostaty, to zvladne v cine zmastit kde kdo. Za par korun a vyvar obrovsky. Co na tom ze nevydrzi...
Napsal: pon 10.11.2014 19:22
od Teddy
Nechtěl jsem tu nějak brečet, nebo si stěžovat. Jen mě mrzí, že na jedný straně si na autě můžu nastavit snad i odvětrání prdu ze sedačky, ale na druhý straně si nemůžu třeba někde v i-drive zobrazit teplotu motoru a řadu dalších provozních informací. Chápu, že i-drive nemá suplovat diagnostiku, ale jsou věci, který by prostě zobrazovat mohl.
Třeba japonci jsou v tomhle opačnej extrém. Některý auta v menu zobrazí třeba i plnící tlak turba, teplotu výfukových plynů, teplotu oleje (i v převodovce), atd. atd. To se týká teda hlavně verzí vyráběných pro jejich trh.
Napsal: úte 11.11.2014 01:29
od matiz
A ja prileju jeste vic olejicku do ohne, pritom by je to nestalo nic vic, nez par radku kodu do kombi instrument a vyvolat si potrebne udaje na displej budiku nebo do ccc ci cic a zobrazit je tam... Opravdu ani korunu, nebo euro navic nez par hodin programatora. Jenze politika firmy je nastavena tak jak, je a verim tomu ze jsou nasrani vsichni uzivatele starsich vozidel. Pokud je to v zaruce, je jim to jedno, jenze kdyz zaruka vyprsi, neni to prijemne. Ale na druhou stranu auta ktere jsou aktualizovane daji vedet o problemu driv, kdyz je jeste snaze resitelny. To je to jak jsem psal ze kdyby bylo auto udrzovane... Je treba je udrzovat nejen po mechanicke strance, ale je treba jim doprat i aktualizace. I kdyz u E modelu jen jednorazove, neverim ze pro ne jeste neco nekdy bude. Pro bmw to jsou mrtvoly... Muj rekord je zprovozneni dpf u auta ktere melo na volnobeh tlak 400 milibaru, presto se povedlo bez demontaze dpf a cisteni. Na druhou stranu muj OSOBNI nazor je tem, ze dpf neni nejvetsi problem, jsou i zavaznejsi kde skoda jde do mnohem vyssich castek. Nedavno jsem poprve videl jednicku ktera kolabovala na volnobeh nehoraznym zpusobem, skoro uplne chcipla, selest od rozvodu a co je nejhorsi, mlatila na klice... Benzinova. Co jsem uplne nechapal ze to tak dela uz od doby co to koupili, pak byla tukla a po oprave plechu pribylo to mlaceni odsopda. Fuj. Ale toto byl jen jeden kus, treba vyjimka

Ja osobne bych s tim nejel dal ani metr, majitelka i pres varovani odjela. Az mi bylo slecny lito, pekne auto a motor pomalu na sracky.
Napsal: čtv 13.11.2014 22:30
od sedyvlk6
Honza325 píše:Pokud Ti nedělá problém následovné vymazání chyby, tak zkus na den,dva zaslepit ovládání EGR ventilu. Vytáhnout podtlak,zaslepit třeba šroubkem a izolačkou. To samé na těle EGR. Pokud by to zafungovalo a tvrdíš,že těleso Egru máš nové,ukazovalo by to na ovládací ventil EGRu, kterej může zůstat v otevřené poloze a tim pádem jdou spaliny do motoru furt. Což má za následek časté zasírání DPF.. Pokud se nic nezmění,proměřit váhu vzduchu,vstřiky atd... Je třeba to řešit,neboť při velmi častém spouštění regenerace hrozí propálení oxidačního katalyzátoru v DPF (rozuměj DPF je pak v prdeli)
Prosím tě o jaký ovládací ventil se jedná viz odkazy.
1)
http://elitecat.cz/elpneumat-snimac-2-5 ... c5Ni4wMS4w
2)
http://elitecat.cz/Ventil-prepin-el-PIE ... MxOC4wMS4w