Stránka 3 z 4
Napsal: pon 14.12.2015 20:34
od vlastnemec
Jo diag Ti může říct že je termostat kaput, ale většinou nezahlásí nic, moje zkušenost jak ropa tak benál.
Jinak doplňuji k věcem na ropě ať bereš jakoukoliv naftu (bez bio složky má jen čepro) tak VIF, VIF, VIF. Na zimu mám nejzkušenosti OMV při extrémních teplotách Shell vždycky zamrzla od kamaráda firma je aji žalovala. Hlavně pořeš ty klapky je to fakt kurevstvo. Jo ještě sleduj co Ti jde z výfuku, jelikož ropa má vejfuk dolů a ta vydíš celkem hovno ale když Ti kámoš jede za autem tak to vidí.
Napsal: pon 14.12.2015 20:47
od Vlasta
Každej rok je u kámoše v servisu v zimě pár aut zamrzlých, když natankovali OMV Maxxmotion diesel do sračkovaté nafty s nějakým aditivem, co tam měli před tím. Ač se to nikde nezmiňuje, tak to tak evidentně není mísitelný. Já tankuju celoročně u OMV, v zimě, pokud předpokládám, že budu v extrémních mrazech parkovat venku, tak tam dám ten Maxxmotion a naprosto v pohodě. Naposledy mně zamrzla nafta i se zimním aditivem v Avii před 20 lety
Napsal: pon 14.12.2015 21:06
od JaraX
většinou zamrzaj spíš auta co moc nejezdí a natankujou třeba na podzím a pak přijde větší mráz a oni nemaj naftu do velkyho mrazu
Napsal: pon 14.12.2015 21:26
od Vlasta
Letní nafta je do -12 °C, zimní, u čerpaček od listopadu do -20 °C a pak ty extrémní -30 - -33 °C
Napsal: pon 14.12.2015 22:23
od Sweden
Jezdime skandinavii,takze obcas se vyskytnou i pekne mrazy,ikdyz posledni dobou to i tam zacina stat zaprd. OMV Arctic bo jak se ten jejich shit jmenuje,-22st a zamrzle jak webasto tak trubky k motoru,stasna srac*a,je.to uz par let,nevim jak jsou na tom dnes.Shell hypersupermax,-27st a total vse zamrzle.Nejvic zkusenosti a pozitivnich zkusenosti mam paradoxne s TankOno,ta jejich nafta me nikdy nezklamala,okolo -20st ani nepridavame aditiva a vse ok,okolo -30pridavame aditiva a vse ok,rekord -39,5st a bez problemu.
K tematu,vymenit preventivne oba termostaty a pak kdyztak resit dal,nestoji zase az takovy balik a.motoru tim udelas.velkou sluzbu,pak kdyztak resit dal,ale osobne si myslim ze nebude co resit,termostaty nekdy dokazou pekne pozlobit.
Napsal: pon 14.12.2015 22:31
od Vlasta
Petrolej od ONO komůrka ztláská, ale CmmonRail se na to brzy zastaví.
Napsal: pon 14.12.2015 22:47
od Sweden
Nehadam se,jenom ciste zkusenosti z moji strany.Mel jsem auto,odjeto 950tis.km a z 99% tankovano jenom Ono,je to tak 7let dozadu,takze o kvalite nafty by se dalo k cetnosti navstev Cojky i celkem spekulovat.Na aute vse puvodni,nic se nedelalo,kdezto kolegove co jezdili v te dobe vesmes OMV nestacili menit vstriky,cerpadla a zlamane lopaty kteryma kydali "hnuj" z palivove soustavy.
Konec OT.
Napsal: úte 15.12.2015 00:16
od Dolfus
to vlastnemec : tady "u nas"

...v centru Prahy, poslednich par let poradne extremni mraz "ani nepamatuju", to snad z detstvi.....tak snad mi to jen tak nezamrzme.. Jinak ano, bez Bio beru v Cepro, nebo-li EuroOil, pokud se nepletu.. snazim se zasadne tam
VIF ..ja nejak porad nevim..bojuju. Mam nutkani to tam nalejt, ale... co clovek to nazor..
btw tusis/te nekdo, na kolik prijdou ty virive klapky? Hned zacatkem roku bych to hodil k Pupikum, spolecne s temi drobnostmi ala klakson apod..jen pro zvedavost..
jinak auto vs kourivost jsem zkoumal dost detailne, jsem v tomhle az mozna skoro precitlively...po nastartovani lehce para...nic husteho, bileho ani modreho..jinak jsem zadny coud za autem nevidel a ani od nikoho kdo za mnou jel neslysel...,
Napsal: úte 15.12.2015 02:40
od starML
Téma je sice o teplotě motoru, ale napíšu moje zkušenosti s palivem:
- do 530d nejradši Verva u červené Benzíny (která už VIF obsahuje), u normální Benziny TopQ + trochu VIFu => a byla z toho Verva,
- do 530i klidně tankuju u ONO nebo benzínek s velkou výtočí + VIF super benzin aditiv
http://www.bonatrade.cz/vif-super-benzi ... GwodGugNfw ,
- nejlacinějším ČSAD a JZD se radši vyhýbám, tam to palivo leží dlouho,
- dlouho mě trvalo, než jsem zkusil u EuroOil Čerpo a.s., bez Bio asi bude jen nafta,
- neuměl jsem se rozhodnout jestli Optimal95E nebo BA95 Super, obsluze to bylo jedno a technický list => co to je?
https://www.ceproas.cz/bezolovnate-benziny
Důležitou informací je, že Čerpo udržuje palivo pro státní hmotné rezervy a po skončení lhůty skladování je prodává v síti čerpacích stanic EuroOil. Nemám žádné osobní a ani načtené negativní zkušenosti, auto jelo OK.
Ale pro mne to je zboží těsně před datem doporučené spotřeby.
Napsal: úte 15.12.2015 06:36
od Sweden
to Dolfus:pokud resis zaslepky do sani misto swirl flaps tak je to levna zalezitost,ca.150,-kc/kus.
http://auto.bazos.cz/inzerat/54759937/Z ... 30d35d.php
Napsal: úte 15.12.2015 07:44
od Dolfus
Sorry všem za to.. Zajímavé info.
Sweden Za klapky diky..
Napsal: úte 15.12.2015 08:25
od JaraX
ja bych klapky nezaslepoval, auto se pak chova malinko jinak, taky tam nejsou jen tak pro nic za nic, lepší dát za 15k nové sání.
Napsal: úte 15.12.2015 10:33
od Sweden
Zaslepoval jsem své dvě poslední M57 a nepozoroval jsem žádné změny,krom klidného pocitu v mé hlavě že už tam ty klapky nejsou a nemůžou mi vylágrovat motor

.Pravidelně jsem čistil EGR i saní a vše vypadalo v pořádku.
Pokud se rozhodneš zaslepit tak tady menší podpora klubáka:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=145485
Napsal: úte 15.12.2015 21:04
od vlastnemec
No já mám euroil trochu z ruky ale podle kamarádů kteří tankují pravidelně tak o 10-12% delší nájezd a auto živější a týká se to jak benálu, ropy tak lpg.
Co se týče VIF - projeď si dieselfora + testy aditiv a všude je hodnocený jako nej - jediné co vytýkají je že je letní a zimní

Napsal: stř 16.12.2015 07:10
od Crazy23
Přesně, ještě když jsem měl naftu, tak jsem lil vif letní a i zimní a paráda..nikdy jsem neslyšel špatný recenze na vif
Napsal: stř 16.12.2015 21:22
od Houmi
Pavlosandokan píše:Tak jsem vyměnil hlavní termostat a je to OK, teplota se drží kolem 90ky. Ještě jsem vyměnil filtry (vzduch, mikro a palivo), separátor a spotřeba náhle klesla na krásných 8,8 l z předešlých 9,8 l. Vše jsem zmáknul sám, takže ušetřených pár kaček za servis .... super trooper :palec:
Tož Báwu Zdar.
Ahoj, co prosímtě obnáší výměna hlavního termostatu? Kde se nachází a jaký je k němu přístup? Díkas
Napsal: čtv 17.12.2015 14:05
od Houmi
Ještě jedna věc mě zaráží.. je správné, že se mi od nastartování auta rozeběhne i sahara na chladiči? Auto v garáži nějakých 10-15st.
Napsal: pát 18.12.2015 11:58
od Houmi
Houmi píše:Ještě jedna věc mě zaráží.. je správné, že se mi od nastartování auta rozeběhne i sahara na chladiči? Auto v garáži nějakých 10-15st.
Tak jsem zjistil, že sahara běží když je zaplá klima.. take to je asi v pořádku..

jinak vypíná..
Napsal: pát 18.12.2015 13:44
od Crazy23
Tak to bude cajk
Napsal: pát 18.12.2015 20:19
od Pavlosandokan
Houmi píše:Pavlosandokan píše:Tak jsem vyměnil hlavní termostat a je to OK, teplota se drží kolem 90ky. Ještě jsem vyměnil filtry (vzduch, mikro a palivo), separátor a spotřeba náhle klesla na krásných 8,8 l z předešlých 9,8 l. Vše jsem zmáknul sám, takže ušetřených pár kaček za servis .... super trooper :palec:
Tož Báwu Zdar.
Ahoj, co prosímtě obnáší výměna hlavního termostatu? Kde se nachází a jaký je k němu přístup? Díkas
Čau,
překvapilo mě, jak je výměna celkem jednoduchá. Umístění viz odkaz:
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_3465/
Přístup celkem dobrý, musíš vypustit vodu (výpušťák na chladiči), demontovat vyztužovací příčku (2x2 šrouby 8mm, je na ní chycený lanko otvírání kapoty), pak taky shodit mini chladič turba, který je pod tou příčkou (na něm je ten druhý výše zmiňovaný termostat, takže rovnou vyměnit) a krásně se ti odkryje vodní pumpa s hlavním termostatem. Každý termostat jsem sehnal po 1000 Kč. Pak už brnkačka a ušetřená nějaká ta kačka za servis. Kdybys něco nevěděl, můžeš mi napsat SZ, hodně zdaru.
