Stránka 3 z 4
Napsal: pon 23.01.2012 12:47
od rikin
jiriik píše:Chtěl jsem se zeptat v jakých otačkách je lepší jezdit, aby to bylo dobré pro motor... a kolik auto toči při 130km na šestku... nebo celkové zpřevodování...
Ja mam jine zprevodovani, takze s timhle ti bohuzel neporadim, ale muzu ti rict me zkusenosti s otackami motoru jako takovymi. Motor sam o sobe je celkem objemny a teoreticky by mu nemely vadit i nizke otacky, da se jezdit i v 1500 ot, ja sam nemam rad moc nizke otacky, podtaceni motoru a pokud to nevyzaduje situace a jedu normalne (jako zbytek ovecek) snazim se ho drzet alespon na 2000, tzn po meste jezdim stale 2000-2500 ot.
Jinak motor otacky miluje, po odstraneni omezovace otacek se krasne vytaci az k 8000, ja osobne mam omezovac na 7500 (kazda verze softwaru z fabriky to ma jinak) a i v techto otackach tahne jako drak.
BudVlad píše:To vyjde o dost víc. Znám jen tunery v Německu, kteří umí podstatně modifikovat software. DS Motorsport zvýší výkon na 290 hp za €1800. Manhart Racing zvýší až na 302 hp za €4999 včetně nového ECU a výfuku.
Pokud nekdo z vas premysli jestli jit do podobne upravy za tyto penize, osobne bych to nedoporucoval, prijde mi to silene neadekvatni vzhledem k tomu narustu vykonu. A jeste z dalsiho duvodu mi to prijde jako nerozumne - pokud uvazujete o tom jak zlepsit svoje auto, tak za 2000 euro uz jste schopni sehnat spickovy diferak od Drexlera i vcetne montaze a verte ze ten posune auto uplne na jinou uroven, s par konmi navic se to neda srovnavat.
Napsal: pon 23.01.2012 13:50
od BudVlad
rikin píše:Pokud nekdo z vas premysli jestli jit do podobne upravy za tyto penize, osobne bych to nedoporucoval, prijde mi to silene neadekvatni vzhledem k tomu narustu vykonu. A jeste z dalsiho duvodu mi to prijde jako nerozumne - pokud uvazujete o tom jak zlepsit svoje auto, tak za 2000 euro uz jste schopni sehnat spickovy diferak od Drexlera i vcetne montaze a verte ze ten posune auto uplne na jinou uroven, s par konmi navic se to neda srovnavat.
Já bych to naopak doporučoval, zvášť pokud jde o 325i N53B30 který je hodně poddimensovaný. Za rozdíl v ceně jsem upravil motor, vyměnil komplet výfuk za SS, brzdy za BMW Performance (Brembo), nápravu za Bilstein a M3. Rozdíl 54 koní je víc jak pár. Diferenciál koně nepřidá, ale zlepší akceleraci. Ten jsem měnil také.
Pokud jde o zvýšení výkonu na 302 hp, dostaneš se na úroveň 335i s lehčím autem a bez problémů s turbem.
Napsal: pon 23.01.2012 15:52
od jiriik
rikin píše:jiriik píše:Chtěl jsem se zeptat v jakých otačkách je lepší jezdit, aby to bylo dobré pro motor... a kolik auto toči při 130km na šestku... nebo celkové zpřevodování...
Ja mam jine zprevodovani, takze s timhle ti bohuzel neporadim, ale muzu ti rict me zkusenosti s otackami motoru jako takovymi. Motor sam o sobe je celkem objemny a teoreticky by mu nemely vadit i nizke otacky, da se jezdit i v 1500 ot, ja sam nemam rad moc nizke otacky, podtaceni motoru a pokud to nevyzaduje situace a jedu normalne (jako zbytek ovecek) snazim se ho drzet alespon na 2000, tzn po meste jezdim stale 2000-2500 ot.
Jinak motor otacky miluje, po odstraneni omezovace otacek se krasne vytaci az k 8000, ja osobne mam omezovac na 7500 (kazda verze softwaru z fabriky to ma jinak) a i v techto otackach tahne jako drak.
Kde se odstranuje omezovač ? a nemuže se potom motor přetočit ? Právě už nechci auto s turbem a proto koukám po 330i

Napsal: pon 23.01.2012 18:23
od rikin
BudVlad píše:Já bych to naopak doporučoval, zvášť pokud jde o 325i N53B30 který je hodně poddimensovaný...
Vyjadril jsem se nepresne, u 325i bych to taky doporucoval, dokonce bych do toho sam sel, ale u 330i (o ktere jsem myslel ze je rec) mi to prijde zbytecne. 330i by potrebovala jine prevody a diferak, pak uz je to auto tak rychle, ze jeho schopnosti na technicke trati na 100% by tady na foru dokazalo vyuzit maximalne jednotky lidi. Vyborny ridic si s takovym autem na okresce udela kohokoliv i s 911. Ano, je pravda ze treba E90-92 M3 je schopna v tech nejzkusenejsich rukach na okreskach udrzovat tempo 180-240+ km/h, ale zaprve to neni kvuli motoru ale podvozku a zadruhe to jiste tvurce tohoto tematu nevyuzije. V jeho pripade bych radil koupit pred FL 330ku s M paketem, run flaty vyhodit do popelnice, nahodit normalni pneumatiky a pokud hleda rychlost a zabavu nad urovni normalnich lidi pak diferak (kvuli trakci na povrchu s horsi prilnavosti a zamazeni protaceni kola v zatacce) a udelat neco s prevodovkou a bude spokojeny.
jiriik píše:Kde se odstranuje omezovač ? a nemuže se potom motor přetočit ? Právě už nechci auto s turbem a proto koukám po 330i

Muzu ti napsat jak to je, ale lepsi bude kdyz ti dam rovnou odkaz na popis od cloveka v tomto nejpovolanejsiho:
http://www.autorevue.cz/bmw-130i-opravd ... 5/ch-29972 Dokonce bych doporucil si topic precist cely, nejen motor, sice je o 130ce, ale vetsina informaci je platna i pro 330i az na tu nervozitu zadku ktera ve trojce odpada.
Napsal: pon 23.01.2012 20:55
od jiriik
Muzu ti napsat jak to je, ale lepsi bude kdyz ti dam rovnou odkaz na popis od cloveka v tomto nejpovolanejsiho:
http://www.autorevue.cz/bmw-130i-opravd ... 5/ch-29972 Dokonce bych doporucil si topic precist cely, nejen motor, sice je o 130ce, ale vetsina informaci je platna i pro 330i az na tu nervozitu zadku ktera ve trojce odpada.[/quote]
Díky za članek.
Napsal: pon 23.01.2012 21:02
od rikin
jiriik píše:Díky za članek.
Np.

Ja nez jsem si koupil 130ku tak jsem ho precetl asi 8x a pak znovu nekolikrat po koupi kdyz uz jsem mel na auto jiny pohled.

Napsal: pon 23.01.2012 21:17
od jiriik
rikin píše:jiriik píše:Díky za članek.
Np.

Ja nez jsem si koupil 130ku tak jsem ho precetl asi 8x a pak znovu nekolikrat po koupi kdyz uz jsem mel na auto jiny pohled.

a maximální spokojenost ?:-)
Napsal: pon 23.01.2012 21:35
od rikin
jiriik píše:a maximální spokojenost ?:-)
Dokonale auto, jedina chyba je ten diferak jak pise Pavel, ten tomu chybi.
Napsal: úte 24.01.2012 10:34
od jiriik
rikin píše:jiriik píše:a maximální spokojenost ?:-)
Dokonale auto, jedina chyba je ten diferak jak pise Pavel, ten tomu chybi.
Tak ten se určitě někde seženě, ale netuším kde

Napsal: úte 24.01.2012 10:40
od rikin
jiriik píše:Tak ten se určitě někde seženě, ale netuším kde

To ja vim kde, uz to mam osefovane.

Pokud bys to nekdy resil poradim ti.
Napsal: úte 24.01.2012 10:41
od jiriik
rikin píše:jiriik píše:Tak ten se určitě někde seženě, ale netuším kde

To ja vim kde, uz to mam osefovane.

Pokud bys to nekdy resil poradim ti.
Moc díky... a změna diferáku pomůže při zrychlení ?

Napsal: úte 24.01.2012 10:55
od rikin
jiriik píše:Moc díky... a změna diferáku pomůže při zrychlení ?

Ano, diferak pomuze na zrychleni, zaroven pomuze s trakci v zatackach, umozni lepsi trakci na vode, snehu atd a umozni kontrolu smyku (bez spery se driftuje dost blbe).
Tohle dokaze obycejna 330ka (zde predchozi model E46) se sperou:
http://www.youtube.com/watch?v=dllZqHey ... r_embedded
Napsal: úte 24.01.2012 10:59
od rikin
Napsal: úte 24.01.2012 11:09
od jiriik
Kurňa to je mazec teda

Napsal: úte 24.01.2012 11:46
od BudVlad
Kratší převod diferáku má lepší akceleraci, ale zvýší otáčky motoru což může být pozitivní. Jeden problém při akceleraci je, že BMW má elektronický traction control, což znamená že proklouzovací kolo je přibržďovaný. Dá se to vypnout, ale tím si moc nepomůžeš. Další výhoda LSD je trakce v zatáčkách, kde se vnitřní kolo odlehčuje a začne prokluzovat.
Zajímavé je, že po výměně za kratší diferák mi BC ukazoval při zařazené šestce že mám řadit nahoru. Brzo se to adoptovalo a už to nedělá.
Napsal: úte 24.01.2012 11:48
od BudVlad
rikin píše: Pokud bys to nekdy resil poradim ti.
Jaký diferák jsi koupil a od koho? Musela se upravovat kardanka?
Já jsem kvůli převodu použil diferák z 335i automat. Musel jsem měnit zadní uchycení kardanu. Můj problém ale je, že klec je navařená a nedá se vyměnit. Proto musim vymyslet něco jinýho.
Napsal: úte 24.01.2012 11:57
od rikin
BudVlad píše:Jaký diferák jsi koupil a od koho? Musela se upravovat kardanka?
Já jsem kvůli převodu použil diferák z 335i automat. Musel jsem měnit zadní uchycení kardanu. Můj problém ale je, že klec je navařená a nedá se vyměnit. Proto musim vymyslet něco jinýho.
Ja jsem se o to dlouho zajimal a nakonec mi prislo ze nejlepsi volba je Drexler, nechal bych si to udelat od Senkyre:
http://motorsport.senkyr.cz/ zatim jsem do toho nesel protoze me ted auto s necim otravuje (asi je spatny kat, mozna lambda sondy, nevim) a chci nejdriv vsechno technicky dat do cajku nez to budu resit a dalsi duvod proc jsem do toho nesel je ten, ze si mozna koupim M3, to uz bych pak na 130cce tolik nepotreboval.
Napsal: úte 24.01.2012 13:14
od jiriik
A kdybych si časem nechal do auta nainstalovat LPG hlavně na využití v městském provozu nebude to nějak trápit motor, bude nějak zvýšená udržba ? Nebo vše je bez problému, když budu přepínat mezi lpg a benzínem ?:)
Napsal: úte 24.01.2012 13:17
od rikin
jiriik píše:A kdybych si časem nechal do auta nainstalovat LPG hlavně na využití v městském provozu nebude to nějak trápit motor, bude nějak zvýšená udržba ? Nebo vše je bez problému, když budu přepínat mezi lpg a benzínem ?:)
Co mam informace tak na tento motor to bezproblemove namontovat nejde tak aby se to casem nepodelalo (u 46 to problem nebyl), zajimal jsem se o to pred rokem.
Napsal: úte 24.01.2012 13:22
od jiriik
rikin píše:jiriik píše:A kdybych si časem nechal do auta nainstalovat LPG hlavně na využití v městském provozu nebude to nějak trápit motor, bude nějak zvýšená udržba ? Nebo vše je bez problému, když budu přepínat mezi lpg a benzínem ?:)
Co mam informace tak na tento motor to bezproblemove namontovat nejde tak aby se to casem nepodelalo (u 46 to problem nebyl), zajimal jsem se o to pred rokem.
A proč nevíš? nějaké články nebo informace k tomu podrobnější nemáš ?