Stránka 3 z 4
Napsal: pát 24.12.2010 00:38
od BOOST
Francis píše:Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?
Subtilně možná vypadá, ale vše je použito rozměrově dle přepákování z E34.
Jediný co nevydrželo, byla ta páka na příčce mezi motorovým prostorem a interiérem, při sešlápnut pedálu brzdy vší silou se ohnula, ale nepraskla a pak už se nic nedělo, jenom pružila. Jednak to bylo menšíma rozměrama než bylo třeba, protože v E34 je tato páka zatížena jinak a pak taky narychlo použitým materiálem (nerez), který je měkký a tím spíš po zavaření. Nová verze je z oceli, čep průměru 30mm z 15230 a ramena z 14240 o tloušťce 8mm a to už je dimenzovaný víc než dostatečně a funguje to naprosto bez problémů a nepruží ani o mm.
Napsal: pát 24.12.2010 19:03
od sedon
koukam ze do toho nekdo nacpal i M70 V12
Napsal: pát 24.12.2010 21:49
od Johnys
sedon píše:koukam ze do toho nekdo nacpal i M70 V12
Nacpal, ale to už je extrém

Napsal: pát 24.12.2010 23:22
od sedon
Napsal: sob 25.12.2010 00:19
od BOOST
V12 je těžká jako prase a umí to potom jezdit rychle jen rovně. V8 je oproti tomu lehčí a hlavně kratší, takže váha motoru není tolik před nápravou.
Napsal: ned 26.12.2010 19:44
od Totic
BOOST píše:V12 je těžká jako prase a umí to potom jezdit rychle jen rovně. V8 je oproti tomu lehčí a hlavně kratší, takže váha motoru není tolik před nápravou.
přesně tak, V12 mě až zas tolik nevzrušuje, nevýhody převažujou. V8 zvuk TOP.
Napsal: pon 27.12.2010 20:41
od blesk666
BOOST píše:Francis píše:Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?
Subtilně možná vypadá, ale vše je použito rozměrově dle přepákování z E34.
Jediný co nevydrželo, byla ta páka na příčce mezi motorovým prostorem a interiérem, při sešlápnut pedálu brzdy vší silou se ohnula, ale nepraskla a pak už se nic nedělo, jenom pružila. Jednak to bylo menšíma rozměrama než bylo třeba, protože v E34 je tato páka zatížena jinak a pak taky narychlo použitým materiálem (nerez), který je měkký a tím spíš po zavaření. Nová verze je z oceli, čep průměru 30mm z 15230 a ramena z 14240 o tloušťce 8mm a to už je dimenzovaný víc než dostatečně a funguje to naprosto bez problémů a nepruží ani o mm.
co si to mal za nerez, nerez je predsa tvdsia ako klasicka nizkouhlikova ocel

Napsal: úte 28.12.2010 00:53
od BOOST
blesk666 píše:co si to mal za nerez, nerez je predsa tvdsia ako klasicka nizkouhlikova ocel

Klasická 17240 (1.4301). Sice se hůř obrábí než klasická ocel, ale po svaření změkne a je gumová a praská, viděl jsem už v práci několik případů prasklých svařovaných nerezových válců.
Napsal: úte 28.12.2010 00:59
od blesk666
praska to ale kvoli vnutornemu pnutiu nie makkosti materialu. cely zvarok treba tepelne upravit
Napsal: úte 28.12.2010 14:37
od BOOST
blesk666 píše:praska to ale kvoli vnutornemu pnutiu nie makkosti materialu. cely zvarok treba tepelne upravit
Po prasknutí se dělaly zkoušky a v místě sváření a blízkém okolí to bylo měkký jako žvýkačka. Zkus si svařit kus nerezové kulatiny a plocháče a to samý ze železa a dej si to do věráku a flákni do toho kladivem. Nerez pruží. Ve strojích, které vyrábíme ve firmě se všude, kde je potřeba pořádná pevnost, nahrazuje nerez povrchově ošetřenou kvalitní ocelí. To že by se měly svařence tepelně upravovat je sice pravda, ale v praxi to dělá málokdo, dělá se to jen ve vyjímečných případech.
Napsal: čtv 30.12.2010 23:49
od Johnys
Asi by bylo nejhorší vyrobit držáky motoru
Napsal: ned 02.01.2011 02:36
od pragdejf
to boost: táhlo řazení se sakra zkrátilo? koukam ze si ho spis zapalil, parkrat potáhnul a pak si to tipnul, ze ti zustal takovej vajgl;-)
myslim ze nez ladovat M60 do E30, tak S62 do E36 bude o trochu snazsi. respekt vsem, co se do toho pustej a nehynouci slavu tem, co to dotahnou. nastesti takovy auto neni hotovy nikdy, takze zustaneme u respektu;-)
jo a do E36 nezapomente na X-brace, nebo jak se tomu nadava.
Napsal: stř 04.01.2012 01:12
od Johnys
Oživíme tohle téma. Pomalu se jde na věc. Tímto začínám svůj projekt, přestavbu coupéčka 1.8IS na V8 4,4l bezvanos (přesnej typ motoru teď z hlavy nevím) Kdo by měl nějaký rady a připomínky, tak sem s nima

Napsal: stř 04.01.2012 02:32
od kamil320i
preju hodne stesti

Napsal: stř 04.01.2012 06:47
od Totic
Johnys píše:Oživíme tohle téma. Pomalu se jde na věc. Tímto začínám svůj projekt, přestavbu coupéčka 1.8IS na V8 4,4l bezvanos (přesnej typ motoru teď z hlavy nevím) Kdo by měl nějaký rady a připomínky, tak sem s nima

..ehm taky přeju ..HODNĚ štěstí
Napsal: stř 04.01.2012 10:15
od xSAFA
Já přeju aby to nebyl jen další nedotažený projekt, který skončí vyhozením X desítek tisíc do luftu, rozebraným autem a znechucením tomu dál věnovat čas a energii.
Něco takového bych si představil dělat na "stará" kolena, odrostlé děcka, nevrlá manželka doma... tak si pěkně hrát v dílně a neřešit kdy to bude a jestli to vůbec někdy bude.

Napsal: stř 04.01.2012 10:30
od Francis
Na stará kolena? Něco jako nadšenec ve filmu
V zajetí rychlosti? Film prý je podle skutečných událostí

Napsal: stř 04.01.2012 12:49
od ondra_m
Johnys píše:Asi by bylo nejhorší vyrobit držáky motoru
To si mysli kazdy kdo nic takoveho nestavel, ver, ze drzaky jsou spise ta jednodussi cast......
Preji mnoho uspechu.

Napsal: stř 04.01.2012 16:07
od Johnys
Sice se v úvodu rozepisuji o něčem jiným, ale věc se má tak, že ke své 328 jsem si pořídil druhý nebouraný coupé IS na díly za pusu. Původně jsem přemýšlel o přestavbě té svojí 328, ale nemá smysl kurvit moji lásku

A ohledně motoru, zvolil jsme levnější variantu, místo M5 tam půjde ta 4,4l.
Napsal: stř 04.01.2012 16:27
od Figa
Přeji hodně štěstí a nezapomeň nás informovat o průběhu

Už máš motor? Jakou tam dáš převodovku?