DDE si průběžně počítá množství vstříknutého paliva pro každý jednotlivý vstřik a po sečtení předává výslednou hodnotu po CANu budíkům. Ty jí potom spolu s velikostí ujeté vzdálenosti použijí pro výpočet průměrné spotřeby.
Hladinoměr nádrže v tomhle výpočtu tedy nehraje žádnou roli.
Když dáš plnou až úplně po okraj (nemá se, ale pro jednou) hrdla, najedeš 100 km a úplně stejně až po okraj dotankuješ 10L, tak tomu palubáku, kterej Ti v tu chvíli ukazuje 8,1L/100 prostě věřit nebudeš a budeš si naprosto jistej, že to žere 10 na 100 a né jen 8.
Proto jsme si jistý, že to počítáme správně.

Předchozí cvičení si klidně můžeš udělat s najetím ne 100km, ale 10t km, kdy měření bude ještě přesnější tím, že případná chybka nenaplnění nádrže až po okraj se smrskne jen na dvě tankování z těch všech pro ujetí 10t km.