Stránka 3 z 3
Napsal: pát 24.08.2007 09:57
od Hanz
ten dynamicky tlak (ktery se ti zda byt hrozne velky, kdyz vystrcis ruku z okynka v kile) pak je asi: Pdyn100km/h=1/2 x 1,225 x 26 x 26 = cca 414 Pa, takže pokud más stat tlak 101 kPa

)) ve fabrice se to nedela z duvodu zbytecneho znecisteni filtru (vuci prinosu), hlucnosti a komplikovane zastavbe (umisteni dostatecne velikeho vstupu, navic s vhodnym radiusem, v primem naporu)... jestli te to zajima, tak vic o aerodynamice a vypoctech najdes treba tady:
http://www.aerologic.com http://www.compufoil.com http://www.dreesecode.com http://www.pdas.comaerosoft.htm
Napsal: pát 24.08.2007 13:04
od DAVe_1
Hanz píše:ten dynamicky tlak (ktery se ti zda byt hrozne velky, kdyz vystrcis ruku z okynka v kile) pak je asi: Pdyn100km/h=1/2 x 1,225 x 26 x 26 = cca 414 Pa, takže pokud más stat tlak 101 kPa

)) ve fabrice se to nedela z duvodu zbytecneho znecisteni filtru (vuci prinosu), hlucnosti a komplikovane zastavbe (umisteni dostatecne velikeho vstupu, navic s vhodnym radiusem, v primem naporu)... jestli te to zajima, tak vic o aerodynamice a vypoctech najdes treba tady:
http://www.aerologic.com http://www.compufoil.com http://www.dreesecode.com http://www.pdas.comaerosoft.htm

Hanzi Hanzi....

Napsal: pát 24.08.2007 14:35
od Speedy
Ja teda jsem linej snazit se vubec pochopit, co tady pisete za vzorce atd, ale muze mi teda nekdo ve vysledku rict, jeslti teda ty hadice a taky skrtici klapka ma nejaky omezujici faktor pro nasati dostatecneho mnozstvi vzduchu do motoru? Jinymi slovy, ma smysl resit prumer klapky a pripadne ji vymenit za vetsi? Referencni motor muze bejt terba M52B28
U M3 predpokladam ze je vse dostatecne dimenzovane

Napsal: pát 24.08.2007 21:31
od Hanz
u R6 sani obecne nema moc problem, protoze pali 153624 (kdyz si to predstavis, chapes proc se moc neovlivnujou-vzdalenost)... takze se nemusis bat o objem a proudeni v tom sani samotnem (viz M3 sani v. Hamann box)... no a klapka je dostatecne dimenzovana (nezvetsuje se ani u přeplnovaných aut s 500PS), jeji zvetseni o 5mm neprineslo na brzde prokazatelne ani jednoho ponika (navic zmensena osa klapky a nabrousena samotna klapka), jen se zmeni reakce na plyn (motor reaguje ostreji, coz muze byt na skodu, kdyz se snazis v zime rozjet

)... jedine + u M52 bylo odstraneni te ASC klapky, protoze je mensi a v ne uplne idealnim uhlu (kvuli mistu)... zlepseni bych videl jen ve vetsim airboxu, filtru a vetsimu vstupu vzduchu do toho boxu, coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)
Napsal: pon 27.08.2007 10:29
od Speedy
Hanz píše:u R6 sani obecne nema moc problem, protoze pali 153624 (kdyz si to predstavis, chapes proc se moc neovlivnujou-vzdalenost)... takze se nemusis bat o objem a proudeni v tom sani samotnem (viz M3 sani v. Hamann box)... no a klapka je dostatecne dimenzovana (nezvetsuje se ani u přeplnovaných aut s 500PS), jeji zvetseni o 5mm neprineslo na brzde prokazatelne ani jednoho ponika (navic zmensena osa klapky a nabrousena samotna klapka), jen se zmeni reakce na plyn (motor reaguje ostreji, coz muze byt na skodu, kdyz se snazis v zime rozjet

)... jedine + u M52 bylo odstraneni te ASC klapky, protoze je mensi a v ne uplne idealnim uhlu (kvuli mistu)... zlepseni bych videl jen ve vetsim airboxu, filtru a vetsimu vstupu vzduchu do toho boxu, coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)
Diky za info, Hanzi

Ja jen jeslti jsem v ramci DODO udělal vše, co v zasadě šlo bez velkyho zásahu do motoru. Takže v rámci toho DODO jsem zjistil, že to přineslo velký prd co se týká maxiimálního výkonu, ale výrazně se zlepšil korutící moment v celém rzosahu ot.
Napsal: pon 27.08.2007 19:40
od honza_strnad
Hanz píše:...coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)
a nestacilo by hribek s hadici proste vytahnou pred chladic? nebu uplne ven z kapoty?
Napsal: úte 28.08.2007 21:24
od Spajky
Tak sem dnes taky namontoval,zatím to nemám odstíněné nic,ale zvuk je něco suprovýho..doporučuju,zatim sem s tim najel jen asi 20km,ale dojmy sou super