Stránka 3 z 6
Napsal: pon 18.12.2006 15:03
od z3bmw
růžová se dává jak již bylo řečeno do koncernových vozů VW (audi, skoda, seat, vw) a v žádném případě se nesmí míchat s jinými druhy. Jde o motor, směs různých druhů naruší úplně všechno, těsnění, hliník, prostě všechno. Do BMW prostě koncernová z VW nepatří.
Napsal: pon 18.12.2006 16:37
od Ajwori
trapnej dotaz, mám báwo měsíc a půl a než uhodí mrazy, pokud uhodí, chtěl bych taky chladící kapalinu vyměnit, tak mi někdo prosímvás řekněte, kde se u e36 325i vypouští ta stará

dík

Napsal: pon 18.12.2006 16:58
od Fanny
Na spodní části chladiče pod tou nádržkou, kde si kontroluješ množství kapaliny je vypouštěcí ventil.
Napsal: sob 23.12.2006 20:17
od k100
Pokud tam máte nějakou nemznoucí směs, která je určena pro hlíníkové motory, a to jiste ano, nic neměnte,
pokud teda víte co s penězi, a autu tím taky nepomůžete,
zkontrolujte do kolika stupnů je, dejte ji v lahvičce a sáčku do mrazničky (- 20), pokud zmrzne - odpustit a dolít pár litrů stejnou neředěnou, pokud tam bude ledová tříšť, chce to dolít litr, pokud nezmrzne - OK. Vypuštěnou kapalinu schovat na dolévání.
Kapalina, kterou tam máte, je po určité době téměř neutrální (nasycený) roztok, pro prostředí v němž je.
Nové nemrzce chvíli trvá než se zneutralizuje, tudíž se vyskytnou různé netěsnosti atd..
Je to stejné jako třeba s topením v domě, pokud budete měnit vodu, rychle vám to prorezaví a ničemu tím nepomůžete.
V servisu a obchodě vám určitě řeknou něco jiného, jde jim o kšeft.
Brzdová kapalina je samozřejmě něco jiného, ta vodu absorbuje, dochází k rezavění - oxidaci, otěru gumiček a ke snížování teploty vření, tu měňte, na nemrzku se vy..., jen kontrolujte.
Napsal: ned 24.12.2006 12:22
od camouflage
Možná hloupá otázka, ale na kolik stupňů má být nastavená nemrznoucí směs v Praze v E36 316i?
Napsal: ned 24.12.2006 12:55
od dsvatos
camouflage píše:Možná hloupá otázka, ale na kolik stupňů má být nastavená nemrznoucí směs v Praze v E36 316i?
Normálně se nemrzka ředí 1:1 - a to vychází okolo -30 až - 36 stupňů.
Napsal: ned 24.12.2006 16:53
od camouflage
dsvatos píše:camouflage píše:Možná hloupá otázka, ale na kolik stupňů má být nastavená nemrznoucí směs v Praze v E36 316i?
Normálně se nemrzka ředí 1:1 - a to vychází okolo -30 až - 36 stupňů.
Díky za radu! Jdu na to...
Napsal: pát 29.12.2006 09:42
od Ajwori
Paradox kterej vám musim říct. Už jste nekdy při výměně vody přišli málem o život? Já anu

Vesele si vypustim chladič, pak povoluju šroub na straně bloku, pomalinku pootáčim šroubem a už už prosakuje voda (jsem v montážní jámě, na stěně dvě zářivky, vypínač a el. zásuvka) co následovalo asi nemusim složitě popisovat, šroub mi vystřelil, voda začla chcát všude, i do elektriky. V tu chvíli jsem asi udělal světový rekord ve vyskakování z jámy a hned na to vylítly jističe. Takže jsem vše vysušil odmastil a dodělal zbytek práce. Tak to jen na okraj a pro zasmání se a proto, že i u takovýhle blbyny lze zažít vzrůšo
Napsal: úte 27.02.2007 16:18
od Ranger_Zx
k100 píše:Pokud tam máte nějakou nemznoucí směs, která je určena pro hlíníkové motory, a to jiste ano, nic neměnte,
pokud teda víte co s penězi, a autu tím taky nepomůžete,
zkontrolujte do kolika stupnů je, dejte ji v lahvičce a sáčku do mrazničky (- 20), pokud zmrzne - odpustit a dolít pár litrů stejnou neředěnou, pokud tam bude ledová tříšť, chce to dolít litr, pokud nezmrzne - OK. Vypuštěnou kapalinu schovat na dolévání.
Kapalina, kterou tam máte, je po určité době téměř neutrální (nasycený) roztok, pro prostředí v němž je.
Nové nemrzce chvíli trvá než se zneutralizuje, tudíž se vyskytnou různé netěsnosti atd..
Je to stejné jako třeba s topením v domě, pokud budete měnit vodu, rychle vám to prorezaví a ničemu tím nepomůžete.
V servisu a obchodě vám určitě řeknou něco jiného, jde jim o kšeft.
Brzdová kapalina je samozřejmě něco jiného, ta vodu absorbuje, dochází k rezavění - oxidaci, otěru gumiček a ke snížování teploty vření, tu měňte, na nemrzku se vy..., jen kontrolujte.
Mam problem s unikem chladici kapaliny a tohle je jedine forum, kde me neco zaujmulo.
Nejdrive mi uniklo snad jen pul deci a check control mi rekl at to zkontroluju tak sem tam asi deci dolil, neco nad rysku. Temer okamzite se hladina vratila presne na rysku tak jsem si rikal, ze zbytek vytekl prepadnim potrubim.
Po nejake dobe jsem dolival znova, asi deci a pul. Byl jsem pod ryskou. Ted o vikendu jsem dolil zase, celkem jsem od koupe s autem odjezdil 800km a dolil jsem presne 8dcl. Takze na 100km deci chladicky.
Muze to byt zpusobene tim co rikas? Nejak se me to moc nezda... Nebo to mam okamzite zacit resit?
Napsal: pon 27.09.2010 11:04
od capri
trochu to tu obnovim mam problem chci vyměnit chladící kapalinu a nakoupil jsem tohle
http://www.hazmioil.cz/PI/2006/azc_PI6-0255.pdf tak nevim jestli je to velkej problem
Napsal: pon 27.09.2010 12:34
od Cuky
¨já to leju do isa a už rok v pohodě sice mě tu za to určitě někdo skrytyzuje ale co nemrzne chladí a nic to nerozleptalo
Napsal: pon 27.09.2010 12:36
od capri
jako myslim si že pokud ten motor vypláchnu tak by to mělo bejt v pohodě no píšou tam že to hadice a gumový těsnění nežere
Napsal: čtv 30.09.2010 23:03
od capri
tak jsem psal přímo do FUCHSu a odpověděli mi na dotaz jestli je problem s tim mezi kapalinou G48 a jejich kapalinou Fricolin G12 plus jestli nemůžou nastat problemy s těsněními a srážením kapaliny
odpověď:
Dobrý den ,
Můžete to bez obav mísit.
S pozdravem
Ing.Richard Boř
Technik společnosti
FUCHS OIL CORPORATION (CZ), spol. s r. o.
tel.: +420 603 899 914
e-mail:
richard.bor@fuchs-oil.cz
http://www.fuchs-oil.cz
Napsal: pát 01.10.2010 10:54
od ACDC
Od mechanika z autoriz. servisu BMW: proč chceš kupovat směs od nás? Koupíme něco modrého a je to směs BMW.
Napsal: pát 01.10.2010 13:20
od pragdejf
bergos píše:já sem tam dal G12, tak uvidím co se bude dít, pravděpodobně nic.

na ruzovou jezdim uz rok po dukladnym proplachu s motorem M50 a znamky netesnosti fakt nepozoruju. parkuju v garazi, takze bych to poznal, kdyby se to stalo. jinak do N46 sem ji nalil taky a bez problemu.
Napsal: pát 01.10.2010 13:23
od capri
Já ten motor budu proplachovat takže si myslím ze to bude ok

Napsal: sob 02.10.2010 08:52
od Jurmi
Já liji modrou,už to tam bylo a není důvod něco měnit,když to funguje.Tím mám na mysli modrou,nebo růžovou.Kamarád má e46 a má růžovou,ale jak tvrdí,je to dané od výrobce.Každej fridex je jinak agresivní,co se týká materiálu použitého na výrobu motoru.Dělám ve škodovce a tam lejem růžovou,která je namýchaná na -27°C a to jestli je to benzín,nebo nafta se neřeší.Pokud se to dobře vypláchne a má nové hadice atd,tak by se tam mohl nalít jakýkoliv fridex,ale nesmí se smýchat s jiným,to pak dělá bordel.Radši se řídím pokyny výrobce,je to 100% jistota.
Napsal: sob 02.10.2010 10:22
od bergos
G12 by se ředit s jinou neměla,
G12 plus je misitelná se vším možným. já ji měl 3roky v e36 a naprosto bez problémů.

Napsal: čtv 07.10.2010 21:43
od radokrno
momento píše:máte tušení co patří do tds? taky G48?
a eště kolik litrů chladicí kapaliny se tam vejde,,vodaa fridex G-48,do vozu 525 TDS E_34
Napsal: pát 29.10.2010 16:47
od StepanMatl
Ahoj, občas mi svítí kontrolka, že je málo chladící směsi. Co tam mám nalít (abych něco neposral

)? Normálně destilku a zkusit hustoměrem, kolik je tam fridexu?