Stránka 3 z 4
Napsal: sob 06.06.2009 09:35
od humanic
Pepe píše:diesel jsou jenom starosti, budeš jenom opravovat, kup si raději benzín.
Pan chytrej

Napsal: sob 06.06.2009 10:18
od Madthomas
Souhlasim s tim ze nejdulezitejsi je chovani majitele. Na druhou stranu soused ma X5 3.0d, jezdi podle predpisu, neni to zavodnik atd....auto ma v 60 000km prehranou ridici jednotku a 3. (!!!) turbo. Turba se posilaly dokonce do Nemecka na expertizu, prvni se posralo v 30 000km. S nahradni X5 3.0sd ma najezdeno vic jak se svou. Takze bohuzel i u BMW zalezi jakej kus dostanete z vyroby
PS: Na ci radu si myslite ze koupil X5 misto Land Cruisera

Napsal: sob 06.06.2009 11:20
od bmwfil
Madthomas píše:Souhlasim s tim ze nejdulezitejsi je chovani majitele. Na druhou stranu soused ma X5 3.0d, jezdi podle predpisu, neni to zavodnik atd....auto ma v 60 000km prehranou ridici jednotku a 3. (!!!) turbo. Turba se posilaly dokonce do Nemecka na expertizu, prvni se posralo v 30 000km. S nahradni X5 3.0sd ma najezdeno vic jak se svou. Takze bohuzel i u BMW zalezi jakej kus dostanete z vyroby
PS: Na ci radu si myslite ze koupil X5 misto Land Cruisera

Sice tomu nerozumím, ale podle toho, co píšeš, je-li to pravda, tak bude problém v mazání toho turba, že nějakej turek nedostatečně profrézoval mazací vedení k turbu a to se tak pořád přidírá... Jinak si totiž jeho smrt po 20tkm nedokážu vysvětlit...
Napsal: sob 06.06.2009 12:44
od Corp
při správném zacházení (šetrně zahřát a hlavně dochlazovat turbo po jízdě) ten motor musí vydržet stejně jak benzínovej
Napsal: sob 06.06.2009 13:09
od kyo
já si myslim že si to chce rozmyslet jak s tim autem jezdíš. sice nevím jak jsou bmw diesely spolehlivé, ale každopádně jde o to, že pokud jezdíš více třeba krátké trasy po městě, bude lepší benzín. pokud jezdíš dálnice tak klidně naftu. co se týče ceny provozu, musíš najet tolik, aby se ti za spotřebu ušetřilo. a věci jako vstřiky, čerpadlo, turbo, váhy vzduchu se určitě nevyhýbají ani bmw dieselům. co se týče tohohle, myslím že náklady na opravy u dieselů budou v průměru vyšší než u atmosferických benzínů a jejich spolehlivost bude nižší. hlavně čim složitější a tím pádem lepší a výkonější diesel, tim po stránce spolehlivosti hůř.. je sice hezký že si tady někdo chválí TD nebo TDS ale to je asi jako chválit 66kw TDI od VW kterej taky díky tomu jak byl jednoduchej byl nesmrtelnej. To už jsou motory dávné minulosti.
z mého pohledu jsou benziny ve všem lepší. až na spotřebu. a diesel bych koupil až tehdy, kdy bych najel opravdu hodně km ročně. jestli ale hodně najedeš tak nemá cenu špekulovat a do toho 320d jít, protože určitě nebude o nic horší než diesel od jakékoli jiné automobilky
a dieselu z druhé ruky bych se opravdu bál, ale jestli má najeto jem 27000 a je rok starý, tak to by mělo být ok..
Napsal: ned 07.06.2009 10:56
od martilulin
BMW diesely jsou bezproblemove,pokud davas slusny olej,nevyuzivas LL oleje mas pohodu.Kvalitni nafta samozrejmosti.Podivej se treba no ty sunky od VW,osobne jsem videl v servise odstavene 3 Passaty s motory 2.0tdi,vsechny zadrene,pry vyrobni vada,km prubeh byl do 4Otis.Auta stare par mesicu.
Napsal: stř 10.06.2009 18:50
od montybiker
Svatá pravda o chování se člověka k autu, a to především dieselu... Snad se mi nikdy "nepoštěstí" do ruky dostat nějaký špatný kus už z výroby, každopádně i já do dieselu tankuju především kvalitní palivo, protože kdo maže, tak ten jede:)
Napsal: úte 23.06.2009 09:55
od Becx
je to taky hodne o stesti, moje auto (330d) ma lepsi peci nez moje draha polovicka, zadne honeni za studena apod., i presto jsem ve 120tis km menil vstrik... prej spatna kvalita nafty, od te doby tankuju v cesku jen prevazne na shell (protoze je nejbliz)

btw. a to najedu 10tis km za rok:-)
Napsal: stř 24.06.2009 12:00
od RedBaron
Napsal: stř 24.06.2009 12:11
od Tehu
RedBaron píše:http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv
trosku stary clanek

ale doufam ze shell sel trosku do sebe a snad letos podobny test nekdo zopakuje

Napsal: stř 24.06.2009 13:49
od Becx
RedBaron píše:http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv
cetl jsem a nechapal uz v dobe, kdy byl clanek aktualni, myslim si, ze to byl problem spise jedne konkretni stanice... jak jsem psal, je to o stesti...
Napsal: stř 24.06.2009 16:28
od RedBaron
Co jako? To že paliva od shellu jsou stejný jako z globusácký pumpy jsem si ověřil milionem tankování

Napsal: stř 24.06.2009 16:38
od Vlasta
RedBaron píše:Co jako? To že paliva od shellu jsou stejný jako z globusácký pumpy jsem si ověřil milionem tankování

Paliva jo, akorát, že některý "značkový" pumpy přidávají aditiva.
Napsal: čtv 25.06.2009 11:56
od duffson
Vlasta píše:RedBaron píše:Co jako? To že paliva od shellu jsou stejný jako z globusácký pumpy jsem si ověřil milionem tankování

Paliva jo, akorát, že některý "značkový" pumpy přidávají aditiva.
Nektery pumpy pridaji aditiva, u jinejch si dojebes vstriky bordelem...Je to hold osud

kazdopadne tankoval jsem cca rok na Shellce na dalnici pro jistotu, ted par nadrzi od benziny a zadnej rozdil (pouze cena

)...jeste zkusim Verva diesel ze zvedavosti

Napsal: ned 05.12.2010 21:12
od jiriik
RuDoSh píše:ta 520d pry neni zas takova tragedie jak se muze zdat.... projed se a uvidis, toho motoru bych se nebal..... v petce bych, ale radsi trilitr...

Přesně tak do pětky nejlépe třilitr

přitom ta spotřeba ve výsledku bude hodně podobná jak v dvoulitru

Napsal: pon 06.12.2010 00:17
od RomanSvach
jiriik píše:RuDoSh píše:ta 520d pry neni zas takova tragedie jak se muze zdat.... projed se a uvidis, toho motoru bych se nebal..... v petce bych, ale radsi trilitr...

Přesně tak do pětky nejlépe třilitr

přitom ta spotřeba ve výsledku bude hodně podobná jak v dvoulitru

ta spotreba toho 2litru neni zadna hitparada.
mam 320d E90, ted pri tehle mrazech(dnes rano -29,5°C masakr) jsem rad kdyz se s ni dostanu po 8 l/100km. to mam manual a jenom zadek, otec jezdi do prace stejnou trasu jen o 15minut driv jak ja ma A6 3.0 TDI v automatu a ctyrkolce a zere mu to cca o 0,5l vic, no to jak jsem zjistil tak sem se nastval, ted me tam jeste odesla nejaka CCC jednotka a chcou za ni 17000kc v renocaru, uz 2x sem to musel odtahovat, pokazde chyba s motorem (nejaka blokovana komunikace ci co a palivove cerpadlo...)
proste nevim jestli ten dvoulitr je zrovna vyhra. to se k tomu chovam absolutne ohleduplne, leju do toho verva diesel, dopravam tomu kvalitni olej no a proste furt me sere, to asi prodam( a koupim audi, nesmrtelne 1,9TDI

).
Napsal: pon 06.12.2010 08:35
od Maca
RomanSvach píše:...mam 320d E90, ted pri tehle mrazech(dnes rano -29,5°C masakr)
Tak až budeš v tom renocaru, nech si taky vyměnit snímač venkovní teploty

))
Napsal: pon 06.12.2010 10:52
od RomanSvach
Maca píše:RomanSvach píše:...mam 320d E90, ted pri tehle mrazech(dnes rano -29,5°C masakr)
Tak až budeš v tom renocaru, nech si taky vyměnit snímač venkovní teploty

))
to namerila meteo stanice, kontrolovano odpoledne a bylo to tam ulozeno jako nejmensi teplota, a celkem tomu verim bo ve 12 vecer bylo cca -23°C takze do rana to jeste mohlo spadnou,
ale nevadi napalili jsme 200l slivovice takze sme pripraveni aj na vetsi mrazy
Napsal: úte 07.12.2010 00:34
od mike-ee
RomanSvach píše:jiriik píše:RuDoSh píše:ta 520d pry neni zas takova tragedie jak se muze zdat.... projed se a uvidis, toho motoru bych se nebal..... v petce bych, ale radsi trilitr...

Přesně tak do pětky nejlépe třilitr

přitom ta spotřeba ve výsledku bude hodně podobná jak v dvoulitru

ta spotreba toho 2litru neni zadna hitparada.
mam 320d E90 ..... furt me sere, to asi prodam( a koupim audi, nesmrtelne 1,9TDI

).
Tak já teda mám v tomhle počasí taky vyšší spotřebu, ale holt když máš zadohrab a je tolik sněhu tak si to něco veme. Když se ale jen trochu uklidní počasí a dá se jezdit normálně tak jezdím v zimě do 7 a v létě jezdím kolem 6, taky teda 320d E90. Hitparáda ve spotřebě to není, ale v chování toho dieslu to celkem hitparáda ještě pořád je

Ale přeji příjemné svezení s 1.9 TDI...
Napsal: úte 07.12.2010 14:45
od RomanSvach
TO:Mike-ee
ty jo nedelej si srandu z legendarni 1,9TDI tady treba mame vysokozdvizny vozik s timhle motorem a parada, manipulant si nestezuje. ac ma ten motor hrubsi chovani a hromadu jinych much tak na svou dobu parada. ne nadarmo ho davaj uplne vsude napr.: do tech vysokozdviznych voziku