Stránka 3 z 77
Napsal: pon 09.05.2005 14:33
od major
Vlasta píše:major píše:A omlouvám se Tome,v jednom z dřívějších příspěvků jsem napsal,že ten Softec 5W-30 je určen pro prodloužené výměnné lhůty aniž bych si to ověřil,ale není.Jak vidíš tak všechno rozhodně nevím.Střelil jsem to od boku protože většina firem dělá ty třicítky jen pro prodloužené výměnné lhůty.Ještě jednou se omlouvám.
Částečně máš pravdu, ale dělá se i Castrol TXT 5W-30 se specifikací BMW LL01, takže s prodlouženým intervalem výměny - long life.
To už teď vím taky

,ale my se bavily O TXT Softec Plus a ten "long-life" nemá.
Napsal: pon 09.05.2005 16:33
od Speedy
a co oelj OMV Syn com 5W/40, lehkoběžný olej, BMW LL-98, SL/CF ?
Napsal: úte 10.05.2005 00:22
od TomasX
Majore, není se za co omlouvat, mam 318 M43 r.v 6/98 a za vedra ho budu jen lechtat, pak tam stejne dám Mobil synt S.a už u něj zůstanu.Mej se a dík.
Napsal: stř 11.05.2005 08:25
od major
Olej Fuchs Titan CFE 10W-40 s obsahem MOS2
Pánové,jeden kolega se mě přes SZ optal na olej Fuchs Titan CFE 10W-40 s obsahem MOS2.Jelikož je možné,žese na něj zeptá ještě někdo další a nechci to psát dvakrát,dávám info i sem:
S tímto olejem jsem se bohužel nesetkal. Jelikož jej firma Fuchs nikde neuvádí ve své výrobkové řadě, usuzuji že s ním neměli výraznější úspěch. Používal se prý před nějakým časem v ČSAD Ostrava a DP Ostrava. Z toho je zřejmé, že se jednalo o olej určený hlavně pro velkoobjemové motory nákladních vozidel. Svědčilo by o tom i použití Molybdensulfidu (MOS2). Toto aditivum se totiž hlavně používá do mazacích ložiskových tuků, kde zajiš?uje tzv.nouzové mazací vlastnosti např při vyčerpání maziva v ložisku. MOS2 se totiž dobře váže ke kovovým povrchům a má výborné mazací a vysokotlaké vlastnosti. Ovšem nutno říci, že nikdo z velkých výrobců použití MOS2 v motorových olejích neuvádí. Bude asi problém toto aditivum v oleji dostat do tzv.vznosu neboli aby se neusazovalo na dně nádoby ve které se olej nachází a bylo v oleji rovnoměrně rozloženo, což je u aditiv důležitá vlastnost. Jinak aditivum MOS2 vyrábí např. firma LiquidMoly. V období okolo roku 1940 mělo v motorových olejích podstatně častější zastoupení, bylo to dáno ještě ne právě preciznímy motory té doby. Technický list tohoto oleje jsem neviděl, tak nemohu sloužit, ale vzhledem k tomu,že se s ním Fuchs nikde nechlubí, tak bych se tomuto oleji raději vyhnul.
Napsal: stř 11.05.2005 12:58
od FrajerT
major píše:FrajerT píše:Sakra, tomu hovorím odborný výklad...
A čo hovoríš na Mobil Delvac MX Extra 10W40 do 325TD, rok 93, 235 tis. km? Mám ho za super cenu...

Nespletl jsi si náhodou název toho oleje?Mobil totiž již dlouhá léta dělá v řadě Delvac pouze tyto produkty:
Delvac 1 SHC 5W-40
Delvac 1 XHP 5W-40 Extra
Delvac 1 SHC 5W-40
Delvac HP 15W-40
Delvac MX 15W-40
Oleje této řady jsou prymárně určeny do užitkových vozidel a ne všechny se hodí pro použití v osobních autech.Prakticky jen ten 1 SHC 5W-40 a MX 15W-40.Nehledě na to,že ani jeden nemá atest BMW.Asi ho máš od někoho kdo vlastní autodopravu nebo jezdí náklaďákem,že?Tak že,až na ty dva co jsem uvedl bych použití této řady olejů nedoporučil.Oleje urené pro nákladní vozy vykazují poměrně odlišné vlastnosti než ty pro vozy osobní.Obsahují méně aditiv a vyšší obsah popilkovin,mají většinou i nižší vyskozitní index a bod vzplanutí.Proto je i cena zákonitě nižší.Vhledem k velkým olejovým náplním u nákladních vozů(26-33litrů) jsou pro ně tyto oleje plně dostačující.U tvého vozu,který má náplň 6,5 lt bude mít takový olej problém se uchladit a bude se asi dost odpařovat=tvorba šlemů,vznik netěsností.
Jak jsem již tady předeslal v některém z minulých příspěvků tak doporučuji používat pro celoroční provoz nejhůře oleje třídy 10W-40 spíše však 5W-40 a nejlépe 0W-40.A dejte si pozor, některé 10W-40 jsou minerály a hodně 5W-40 je "pouze" polosyntetika.Je to takový trik výrobců,že na polosyntetiky píšou "syntetická technologie".Nicméně se jedná většinou o vysoce kvalitní produkty.
No po tom, čo si napísal je asi jedno, aké má označenie. Delvac to je v každom prípade. Horšie je, že 1.x som ho tam trtol už na jeseň a spravil som na ňom asi 8000km. Včera išiel von a dal som tam Esso Ultron 5w40, tak dúfam, že som tomu tým Delvacom niečo nevyviedol...
To je tak, keď človek šetrí na základných veciach...

Napsal: stř 11.05.2005 15:37
od George_D
Major: Dalo by se toto povídání shrnout do jednoduché tabulky, třeba výrobci syntetiky od nejdoporučovanějšího po nejhorší, třeba žebříček prvních 10. Třeba 1. Mobil - plná syntetika, 2 Aral-plná+polo syntetika atd...

Vystavilo by se to do technickech informací a viděl by to každý člen. Samozřejmě by bylo dobrý napsat jakých značek se vyvarovat

Napsal: stř 11.05.2005 18:09
od major
Frajer_T:Neboj,za 8000 Km se nic nestane.
George_D:No nevím,nerad bych aby mě někdo žaloval

, ale vážně bylo by to poměrně dost práce.V současnosti jsem rád,že si najdu čas na to abych zde alespoň odpověděl na případné dotazy.Možná v létě.Uvidím.Nebo posháněj technické listy od všech známějších výrobců ke všem jejich produktům vyšších řad a já se na to mrknu a něco zplodím,bude jich počítám tak 100-150

.
Napsal: stř 11.05.2005 18:11
od George_D
No já to nemyslel uplne dopodrobna, a kdo by te zaloval

je demokracie a svůj názor můžeš přece vyjádřit. Já myslel jen tabulku zběžných olejů, který bys doporučil podle tvého měřítka 1-10 a kterých se vyvarovat

Napsal: čtv 12.05.2005 09:28
od FrajerT
major píše:Frajer_T:Neboj,za 8000 Km se nic nestane.
George_D:No nevím,nerad bych aby mě někdo žaloval

, ale vážně bylo by to poměrně dost práce.V současnosti jsem rád,že si najdu čas na to abych zde alespoň odpověděl na případné dotazy.Možná v létě.Uvidím.Nebo posháněj technické listy od všech známějších výrobců ke všem jejich produktům vyšších řad a já se na to mrknu a něco zplodím,bude jich počítám tak 100-150

.
No dobře milý bobře... si ma ukľudnil...
To vieš, ten motor je super a nerád by som ho zrušil nejakou takouto kravinou. Neviem ako ostatní, ale ja som sa poučil že na elementárnych veciach sa nešetrí...
V každom prípade díky za rady.
Napsal: pát 13.05.2005 23:33
od TomasX
Olej už mám teda vyměněněj, ale měl jsem problém s nulováním oil servisu. A? jsem propojoval 7mičku s 19ctkou nebo 7 a kostra, zaplý klíče vyplý klíče a ledky ne a ne naskočit. Na bývalé E30 jsem to dělal bez problémů a ted na e36 mě to nejde. Poraďte
Napsal: úte 17.05.2005 13:08
od wolt
cus, taky se pridam s dotazem na olej. zajimalo by ma jaky mas nazor na pentosin ... a do jakych aut bys ho doporucil.
diky

Napsal: úte 17.05.2005 13:22
od ManyP
nechapu proc by tam meel davat 5W40 na co 5W???? bohate stci 10W40 dyt tu nejsme na sibiri!!! volim 10W40 ja davam zn. Fuchs a max spokojen mam ho za nakupku tak se to cenove da.
ty oleje sou dnes stejne daleko lepsi nez se tehda predepisovali takze pokud tehda kdyz se to vyrobilo to chtelo polosyntezi tak ted by temu neuskodil ani mineral ale je lepsi to dodrzet a pokud mozno nemenit znacku ani oznaceni
Napsal: úte 17.05.2005 14:36
od Luky
Ja mam 325TDS doteraz neviem co tam bolo teraz som dal uz 2x Castrol Magnatec --- ale teraz pozeram ze je to syntetika motor ma cca 250 000 tak neviem mam to vymenit za polosyntentiku ak ano aku porad
Napsal: úte 17.05.2005 16:53
od major
wolt píše:cus, taky se pridam s dotazem na olej. zajimalo by ma jaky mas nazor na pentosin ... a do jakych aut bys ho doporucil.
diky

Německý výrobce olejů,sídlící ve Wedelu.jedná se o menšího ale velice agilního výrobce.Produkty jsou na solidní úrovni,řekl bych dobrý průměr.Pro vozy BMW má shválení produkt Pentospeed 0W-30 VS (long life) a Pentosynth 5W-40.
Napsal: úte 17.05.2005 17:17
od psena
Pentosynth to zni lip

, jsem si prave rikal, co je to Pentosin, asi nejaky leky..

Napsal: úte 17.05.2005 17:30
od major
ManyP píše:nechapu proc by tam meel davat 5W40 na co 5W???? bohate stci 10W40 dyt tu nejsme na sibiri!!! volim 10W40 ja davam zn. Fuchs a max spokojen mam ho za nakupku tak se to cenove da.
ty oleje sou dnes stejne daleko lepsi nez se tehda predepisovali takze pokud tehda kdyz se to vyrobilo to chtelo polosyntezi tak ted by temu neuskodil ani mineral ale je lepsi to dodrzet a pokud mozno nemenit znacku ani oznaceni
Oleje SAE 5W-40
Samozřejmě polosyntetika třídy 10W-40 není špatné řešení, ale přeci jen pro výkonné motory BMW v našich podmínkách bych doporučil jako celoroční optimum 5W-40.A proč?:
1.Oleje této třídy jsou z velké většiny tzv.lehkoběžné a díky čemuž kladou pohyblivým částem motoru menší odpor.Tudíž dohází k nižším ztrátám a tím pádem i k nižší spotřebě paliva (asi 4%).
2.Mají nižší bod tuhnutí než oleje 10W-40.Při teplotách kolem nuly a pod ní jsou schopny, při studených startech podstatně rychleji zaolejovat motor.Zvláště potom nejvýše položené rotující součásti jako je vačková hřídel.Při teplotách pod nulou je rozdíl v rychlosti zaolejování i více než minuta.V té době si motor musí vystačit s tím olejem který nestekl do vany a toho tam není opravdu mnoho.Tudíž než se olej tuhosti medu dostane na vačky dochází k nežádoucímu kovovému styku součástí.Zkus si dát 5W-40 a 10W-40 na pár hodin do mrazáku a potom sám uvidíš.
3.Z velké většiny se jedná o kvalitní produkty,nebo? je to již olej vyšší třídy a tedy pro výrobce prestižní.Proto se na těchto výrobcích většinou nešidí a jsou domíchávány s kvalitních základů a aditiv.
4.Jsou to většinou polosyntetiky s vyšším obsahem syntetické báze či dokonce plné syntetiky.Oproti polosyntetikám s nižším procentem synt.báze či dokonce minerálům jsou schopny tvořit podstatně pevnější a teplotně odolnější mazací film.
5.Díky vlastnostem, které jsem zde již o 5W-40 uvedl jsou též stabilnější při vysokých teplotách a tudíž u nich nedochází k výraznějším objemovým ztrátám odparem v důsledku vysokých teplot v oblasti pístního čepu a kroužků.
Napsal: úte 17.05.2005 17:35
od major
psena píše:Pentosynth to zni lip

, jsem si prave rikal, co je to Pentosin, asi nejaky leky..

No ono se to celé jmenuje Pentosin Pentosynth 5W-40,to první je název firmy,druhé produktu.A stěmi léky nejsi moc daleko od pravdy,vyráběli produkty pro veterináře.
Napsal: úte 17.05.2005 17:44
od major
Luky píše:Ja mam 325TDS doteraz neviem co tam bolo teraz som dal uz 2x Castrol Magnatec --- ale teraz pozeram ze je to syntetika motor ma cca 250 000 tak neviem mam to vymenit za polosyntentiku ak ano aku porad
No ,pokud chceš mít jistotu zda jsi udělal dobře s tím Magnatecem. tak nejjednodušší řešení je odšroubovat ventilové víko a mrknout se zda je čisté či ne a pokud ne, tak jak hodně je na něm úsad.Pokud je víko ze vnitř zcela černé, je možné že problémy nastanou.Protože sice drahý, ale kvalitní Magnatec ti ty úsady začne rozpouštět.Bohužel odstraní i ty tzv.kladné ůsady,které již v některých částech motoru vymezují jisté vůle.Nemluvě o tom ,že některý větší kousek odloupnutého "karbonu" může na čas ucpat nějaký mazací kanálek.
Napsal: úte 17.05.2005 17:47
od major
TomasX píše:Olej už mám teda vyměněněj, ale měl jsem problém s nulováním oil servisu. A? jsem propojoval 7mičku s 19ctkou nebo 7 a kostra, zaplý klíče vyplý klíče a ledky ne a ne naskočit. Na bývalé E30 jsem to dělal bez problémů a ted na e36 mě to nejde. Poraďte
Tome klid,mě se to zatím též nepovedlo vymáznout.A to jsem zkusil všechny postupy,které jsem tu objevil.Budu holt zkoušet dál.
Napsal: úte 17.05.2005 19:10
od Martinéz
major píše:TomasX píše:Olej už mám teda vyměněněj, ale měl jsem problém s nulováním oil servisu. A? jsem propojoval 7mičku s 19ctkou nebo 7 a kostra, zaplý klíče vyplý klíče a ledky ne a ne naskočit. Na bývalé E30 jsem to dělal bez problémů a ted na e36 mě to nejde. Poraďte
Tome klid,mě se to zatím též nepovedlo vymáznout.A to jsem zkusil všechny postupy,které jsem tu objevil.Budu holt zkoušet dál.
nebude lepsi zajet do kdejakyho shit servisu, aby vam to za 50kc a 2min prace vynulovali nez vyprcate elektroniku?