Stránka 3 z 11

Napsal: stř 18.12.2013 13:01
od arbitboy
To chápu. Nepatřím do skupiny nezodpovědných řidičů. Je mi přes 30, mám naježděno skoro půl milionu km. Jezdil bych se s tím vyblbnout na okruh, ale zároveň to chci mít jako auto na běžné ježdění. Nechci mít dvě auta. Druhé auto má přítelkyně. A mě se líbí idea spojení supersportu, i pohodlného sedanu.

Ten pustupný rozvoj je sympatický, ale je dost možné, že za ca 6 let budu chtít pohodlnou A8 pro rodinu, a už nebudu mít chuť na supersport. V současné době bych si jím mohl splnit sen, a třeba 5 roků s ním jezdit.
Co se týká těch nákladů, to je velké dilema.
Mám na to, abych něco nacpal do auta, ale nechci to dělat, nebude to můj jediný koníček, takže bych se chtěl vyvarovat toho, abych měl špatný kus, který se bude postupně sypat, od motoru, přes převodovku až po elektroniku.
Rád bych si zároveň zde na fóru našel někoho šikovného, kdo by mi to servisoval.

Napsal: stř 18.12.2013 14:08
od efrankie
Taky jsem uvažoval o M5 a jak říkají ostatní tady. Podepisuju do puntíku. Pokud jdeš z oktávky, tak ti stačí uplně R6 třílitr a budeš na výsost spokojenej. Já nakonec koupil klasiku 330i a oproti předchozímu autu je to nárust výkonu dvakrát takovej.

M5 je krásný auto, rychlý jako prase, ale o to víc nákladný. Může se stát, že ho koupíš za půl mega a pak každý rok do toho zahučíš za dalších 200 tisíc. Pokud na to máš a věříš si, tak proč ne. Člověk si má sny plnit a já to chápu. Každopádně jak píšou ostatní, pokud chceš opravdu hodně silný auto, tak 550i tě bavit bude. Co se týká rozdílu životnosti, tak jak píšou ostatní. Je rozdíl mezi R6, V8 a mezi V10. M5 má vysokootáčkovej motor, samozřejmě, že tam odchází všechno mnohem rychleji. Když koupíš normální R6 tak tam je 200 tisic km teprve dobře zajetej motor. Moje 330i má 260tkm a pořád si jenom přede.

Napsal: stř 18.12.2013 14:40
od arbitboy
Pomalu jsem nakloněn, že bych do té M5 šel. Zkusím se v tom prvně projet, to mi hodně napoví, jaký z toho budu mít pocit. To bude subjektivní stránka věci. Druhá objektivnější by byla posouzení stavu toho vozidla. Myslíte, že v BMW servisu jsou schopni dostatečně posoudit stav toho auta a hlavně motoru, jestli to není pár měsíců před tím než se to vysype?
Na nějakou dražší údržbu jsem připřaven, ale rozhodně ne na to, abych tam každý rok nacpal 200 tis. Když to bude jednorázovka za 5 let provozu, tak mě to pěkně naštve, ale přežiju to. Pokud by to mělo být každý rok takováto suma za údržbu, tak bych do toho jít určitě nechtěl.

Napsal: stř 18.12.2013 14:54
od Totic
Ok, tak to pak hurá na hory.. akorát se s tím prohrabeš na druhou stranu zeměkoule. :D

Být tebou vydal bych se cestou Premium selection přes dealerství BMW, je k tomu servis a záruka .. na výběr M5 tam jsou.

Á nebo.. machrovina Alpina B5 E60 a navíc jestli je ve 4kolce? Teď nevím jistě.

Každopádně dieslová varianta ///M550D ano.

Napsal: stř 18.12.2013 15:02
od arbitboy
Premium selection BMW jsem se teď díval a nejstarší M5 tam mají rok starou. Ceny tomu odpovídají že jsou cca 2 mil. a více.
Já hledám něco do 500tis +-

Napsal: stř 18.12.2013 15:14
od arbitboy
A benzínový motor u M5 ten vydrží déle, má lepší životnost?

Napsal: stř 18.12.2013 15:16
od Tecto
Já bych byl celkem rád, kdybys koupil M5. A třeba tu "nádherný kus . . ." :lol:
A pak si tady pěkně počkáme na kladné odezvy a recenze, které z tebe budou postupně padat.
Ona kupní ceny takového vozu je vlastně taková vstupenka do high arény. Pominu-li charakter jízdy atd., pak pokud si pročteš fóra, tak zjistíš, že je to auto pro toho, kdo na to má jako funglovka. Další majitel už bude v roli naprostýho otroka. Spotřeba je to nejmenší, co bych řešil. Hlavně bych se zaměřil na spolehlivost motoru a super vysoce problematické SMG.
No, až to budeš řešit, tak napiš. Rádi to budeme diskutovat a večer, jak si vlezem do postýlek, tak si všichni řeknem - moje zlátá 530-tečka :lol:

Napsal: stř 18.12.2013 15:43
od efrankie
Hele objektivně ti to může zhodnotit jakejkoliv servis, ale je to prostě jen kus techniky a vždycky se tam může něco vysrat. U té M5 je to prostě loterie, nevíš jak v tom kdo jezdil před tebou. Jak je psáno výše, tohle auto je z velký části pro lidi, který si to koupí nový. Jako druhej majitel do toho budeš jen sypat….
Proči tohle forum: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=108064 zkus napsat členovi pesa… ten jí má/měl a zbavuje se jí. Pročti to forum, psal tam všechny problémy co s tím měl. Ten rozdíl mezi 550i a M5 je obrovskej co se týká nákladů a údržby. Spotřeba je to poslední co by tě mohlo trápit u toho auta. Motor je skvělej, ale s jeho životností a spolehlivostí patří k možná nejhoršímu co BMW má. Což je ale pochopitelný k charakteru toho motoru, musí se prostě vytáčet. Tím samozřejmě trpí hodně diff i převodovka. A SMG, která tam je, je na běžný ježdění dost nevhodná…. neber to tak, že se ti to snažíme rozmluvit… ta M5 je taky můj sen, ale ono když poznáš zblízka, tak tě tyhle choutky hodně rychle přejdou… Být tebou dal bych na radu ostatních zde a podíval se po 530i, R6 skvělej motor. A nebo pokud chceš jo opravdu raketu, tak 545 nebo 550i a při přechodu z Oktávky budeš mít rohlík na obličeji pokaždé když jen nastartuješ. M5 je prostě jiná liga hlavně nákladově a opravdu tam můžeš utopit 200tis ročně za nesmysly.
A ještě doplnim, (slyšel jsem, ale věřil bych tomu), že systém Launch Control zkusíš prý tak 5x a pak se můžeš objednat rovnou na výměnu převodovky a diffu. Až tak velká zátěž to prý je a nevíš kdo s tím jak prasil před tebou. Většina lidí si tohle auto nekupuje aby s tím jezdilo klobouka. Každopádně přeju dobrý výběr a pak se pochlub cos pořídil. M5 bych ti přál, sobě samozřejmě ještě víc, ale občas je třeba upřednostnit rozum před srdcem :)

Napsal: stř 18.12.2013 15:51
od Filozof
myslím si že ideální se projet v 530i pak 550i a uvidíš taky jinej svět oproti oktávce ....

Zeptej se mistních členů co M5 e60 mají nebo měli jako druhý majitel a taky kolik stím najeli km. Když to bylo 2-5tis ročně tak to ti nic neřekne...
Bohužel ne všechny motory od BMW jsou držáky.

Napsal: čtv 19.12.2013 16:09
od arbitboy
Vím, že některé zkušenosti jsou nepřenositelné, ale přesto beru vaše rady do úvahy. A aktuálně se kloním spíš tedy k nějaké 530. Vybírám, prohlížím, zkusím si taky nějakou takovou projet a uvidím.

Napsal: čtv 19.12.2013 21:45
od Tecto
Pokud bude tvoje volba 3.0 benzín, tak je potřeba se svézt v motorizaci N52 (190kW) a N53 (200kW). Ikdyž se jedná vždy o 530i, tak první motor byl osazován do vozů před modernizací, ten druhý po modernizaci (faceliftu) - tedy přelom, který nastal v roce 2007.
Jedná se o naprosto odlišné motory s úplně jinou charakteristikou, gradací výkonu, spotřebou, ale i akustickým projevem a specifickými závadami. Napsat sem lze cokoli, ale lepší je zkusit to na vlastní kůži. Pokud se rozhodneš pro novější N53, tak napiš, ten motor mě fakt hodně proškolil, takže o něm vím docela hodně. :idea:

Napsal: čtv 19.12.2013 22:09
od Filozof
ideální je skočit do 530i na nějakej čas a pokud budeš chtít více tak 550i může bejt třeba za 2 roky nebo rovnou silniční boing - 760iL :-)

Napsal: pát 20.12.2013 10:22
od mobilman
to: ArbitBoy sleduji a také se poučuji v této sekci. za mně E60 545i 2004 je klidná síla mužeš jezdit ala klobouk v Ostravě za 13litrů a klidně se nechat předjíždět, protože když chceš tak tě jen tak někdo nepředjede a je to i bezpečnější, protože se silný strojem ho dáš v pohodě na krátké rovince a nemusíš to hrotit někde v nepřehledných zatáčkách a i když je to starý stroj - je to atmosféra trošku zespod slzí olej, ale zatím jsem do toho nenasypal žádné velké peníze a mám proto čas ho servisovat origo díly ať vydrží - u mne až do smrti.

Napsal: pát 20.12.2013 11:13
od Tecto
Naprosto souhlas.
Mít motor z Messerschmittu pod kapotou je úúúúúplně jiný ježdění než hra s 2.0 (a níž) 8)
Stačí ten pocit. I to, že se motor v podstatě ani nezadejchá.
Jám 3.0 a stačí to. Pokud jej někdy vytočím nad 3500ot/min, tak už je to rarita. Většinou si přede kolem 1800ot/min.
(ale to jiskření mezi nohou a plynovým pedálem tam je :wink: )

Napsal: pát 20.12.2013 14:13
od pavproch
Tecto píše: Jám 3.0 a stačí to. Pokud jej někdy vytočím nad 3500ot/min, tak už je to rarita. Většinou si přede kolem 1800ot/min.(ale to jiskření mezi nohou a plynovým pedálem tam je Wink )


já teda oba svoje 3.0 pod 3500toček držím jen když je to studený.... protože to správný jiskření začíná až tam a výš :wink:

Napsal: pát 20.12.2013 15:08
od Filozof
pavroch - takže jezdíš jako šílenec a na pokuty máš ? :-)

Kolik jede 530i při 3500ot na 6ku ?
Při předjíždění ok ale jinak z 90procent taky jezdím i s 728i do 3000ot. a pak taky spotřeba je jinde. myslím si že nad 150km/h je zbytečné jezdit(brzda-plyn) když všichni jedou 120-150km/h po dálnici a okresce 100-120km/h. Jen když občas předjedu blondýnu(důchodce) co jede všude 90 ty jsou nebezpeční.

Pokud budu chtít závodit a blbnout dobře možná sem tam párkrát do roka když je to potřeba ale jinak je to zbytečné.
Ale jinak zvuk R6 a síla alespoň 2,5-3litru je super.

Napsal: pát 20.12.2013 15:27
od pavproch
Jo, jezdím rád rychle, ale jen tam kde vidím (ale rozhodně ne jako šílenec) ....

JJ, zvuk vydrážděné R6 vyvolává "zimomriavky"....

Napsal: pát 20.12.2013 15:52
od Hagen
Musím se připojit, včera jsem měl možnost řídit asi 10km právě 530i (190kw) v automatu, a musim říct, že klobouk dolu. Vždy jsem měl proti automatům výhrady, ale tohle...to je něco jiného než ve firemních ochcávkách :D
Sám nevlastnim pomalé auto ( E34 535i ), ale tohle je uplně jiná liga, jede to jak debil :twisted:

Takže myslim, že 530i ti bude bohatě stačit ;)

Napsal: pát 20.12.2013 15:52
od Filozof
no to jo a to jste ještě někde dál já mám jen 142KW vy stěma novějšíma R6 190-200KW si ještě malinko více zablbnete... :D

Taky si doufám jednou splním sen a koupím třeba M3 e46 (343koní) něco na pár dní do roka na okruh....

V běžném provozu se moc rychle nedá jezdit pokud je plno...a pokud prázdno večer .... není problém jet třeba 160-180km/h celkem bezpečně plachtit po dálnici třeba přes celou moravu ....

Napsal: sob 21.12.2013 00:05
od arbitboy
Máte někdo zkušenost, jak jezdí nafťáky, 530d, 173kW ?