Stránka 3 z 3
Napsal: stř 19.06.2013 16:49
od MUF_IV
Teddy píše:Samotný odstranění DPF je brnkačka.... vzal jsem laťku a prostě jsem rukou vytlačil jeden segment a pak jsem to postupně rozebral. Bylo to asi 10 minut práce jen s laťkou.
Regeneraci mi odstranil snejk. Je fakt šikovnej. Jen si nejsem jistej, že to bylo potřeba. Prej tam byla miliarda chybových hlášek, jak se to pořád spouštělo. Jenomže právě proto jsem ten filrt vyhodil. Pořád se to regenerovalo, při každý krátký cestě. Tak jsem si říkal, že už asi nejde zregenerovat a vyhodil jsem ho. Byl úplně zasranej. Jestli někdo říká, že ho vyčistit, tak kecá. Já jsem to rozřízl. Bylo to plný takový oranžový hmoty. Asi jako šamot. Ani šroubovákem to nešlo vyškrábnout. Spíš se rozdrolil ten filtr. Rozhodně nevěřim tomu, že to jde vypláchnout!!!
vycistil jsem ho, 1 den prace, mam na tom cca 18 000 km a nic jsem nemusel mlatit ven. prvni cisteni z 3 cyklu trvalo cca 2 hodiny nez protekla skrz kapka cisticihi roztoku. po 6 hodinach to teklo 1:1 ... namontovano, vynucena regenerace DISem a DDE je bez chyby celou dobu... zatim. tim se nehafam jen rikam ze to jde

Napsal: stř 19.06.2013 21:07
od kornout
Teddy píše:Se snejkem jsme zdiagnostikovali asi úplně všechno. Na váhu jsem se ho speciálně ptal. Diagnostika prý ale nic nehlásí. Ptal jsem se ho na vyčištění (prostříkání), ale řekl mi, že je lepší se do ní vůbec nehrabat. Prý už se několikrát stalo, že po vyčištění přestala fungovat.
Váha mě právě napadla taky.
Výkon právě nenarůstá plynule, ale to bude asi trochu jiný, než máš na mysli ty. Dělá mi to i čtyřkolka. Tam je to zanesenej karbec. Po přidání se zadusí a pak vyletí. Občas si do toho i střelí. (to je ale úplně mimo mísu)

Jinak u toho kouření je úplně jedno, jestli má motor 1500 ot. nebo 3 tis. ot.
Váhu stříkám čističem na brzdy, občas to trošku pomůže, ale nikdy nic drastického, Samo podle diagnostiky.
Každopádně váha je blbost, právě kdyby váha dávala málo, tak by to ubralo naftu, aby to nehulilo.
Napsal: stř 19.06.2013 22:40
od Jendix
kornout píše:Teddy píše:Se snejkem jsme zdiagnostikovali asi úplně všechno. Na váhu jsem se ho speciálně ptal. Diagnostika prý ale nic nehlásí. Ptal jsem se ho na vyčištění (prostříkání), ale řekl mi, že je lepší se do ní vůbec nehrabat. Prý už se několikrát stalo, že po vyčištění přestala fungovat.
Váha mě právě napadla taky.
Výkon právě nenarůstá plynule, ale to bude asi trochu jiný, než máš na mysli ty. Dělá mi to i čtyřkolka. Tam je to zanesenej karbec. Po přidání se zadusí a pak vyletí. Občas si do toho i střelí. (to je ale úplně mimo mísu)

Jinak u toho kouření je úplně jedno, jestli má motor 1500 ot. nebo 3 tis. ot.
Váhu stříkám čističem na brzdy, občas to trošku pomůže, ale nikdy nic drastického, Samo podle diagnostiky.
Každopádně váha je blbost, právě kdyby váha dávala málo, tak by to ubralo naftu, aby to nehulilo.
a co když dává naopak moc? tak by to právě hulilo.. čistě teoreticky.. množství vzduchu je závislý podle tlaku turba a průtoku vzduchu.. jedno měří váha vzduchu a na to druhý je snímač tlaku turba.. pokud píše že jsou vstřiky ok, je to další logickej krok kouknout se na tydle dvě věci..
já bych odpojil váhu a zkusil co to bude dělat, někdo to tu popisoval že oproti vw koncernu bmw bez váhy jede..
Napsal: čtv 20.06.2013 13:37
od Teddy
Když tu váhu odpojim, neni pak potřeba diagnostika a smazat nějakou chybu? neskočí mi motor do nějakýho nouzáku?
Kolem tý váhy jsem brousil strašně dlouho, protože to auto se zcela jinak chová v různym počasí. Domnívám se, že s různou teplotou a vlhkostí nasávanýho vzduchu si má poradit právě váha.
Ještě mě napadlo, jestli mi nedělá bordel to, že je po DPF prázdnej obal. Při řazení si to vždycky hvízdne. Jestli to třeba nějak neovlivňuje chod turba (vyprazdňování výfuku). Asi raději dovnitř navařim trubku.
Jinak jsem si něco načetl o DPF. Bylo to sice z VW, ale základní principy budou podobný. Psali tam gramáže, kdy se spouští automatická regenerace. Když to nevyjde, musí se spustit ruční regenerace. Pak je tam ještě pár stupňů a končí to tim, že když je filtr ucpanej přes nějakou mez, tak už se nedá vyčistit a musí se vyhodit. To byl asi muj případ. Byl totálně zasekanej a už to nešlo ani vyčistit.
Taky tam psali, že regenerace se spouští nejen na základě údajů z tlakových čidel, ale i po určitých km. Takže SW se po odstranění DPF musí každopádně přehrát!!
Napsal: čtv 20.06.2013 13:39
od Teddy
Ale díky za všechny rady!!! Hlavně, že na to nejsem sám. Snad něco pomůže.
Napsal: čtv 20.06.2013 23:16
od Jendix
U bmw je to s tim spouštěnim regenerace uplně stejný, čet jsem to přímo v úvodní příručce k M57. Taky je to podle údajů čidel, ale i podle ujetých km. Už jsem to tu někde psal, jinak ta nevevařená trubka na to mít vliv nebude.
Napsal: čtv 20.06.2013 23:51
od Honza325
Ještě musí být pro spuštění regenerace správná teplota motoru. Studenej motor regeneraci nespustí.
Já bych se diagnosticky zaměřil na to dpf, ale jestli jsi už byl u Snejka, tak to bude v pořádku. V tom případě bych vyndal ty dva vstřiky, který jsi měl na hraně a dal je znovu do Bosche na přezkoušení. Tolik peněz to nestojí. A myslim si, že v tom bude zakopanej pes. Ano, může to být hromada jinejch věcí, ale většinou takových, který by diag opravdu vypsala (čidla atd.)
Jinak trochu mimo mísu, termostaty máš v pořádku?
Napsal: čtv 20.06.2013 23:52
od Honza325
Ještě musí být pro spuštění regenerace správná teplota motoru. Studenej motor regeneraci nespustí.
Já bych se diagnosticky zaměřil na to dpf, ale jestli jsi už byl u Snejka, tak to bude v pořádku. V tom případě bych vyndal ty dva vstřiky, který jsi měl na hraně a dal je znovu do Bosche na přezkoušení. Tolik peněz to nestojí. A myslim si, že v tom bude zakopanej pes. Ano, může to být hromada jinejch věcí, ale většinou takových, který by diag opravdu vypsala (čidla atd.)
Jinak trochu mimo mísu, termostaty máš v pořádku?
Napsal: pát 21.06.2013 07:43
od kornout
Jendix píše:kornout píše:Teddy píše:Se snejkem jsme zdiagnostikovali asi úplně všechno. Na váhu jsem se ho speciálně ptal. Diagnostika prý ale nic nehlásí. Ptal jsem se ho na vyčištění (prostříkání), ale řekl mi, že je lepší se do ní vůbec nehrabat. Prý už se několikrát stalo, že po vyčištění přestala fungovat.
Váha mě právě napadla taky.
Výkon právě nenarůstá plynule, ale to bude asi trochu jiný, než máš na mysli ty. Dělá mi to i čtyřkolka. Tam je to zanesenej karbec. Po přidání se zadusí a pak vyletí. Občas si do toho i střelí. (to je ale úplně mimo mísu)

Jinak u toho kouření je úplně jedno, jestli má motor 1500 ot. nebo 3 tis. ot.
Váhu stříkám čističem na brzdy, občas to trošku pomůže, ale nikdy nic drastického, Samo podle diagnostiky.
Každopádně váha je blbost, právě kdyby váha dávala málo, tak by to ubralo naftu, aby to nehulilo.
a co když dává naopak moc? tak by to právě hulilo.. čistě teoreticky.. množství vzduchu je závislý podle tlaku turba a průtoku vzduchu.. jedno měří váha vzduchu a na to druhý je snímač tlaku turba.. pokud píše že jsou vstřiky ok, je to další logickej krok kouknout se na tydle dvě věci..
já bych odpojil váhu a zkusil co to bude dělat, někdo to tu popisoval že oproti vw koncernu bmw bez váhy jede..
Když váha bude dávat, hodně, tak buď bude turbo tlačit moc, což by mělo za následek nouzák, nabo je ruplá hadice a to u EDC16 by mělo taky padnout do nouze, nevít teda 100% že to tam padne i u BMW, záleží jak je postavenej soft. Každopádně v softu je max dávka nafty a pokud váha dává dostatek, tak řj dá tu maximální (samo že vzhledem k postavení pedálu plynu). A pokud váha dává trochu víc, tak je tam furt max. dávka co je v softu, upravit jedině chipem.
Napsal: ned 23.06.2013 17:36
od Teddy
Dneska mi to nedalo a tu váhu jsem odpojil.
Projel jsem to na trase jen asi 15 km a chovalo se to dobře. Nechci nijak jásat, protože jak jsem psal.... to kouření je náhodný. Musim ale říct, že je ten motor subjektivně mnohem příjemnější. Ani jednou mi to nezacukalo při lehkym přidání plynu, nebo při řazení. (Už jsem si myslel, že jsem zapoměl normálně pouštět spojku). Motor naprosto normálně a plynule táhne cca od 1200 - 1500 ot. S váhou se mu do 2 tis. moc nechtělo.
Otázka zní.... Můžu zkusit chvilku jezdit s odpojenou váhou? Třeba jednu nádrž? Neni potřeba tam ten kabel někde přilepit, aby se nedostal kam nemá?
P.S. kouřilo to jako normální nafťák. Když jsem mu naložil plnej knedlík, tak to trochu zakouřilo, ale turbo to okamžitě dotlačilo a přestalo to.