Stránka 3 z 6
Napsal: pát 16.11.2012 09:06
od JaraX
kurva to sou kecy,
klidně si mužete dát do e39 třeba 300Ah baterku a normálně to utáhne, resp
pokud budu mít 100Ah baterku nebo 50Ah je uplně jedno, akorát jak se tu psalo, u té 100Ah mám větší rezervy, větší životnost protože nebude tak klesat napětí a tím hrozit sulfatace. to že všecky tydle baterky se samovybíjí, to je druhá věc, ale tím samovybíjením ty baterky ztratí uplny hovno náboje, možná pokud by auto pul roku stalo, tak by byl poznat rozdil mezi 50Ah a 100ah, který by to muselo vybít.
a co se altíku týče, tomu je to taky jedno, on si prostě dává svých 14V a proud kterej zvládné, je jasný že pokud mám 100ah a vybiju z ní 50, tak to prostě musím nabít, stejně jako bych vytahl 50Ah z 50Ah baterky, akorat že tam už bych to auto musel roztlačit
a kdybych si dal auta do vybitou 300Ah baterku tak mi ju to stejně normálně nabíje, akorát to nabíjení bude trvat 3x tolik a altíku to bude jedno.
prostě těm co tomu nerozumí, baterku volte optimálně podle výbavy, motoru a užití vašeho auta,
pokud máte benzín, třeba 528i, auto jezdí jen dlouhy trasy a nemá výbavu jako silný audio, webasto apod. bude baterka 74Ah optimální.
pokud je to 530D kde ten smrdlavej ropnej motor žere na start asi 5x tolik energie co benzín (2x tak silnější starter, žhavení, čerpadlo navíc, ohřev nafty) tak aspon 100Ah baterku, pokud má takovy auto webasto, apod, tak určitě baterku co největší se vleze.
Napsal: pát 16.11.2012 09:23
od Lucifer
Tak né pro prdel se do některejch aut instalujou třeba 2 baterky. Je tomu tak i u e31.
Napsal: pát 16.11.2012 19:39
od fikusfiala
jenom maličkost,ampérhodiny nikde v baterkách nejsou,to je jen jednotka pro jednu ampéru za jednu hodinu,to znamená že např.100AH BATERKA BY MĚLA UMĚT dávat jednu amperu po dobu 100 hodin,nebo třeba 100A na 1hodinu to je prou a to 14,4 V je napětí ,nejde to zaměnit
Napsal: pát 16.11.2012 20:44
od JaraX
to je jasny, ale coulomby do toho motat ještě nebudu, nebo tady z toho vyleze že baterka je nějaky zazráčny zařízení.
Napsal: pát 16.11.2012 22:19
od ACDC
Kapacita v Ah je udána většinou pro vybíjení 20(10) hodin. Neplatí ale zdaleka, že třeba 55Ah dá 55A po dobu minuty. Při větších odběrech je čas kurevsky menší..
Napsal: sob 17.11.2012 08:25
od fikusfiala
když je to amper hodina kde jsi vzal minuty?
Prostě je to počet amper za hodinu a platí to,proto je tam ta kapacita
Napsal: ned 18.11.2012 23:30
od ACDC
Sorry, 55A nedokáže hodinu, kdyby ses rozkrájel. Je to tak, najdi si někde..
Napsal: pon 19.11.2012 00:56
od JaraX
tak třeba 100Ah baterka dá v pohodě za hodinu 55 A,
Napsal: ned 06.01.2013 19:07
od Rady523i
panove nabyjení baterie neni tak jednoducha vec jak tu vsichni pisete ruzna baterie ma ruzný nabýjecí proud , to znamena pokud mate baterii 40 Ah nabyji se z prazdna desetinou proudu co přečtete na baterii to znamena 4A při 16V pokud baterie je vybytá jen do poloviny a pri změření změříte 11,5 Voltů a už vědšinou nenastartujete ani benzina je jen but to vybyta nebo strací kapacitu v důsledku skratovaní olověných desek uvnitr akumulatoru pokud je jen vybyta dejte na nabyječku pokud ma automatickou regulaci o nic se nesarate pokud ne dejte zase desetinu proudu 4A pokud změříte pri nabyjení Volty bude tam cca 14-18 Voltů při 4 Amperech pri dobytí akumulatoru dojde k vyrovnání proudu ktery nabyji baterii a vyrovna se a nabyjení prestane vedsinou akumulator jemně perlí jako otevřená sodovka pokud začne perlit hned cca 10-15 minut po zapnutí nabyjecky je vedsinou baterky konec a jsou zborcene desky a nema kapacitu ,,, jinak nová baterie ma mít napětí 12,6 Voltů ,,, alternator je vedšinou dodavany podle druhu auta jakou ma vybavu treba od 40Ah -90Ah u nafty třeba více idealní je podívat jaké rozmezí máte na svém voze jinak zkouska dobyjení je že při zhaslem zapalovaní změřte baterii a bude mít cca 12,3-12,6 Voltů pri nastartovaní bude napětí padat az ke 8-9 voltum a pri chodu motoru bude mít baterka z alternatoru napětí 13,5-14,5 Voltů podle stavu baterie ,,, jinak alternator je trífazový a pokud je v činosti zasobuje energii jak auto tak baterii a dava pořád stejně do baterie to řídí článek na alternatoru (regulator napětí ) který diodama řídí napětí bud to do baterie více či méně ,, jako vy když baterii nabyjite doma
Napsal: ned 06.01.2013 19:56
od Lucifer
Napsal: ned 06.01.2013 20:16
od JaraX
Rady523i píše:panove nabyjení baterie neni tak jednoducha vec jak tu vsichni pisete ruzna baterie ma ruzný nabýjecí proud , to znamena pokud mate baterii 40 Ah nabyji se z prazdna desetinou proudu co přečtete na baterii to znamena 4A při 16V pokud baterie je vybytá jen do poloviny a pri změření změříte 11,5 Voltů a už vědšinou nenastartujete ani benzina je jen but to vybyta nebo strací kapacitu v důsledku skratovaní olověných desek uvnitr akumulatoru pokud je jen vybyta dejte na nabyječku pokud ma automatickou regulaci o nic se nesarate pokud ne dejte zase desetinu proudu 4A pokud změříte pri nabyjení Volty bude tam cca 14-18 Voltů při 4 Amperech pri dobytí akumulatoru dojde k vyrovnání proudu ktery nabyji baterii a vyrovna se a nabyjení prestane vedsinou akumulator jemně perlí jako otevřená sodovka pokud začne perlit hned cca 10-15 minut po zapnutí nabyjecky je vedsinou baterky konec a jsou zborcene desky a nema kapacitu ,,, jinak nová baterie ma mít napětí 12,6 Voltů ,,, alternator je vedšinou dodavany podle druhu auta jakou ma vybavu treba od 40Ah -90Ah u nafty třeba více idealní je podívat jaké rozmezí máte na svém voze jinak zkouska dobyjení je že při zhaslem zapalovaní změřte baterii a bude mít cca 12,3-12,6 Voltů pri nastartovaní bude napětí padat az ke 8-9 voltum a pri chodu motoru bude mít baterka z alternatoru napětí 13,5-14,5 Voltů podle stavu baterie ,,, jinak alternator je trífazový a pokud je v činosti zasobuje energii jak auto tak baterii a dava pořád stejně do baterie to řídí článek na alternatoru (regulator napětí ) který diodama řídí napětí bud to do baterie více či méně ,, jako vy když baterii nabyjite doma
zklamu tě ale tak to vubec není, regulátor na altíku reguluje akorat tak napětí které je v siti, přidá altíku na výkonu když klesá napětí a ubere když roste, baterka si bere sama proud dle rozdilů napětí, resp dle jejího aktualního vnitřního odporu, více vybitá baterka si bere víc proudu. jinak 40-90Ah altík, to se bavíš o favoritu asi, dneska třeba u E65 je altík 180A, u trojek pak od 100A nahoru. jinak novější auta maji IBS senzor na baterce, ten jednak snímá co baterka děla a jednak je schopen fungovat jako "kohoutek" a omezit proud do baterky (je tam tyristor),novější auta s IBS (E90,E65, E60) pak fungují tak že pokud se trochu baterka vybije, např 30Ah, tak altík hned jede naplno a pere do baterky co se do ní vejde, třeba 100A, takže žádná desetina proudu jak při nabíjení nabíječkou.
Napsal: ned 06.01.2013 21:03
od Rady523i
prectete si to znovu a nerikejte blbosti ze pisu blabol presne co rikate vy jsem napsal i ja jen po elektrikarsku
Napsal: ned 06.01.2013 21:08
od Rady523i
mít baterka z alternatoru napětí 13,5-14,5 Voltů podle stavu baterie ,,,,,, to je to vase co pisete ,,, je to stejne jako to co rikate vy dva ,, jen po elektrikářsku jsem mechanik elektro zž od 1998 tak vim co říkam už u mě bylo par desítek aut kvůli dobýjení a všichni do jednoho jezdí ,,,řeknu to uplne polopaticky když baterka je vybytá alternator vzhledem k baterce dava kolik potrebuje a kdyz je teměr nabyta tak dava minimum ale to v zavislosti na baterce ( v jaké je kondici ) řídí regulator ,,, pokud odejde regulator tak bud přebýjí nebo nedobíjí nebo dobýjí ale málo . Když přebýjí uvaříte ji a končí a kupujete novou a zbytečně proto jsem psal že reguluje od 13,5-14,5 V a u nafty možna více
Napsal: ned 06.01.2013 21:18
od Rady523i
jinak k tomu ibsu ano neco takovýho asi existuje ale určite nejde do baterie 100A , jednak na to alternator není stavěnej a určitě tam nejde takový proud třeba 20km to by se vam roztekly kabely tento proud tam jde jen ve špičce a velice kratkou dobu v případě že mame 100Ah baterii tak tam jde 10A maximalne tech 100A jen cca v řadu minuty , jinak spočítejte si průřez kabelu na kostru a jaky mate na plusu když bude cca 25mm čtverečnych což je kabel jak palec je to max 80 A ale kratkodobě
Napsal: ned 06.01.2013 21:39
od Rady523i
jestě k tomu alternatoru ten je stavenej na nejaky proud a nejaké napětí a pri určitých otačkach už více neda ty otačky jdou cca 1500 ot /min pak vice nedostanete sebe vic by jste pridavali plyn a třífazové napětí musí usměrnit vyfiltrovat přes diodový můstek ,(jednoduse receno grecovo zapojení výkonových diod ) posle do regulatoru napětí které pak posíla v zavislosti dane baterie a jeji kapacite a do tzv sítě jak tu nekdo rekl z vas ktera je i baterie součastí ,,,,, jinak baterie podle napětí mění i svůj odpor pokud se vybije uplne muze dojit k jejimu nenavratnemu zniceni ( zborcení desek a takzvaně skratu , jak tu uz nekdo taky psal )
Napsal: ned 06.01.2013 22:10
od JaraX
to jak přesně funguje IBS sem hodím. to s tím hořením vodiče je kravina, pruměr u BMW je dost silnej na to, aby auto vydrželo třeba 2min startovat a dráty se ani moc neohřály. konkrétně takova 730d ma starter 3kW = 250A startovací proud, k tomu nějaky žhavení a elektrické vybavení a uplně normálně tam teče 300-400A po dobu minuty a káble to daj.
takže nějakych 100A je těm káblum uplně jedno. regulátor na altíku řídí pouze napětí, nemá jak poznat jak moc je nabitá baterka u aut co nemaj IBS. přebíjí = dává vysoké napětí, tím pádem si pak baterka vezme velký proud a přebíjí se. ale to že by do baterky ja jízdy tekla 10tina proudové kapacity je kravina. pokud má řekněmě třeba starou E32 s altíkem 160A, baterka 100Ah, která je vybitá na půl své kapacity a má třeba 11,5 V, altík dává 160A, tak si baterka vezme klidně 50-70 A po dobu třeba 20ti-30ti minut. určitě nebude brát 10A.
Napsal: ned 06.01.2013 22:33
od JaraX
ale jinak se bavíme každej o nečem jinym asi, ja o dobíjení, vy o dobýjení.
Napsal: ned 06.01.2013 23:49
od Rady523i
startování je věc jiná tam jde těch 100 A ale ne pul hodiny a dobíjení jsem špatně psal a nevšiml se moje psani na Pc je hrůza to vim ale nejsme na hodině pravopisu , ale na strankach o bmw baterie ma v zavislosti na svém odporu i proud to je ohmuv zákon jestli nevíte o čem je řeč jinak řečeno čím je odpor (Ohm ) menší tím je větší proud a proud se počíta I=U/R pro laiky proud je I v závislosti na napětí U a odporu R kdy U je cca 12 V a odpor třeba 6 Ohmů = tedy proud je 2A už to chápete chlapy ten regulator umí propouštět proud do baterie podle toho jaky ma baterie odpor a jaky má napětí podle toho jaka je kondice baterie ten regulátor pouští napětí a k tomu i nějaký proud a baterie se nabíjí ,,,,, ok a ještě jednou se omlouvám za pravopis
Napsal: pon 07.01.2013 20:54
od ACDC
Regulátor nepropouští proud do baterie. Regulátor reguluje napětí palubní sítě a akumulátorová baterie si bere kolik chce-může. Alternátoru je v podstatě jedno, jestli tam AKU vůbec je...
Napsal: pon 07.01.2013 21:10
od JaraX
ACDC píše:Regulátor nepropouští proud do baterie. Regulátor reguluje napětí palubní sítě a akumulátorová baterie si bere kolik chce-může. Alternátoru je v podstatě jedno, jestli tam AKU vůbec je...
přesně tak.