Stránka 3 z 15
Napsal: úte 09.10.2012 11:45
od ada540i
efrankie píše:Jo, už jsem nad ní slintal několikrát... neboj místní bazar mám už projetej skrz na skrz a určitě jsem si té 540i všiml, ale přestože V8 nádhera, stav taky krásnej... jen ty peníze. Pořizovací cena je pro mě už moc vysoká za ojeté skoro 13 let staré auto a provozní náklady, pojistka a další nesmysly už bych neutáhl. Budu rád, když seženu R6, i tak to bude až až na moje finanční možnosti...
V tom případě asi není V8 nejlepší volba. Mimochodem, já na jaře koupil svojí 540i ještě mnohem dráž

, ale když to za to stojí, tak se vyplatí připlatit.
Napsal: úte 09.10.2012 11:49
od efrankie
Upřímně V8 je nádhera a kdybych neřešil peníze, tak se nerozmýšlim, na druhou stranu, kdybych opravdu neřešil peníze, tak jdu rovnou do M5, což je uplně srdcovka... ale bohužel peníze řeším, ale radost si chci udělat taky, takže 530 nebo 525, 528 myslím bude rozumný kompromis a taky vhodná vstupní brána do světa BWM:)
Napsal: úte 09.10.2012 12:25
od mvolesko
E39 M5 pred FL dlouhodoba 18.2, ale uz je to myslim tri roky co ji nemam, a v ty dobe stal benzin N95 20.5 - 23 za litr dneska jezdim s E90 30d za 8 nafty a vychazi to skoro stejne za kilometr

Napsal: úte 09.10.2012 12:29
od Killingman
Mu chudákovi vymluvíte i tu 530i a půjde do 540i

)
Mám touring, 530DA, 2001 a dlouhodobě jsem na 8.4/100 (real). Podle mě je to dost, čekal jsem 6, ale k tomu se ani nepřiblížím.
Pokud ti můžu poradit, vezmi 530i v automatu, hoď tam LPG a jezdi. 175Kč/100km je paráda, kterou ti žádný diesel při tom výkonu nenabídne.
To ti radí člověk, který má diesel...
A o převodovce neuvažuj, automat je jasná volba

Napsal: úte 09.10.2012 12:50
od c4mel
trošku se tu přivtěřím pokud to nevadí

ale chci se zeptat o kolik se liší náhradní díly na e39 a e46? mám momentálně e36 323i a další auto sem chtěl e46 ale začínám pokukovat po e39

koupě mě čeká až tak za rok ale tak abych kdyžtak byl aspon trochu v obraze

jo a rozmýšlím se mezi 328-330i nebo 528-530i
Napsal: úte 09.10.2012 12:59
od pujowecz
Filozof píše:pujowecz píše:530i 99,9% Brno 10,3 235/45/17¨ Benzin
nevěřím .... v Brně to musí aspon 12-14litru vzít.
Jedině okraj brna kde jedeš 60-80km v klidu bez semaforu a kolon...
nebo jezdíš v deset večer a v 5h ráno.

Je fakt ze uplnej stred nejezdim. To by bylo urcite horsi. A kdyz tam jedu tak opravdu jezdim na 22h

a v 5h rano domuuu.
Ale mam proste 10,3 ......
Napsal: úte 09.10.2012 19:00
od Filozof
pujowecz píše:Filozof píše:pujowecz píše:530i 99,9% Brno 10,3 235/45/17¨ Benzin
nevěřím .... v Brně to musí aspon 12-14litru vzít.
Jedině okraj brna kde jedeš 60-80km v klidu bez semaforu a kolon...
nebo jezdíš v deset večer a v 5h ráno.

Je fakt ze uplnej stred nejezdim. To by bylo urcite horsi. A kdyz tam jedu tak opravdu jezdim na 22h

a v 5h rano domuuu.
Ale mam proste 10,3 ......
asi začnu věštit z koule

Napsal: úte 09.10.2012 20:45
od pankac
ex e39 530d, jako prase, hlavne dalky, ale po okreskach, 7,0l real, ted 523i, predpisovka, 8,5l. 30%dalnice, mesto a okresky, ale v klidu, pokud bych jezdil jak s naftou tak 10....
Napsal: stř 10.10.2012 12:26
od Hanz
Zachs píše:Jediný co mě u 530i trochu zklamalo, bylo, že ten motor na vyšší kvalt ve středních otáčkách (2 - 4,5) je takovej nemastnej neslanej
to co popisujes dela spatne DISA ventil v sani, pohledej po netu, je to relativne jednoducha oprava nebo vymena, mel jsem jej taky nefunkcni, rozdil je ihned poznat

Napsal: stř 10.10.2012 12:53
od zverbo
Hanz píše:Zachs píše:Jediný co mě u 530i trochu zklamalo, bylo, že ten motor na vyšší kvalt ve středních otáčkách (2 - 4,5) je takovej nemastnej neslanej
to co popisujes dela spatne DISA ventil v sani, pohledej po netu, je to relativne jednoducha oprava nebo vymena, mel jsem jej taky nefunkcni, rozdil je ihned poznat

ma to i gasoline engine?
Napsal: stř 10.10.2012 16:36
od LukesE39
zverbo píše:Hanz píše:Zachs píše:Jediný co mě u 530i trochu zklamalo, bylo, že ten motor na vyšší kvalt ve středních otáčkách (2 - 4,5) je takovej nemastnej neslanej
to co popisujes dela spatne DISA ventil v sani, pohledej po netu, je to relativne jednoducha oprava nebo vymena, mel jsem jej taky nefunkcni, rozdil je ihned poznat

ma to i gasoline engine?
Údajně to mají např. 328i E46, ale já ve svojí 528i ´97 ho nemám...
Napsal: stř 10.10.2012 17:19
od efrankie
Achjo, chlapi... jste mě uplně nalomili s tou 540i

založil jsem podobné téma i na BMW klubu v SK a tam to skončilo uplně stejně. Všichni tam do mě hustí jedině osmiválec čtyřlitr... ne že by mě to nelákalo, když koukám, kolik R6 žere, tak tam ten plyn nejspíš stejně půjde... a když už s LPG je rozdíl ve spotřebě zhruba 1-2 litry, tak v tom rozhodování už třílitr jasně prohrává aspoň u mě v hlavě... To jste mi neměli dělat, já chci asi V8:-D
Napsal: stř 10.10.2012 18:28
od ada540i
Nakonec stejně koupíš až to co se ti zalíbí a možná, že to vůbec nebude BMW.
Napsal: stř 10.10.2012 21:32
od Filozof
efrankie píše:Achjo, chlapi... jste mě uplně nalomili s tou 540i

založil jsem podobné téma i na BMW klubu v SK a tam to skončilo uplně stejně. Všichni tam do mě hustí jedině osmiválec čtyřlitr... ne že by mě to nelákalo, když koukám, kolik R6 žere, tak tam ten plyn nejspíš stejně půjde... a když už s LPG je rozdíl ve spotřebě zhruba 1-2 litry, tak v tom rozhodování už třílitr jasně prohrává aspoň u mě v hlavě... To jste mi neměli dělat, já chci asi V8:-D
Sám bych taky rád V8. Ale když se někde pocukávám v koloně v Brně a vídím třeba 15L/100km tak si říkám sakra mít V8 jedu minimálně za 20ku....v mrazech je poznat taky hodně, jak si auto papá velkoměsta to je smrt pro velké objemy.
Ten obrovskej skok s nějaké KIA do V8 ehm ... třeba to ustojíš pokud pujdeš na to opatrně a budeš mít vždy respekt před autem.
Osobně bych na V8 dával jen po psychologických testech je to bestie a ne každej má na to ji krotit a jezdit v klidu ala pohodář.
Napsal: stř 10.10.2012 21:41
od efrankie
Troufám si tvrdit, že jsem velmi zodpovědný a na svůj věk i dost vyježděný řidič. Určitě to neznamená, jak dostanu pod zadek takovou sílu, že se zbláznim a budu se snažit to rozstřelit o první strom v zatáčce... Pár silnějších aut i motorek jsem měl k dispozici a vždy s respektem i pokorou jsem s tím neměl sebemenší problém... Samozřejmě to bude jiné, pokud to bude moje, ale i tak si troufám tvrdit, že s tím problém nebude...
Spíše ty náklady oproti R6... jak moc se liší? Jak velký rozdíl bude ve spotřebě si dovedu spočítat, ale spíše ty provozní a co se týká náhradních dílů...
Napsal: stř 10.10.2012 21:41
od JohnyB
já bejt tebou koupím hezkou 528i, seženeš ji levněji a máš i větší výběr kusů. Zůstanou ti peníze na nejnutnější opravy a na benzín tři měsíce dopředu. Auto ojezdís, pořádně ho poznáš a pokud tě bude víc lákat čtyrlitr, tak budeš sondovat internet po hezkým kousku.
Mluvím z vlastní zkušenosti, sám jsem to takhle udělal, všechyn čtyrlitry, který jsem tady viděl byly v hellu....resp. čtyřlitry okolo kila. Za dvě kila tu jeden hezkej visí..
Napsal: stř 10.10.2012 23:48
od LukesE39
V8 je nákladnější co se týče servisu, už jen to, že tam máš 8 svíček místo 6

Brzdy jsou taky jiné. Přikláním se k radám typu "pomalu a s rozvahou". Navíc 540ku to chce koupit v dobrým stavu, jinak bys mohl celkem snadno zanevřít na bavoráky

Napsal: čtv 11.10.2012 09:41
od efrankie
Někde jsem četl, že často zlobí u těchto osmiválců sedmý a osmý válec, že dokonce odchází... a také, že se k nim špatně dostává kvůli výměně svíček. Brzdy snad nebudou dražší o více než pár stovek... Ale dobrá tedy, s tou V8 pro začátek asi opravdu mířím asi moc vysoko. Ale ten zvuk, ten feel.... hrozně mě to láká.
Napsal: čtv 11.10.2012 09:46
od ada540i
To se týkalo e60 545i a e65 745i. A auto si musíš vybrat podle financí a podle toho jestli máš kde ho rozumně servisovat, jinak na něj budeš nadávat.
Napsal: čtv 11.10.2012 10:19
od ST3Pi
efrankie píše:Někde jsem četl, že často zlobí u těchto osmiválců sedmý a osmý válec, že dokonce odchází... a také, že se k nim špatně dostává kvůli výměně svíček. Brzdy snad nebudou dražší o více než pár stovek... Ale dobrá tedy, s tou V8 pro začátek asi opravdu mířím asi moc vysoko. Ale ten zvuk, ten feel.... hrozně mě to láká.
Vubec ne, jedine v pripade, ze koupis slabsi jak 540i budes litovat. Doporucoval bych Ti pred face tzn. 96-99 a vyhnes opravam Vanosu coz neni moc levna zalezitost. Ja sam mam pred face a krome chlazeni jsem moc neresil, coz zadna rana neni visco, chladic, par trubek, termostat. Pokud se Ti vysere automat, tak mas jedno jestli 523 nebo 540, to uz zaboli.
540 ti to vrati, je to parada kdyz proslapnes kick down, ses raketa a to auto ti to vrati v podobe radosti z jizdy. To auto musis mit rad, pak Ti sem tam nejaka koruna nevadi.
Muj pribeh koupil jsme za 75k , prestavba na LPG 32k, 18k opravy.
Me to moc neprijde. Hode stesti
