Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

filtr pevných částic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
01mira01
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Bydliště: Plzeň

#41 Příspěvek od 01mira01 »

Já bych měl dotaz. když jsem měl C5 Citroena tak se hodně řešil proplach horkou vapkou. Údajně z toho vytekl šílený humus, ale filtr pak fungoval zas jak má. Neříkám že to je ekologické, ale není to řešení i zde?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#42 Příspěvek od rooc »

pokud má někdo doma speciýl o dieslech z autotipu, tak si tam přečtěte, že filtr pevných částit od BMW nemá cenu čistit, jak si h nejvyšší jednou povolá..je tam..
01mira01
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Bydliště: Plzeň

#43 Příspěvek od 01mira01 »

Kdo mi ho odstraní z auta jak mechanicky také i softwarově? Ideálně blízko Plzně?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Jendix »

Nemám v zásadě nic proti LPG, je ale otázka co to udělá s motorem např. při častějších studenejch startech, obecně to neni pro motor nic dobrýho, u LPG (co jsem doposud slyšel) je tomu ještě hůř, právě kvůli větší kondenzaci vody v motoru

Jinak si myslim, jestli rozhodovat o plynu při větším nájezdu jak 30tis km snad asi nemá smysl, nafta prostě vyhrává, nehledě že mi zůstane větší kufr. Nejen kvůli spotřebě, ale i např. dojezdu na nádrž. Navíc u novějších motorů stejně nejde jezdit na čistý LPG, musí se přivstřikovat benzín.

Jinak DPF má svý opodstatnění, ale jak začne jednou zlobit, fakt to chce asi buď vyměnit za novej nebo rovnou vykuchat, dokud na to nekoukaji na technickej, je to jedno.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od JaraX »

ono to máš vcelku jedno, pokud jedeš často se studenym motorem, jedeš často na benzín a nevzniká tolik kondenzátu ve vyfuku.
BMW motoru je LPG celkem jedno, třeba u HTPčka dochazi díky větší vyhřevnosti a špatné konstrukci motoru k výraznému snížení životnosti motoru.
u BMW ti to prodlouží životnost oleje, ale sníží životnost svíček.
akorát nechapu proč naftu na dělší trasu? když má stejně ta nafta o dost vyšší spotřebu jak LPG.
co se nádrží týče, tak prostě toroid a hotovo, stejně rezerva dneska už potřeba není. naše trojka už ani prostor na rezervu nemá.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Jendix »

JaraX píše:ono to máš vcelku jedno, pokud jedeš často se studenym motorem, jedeš často na benzín a nevzniká tolik kondenzátu ve vyfuku.
BMW motoru je LPG celkem jedno, třeba u HTPčka dochazi díky větší vyhřevnosti a špatné konstrukci motoru k výraznému snížení životnosti motoru.
u BMW ti to prodlouží životnost oleje, ale sníží životnost svíček.
akorát nechapu proč naftu na dělší trasu? když má stejně ta nafta o dost vyšší spotřebu jak LPG.
co se nádrží týče, tak prostě toroid a hotovo, stejně rezerva dneska už potřeba není. naše trojka už ani prostor na rezervu nemá.


no u nafty je to jednoduchý.. když jede člověk klidnějším tempem.. nechá se najet i 950-1000km.. na plyn je to nereálný.. sice to na cenu vychází podobně jako jízda s naftou.. ale jseš rád když najedeš 400-500km.. na běžný ježdění do práce to určitě stačí.. ale lidi co jezdí častěji dálky si koupí radějí naftu.. nehledě na to že i u plynu máš počáteční investici, větší náklady na servis a častější technickou, po šesti letech pak výměnu plnové nádrže..

ale pro lidi kteří koupí za dobře 540i nebo podobný starší modely často v pěkným stavu je to supr řešení.. to neřikám.. jen si myslím že to není rovnocený k naftovýmu autu..

jinak o tom oleji je to kec, olej je sice čistější.. ale u plynovejch aut se naopak doporučuje častější výměna oleje, protože jsou zplodiny daleko agersivnější a olej tim více opotřebovávají..

jinak k tej rezervě, mám trochu odlišnej názor.. jasně.. jak píšu výše.. když jezdíš 20km tam a zpět do práce.. je to jedno.. prostě někomu zavoláš a rezervu ti přiveze.. nedokážu si to ale představit 400km od baráku.. zažil jsem už i takovou díru v kole, že to nebylo běžnýma metodama opravitelný a rezerva mě zachránila.. další plus pro diesel..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Jendix »

jinak jsem dneska koukal nějakýho pdf k M57 a k filtru pevných částit tam psali, že se v podstatě regeneruje při běžným provozu sám, od 300°C a výš (dochází už k samovypalování sazí)..

pokud je auto častěji v měststkém provozu, čas občas se spustí nucená regenerace (přídavné vstřiky a zvýšením množství paliva), pak se dosáhne až 600°C..

v případě častých dlouhých tras (kdy je filtr víceméně čistej) se i tak spustí v pravidelných intervalech nucená regenerace.. ca. každých 700-1500km.. dalo by se teda předpokládat, že když se filtr vykuchá, spustí se to právě jednou za tyhle kilometry.. protože pro systém to bude v podstatě naprosto čistý...

co mi přišlo nejzajímavější je informace o nefunkční čidlo teploty nebo tlaku je prostě nahrazený regenerací jednou za 500km..

to bude asi taky důvod toho relativně bezproblémovýho provozu lidí, kteří filtr vykuchali a neodblokovali regeneraci..
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#48 Příspěvek od mari »

Já jsem jen zvědav na to odblokování regenerace. Jestli se jednou řekne, že je opravdu zbytečná soft úprava nebo naopak nutná. Zatím se setkávám s čím dál více lidma co to vyhodili třeba na octáviích a jezdí zatim bez problémů a nijak softwarově odstranění dpf neřešili.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od JaraX »

Jendix píše:
JaraX píše:ono to máš vcelku jedno, pokud jedeš často se studenym motorem, jedeš často na benzín a nevzniká tolik kondenzátu ve vyfuku.
BMW motoru je LPG celkem jedno, třeba u HTPčka dochazi díky větší vyhřevnosti a špatné konstrukci motoru k výraznému snížení životnosti motoru.
u BMW ti to prodlouží životnost oleje, ale sníží životnost svíček.
akorát nechapu proč naftu na dělší trasu? když má stejně ta nafta o dost vyšší spotřebu jak LPG.
co se nádrží týče, tak prostě toroid a hotovo, stejně rezerva dneska už potřeba není. naše trojka už ani prostor na rezervu nemá.


no u nafty je to jednoduchý.. když jede člověk klidnějším tempem.. nechá se najet i 950-1000km.. na plyn je to nereálný.. sice to na cenu vychází podobně jako jízda s naftou.. ale jseš rád když najedeš 400-500km.. na běžný ježdění do práce to určitě stačí.. ale lidi co jezdí častěji dálky si koupí radějí naftu.. nehledě na to že i u plynu máš počáteční investici, větší náklady na servis a častější technickou, po šesti letech pak výměnu plnové nádrže..

ale pro lidi kteří koupí za dobře 540i nebo podobný starší modely často v pěkným stavu je to supr řešení.. to neřikám.. jen si myslím že to není rovnocený k naftovýmu autu..

jinak o tom oleji je to kec, olej je sice čistější.. ale u plynovejch aut se naopak doporučuje častější výměna oleje, protože jsou zplodiny daleko agersivnější a olej tim více opotřebovávají..

jinak k tej rezervě, mám trochu odlišnej názor.. jasně.. jak píšu výše.. když jezdíš 20km tam a zpět do práce.. je to jedno.. prostě někomu zavoláš a rezervu ti přiveze.. nedokážu si to ale představit 400km od baráku.. zažil jsem už i takovou díru v kole, že to nebylo běžnýma metodama opravitelný a rezerva mě zachránila.. další plus pro diesel..


nemystifikuj, třeba u takové E65 není problem dát misto rezervy toroid 103 litru, na 100 litru LPG pak ujedeš se 735i která furt jede lip jak 730d cca 900-1000km na nádrž, tím máš prakticky stejnej dojezdt jako u nafty.
technická u auta na LPG je co 2 roky, stejně jako u každyho jinyho auta, akorát jednou za rok se stavíš u plynaře a necháš mu 200kč za revizi,
servis auta na LPG stojí podstatně min co auta na naftu, a dost podobně co auta na LPG, jediny co je dražší je snižění intervalu svíček na cca 40 000km.
jo a nádrž se nemění po 6ti, ale po 10ti letech a to už to auto většinou má malokdo a navíc 5k za novou nádrž proti třeba 30k za novy vstřiky u nafty je dost rozdil.
nafta se dnes prostě vyplatí jen nová, najet 150tisic a poslat pryč.
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#50 Příspěvek od PetanE60tka »

Nevali se doma nekomu po vymene starej spatnej z E60tky 530D?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Jendix »

JaraX píše:
Jendix píše:
JaraX píše:ono to máš vcelku jedno, pokud jedeš často se studenym motorem, jedeš často na benzín a nevzniká tolik kondenzátu ve vyfuku.
BMW motoru je LPG celkem jedno, třeba u HTPčka dochazi díky větší vyhřevnosti a špatné konstrukci motoru k výraznému snížení životnosti motoru.
u BMW ti to prodlouží životnost oleje, ale sníží životnost svíček.
akorát nechapu proč naftu na dělší trasu? když má stejně ta nafta o dost vyšší spotřebu jak LPG.
co se nádrží týče, tak prostě toroid a hotovo, stejně rezerva dneska už potřeba není. naše trojka už ani prostor na rezervu nemá.


no u nafty je to jednoduchý.. když jede člověk klidnějším tempem.. nechá se najet i 950-1000km.. na plyn je to nereálný.. sice to na cenu vychází podobně jako jízda s naftou.. ale jseš rád když najedeš 400-500km.. na běžný ježdění do práce to určitě stačí.. ale lidi co jezdí častěji dálky si koupí radějí naftu.. nehledě na to že i u plynu máš počáteční investici, větší náklady na servis a častější technickou, po šesti letech pak výměnu plnové nádrže..

ale pro lidi kteří koupí za dobře 540i nebo podobný starší modely často v pěkným stavu je to supr řešení.. to neřikám.. jen si myslím že to není rovnocený k naftovýmu autu..

jinak o tom oleji je to kec, olej je sice čistější.. ale u plynovejch aut se naopak doporučuje častější výměna oleje, protože jsou zplodiny daleko agersivnější a olej tim více opotřebovávají..

jinak k tej rezervě, mám trochu odlišnej názor.. jasně.. jak píšu výše.. když jezdíš 20km tam a zpět do práce.. je to jedno.. prostě někomu zavoláš a rezervu ti přiveze.. nedokážu si to ale představit 400km od baráku.. zažil jsem už i takovou díru v kole, že to nebylo běžnýma metodama opravitelný a rezerva mě zachránila.. další plus pro diesel..


nemystifikuj, třeba u takové E65 není problem dát misto rezervy toroid 103 litru, na 100 litru LPG pak ujedeš se 735i která furt jede lip jak 730d cca 900-1000km na nádrž, tím máš prakticky stejnej dojezdt jako u nafty.
technická u auta na LPG je co 2 roky, stejně jako u každyho jinyho auta, akorát jednou za rok se stavíš u plynaře a necháš mu 200kč za revizi,
servis auta na LPG stojí podstatně min co auta na naftu, a dost podobně co auta na LPG, jediny co je dražší je snižění intervalu svíček na cca 40 000km.
jo a nádrž se nemění po 6ti, ale po 10ti letech a to už to auto většinou má malokdo a navíc 5k za novou nádrž proti třeba 30k za novy vstřiky u nafty je dost rozdil.
nafta se dnes prostě vyplatí jen nová, najet 150tisic a poslat pryč.


nemystifikuj, taky jsem dřív přemejšlel o autě na plyn.. ale nevim, ta nafta mi přijde pořád malinko lepší.. a jak jsem psal.. rezerva se taky občas hodí..

ted je to spíš jen otázka do budoucna.. jak to bude s celkovejma nákladama na palivo u přímovstřikovejch motorů.. tam bude mít nafta ještě o to víc navrch..

s tim toroidem to u sedmy neni spatny, bohužel do e60 jde max 70 litrů, jestli se nepletu, tam ten dojezd bude mensi..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od JaraX »

tak E60 je sráč, o tom se nebavím, :D do E65 se vleze 103 litru misto rezervy a stojí to min. :)
jasně že u novych ma smysl nafta, když to má turba i u benzínu tak se to bude srát všecko, ale u starých potvor E60 a E65 je prostě LPG jasny.
rezervu si mužeš dát dojezdovku a hotovo. btw i na uplně proraženym kole se da v pohodě třeba 30km ujet, mam to vyzkoušeny, gumu vyhodíš a rafek necháš spravit. ale lepší než jezdit slabym nekomfortnim dieselem co se sere, určitě bych svoje auto nedegradoval dieselem jenom kvuli rezervě kterou dneska stejně má malokterý auto. ročně najedu 30-50 000km, z toho hodně po srbsku, makedonii, řecku apod, a vubec se nebojím tam jet bez rezervy.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Jendix »

no jasně.. pokud někdo bere sedmu jako druhý auto do rodiny, proč ne.. taky bych se nebránil.. jetý jsou fakt za dobrý ceny.. problém je ale u lidí, kteří to berou víceméně jako hlavní nebo jediný auto a občas potřebujou něco většího transportovat.. a nandavat u sedmy každou chvíli rakev taky neni pro každýho..

je to o prioritách.. já bych bral sedmu jedině v případě že budu mít k dispozici ještě něco min. velikosti 5er touring nebo nejlépe sharan, galaxy..
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#54 Příspěvek od mari »

JaraX píše:tak E60 je sráč, o tom se nebavím, :D do E65 se vleze 103 litru misto rezervy a stojí to min. :)
jasně že u novych ma smysl nafta, když to má turba i u benzínu tak se to bude srát všecko, ale u starých potvor E60 a E65 je prostě LPG jasny.
rezervu si mužeš dát dojezdovku a hotovo. btw i na uplně proraženym kole se da v pohodě třeba 30km ujet, mam to vyzkoušeny, gumu vyhodíš a rafek necháš spravit. ale lepší než jezdit slabym nekomfortnim dieselem co se sere, určitě bych svoje auto nedegradoval dieselem jenom kvuli rezervě kterou dneska stejně má malokterý auto. ročně najedu 30-50 000km, z toho hodně po srbsku, makedonii, řecku apod, a vubec se nebojím tam jet bez rezervy.


Neřikej mi, že kdybys prorazil gumu tak bys jel 30 km po ráfku? Nehledě na to že když se ti to stane někde třeba v noci na dálnici při cestě na dovolenou tak ten podělanej toroid prokleješ a dáš království za rezervu. Prdlajs v tu chvíli vyřešíš, a už vidim jak na prázdným kole jedeš schánět novou gumu, nedej bože rovnat ráfek. Jezdit dálky bez rezervy je prostě risk kterej může způsobit pěkně krušný chvilky.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od jiriik »

chystám se ho v týdnu odstranit. Vadit by to ničemu nemělo ne ? když odmyslím kontrolu emisí...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od JaraX »

mari píše:
JaraX píše:tak E60 je sráč, o tom se nebavím, :D do E65 se vleze 103 litru misto rezervy a stojí to min. :)
jasně že u novych ma smysl nafta, když to má turba i u benzínu tak se to bude srát všecko, ale u starých potvor E60 a E65 je prostě LPG jasny.
rezervu si mužeš dát dojezdovku a hotovo. btw i na uplně proraženym kole se da v pohodě třeba 30km ujet, mam to vyzkoušeny, gumu vyhodíš a rafek necháš spravit. ale lepší než jezdit slabym nekomfortnim dieselem co se sere, určitě bych svoje auto nedegradoval dieselem jenom kvuli rezervě kterou dneska stejně má malokterý auto. ročně najedu 30-50 000km, z toho hodně po srbsku, makedonii, řecku apod, a vubec se nebojím tam jet bez rezervy.


Neřikej mi, že kdybys prorazil gumu tak bys jel 30 km po ráfku? Nehledě na to že když se ti to stane někde třeba v noci na dálnici při cestě na dovolenou tak ten podělanej toroid prokleješ a dáš království za rezervu. Prdlajs v tu chvíli vyřešíš, a už vidim jak na prázdným kole jedeš schánět novou gumu, nedej bože rovnat ráfek. Jezdit dálky bez rezervy je prostě risk kterej může způsobit pěkně krušný chvilky.


už jsem jel s E38 20km po rafku, jen pro to že jsem sem se mohl vysrat do někde na cestě řešit, rezervu jsem měl sebou. ja stejně u E65 nahodím runflaty a nebudu nějaky rezervy řešit vubec.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#57 Příspěvek od Filozof »

JaraX píše:
mari píše:
JaraX píše:tak E60 je sráč, o tom se nebavím, :D do E65 se vleze 103 litru misto rezervy a stojí to min. :)
jasně že u novych ma smysl nafta, když to má turba i u benzínu tak se to bude srát všecko, ale u starých potvor E60 a E65 je prostě LPG jasny.
rezervu si mužeš dát dojezdovku a hotovo. btw i na uplně proraženym kole se da v pohodě třeba 30km ujet, mam to vyzkoušeny, gumu vyhodíš a rafek necháš spravit. ale lepší než jezdit slabym nekomfortnim dieselem co se sere, určitě bych svoje auto nedegradoval dieselem jenom kvuli rezervě kterou dneska stejně má malokterý auto. ročně najedu 30-50 000km, z toho hodně po srbsku, makedonii, řecku apod, a vubec se nebojím tam jet bez rezervy.


Neřikej mi, že kdybys prorazil gumu tak bys jel 30 km po ráfku? Nehledě na to že když se ti to stane někde třeba v noci na dálnici při cestě na dovolenou tak ten podělanej toroid prokleješ a dáš království za rezervu. Prdlajs v tu chvíli vyřešíš, a už vidim jak na prázdným kole jedeš schánět novou gumu, nedej bože rovnat ráfek. Jezdit dálky bez rezervy je prostě risk kterej může způsobit pěkně krušný chvilky.


už jsem jel s E38 20km po rafku, jen pro to že jsem sem se mohl vysrat do někde na cestě řešit, rezervu jsem měl sebou. ja stejně u E65 nahodím runflaty a nebudu nějaky rezervy řešit vubec.


To je masakr , museli lítat jiskry jak ve filmu :D
Jsem teď píchl nevim o co letní v sobotu a 50metru než jsem zastavil a pneumatika na sračky totál prořízlá komplet o ALU 17" a díra že jsem tam dal celou ruku....
JAk jsem byl rád že mám rezervu a nejel bych ani metr s autem bych uplně ALU oddělal.

RUNFLAT je jistě o něčem jiném ten by snad mohl podržet na bočnicích ...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od JaraX »

no jelo to po gumě furt, ale rozmrdalo ju to nasračku, nejlepší byl ten kouř za mnou :D
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#59 Příspěvek od Teddy »

Nikdy bych nečekal, že zrovna tady na foru, kde jsou fandové aut, se bude někdo chlubit, že jel 30 km na prázdnym kole. Navíc to zazdí tím, že rezervu měl v kufru, ale nechtělo se mu jí vyndat..... :roll: :roll: :roll:

Když tohle kdysi udělal muj ředitel nákupu, tak jsem mu to nechal všechno zaplatit a převedl jsem mu auto na referentský, pro celý oddělení!!
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#60 Příspěvek od scooter_x »

Teddy píše:Když tohle kdysi udělal muj ředitel nákupu, tak jsem mu to nechal všechno zaplatit a převedl jsem mu auto na referentský, pro celý oddělení!!


Tak to jsi fakt borec...
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Odpovědět