Stránka 3 z 4
Napsal: sob 04.05.2013 14:46
od RomanM3
bez váhy jsem zkoušel startovat a bez jakekoliv zmeny. motor proste nenabehne a kolega mi tady psal, ze kdyz na funkcnim motoru zkusil odpojit vahu tak mu to taky nenastartuje...respektive nastartuje a vzapeti chcipne
nyni tedy nainstalována nová váha vzduchu a motor uz bezi
ale na radost je jeste brzo
stale pretrvava obcasny problem nastartovat. po kratke projizdce jsem tedy znova vyjel chyby
je tam opet vaha, ale to bude jeste zrejme z pred tim, protoze jsem chyby nesmazal a nvic diag pise ze tato chyba neni aktivni
dale je tam ale cidlo vacky, lambdy - asi proto ze tam nejsou katy, tak mu meri lambdy za katama nesmysly a pak je tam selhani zapalovani na nekolika valcich
takze dalsi postup bude asi takovy:
objednavam nove svicky a nove cidlo vacky
a doufam ze to uz bude vsechno, nebo bude jedna 540 na prodej
tady chyby z diag:
Napsal: sob 04.05.2013 19:18
od RomanM3
tak dalsi vyvoj:
vymazal jsem chyby a udelal jeste jednu projizdku. pise to v podstate porad to same. cidlo vacky, katy, lambdy a detekci selhani zapalovani. shanim tedy nove cidlo vacky a svice.
jeste perlicka:zjistil jsem ze tam jsou uplne jine svice naz tam maji byt. jsou to nejake svice pro lpg. lpg tam ale neni. myslite ze to muze mit vliv? nikdy jsem moc svice nestudoval...proste k danemu motoru vyrobce doporucuje nejake svice a pak jsou pripadne nejake ekvivalenty od jinych vyrobcu svicek. a tim se ridim a vic neresim.
dikes
Napsal: sob 04.05.2013 19:42
od Filozof
určitě může ...mě strašn+ zlobilo startování a třeba chytlo až po 5s nebo na po druhé ...atd. a dělali to BRISK SILVER PRO LPG.
Vyměnit za NGK pro bmw a budeš spokojenej
brisk silver LPG jsou fajn prvních 5-8tis km pak začnou zlobit tedy aspon mě ... a jdou do kytek to bych je musel měnit každejch 10tis km.
Napsal: sob 04.05.2013 23:12
od Rejchy
Svíčky dej určitě NGK předepsané výrobcem.Já dal předepsané Bosch a občas houpou otáčky a za studena to neběží zrovna hladce.
A katy taky už nemám,diagnostika to nepozná.Takže nejspíš ta lambda nebude o.k.
Držím palce ať na to přijdeš,ale evidentně to bude více závad najednou.
Napsal: ned 05.05.2013 09:56
od RomanM3
díky chlapi. takze svice se stopro vymeni. jsou tam prave nejake brisk silver a pak nejake oznaceni. a kdyz jsem to hledal co to je, tak jsou to svice pro lpg...tak nevim proc to tam nekdo daval kdyz tam lpg neni. svicky vypadaji jak nove, podle me tam moc dlouho nejsou. nicmene vyhazu je ven uz jen proto at se potvrdi jaky to ma vliv.
jak bude cidlo a svice dam vedet dalsi vyvoj.
co se tyce te lambdy, pise to neaktualni chybu. nevim proc. mozna uz je nacnuta a obcas nedava spravne udaje. uvidime jak se to s tou lambdou vyvine dal. jak je to tam s tema lambdama? myslel jsem ze je jedna pred a druha za katem. ted jsem koukal do etk a tam jsou nakreslene lambdy taky tak, ale ve vypise je jen jedna. podotykam ze je to rok 98, cili pred fl. myslel jsem ze jsou tam prave celkem lambdy ctyri a tudiz rj hned pozna kdyz tam kat neni, nebo je po smrti. mi prave diag i pise ze je mrtvy kat.
no uvidime co bude dal kolem lambdy. zatim rozhodne menim svice a cidlo vacky.
Napsal: ned 05.05.2013 17:40
od Rejchy
Čtyři lambdy má až vanos.
Napsal: ned 05.05.2013 18:20
od Filozof
vyměn nejprve svíčky ...a vyzkoušej auto.
Pokud bude v pohodě je vyřešeno ....čidlo dávej až pokud bude stále auto chybovat a zlobit....pokud dáš hned několik věcí na auto nezjistíč čím to nakonec bylo a třeba nebudeš muset vyměnovat tolik věcí.
Pak lidi zbytečně mění věci které jsou v pořádku už jsem se stím taky setkal ...u známého ...zbytečně vyhodil peníze oknem.
dej pak vědět čím se to spravilo ...tipuji svíčky že dělali velkou paseku ...to jsou ty mrchy brisky silver ...které rády dělají paseku.
Napsal: ned 05.05.2013 20:25
od RomanM3
jo jo...urcite to budu davat postupne. taky me zajima jak se to projevi. ale objednal jsem to už oboji. pak ještě budu sledovat tu lambdu jestli bude pořád házet chyby tak ji taky vyměním
jen doufam že se to už vyřeší
hádám tak v utery nebo ve středu to budu řešit, tak dám potom vědět
Napsal: ned 05.05.2013 20:44
od Filozof
mě taky našel na diagnostice lambdu a je to rok zpět a v pohodě ...nevim jak u 540i ale u 525i to prej nevadí a u LPG to má prý každej že bych ji musel měnit každej rok ...ono se to někdy benzínem srovná ale protože jezdí auto na LPG tak to lambda nezná a je mimo hodnoty ...
pak když se chyba vymaže a jezdí auto na benzín zase se vzpamatuje ...
Nevim zda je to pravda bylo mi to takto řečeno....a prej co LPG auto má chybu na Lambdě a že to prej vubec neřeší ...
Takže jen co jsem slyšel od servisáka předávám dál.... chce si ověřit že to tak skutečně je.... nebo ne ...ale auto mi jezdí dobře a nežere ...takže u mě to žádnej problém nedělá....
A věřím že když pojedu na diagnostiku ted tak tam bude lambda ...
Napsal: úte 07.05.2013 20:53
od RomanM3
tak panove novinky:
dorazilo mi cidlo vacky a jiz je vymeneno. jeste jsem to nestih projet, jen trikrat nastartovat smazat chyby a pokazde zkontrolovat....
vypis z chyb je dole
prede jak kote a chyta na drc.
zitra bude rano projizdka a pak zase diag. no doufam ze uz to poslape.
svice budou az ve ctvrtek nejdriv
Napsal: úte 07.05.2013 23:54
od Filozof
Gratulace - takže čidlo vačky dělalo paseku.... Svíčkama jistě nic nezkaziš ale aspon nemusíš měnit pulku auta.
Diagnostika je skvělá hlavně když je doma...

Napsal: stř 08.05.2013 08:56
od Rejchy

gratuluju,tak teď at slouží

Napsal: stř 08.05.2013 13:26
od RomanM3
tak dneska po projíždce pořád čistý registr závad. ale ráno jak to bylo studený, tak trosku problém s volnoběhem . vibrace plus otáčky dost nízko. tak uvidíme co to bude dělat dál. jestli to byla jen náhoda, nebo si potřebuje jednotka "zvyknout" že dostává info od čidla vačky. možná ty svičky...uvidime. budu dal testovat a když tak dám info.každopadně to byl dneska ráno první "studený" start s novým čidlem. včera jsem jej totiž přivez a hned ho měnil. za tepla to chytá krásně, nechcípá, vsechno jede jak má. dokonce se mi zdá, že díky nové váze to jede o neco lip nez pred tim. jde lip za plynem, kultivovaněji.
zitra by měly dorazit ještě ty svice, tak pak dam vědět zda se to ještě zlepšilo, či nikoliv.
jinak diagnostika je fakt super vec. poridit se da za tisic ani ne a to se myslim u takto složitých aut nabušených elektronikou oplatí mít doma. bez toho si moc neumim predstavit jak bych tuto zavadu hledal...to bych možná opravdu skončil výměnou pulky auta
Napsal: stř 08.05.2013 14:00
od Rejchy
Ten neklidný a nízký volnoběh může být svíčkama,nebo taky tím že jsi smazal adaptační hodnoty.Teď se musí jednotka zadaptovat,takže tomu dej tak 100km a buď se to srovná,nebo hledat závadu dál.
Napsal: stř 08.05.2013 16:33
od Filozof
RomanM3: Jakou máš diagnostiku ? je to kompaktibilní na E34 že bych si taky něco pořídil domu at nemusím do dílny když hledám závadu ...pokud se to do litru vejde plus soft na netu tak bych to jistě vzal ...mám jen na LPG ...
Dej pak echo až to projedeš i spotřeba jak se projevuje ...kolik to bere na palubák i reálné hodnoty ...zda to sedí ...
Jsem zvědavej jak se projeví svíčky ... zda to ještě vyřeší korekce motoru...
Napsal: stř 08.05.2013 18:36
od Fx
Je to INPA a s E34 funguje v ADS režimu přes hardwarový COM port. Ten COM port je v dnešní době asi největší problém, většina notebooků ho nemá a když ho mají, tak stojí 20k. Na E39 jede i v režimu OBD přes USB.
Kabel samotný se dá koupit za pár korun.
Napsal: stř 08.05.2013 20:21
od RomanM3
jak píše Fx mám INPU. je tu v petkach topic o koupi diagnostiky, kde jsem to popisoval co mam - je tam i odkaz na bimmerforum odkud jsem stahnul softy. jinak mam obyc kkl kabel s propojenym pinem 7 a 8 a redukci na kulatou bmw zasuvku. dokupy to nestoji vic jak tisic. pokud chces neco koupit doporucuju ti zkontaktovat kolegu iceblade z bmw klubu na slovensku. proda ti co potrebujes, myslim ze i poradi s tim co potrebujes na E34. v tom ja ti neporadim, protoze s tim nemam zkusenost.
co se tyce serioveho portu na pc...jednoduche reseni je spalsit strej notas nekde v bazaru a mas to za par kacek. ja mel do ted takle notas v garazi co mel stal 32kč ze novou baterku do biosu a slapal do tedka. ale to bylo spis o hlouposti byvaleho majitele toho notasu ze si ho neumel spravit, tak mi ho dal gratis a ja ho rozbehal za dve hodky
ja jsem mel problem s INPA v tom ze jsem to potreboval rozbehat na win 7 64bit a pri tom diagnostikovat patnact let stare auto....ale beha to v pohode
Napsal: stř 08.05.2013 20:25
od Fx
INPA se dá rozchodit v pohodě i na Win7 64bit, jen musí být správná verze. A i GT1 se dá rozchodit, jen to chce starší verzi EDIABASu, resp. serveru. Sám to tak mám na DELLu Vostro.
Jak říkám, pro E34 je jediný rozdíl v tom, že to potřebuje HW COM port. Řešení je víc, třeba notebook s PCMCIA nebo ExpressCard slotem, či starší kus s COM portem. ExpressCard, s kterou to chodí, stojí cca 600 Kč, někde mám poznamenaný typ. Nejde použít jakákoliv karta, některé se chovají stejně jako USB převodník. S tím to nefunguje.
Napsal: stř 08.05.2013 20:43
od RomanM3
ja vim ze se da rozbehat i s win 7, jenze byl problem najit tu spravnou verzi nebo aspon rady jak to rozbehat. trvalo mi to snad pul dne a stahnuti ctyrech verzi, nez jsem nasel tu spravnou a rozumnej postup na instalaci. nyni to beha krasne.
jinak adaptacni hodnoty jsem nemazal, leda ze bych se ukliknul. mazal jsem pouze registr zavad. takze jsem zlehka nervozni. zitra ale budou svice, tak se pak uvidi.
jelikoz se ale nic do registru nezapsalo pri tom spatnem behu, tak bych to videl bud na ztratu adaptacnich hodnot, nebo byly proste spatne kvuli tomu vadnemu cidlu a proto to haprovalo, nebo svice, nebo jina mechanicka zavada. budu samozrejme sledovat a po vymene svicek pojedu v sobotu jednu znamou trasu, kde jsem si sledoval spotrebu, tak jsem zvedav jak to pojede, jestli bude nejaky posun k lepsimu. i kdyz resit spotrebu u 4.4 je trosku asi blbost...me to spis zajima jen tak z legrace....a bavi me sledovat ty protahly xichty, kdyz mi vsichni cpou jak to musi zrat i travu kolem cesty a ja jim pak reknu ze s tim jezdim real pod deset a ze bych zpatky do ochcavky uz nechtel...i kdyz zere polovinu. oproti tomuhle je to ale taky polovicni auto...
Napsal: stř 08.05.2013 20:44
od Filozof
Díky moc za informace.
Pokud bych měl převodník USB to RS232 a dál pak win 7 tak by to šlo taky ?
Jinak nějakej starej notebook když bude nejhuře seženu nebo PCMCIA kartu se seriovým portem - píšeš je potřeba koupit určitej typ.
Co vše dokážu s diagnostikou provádět ? Jde zapínat a vypínat funkce auta ? Jde i nahrát chip do řídící jednotky ? Přímo chip na 525i 24v případně nějaká kniha jak na to s diagnostikou a co vše lze provádět s diagnostikou případně v PDF ?
díky
