Killingman píše:Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádky

Nicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere

No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila

Ne ne, majitelme tohot naštěstí nejsem. Mám dovolil bych si říct trochu odolnější zf 5hp18 s tdsem
chaluha71 píše:Killingman píše:Tak moment, co je špatnýho na tom při dojíždění ke křižovatce kde je červená vyřadit na N, dojet ke světlům, dobrzdit, nechat tam N a pak když blikne zelená zmačknout brzdu, dát D a vyrazit kupředu?
Naopak si myslím, že mít tam furt D a stát na brzdě pro ten hydroměnič není žádný HiFi - stále přenáší sílu na kola a ty se nemůžou točit, protože stojím na brzdě...
Pokud se mýlím tak mě prosím opravte, díky
K převodovkám: GM jsou pětikvalty do E39, ZF jsou šestikvalty od roku 2004 , novej model...
Mám teď udělanou čerstvou repasi GM převodovky na mém e39 530dA 2002, kterou mi dělal p.Holý z Prahy a vše mi dopodrobna vysvětlil a názorně vše ukázal, tak se mohu k tomuto vyjádřit. Mimochodem p.Holý je podle mne naprostý machr přes aut.převodovky a to myslím opravdu vážně!
Teď k tématu..
Jak tady popisuješ postup vyřazení na N při dojezdu na světla a pak následné správné zařazení D a rozjezd, tak toto je pro převodovku daleko více namáhavé, než dojetí na D, stání na brzdě a potom rozjezd.
Při stání na světlech se zařazeným D a stáním na brzdě se převodovka netočí vůbec ale pouze se v měniči volně protáčejí lopatková kola, tedy přesněji pouze jedno kolo. Ano, je tam mírný tlak na sekundární kolo a hřídel dále do převodovky působením tlaku oleje na volnoběh ale to je daleko menší námaha, než když máš vyřazeno na Neutrál, v převodovce není žádný tlak oleje a potom zařadíš D a ten tlak tam najednou rychle vznikne,což působí dále na lamely apod.
Ano,takto se sice normálně rozjíždí ale všimni si,že pokud zařadíš D, tak cítíš nepatrné škubnutí,což je právě ten nárůst tlaku a tohle se při stání na D neděje,máš už zařazeno.
Tak abych to shrnul. Krátkodobé stání se zařazeným D a na brzdě (třeba na semaforu) je naprosto v pořádku a nic se neničí, právě naopak! Ta převodovka, potažmo všechny automaty s hydrdyn.měničem jsou na to přímo stavěné! Ale upozorňuji,že krátkodobé stání se rozumí třeba na semaforu nebo krátké stání na žel.přejezdu apod. tak okolo 3 minut. Ne,že na to bude člověk stát třeba 15 min.! Potom je podle mne lepší už vyřadit. Já to takto alespoň dělám.
Ale opravte mne, pokud tohle není pravda.
paráda!! Přesně takovéto informace jsou to, co by každý zodpovědný majitel automatu měl vědět a držet se jich. Díky za ně

Spousta lidí (i včetně mě) neví jak se k automatu správně chovat a každý taky tvrdí něco jiančího a spoustu "znalců" si navzájem protiřečí. V takoýchto situacích ale bohužel normální člověk, který se s automatem v životě nesetkal, neví, jaké informace jsou vlastně správné nebo naopak mylné až sebevražedné... Jelikžo jsem taky v životě automat neměl a ten který mám je můj první, tak jsem pochopitelně pořádně nevěděl, jak se k automatu chovat a jak si dobře fungující převodovku hýčkat a dopřávat to nejlepší. Dovolím si říct, že i přes to, že s tímto autem celkem intenzivně jezdím už půl roku neumím automat ještě používat tak, jak bych si představoval a nevim jestli mu svým chováním i v dobré vůli neškodím. Nádherně tyto protichůdné rady jdou vidět i zde na foru co se výměny oleje týče - někdo řiká, že olej v žádném případě neměnit pokud automat chodí tak jak má a nesahat do něj, jinak hrozí riziko spálení lame a já nevim čeho ještě, další zase tvrdí že vyměnit co nejdříve po koupi to jde a pak dodržovat intervaly v závislosti na provozním režimu (co jsem tak nějak pochopil tak ten interval je řádově 40-60t km). Já osobně jsem zvolil druhou variantu, která mi přišla rozumější a evidentně jsem chybu neudělal - převodovka funguje stále špičkově jako před výměnou řekl bych a já osobně mám klid na duši v tom smyslu, že vím kdy byla udělaná výměna, v jakém stavu je náplň, jak je stará a kdy se o to mám zajímat dál...
Nicméně mi to nedá a zptám se ještě na prá věcí, ve kterých nemám zcela jasno jestli dovolíte a rád bych si vyslechl názory a rady lidí, kteří jsou zainteresovaní v této problematice
V tom, jestli na semaforech vyřazovat nebo ne už mám jasno -
nedělat to. Řikal jsem si, že se tím zařazeným kvlatem zbytečně nejspíš ničí hydroměnič a určitě i ohřívá až moc olej, nicméně argumenty výše zmíněné mi přijdou logické ať jde o vlastnosti hydroměniče anebo o fakt tlakových rázů hydrauliky, za to děkuju
1) Dále se chci zeptat, jestli je neutrál a parkovací funkce v podstatě to samé co se převodovky týče? Samozřejmě vyjma aretace výstupního unašeče. Jde mi o to, jestli při běžícím motoru a řadící páce v poloze neutrálu nedochází k nedostatečnému mazání převodovky a tím k jejímu nadměrnému opotřebení v porovnání se situací když je volič v poloze P. Nebo je to v podstatě jedno a to samé? Trpí tím převodovka vůbec nějak, když vozidlo stojí a převodvka běží delší čas jenomv poloze neutrálu? Myslím si že ne, ale přesvědčený o tom nejsem.
2) při zastavování dělám následující postup - když dojíždím někam, kde chci zaparkovat nebo zastavit, tak brzdím a mám zařazené na voliči D když se ale rychlost vozidla sníží na nějakou zanedbatelnou rychlost (tímm myslím třeba 20 km/h) při soustavném brždění tak vyřadím do do neutrálu i za tohoto malého pohybu vozidla, řádově třeba 2 - 6 sekund před úplným zastavením. A proč to dělám? Přijde mi to tak mnohem plynulejší co se zastavení týče (možná subjektivní dojem, nevim). Myslím to v tom smyslu, že když zastavím tak kola nejsou už v záběru, neni vše tak nějak "napnuté" co se pohoného ústrojí týče a taky můžu dřív řadit zpátečku. Je takovýto postup chybný?
3) podřazování - představte si táhlý kopec a pod ním dědina nebo místo kde budu zastavovat. Jedu dejme tomu 90 km/h, hdyroměnič je už odemčený a zařazená pětka. Dělávám to vetšinou tak (když se mi chce a nejsem líný

) že podřadím manuálně na voliči na 4 a v ten okamžik adekvátně těm předpokládaným otáčkám motoru na tento kvalt dám meziplyn, aby se otáčky motoru vyrovnaly s hydroměničem. Pokud brzdný účinek neni adekvátní tomu, jaký bych požadoval tak pokračuju stejným postupem na nižší kvalty. Chtěl bych ještě podoktnout, že ty otáčky a tudíž dávku meziplynu mám už relativně zmáklou a vím kolik na jaký kvalt přidat podle toho jakou rychlostí jedu, takže se v drtivé většině případů trefím do otáček. Je tento postup chybný, nepřijatelný nebo jinačím způsobem neakceptovatelný? Vadí hydroměniči a převodovce jako takové v podstatě zpětný přenos kroutícího momentu na motor? Pokud by tento postup byl vážně chybný tak vyvstává otázka na co jsou tyto vlby na voliči vlasntě potřebné? Slyšel jsem něco o důvodu táhnutí vleku a tudíž nustnosti omezit horní hranici řazených kvaltů, ale to mi přijde jako důvod trochu blbost...
Díky moc za to, že si tento můj blábol někdo a přečte a věnuje tomu aspoň trochu času a taky děkuju za případné reakce od znalých lidí
Naopak se chci omluvit za překlepy (jsem líný to po sobě číst a kontrolovat

) a za vetření tady do tohoto tématu
