Stránka 3 z 3

Napsal: pát 24.02.2012 19:58
od Killingman
Já zase doporučuji z vlastní zkušenosti http://www.prevodovky-brno.cz/ - repas převodovky za den pár dní před dovolenou, ráno jsem tam dal auto, celej den u toho mohl být a večer v sedm si auto opravené odvezl. Jak jsem už psal, jsem proti pražákům zaujatej z životních zkušeností, takže jsem hledal všude jinde než v Práglu a našel :-)

Napsal: pát 24.02.2012 20:07
od rooc
270cdi je špatnej motor pokud mercedes tak 220cdi nebo 320cdi nic jiného

Napsal: pát 24.02.2012 22:29
od ruza2
Killingman píše:Já zase doporučuji z vlastní zkušenosti http://www.prevodovky-brno.cz/ - repas převodovky za den pár dní před dovolenou, ráno jsem tam dal auto, celej den u toho mohl být a večer v sedm si auto opravené odvezl. Jak jsem už psal, jsem proti pražákům zaujatej z životních zkušeností, takže jsem hledal všude jinde než v Práglu a našel :-)


Ahoj.Stím Brnem souhlasím,tankrát jsem ještě volal Ostravu a tam mi hned do telefonu řekli 60000kč,předběžná cena.Sice jsem tam měl auto 3 neděle,ale ten super přístup,ochotný,už mi to chtěli předat a ještě ten den volali že to není ůplně ono ať nejezdím.A asi 2-3 měsíce po opravě mi ještě volali jak to funguje,jestli jsem spokojenej.

Napsal: sob 25.02.2012 03:55
od Misanek
ruza2 píše:
Killingman píše:Já zase doporučuji z vlastní zkušenosti http://www.prevodovky-brno.cz/ - repas převodovky za den pár dní před dovolenou, ráno jsem tam dal auto, celej den u toho mohl být a večer v sedm si auto opravené odvezl. Jak jsem už psal, jsem proti pražákům zaujatej z životních zkušeností, takže jsem hledal všude jinde než v Práglu a našel :-)


Ahoj.Stím Brnem souhlasím,tankrát jsem ještě volal Ostravu a tam mi hned do telefonu řekli 60000kč,předběžná cena.Sice jsem tam měl auto 3 neděle,ale ten super přístup,ochotný,už mi to chtěli předat a ještě ten den volali že to není ůplně ono ať nejezdím.A asi 2-3 měsíce po opravě mi ještě volali jak to funguje,jestli jsem spokojenej.
8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádky :) Nicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere :wink:

Napsal: sob 25.02.2012 21:31
od Killingman
Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádky :) Nicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere :wink:


No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila :-D

Napsal: ned 26.02.2012 14:16
od e155
Killingman píše:
Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádky :) Nicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere :wink:


No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila :-D


No, kdyby to byl jenom problém BMW :) Kromě toho, myslím, že tato závada se dnes projevuje až po mnoha letech užívání a za předpokládanou životností automatu. Holt málokterá automobilka uź myslí na nás, v pořadí druhé, nebo třetí uživatele jednoho auta :)

Napsal: pon 27.02.2012 00:47
od Misanek
Killingman píše:
Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádky :) Nicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere :wink:


No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila :-D
Ne ne, majitelme tohot naštěstí nejsem. Mám dovolil bych si říct trochu odolnější zf 5hp18 s tdsem

chaluha71 píše:
Killingman píše:Tak moment, co je špatnýho na tom při dojíždění ke křižovatce kde je červená vyřadit na N, dojet ke světlům, dobrzdit, nechat tam N a pak když blikne zelená zmačknout brzdu, dát D a vyrazit kupředu?
Naopak si myslím, že mít tam furt D a stát na brzdě pro ten hydroměnič není žádný HiFi - stále přenáší sílu na kola a ty se nemůžou točit, protože stojím na brzdě...
Pokud se mýlím tak mě prosím opravte, díky

K převodovkám: GM jsou pětikvalty do E39, ZF jsou šestikvalty od roku 2004 , novej model...


Mám teď udělanou čerstvou repasi GM převodovky na mém e39 530dA 2002, kterou mi dělal p.Holý z Prahy a vše mi dopodrobna vysvětlil a názorně vše ukázal, tak se mohu k tomuto vyjádřit. Mimochodem p.Holý je podle mne naprostý machr přes aut.převodovky a to myslím opravdu vážně!

Teď k tématu..

Jak tady popisuješ postup vyřazení na N při dojezdu na světla a pak následné správné zařazení D a rozjezd, tak toto je pro převodovku daleko více namáhavé, než dojetí na D, stání na brzdě a potom rozjezd.

Při stání na světlech se zařazeným D a stáním na brzdě se převodovka netočí vůbec ale pouze se v měniči volně protáčejí lopatková kola, tedy přesněji pouze jedno kolo. Ano, je tam mírný tlak na sekundární kolo a hřídel dále do převodovky působením tlaku oleje na volnoběh ale to je daleko menší námaha, než když máš vyřazeno na Neutrál, v převodovce není žádný tlak oleje a potom zařadíš D a ten tlak tam najednou rychle vznikne,což působí dále na lamely apod.
Ano,takto se sice normálně rozjíždí ale všimni si,že pokud zařadíš D, tak cítíš nepatrné škubnutí,což je právě ten nárůst tlaku a tohle se při stání na D neděje,máš už zařazeno.

Tak abych to shrnul. Krátkodobé stání se zařazeným D a na brzdě (třeba na semaforu) je naprosto v pořádku a nic se neničí, právě naopak! Ta převodovka, potažmo všechny automaty s hydrdyn.měničem jsou na to přímo stavěné! Ale upozorňuji,že krátkodobé stání se rozumí třeba na semaforu nebo krátké stání na žel.přejezdu apod. tak okolo 3 minut. Ne,že na to bude člověk stát třeba 15 min.! Potom je podle mne lepší už vyřadit. Já to takto alespoň dělám. :D

Ale opravte mne, pokud tohle není pravda.
paráda!! Přesně takovéto informace jsou to, co by každý zodpovědný majitel automatu měl vědět a držet se jich. Díky za ně :wink: Spousta lidí (i včetně mě) neví jak se k automatu správně chovat a každý taky tvrdí něco jiančího a spoustu "znalců" si navzájem protiřečí. V takoýchto situacích ale bohužel normální člověk, který se s automatem v životě nesetkal, neví, jaké informace jsou vlastně správné nebo naopak mylné až sebevražedné... Jelikžo jsem taky v životě automat neměl a ten který mám je můj první, tak jsem pochopitelně pořádně nevěděl, jak se k automatu chovat a jak si dobře fungující převodovku hýčkat a dopřávat to nejlepší. Dovolím si říct, že i přes to, že s tímto autem celkem intenzivně jezdím už půl roku neumím automat ještě používat tak, jak bych si představoval a nevim jestli mu svým chováním i v dobré vůli neškodím. Nádherně tyto protichůdné rady jdou vidět i zde na foru co se výměny oleje týče - někdo řiká, že olej v žádném případě neměnit pokud automat chodí tak jak má a nesahat do něj, jinak hrozí riziko spálení lame a já nevim čeho ještě, další zase tvrdí že vyměnit co nejdříve po koupi to jde a pak dodržovat intervaly v závislosti na provozním režimu (co jsem tak nějak pochopil tak ten interval je řádově 40-60t km). Já osobně jsem zvolil druhou variantu, která mi přišla rozumější a evidentně jsem chybu neudělal - převodovka funguje stále špičkově jako před výměnou řekl bych a já osobně mám klid na duši v tom smyslu, že vím kdy byla udělaná výměna, v jakém stavu je náplň, jak je stará a kdy se o to mám zajímat dál...


Nicméně mi to nedá a zptám se ještě na prá věcí, ve kterých nemám zcela jasno jestli dovolíte a rád bych si vyslechl názory a rady lidí, kteří jsou zainteresovaní v této problematice :wink:
V tom, jestli na semaforech vyřazovat nebo ne už mám jasno -
nedělat to. Řikal jsem si, že se tím zařazeným kvlatem zbytečně nejspíš ničí hydroměnič a určitě i ohřívá až moc olej, nicméně argumenty výše zmíněné mi přijdou logické ať jde o vlastnosti hydroměniče anebo o fakt tlakových rázů hydrauliky, za to děkuju :wink:

1) Dále se chci zeptat, jestli je neutrál a parkovací funkce v podstatě to samé co se převodovky týče? Samozřejmě vyjma aretace výstupního unašeče. Jde mi o to, jestli při běžícím motoru a řadící páce v poloze neutrálu nedochází k nedostatečnému mazání převodovky a tím k jejímu nadměrnému opotřebení v porovnání se situací když je volič v poloze P. Nebo je to v podstatě jedno a to samé? Trpí tím převodovka vůbec nějak, když vozidlo stojí a převodvka běží delší čas jenomv poloze neutrálu? Myslím si že ne, ale přesvědčený o tom nejsem.

2) při zastavování dělám následující postup - když dojíždím někam, kde chci zaparkovat nebo zastavit, tak brzdím a mám zařazené na voliči D když se ale rychlost vozidla sníží na nějakou zanedbatelnou rychlost (tímm myslím třeba 20 km/h) při soustavném brždění tak vyřadím do do neutrálu i za tohoto malého pohybu vozidla, řádově třeba 2 - 6 sekund před úplným zastavením. A proč to dělám? Přijde mi to tak mnohem plynulejší co se zastavení týče (možná subjektivní dojem, nevim). Myslím to v tom smyslu, že když zastavím tak kola nejsou už v záběru, neni vše tak nějak "napnuté" co se pohoného ústrojí týče a taky můžu dřív řadit zpátečku. Je takovýto postup chybný?

3) podřazování - představte si táhlý kopec a pod ním dědina nebo místo kde budu zastavovat. Jedu dejme tomu 90 km/h, hdyroměnič je už odemčený a zařazená pětka. Dělávám to vetšinou tak (když se mi chce a nejsem líný :) ) že podřadím manuálně na voliči na 4 a v ten okamžik adekvátně těm předpokládaným otáčkám motoru na tento kvalt dám meziplyn, aby se otáčky motoru vyrovnaly s hydroměničem. Pokud brzdný účinek neni adekvátní tomu, jaký bych požadoval tak pokračuju stejným postupem na nižší kvalty. Chtěl bych ještě podoktnout, že ty otáčky a tudíž dávku meziplynu mám už relativně zmáklou a vím kolik na jaký kvalt přidat podle toho jakou rychlostí jedu, takže se v drtivé většině případů trefím do otáček. Je tento postup chybný, nepřijatelný nebo jinačím způsobem neakceptovatelný? Vadí hydroměniči a převodovce jako takové v podstatě zpětný přenos kroutícího momentu na motor? Pokud by tento postup byl vážně chybný tak vyvstává otázka na co jsou tyto vlby na voliči vlasntě potřebné? Slyšel jsem něco o důvodu táhnutí vleku a tudíž nustnosti omezit horní hranici řazených kvaltů, ale to mi přijde jako důvod trochu blbost...


Díky moc za to, že si tento můj blábol někdo a přečte a věnuje tomu aspoň trochu času a taky děkuju za případné reakce od znalých lidí :wink:

Naopak se chci omluvit za překlepy (jsem líný to po sobě číst a kontrolovat :oops: ) a za vetření tady do tohoto tématu :wink:

Napsal: pon 27.02.2012 00:59
od rooc
o bože...hlavně v pohybu neřaď neurtrál.., podívej se, já jsem si to četl jen lětmo...přečti si, co tady k to psal, a udělej si z toho závěr.., nerozpoutávej tady zase debatu o ničem...takže si to prostě jen pročti

Napsal: pon 27.02.2012 01:00
od ruza2
Ahoj.Zas takovej znalec nejsem,ale k bodu 3.Tady na fóru jsem vyčetl že automat v e39 umí když jedeš z kopce a ťukneš o brzdu tak by měl podředit a pomoci ti s bržděním,a pokud nechceš brzdit tak lehce ťuknout o plyn.Sám jsem to vyskoušel a fungujeto.A co se týče ručního řazení u automatu,tak to je sport režim,převodovka drží déle kvalty.A kdž zapomeneš v režimu spor tak si umí sama podřadit,ale ne zaředit na vyšší stupeň,ale to je myslím logické,pak by ten sport stratil význam.

Napsal: pon 27.02.2012 01:06
od ruza2
rooc píše:o bože...hlavně v pohybu neřaď neurtrál.., podívej se, já jsem si to četl jen lětmo...přečti si, co tady k to psal, a udělej si z toho závěr.., nerozpoutávej tady zase debatu o ničem...takže si to prostě jen pročti


Asi tak.Neutrál bych používal jen k ptlačování auta někde v dílně,nebo nedej bože na hengr.Osobně kdyby se mi automat podělal i třeba 10km před barákem,radši zavolám kámoše s vlekem,prostě převodovka je na to stavěná,takže je D a na parkovišti P.A né stím kvedlat.A jak je tady napsáno nestát na D dlouho.To je můj názor

Napsal: pon 27.02.2012 01:11
od Misanek
ruza2 píše:Ahoj.Zas takovej znalec nejsem,ale k bodu 3.Tady na fóru jsem vyčetl že automat v e39 umí když jedeš z kopce a ťukneš o brzdu tak by měl podředit a pomoci ti s bržděním,a pokud nechceš brzdit tak lehce ťuknout o plyn.Sám jsem to vyskoušel a fungujeto.A co se týče ručního řazení u automatu,tak to je sport režim,převodovka drží déle kvalty.A kdž zapomeneš v režimu spor tak si umí sama podřadit,ale ne zaředit na vyšší stupeň,ale to je myslím logické,pak by ten sport stratil význam.
ano, převodovka v e39 toto možná umí, bohužel archaický typ v E34 tuto funkci nemá. Kdyby ji nabízel, tak sem ty svoje blbé dotazy nepíšu :wink: Ale i přes to děkuju za tip

Napsal: pon 27.02.2012 01:15
od ruza2
Sry.Někde jsem přehlídnul model.

Napsal: pon 27.02.2012 01:26
od Misanek
ruza2 píše:Sry.Někde jsem přehlídnul model.
neomlouvej se, chyba je na mé straně už jenom z toho důvodu, že je toto téma o E39. Napsal jsem sem jenom kvůli tomu, že tu někdo psal docela rozumně o automatech a celkem se tu začaly rozebírat...

rooc píše:o bože...hlavně v pohybu neřaď neurtrál.., podívej se, já jsem si to četl jen lětmo...přečti si, co tady k to psal, a udělej si z toho závěr.., nerozpoutávej tady zase debatu o ničem...takže si to prostě jen pročti
A to je možná škoda že jsi to četl jen letmo. Možná to bude zní výmluvně, ale můžu ti s čistým svědomím tvrdit, že témata o automatech si čtu celkem s pečlivostí i včetně tohoto :wink: a nepsal jsem tak dlouhý příspěvek jenom proto, aby ze mě někdo následovně udělal blbce. Nicméně jestli tě to i přes to popudilo, tak se ti omlouvám, nebyl to záměr :wink:

Napsal: pon 27.02.2012 01:43
od rooc
já si ba naopak myslím, že automatům rozumím a taky se k němu umím chovat.., napsaného toho máš dost...

zahřej ho, nenakládeje mu hned ze startu
neřad s tím zbytečně na světlech.., normálně tam nechej D, je to na to stavěné

v žádném případě nedávej neutrál za pohybu.., třeba z kopce nebo před dokončením jízdy

měň olej, kontroluj jeho hladinu...

nenechávej auto zaparkované na P.., tím myslím dej nejdřív ruční brzdu pak P...a budeš ,myslím si v klidu

Napsal: pon 27.02.2012 04:26
od chaluha71
Souhlas. Popsal jsi to stručně a výstižně. Já přidám ještě pár mých rad a poznatků:

Měnit olej v automatu nebo ne?

    Pokud je převodovka nová nebo po repasi, rozhodně ANO! Interval výměny cca 40 - 60t. km
    Pokud ještě v převodovce olej vyměněn nebyl a má už hodně nalítáno, pak je to opravdu dilema.

Může se stát to, že Vám automat stále dobře řadí a po vyměně oleje už řadit taky nemusí... Nový olej pěkně rozpustí a vypláchne karbon v převodovce a najednou jste bez tlaku a je vymalováno.
V e39 je GM převodovka a ta má životnost jako nová, cca 200000km. Nevěřím tvrzením těch, co prý s ní nalítali daleko více, bez opravy a výměny oleje. Minimálně měnič to rozhodně vydržet nemůže!

Napsal: pon 27.02.2012 11:46
od Killingman
Trošku už je to mimo název threadu, ale dobrá :-)

Co jsem se tedy naučil v rámci jízdy s automatem:

Když chci vyjet dám "D", jedu, jedu, jedu, a až zaparkuju a když auto stojí dám "P", chcípnu motor a zamknu auto.

Když stojím míň než 5min nechám "D", když dýl tak "N", když chcu couvat dám "R" a když ostřeji tak to přepnu na "S"

Jelikož mám automat po repasi, olej budu měnit každou druhou výměnu oleje - tj. cca po 30.000 Km včetně filtru.

Žádná věda, díky za info :-)

Napsal: pon 27.02.2012 12:38
od rooc
S neni sport ale standatr tzn ze se rozjizdis na jednicku coz je lepsi w uzivat pouze na snehu protoze se to rozjizdi na 2 cili se to vic namaha

Napsal: pon 27.02.2012 12:47
od chaluha71
Myslím si, že by se by se vyplatilo tyto naše poznatky a rady přesunout do nové kategorie , např. "Rady a návody pro začátečníky" a nějak zvýraznit.

Tam by se mohly zakládat právě takovéto specifické diskuse pro ty méně znalé či nové majitele BMW. Bylo by to určitě daleko přehlednější, než se tady probírat v moři témat a odpovědí které jsou často i v úplně odlišných diskusích o něčem jiném. Viz toto téma.

Pokud tedy bude tento můj příspěvek číst nějaký Admin či Moderátor,skuste se nad tím zamyslet. Díky.

Napsal: pon 27.02.2012 14:11
od Andre2
chaluha71 píše:Souhlas. Popsal jsi to stručně a výstižně. Já přidám ještě pár mých rad a poznatků:

Měnit olej v automatu nebo ne?

    Pokud je převodovka nová nebo po repasi, rozhodně ANO! Interval výměny cca 40 - 60t. km
    Pokud ještě v převodovce olej vyměněn nebyl a má už hodně nalítáno, pak je to opravdu dilema.
Může se stát to, že Vám automat stále dobře řadí a po vyměně oleje už řadit taky nemusí... Nový olej pěkně rozpustí a vypláchne karbon v převodovce a najednou jste bez tlaku a je vymalováno.
V e39 je GM převodovka a ta má životnost jako nová, cca 200000km. Nevěřím tvrzením těch, co prý s ní nalítali daleko více, bez opravy a výměny oleje. Minimálně měnič to rozhodně vydržet nemůže!


Kde by se vzal v převodovce karbon?

Napsal: pon 27.02.2012 15:36
od chaluha71
Samozřejmě jsem nemyslel Karbon jako v motoru ale různé usazeniny,drobné špony a ostatní marast ktery se nalepí na lamely a vyplní různé "vůle". Protože zdejší členy považuji za inteligentní lidi, tak jsem doufal,že tomu každý porozumí. Ale jak koukam,tak jsem se mýlil... :D

Tak ještě jednou pro hnidopichy: KARBON tam opravdu není. Jsou to usazeniny !!!! :wink: