
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě 530dA 142kW E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Já zase doporučuji z vlastní zkušenosti http://www.prevodovky-brno.cz/ - repas převodovky za den pár dní před dovolenou, ráno jsem tam dal auto, celej den u toho mohl být a večer v sedm si auto opravené odvezl. Jak jsem už psal, jsem proti pražákům zaujatej z životních zkušeností, takže jsem hledal všude jinde než v Práglu a našel 

Killingman píše:Já zase doporučuji z vlastní zkušenosti http://www.prevodovky-brno.cz/ - repas převodovky za den pár dní před dovolenou, ráno jsem tam dal auto, celej den u toho mohl být a večer v sedm si auto opravené odvezl. Jak jsem už psal, jsem proti pražákům zaujatej z životních zkušeností, takže jsem hledal všude jinde než v Práglu a našel
Ahoj.Stím Brnem souhlasím,tankrát jsem ještě volal Ostravu a tam mi hned do telefonu řekli 60000kč,předběžná cena.Sice jsem tam měl auto 3 neděle,ale ten super přístup,ochotný,už mi to chtěli předat a ještě ten den volali že to není ůplně ono ať nejezdím.A asi 2-3 měsíce po opravě mi ještě volali jak to funguje,jestli jsem spokojenej.
ruza2 píše:Killingman píše:Já zase doporučuji z vlastní zkušenosti http://www.prevodovky-brno.cz/ - repas převodovky za den pár dní před dovolenou, ráno jsem tam dal auto, celej den u toho mohl být a večer v sedm si auto opravené odvezl. Jak jsem už psal, jsem proti pražákům zaujatej z životních zkušeností, takže jsem hledal všude jinde než v Práglu a našel
Ahoj.Stím Brnem souhlasím,tankrát jsem ještě volal Ostravu a tam mi hned do telefonu řekli 60000kč,předběžná cena.Sice jsem tam měl auto 3 neděle,ale ten super přístup,ochotný,už mi to chtěli předat a ještě ten den volali že to není ůplně ono ať nejezdím.A asi 2-3 měsíce po opravě mi ještě volali jak to funguje,jestli jsem spokojenej.



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádkyNicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere
No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila

Killingman píše:Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádkyNicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere
No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila
No, kdyby to byl jenom problém BMW


Ne ne, majitelme tohot naštěstí nejsem. Mám dovolil bych si říct trochu odolnější zf 5hp18 s tdsemKillingman píše:Misanek píše:8O škoda že setkání s takovýmto jednáním je v dnešní době pouze obrovské štěstí a zní to jako pasáž vytržená z nějaké pohádkyNicméně dělají to dobře kluci, přesně kvůli takovýmto referencím už vím, ke komu dám automat když se mi posere
No pokud vlastníš 530DA, můžeš si být takřka jist, že jejich služby budeš dříve či později potřebovat... Tohle mě fakt na BMW obecně štve - ví o tom, že je to konstrukční chyba, která se u 80% aut objevuje a neumí (nechtějí) se k tomu postavit čelem v rámci kulance - pochopitelně - výměna několika milionu převodovek by se jim asi trocha prodražila
paráda!! Přesně takovéto informace jsou to, co by každý zodpovědný majitel automatu měl vědět a držet se jich. Díky za něchaluha71 píše:Killingman píše:Tak moment, co je špatnýho na tom při dojíždění ke křižovatce kde je červená vyřadit na N, dojet ke světlům, dobrzdit, nechat tam N a pak když blikne zelená zmačknout brzdu, dát D a vyrazit kupředu?
Naopak si myslím, že mít tam furt D a stát na brzdě pro ten hydroměnič není žádný HiFi - stále přenáší sílu na kola a ty se nemůžou točit, protože stojím na brzdě...
Pokud se mýlím tak mě prosím opravte, díky
K převodovkám: GM jsou pětikvalty do E39, ZF jsou šestikvalty od roku 2004 , novej model...
Mám teď udělanou čerstvou repasi GM převodovky na mém e39 530dA 2002, kterou mi dělal p.Holý z Prahy a vše mi dopodrobna vysvětlil a názorně vše ukázal, tak se mohu k tomuto vyjádřit. Mimochodem p.Holý je podle mne naprostý machr přes aut.převodovky a to myslím opravdu vážně!
Teď k tématu..
Jak tady popisuješ postup vyřazení na N při dojezdu na světla a pak následné správné zařazení D a rozjezd, tak toto je pro převodovku daleko více namáhavé, než dojetí na D, stání na brzdě a potom rozjezd.
Při stání na světlech se zařazeným D a stáním na brzdě se převodovka netočí vůbec ale pouze se v měniči volně protáčejí lopatková kola, tedy přesněji pouze jedno kolo. Ano, je tam mírný tlak na sekundární kolo a hřídel dále do převodovky působením tlaku oleje na volnoběh ale to je daleko menší námaha, než když máš vyřazeno na Neutrál, v převodovce není žádný tlak oleje a potom zařadíš D a ten tlak tam najednou rychle vznikne,což působí dále na lamely apod.
Ano,takto se sice normálně rozjíždí ale všimni si,že pokud zařadíš D, tak cítíš nepatrné škubnutí,což je právě ten nárůst tlaku a tohle se při stání na D neděje,máš už zařazeno.
Tak abych to shrnul. Krátkodobé stání se zařazeným D a na brzdě (třeba na semaforu) je naprosto v pořádku a nic se neničí, právě naopak! Ta převodovka, potažmo všechny automaty s hydrdyn.měničem jsou na to přímo stavěné! Ale upozorňuji,že krátkodobé stání se rozumí třeba na semaforu nebo krátké stání na žel.přejezdu apod. tak okolo 3 minut. Ne,že na to bude člověk stát třeba 15 min.! Potom je podle mne lepší už vyřadit. Já to takto alespoň dělám.![]()
Ale opravte mne, pokud tohle není pravda.

Nicméně mi to nedá a zptám se ještě na prá věcí, ve kterých nemám zcela jasno jestli dovolíte a rád bych si vyslechl názory a rady lidí, kteří jsou zainteresovaní v této problematice

V tom, jestli na semaforech vyřazovat nebo ne už mám jasno -
nedělat to. Řikal jsem si, že se tím zařazeným kvlatem zbytečně nejspíš ničí hydroměnič a určitě i ohřívá až moc olej, nicméně argumenty výše zmíněné mi přijdou logické ať jde o vlastnosti hydroměniče anebo o fakt tlakových rázů hydrauliky, za to děkuju

1) Dále se chci zeptat, jestli je neutrál a parkovací funkce v podstatě to samé co se převodovky týče? Samozřejmě vyjma aretace výstupního unašeče. Jde mi o to, jestli při běžícím motoru a řadící páce v poloze neutrálu nedochází k nedostatečnému mazání převodovky a tím k jejímu nadměrnému opotřebení v porovnání se situací když je volič v poloze P. Nebo je to v podstatě jedno a to samé? Trpí tím převodovka vůbec nějak, když vozidlo stojí a převodvka běží delší čas jenomv poloze neutrálu? Myslím si že ne, ale přesvědčený o tom nejsem.
2) při zastavování dělám následující postup - když dojíždím někam, kde chci zaparkovat nebo zastavit, tak brzdím a mám zařazené na voliči D když se ale rychlost vozidla sníží na nějakou zanedbatelnou rychlost (tímm myslím třeba 20 km/h) při soustavném brždění tak vyřadím do do neutrálu i za tohoto malého pohybu vozidla, řádově třeba 2 - 6 sekund před úplným zastavením. A proč to dělám? Přijde mi to tak mnohem plynulejší co se zastavení týče (možná subjektivní dojem, nevim). Myslím to v tom smyslu, že když zastavím tak kola nejsou už v záběru, neni vše tak nějak "napnuté" co se pohoného ústrojí týče a taky můžu dřív řadit zpátečku. Je takovýto postup chybný?
3) podřazování - představte si táhlý kopec a pod ním dědina nebo místo kde budu zastavovat. Jedu dejme tomu 90 km/h, hdyroměnič je už odemčený a zařazená pětka. Dělávám to vetšinou tak (když se mi chce a nejsem líný

Díky moc za to, že si tento můj blábol někdo a přečte a věnuje tomu aspoň trochu času a taky děkuju za případné reakce od znalých lidí

Naopak se chci omluvit za překlepy (jsem líný to po sobě číst a kontrolovat


Ahoj.Zas takovej znalec nejsem,ale k bodu 3.Tady na fóru jsem vyčetl že automat v e39 umí když jedeš z kopce a ťukneš o brzdu tak by měl podředit a pomoci ti s bržděním,a pokud nechceš brzdit tak lehce ťuknout o plyn.Sám jsem to vyskoušel a fungujeto.A co se týče ručního řazení u automatu,tak to je sport režim,převodovka drží déle kvalty.A kdž zapomeneš v režimu spor tak si umí sama podřadit,ale ne zaředit na vyšší stupeň,ale to je myslím logické,pak by ten sport stratil význam.
rooc píše:o bože...hlavně v pohybu neřaď neurtrál.., podívej se, já jsem si to četl jen lětmo...přečti si, co tady k to psal, a udělej si z toho závěr.., nerozpoutávej tady zase debatu o ničem...takže si to prostě jen pročti
Asi tak.Neutrál bych používal jen k ptlačování auta někde v dílně,nebo nedej bože na hengr.Osobně kdyby se mi automat podělal i třeba 10km před barákem,radši zavolám kámoše s vlekem,prostě převodovka je na to stavěná,takže je D a na parkovišti P.A né stím kvedlat.A jak je tady napsáno nestát na D dlouho.To je můj názor
ano, převodovka v e39 toto možná umí, bohužel archaický typ v E34 tuto funkci nemá. Kdyby ji nabízel, tak sem ty svoje blbé dotazy nepíšuruza2 píše:Ahoj.Zas takovej znalec nejsem,ale k bodu 3.Tady na fóru jsem vyčetl že automat v e39 umí když jedeš z kopce a ťukneš o brzdu tak by měl podředit a pomoci ti s bržděním,a pokud nechceš brzdit tak lehce ťuknout o plyn.Sám jsem to vyskoušel a fungujeto.A co se týče ručního řazení u automatu,tak to je sport režim,převodovka drží déle kvalty.A kdž zapomeneš v režimu spor tak si umí sama podřadit,ale ne zaředit na vyšší stupeň,ale to je myslím logické,pak by ten sport stratil význam.

neomlouvej se, chyba je na mé straně už jenom z toho důvodu, že je toto téma o E39. Napsal jsem sem jenom kvůli tomu, že tu někdo psal docela rozumně o automatech a celkem se tu začaly rozebírat...ruza2 píše:Sry.Někde jsem přehlídnul model.
A to je možná škoda že jsi to četl jen letmo. Možná to bude zní výmluvně, ale můžu ti s čistým svědomím tvrdit, že témata o automatech si čtu celkem s pečlivostí i včetně tohotorooc píše:o bože...hlavně v pohybu neřaď neurtrál.., podívej se, já jsem si to četl jen lětmo...přečti si, co tady k to psal, a udělej si z toho závěr.., nerozpoutávej tady zase debatu o ničem...takže si to prostě jen pročti


já si ba naopak myslím, že automatům rozumím a taky se k němu umím chovat.., napsaného toho máš dost...
zahřej ho, nenakládeje mu hned ze startu
neřad s tím zbytečně na světlech.., normálně tam nechej D, je to na to stavěné
v žádném případě nedávej neutrál za pohybu.., třeba z kopce nebo před dokončením jízdy
měň olej, kontroluj jeho hladinu...
nenechávej auto zaparkované na P.., tím myslím dej nejdřív ruční brzdu pak P...a budeš ,myslím si v klidu
zahřej ho, nenakládeje mu hned ze startu
neřad s tím zbytečně na světlech.., normálně tam nechej D, je to na to stavěné
v žádném případě nedávej neutrál za pohybu.., třeba z kopce nebo před dokončením jízdy
měň olej, kontroluj jeho hladinu...
nenechávej auto zaparkované na P.., tím myslím dej nejdřív ruční brzdu pak P...a budeš ,myslím si v klidu
Souhlas. Popsal jsi to stručně a výstižně. Já přidám ještě pár mých rad a poznatků:
Měnit olej v automatu nebo ne?
Může se stát to, že Vám automat stále dobře řadí a po vyměně oleje už řadit taky nemusí... Nový olej pěkně rozpustí a vypláchne karbon v převodovce a najednou jste bez tlaku a je vymalováno.
V e39 je GM převodovka a ta má životnost jako nová, cca 200000km. Nevěřím tvrzením těch, co prý s ní nalítali daleko více, bez opravy a výměny oleje. Minimálně měnič to rozhodně vydržet nemůže!
Měnit olej v automatu nebo ne?
- Pokud je převodovka nová nebo po repasi, rozhodně ANO! Interval výměny cca 40 - 60t. km
- Pokud ještě v převodovce olej vyměněn nebyl a má už hodně nalítáno, pak je to opravdu dilema.
Může se stát to, že Vám automat stále dobře řadí a po vyměně oleje už řadit taky nemusí... Nový olej pěkně rozpustí a vypláchne karbon v převodovce a najednou jste bez tlaku a je vymalováno.
V e39 je GM převodovka a ta má životnost jako nová, cca 200000km. Nevěřím tvrzením těch, co prý s ní nalítali daleko více, bez opravy a výměny oleje. Minimálně měnič to rozhodně vydržet nemůže!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Trošku už je to mimo název threadu, ale dobrá
Co jsem se tedy naučil v rámci jízdy s automatem:
Když chci vyjet dám "D", jedu, jedu, jedu, a až zaparkuju a když auto stojí dám "P", chcípnu motor a zamknu auto.
Když stojím míň než 5min nechám "D", když dýl tak "N", když chcu couvat dám "R" a když ostřeji tak to přepnu na "S"
Jelikož mám automat po repasi, olej budu měnit každou druhou výměnu oleje - tj. cca po 30.000 Km včetně filtru.
Žádná věda, díky za info

Co jsem se tedy naučil v rámci jízdy s automatem:
Když chci vyjet dám "D", jedu, jedu, jedu, a až zaparkuju a když auto stojí dám "P", chcípnu motor a zamknu auto.
Když stojím míň než 5min nechám "D", když dýl tak "N", když chcu couvat dám "R" a když ostřeji tak to přepnu na "S"
Jelikož mám automat po repasi, olej budu měnit každou druhou výměnu oleje - tj. cca po 30.000 Km včetně filtru.
Žádná věda, díky za info

Myslím si, že by se by se vyplatilo tyto naše poznatky a rady přesunout do nové kategorie , např. "Rady a návody pro začátečníky" a nějak zvýraznit.
Tam by se mohly zakládat právě takovéto specifické diskuse pro ty méně znalé či nové majitele BMW. Bylo by to určitě daleko přehlednější, než se tady probírat v moři témat a odpovědí které jsou často i v úplně odlišných diskusích o něčem jiném. Viz toto téma.
Pokud tedy bude tento můj příspěvek číst nějaký Admin či Moderátor,skuste se nad tím zamyslet. Díky.
Tam by se mohly zakládat právě takovéto specifické diskuse pro ty méně znalé či nové majitele BMW. Bylo by to určitě daleko přehlednější, než se tady probírat v moři témat a odpovědí které jsou často i v úplně odlišných diskusích o něčem jiném. Viz toto téma.
Pokud tedy bude tento můj příspěvek číst nějaký Admin či Moderátor,skuste se nad tím zamyslet. Díky.
chaluha71 píše:Souhlas. Popsal jsi to stručně a výstižně. Já přidám ještě pár mých rad a poznatků:
Měnit olej v automatu nebo ne?Pokud je převodovka nová nebo po repasi, rozhodně ANO! Interval výměny cca 40 - 60t. km
Pokud ještě v převodovce olej vyměněn nebyl a má už hodně nalítáno, pak je to opravdu dilema.
Může se stát to, že Vám automat stále dobře řadí a po vyměně oleje už řadit taky nemusí... Nový olej pěkně rozpustí a vypláchne karbon v převodovce a najednou jste bez tlaku a je vymalováno.
V e39 je GM převodovka a ta má životnost jako nová, cca 200000km. Nevěřím tvrzením těch, co prý s ní nalítali daleko více, bez opravy a výměny oleje. Minimálně měnič to rozhodně vydržet nemůže!
Kde by se vzal v převodovce karbon?
Samozřejmě jsem nemyslel Karbon jako v motoru ale různé usazeniny,drobné špony a ostatní marast ktery se nalepí na lamely a vyplní různé "vůle". Protože zdejší členy považuji za inteligentní lidi, tak jsem doufal,že tomu každý porozumí. Ale jak koukam,tak jsem se mýlil...
Tak ještě jednou pro hnidopichy: KARBON tam opravdu není. Jsou to usazeniny !!!!

Tak ještě jednou pro hnidopichy: KARBON tam opravdu není. Jsou to usazeniny !!!!
