Stránka 3 z 8
Napsal: pon 23.01.2012 15:20
od Pavel525
Zdar hoši. Kde ty termostaty nakupujete a na kolik přijdou. Já beru dost věcí přes ELIT a tam je nemaji.
Dík.
Napsal: pon 23.01.2012 15:28
od Vlasta
V Elitu a Kelly mají jenom ten na vodní pumpu a je tam dražší, než v BMW. Já mám dodělávaný ACM, takže se mně teplota ukazuje i na obrazovce. V létě, kdy jsem slyšel sepnout větrák, jsem koukal na teplotu a bylo tam 96. Před vánocema se mně to ohřívalo jen na 60 stupňů, neměl jsem moc času, tak jsem nechal vyměnit jenom termostat na EGR, teď se mně to ohřívá na max. 79, tenhle týden nechám vyměnit i ten velkej termostat. Známej na E61 530d má s tím taky problémy, budeme to řešit společně. Ale on má před chladičem nějaký žaluzie, netuším, jak to funguje tam
Jinak, ten na vodní pumpu 1200 a ten na EGR 900, ceny s DPH, bez slevy v BMW
Napsal: pon 23.01.2012 15:41
od Pavel525
Ten hlavní u pumpy - může se k němu dobře?, když budu na jámě ,nebo se ještě něco sundavá. Ještě jsem to neviděl jak tam vlastně je.
Napsal: pon 23.01.2012 15:58
od Vlasta
K tomu na vodní pumpě právě moc dobře ne. Ten na EGRu je vyměněnej za 10 minut
Napsal: pon 23.01.2012 18:00
od Pavel525
Asi za čtrnáct dní mě čeká servis na olej tak s tím udělám i ten termostat.
Napsal: pon 23.01.2012 18:10
od Vlasta
Já tam zajedu zřejmě ve středu nebo v pátek, tak potom napíšu
Napsal: pon 23.01.2012 18:23
od Pavel525
OK. Budu rád, když dáš vědět jak to dopadlo.
Já zkusím asi nejdřív vyměnit ten hlavní a pak uvidím, když tak vyměním i ten pro EGR. Ten už bude snadnější.
Napsal: pon 23.01.2012 19:15
od Afekt
Pavel525 píše:OK. Budu rád, když dáš vědět jak to dopadlo.
Já zkusím asi nejdřív vyměnit ten hlavní a pak uvidím, když tak vyměním i ten pro EGR. Ten už bude snadnější.
V průběhu týdne budu měnit oba, tak uvidíme...Dám vědět

Napsal: čtv 26.01.2012 00:21
od Afekt
Tak termostaty jsem včera oba vyměnil, a změna je opravdu znát !
Auto se zahřeje rychleji a drží si teplotu..Když jsem dvě čárky pod 4500ot , tak má motor okolo 88- 90 stupnu celsia...takže mně to pomohlo

Napsal: čtv 26.01.2012 18:05
od Pavel525
Tak to je dobrý.
Prosím tě jak se může k tomu hlavnímu termostatu. Kolik jsi za ně dal a kde jsi je kupoval. Dík.

Napsal: pát 27.01.2012 18:35
od Afekt
Pavel525 píše:Tak to je dobrý.
Prosím tě jak se může k tomu hlavnímu termostatu. Kolik jsi za ně dal a kde jsi je kupoval. Dík.

dával jsem za oba 2tis..měl jsem lepší cenu přes švagra, kterej dělá díly.
Ten hlavní je na blbým místě..já osobně jsem to neměnil, ale je to cca v levý přední části motoru. . dole..neumím to tak dobře popsat

Napsal: úte 31.01.2012 11:23
od Eks
Čau, předminulý týden jsem měnil na E61 530xd vodní pumpu. Snad si to ještě pamatuji. Elektrická sahara s větrákem ven, nejdřív musíš sundat horní koleno sání před EGRem. Smontovat dolní kryt motoru,vypustit chladící kapalinu, Povolit to plastové vodní potrubí, z chladiče EGRu sundat tu spodní hadičku, odsponkovat, povolit a pak při vyndavání termostatu ho podle potřeby opatrně odklonit (ne prachy). Pak sundat hadice z termostatu na vodním čerpadle a povolit termostat. Toť vše. Jestli jsem na něco zapoměl nebo jsem něco sundaval zbytečně tak to ještě doplňte. Nejsem žádný rychlík a ani se tím neživím, všechno před montáží pořádně očistím, a všechno kontroluji dvakrát Chladící kapaliny jsem musel doplnit asi 2dcl. Za 2,5 h bylo hotovo. U E39 530d je to skoro stejné. Nepíšu sundat řemen, kryty, povolit víčko expanzky atd.
Eks
Napsal: úte 31.01.2012 11:46
od Pavel525
No já jsem se právě bál toho jestli při výměně termostatu musí ven ta sahara.

Nebo jestli to jde i bez vyndání sahary.
Napsal: úte 31.01.2012 13:41
od Thang
Tyhle problemy resite kazdou zimu? A co startovani? Jak to zde ctu, tak docela koukam... Premysleli jste nekdy o benzinu?:)
Napsal: úte 31.01.2012 13:55
od Jendix
Thang píše:Tyhle problemy resite kazdou zimu? A co startovani? Jak to zde ctu, tak docela koukam... Premysleli jste nekdy o benzinu?:)
No tak úplně stejný problémy jsou i benzínu. Tam na to palivo nemá naprosto žádný vliv. Nebo ty snad termostat v autě nemáš? Rozdíl bude možná v tom, že zatímco my s naftou to poznáme relativně rychle, protože je motor díky svojí účinosti se zbytkovým teplem dost nahraně, ty s benzínem to nepoznáš, nebo to nebude tak markantní.
Napsal: úte 31.01.2012 14:11
od Thang
Jasne ze mam

Vubec nechci rypat do nafty. Jde o to, že v mém okoli je diky -15 problem nastartovat naftaky. A se zahrivanim podobone, max 70stupnu. Tak nevim, jestli i passat od mati, ci alfa Q4 muzou mit taky pokurveny termostat, kdyz maji max 70stupnu..
Napsal: úte 31.01.2012 14:24
od Carpadian
Stejný problém jsem měl u Mitsubishi L200 r.v. 2008. V zimě (cca od -5 C) se ohřívalo na provozní teplotu 30km

, ve městě se nikdy neohřálo na provozní teplotu netopilo a jezdil jsem, jako trubka v bundě a rukavicích. Pochopitelně jsem byl nakrklej, tak jsem jel do servisu, ať s tím něco udělají.
Nakonec jsem dostal nabídku na bufík.

Šlo o to, že motor má nízké odpadní teplo a tím se eliminují vady z přehřátí - hlavy a těsnění pod hlavou ve vedru nebo jízdě terénem, zkrátka při velké zátěži. Termostat otvíral, jak má, ale při jízdě po městě se nikdy motor na patřičnou teplotu neohřál, i když jsem na zkoušku jezdil 2 hodiny, jen tak. To bylo celkem věrohodné, předtím jsem měl L200 Magnum s klasickým 2.5TD a tam byl přehříváním u dálničného provozu (140km/h už bylo 4.000ot) nebo při zapadnutí a dlouhém hrabání problém.

Napsal: stř 01.02.2012 11:25
od m.deejay
...kolik čárek - nebo jak přesně se má E60 u nafty ohřát? protože pozoruju, že každý to má nějak jinak, ale musí být přeci nějaká "přesná hodnota"...
Napsal: stř 01.02.2012 11:45
od Pavel525
Dvě čárky pod 4500ot. Otevírací teplota termostatu je 88st.

Napsal: stř 01.02.2012 13:30
od rooc
podle těch čárek se neřiď..., já je měl taky cca 2 pod 4500ot a teplota vody byla přitom 50-42st..., po výměně obou termostatů drží krásně 90st...tím pádem se dá věřit už i tem čárkám u otáček