Stránka 3 z 4
Napsal: ned 10.07.2011 16:54
od vasapasa
AdaM5 píše:Po usilovném pátrání mi opravdu přijde jako nejrozumnější řešení 545i s LPG. Ještě bych měl teda pár možná stupidních dotazů k LPG, ale nikdy jsem plyn neměl, tak nevím.
-jaké máte zkušenosti se zástavbou od konkrétních firem
-jak to potom chodí na STK
-musí být na autě nálepka?
-o kolik je cca vyšší spotřeba LPG než benzínu
-případně další postřehy
A budu rád i za postřehy k motoru 45i, klidně v 6er nebo 7er pokud tam jsou stejný. Díky

moje 528i (E39) když jede v kombinaci na benzín za 9 tak při stejné jízdě na lpg si vezme 11 plynu, takže pokud plánuješ jezdit s 545i (E60) za 11-12 tak počítej, že to vezme tak 14-15 plynu
Napsal: ned 10.07.2011 20:32
od JaraX
narust z 11 litru plynu na 15 litru je kravina, to je špatně seřízenej plyn a má bohatou (chudou směs), prostě to neodpovída optimálnímu nastavení, plyn by měl mít spotřebu max o 10 procent vyšší s dobrým seřízením, tzn z 11benzínu max 12,5-13 LPG, pokud to žere víc doporučuju návštěvu plynaře a seřízení, diagnostiku motoru a kontrolu hodnot lambdy
Napsal: pon 11.07.2011 13:52
od AdaM5
Čím víc hledám, tím víc mám z toho motoru obavy (45i). Připalovaní pístů je plný internet, dokonce i tady na klubu je několik lidí s tímto problémem. Oprava v podstatě za cenu nového motoru

. U 550i je sice několik věcí navíc oproti 545i, ale nenašel jsem žádný klepající motor s ,,mázlým,, pístem (jak to ostatní nazývají).
Takže jsem zase u toho...

Jestli radši napřiplatit za 550i a nebo koukal jsem na poslední modely 530i, že mají 200kW

. Podle mě je benzínový třílitr jeden z nejlepších motorů od BMW v poměru cena/výkon. Ale jakou variantu, co se týče fungování s autem, do e60? 170, 190 nebo 200kW?
Napsal: pon 11.07.2011 22:18
od JaraX
ja bych furt bral tu 545i s vetší finanční rezervou, ten motor koupíš za 30 litru celej když bude nejhůř, těch aut jezdí plno a sem tam se něco posere, ale myslím že to je tak každej 10tej.
Napsal: úte 12.07.2011 08:03
od AdaM5
Tak 30tisíc za motor neni zas tak hrozný, ale ty myslíš, že nebude problém ho sehnat? Někde jsem četl, že nejdou prohodit se 745i a těch je asi víc, ale 545i zas tolik neni. Musim říct, že mě ten osmiválec strašně láká, ale když už jsem si to doma obhájil s tím, že čím větší motor, tím spolehlivější, tak aby se to aspoň trochu zakládalo na pravdě

.
Jinak když už bych kupoval 545i s finanční rezervou na motor, tak si říkám, že bych na tom byl stejně i s 550i. Ikdyž tam je zase problém s LPG

Nakonec asi budu vybírat podle vzhledu a výbavy, a s motorem se nechám překvapit...
Napsal: úte 12.07.2011 09:15
od Rejchy
Napsal: stř 13.07.2011 08:20
od AdaM5
To vypadá, že s plynem neměl u 550i problém, to je celkem dobrá zpráva. Jinak samozřejmě, že je výhoda, když má auto už zástavbu LPG hotovou, ale to už je celkem dost požadavků a najít takové auto, které by mělo všechno co chci, už je skoro nemožné. Každopádně kupování ojetiny je vždycky o hledání kompromisů. Tahle konkrétní 550i nevypadá zle.
Napsal: stř 13.07.2011 13:42
od JaraX
550i je přímej vstřik a plyn se dá udělat ale moc se nevyplatí, je totiž třeba vstřikovat i benzín aby se nepoškodily benzínové vstřiky, chladí se benzínem.
Napsal: stř 13.07.2011 14:51
od Filozof
JaraX píše:550i je přímej vstřik a plyn se dá udělat ale moc se nevyplatí, je totiž třeba vstřikovat i benzín aby se nepoškodily benzínové vstřiky, chladí se benzínem.
Docela by mě to zajimalo jak to vypadá v praxi...
To jako auto pak jede za 13L LPG a ktomu 1litr benzínu na sto přivstřikuje?
Pokud by to bylo více pak už by to asi smysl nemělo. Není na to jiná finta ?
Třeba tento případ je jinak řešený.
Já slyšel, že u LPG se přivstřikování dělají jen u některých aut a funguje to nad vyšší otáčky kde už auto nedává LPG protože to nestíhá pokrýt výkonově. Ale pokud jede běžně do určitých otáček, tak jede pouze LPG.
Mužeš to nějak vysvětlit ? nějak bych nechápal ten smysl toho přivstřikování benzínu stále a pořád dokola at stojí na volnoběh nebo jede běžně či palbu. Asi by se to finančně moc nerentovalo.
Napsal: stř 13.07.2011 15:49
od JaraX
jelikož jsem chtěl 760i tak jsem to s pár plynařema řešil, oproti 745i je to nerentabilní z několika důvodů
zaprvé ta přestavba je extrémně drahá, cca 50-60 tis kč.
za druhé se vstřikuje i benzín a to cca každěj pátej vstřik, 4x to vstříkne LPG, pak to vynechá LPG a vstříkne benzín, tím ochladí aspon částečně benzínovej vstřikovač kterej je ve spalovací komoře a je tam vedro, těžko říct jeslti by třeba v nižších otáčkách nemohl motor jet jen na LPG aniž by se něco zapeklo.
další průser je že HPI nebo high precision injection od BMW snižuje spotřebu motoru zhruba o 10-20 procent,
spočítame li náklady na LPG(benzín)
dostaneme se na
spotřeba benzínu cca 10 litrů = 10x 33kč = 3.30 kč-km
LPG
spotřeba LPG o cca 20-25 procent vyšší než na benzín(díky tomu že plyn nevstřikujeme přímo a navíc máme směs nastavenou malinečko bohatší), tzn cca 13 litru
z těch 13 litru počítejme pětinu benzín, tzn 2,6 litru, dalších 10,4 lpg
a máme
2,6 x 33 = 86kč
10,4 x 17 = 177 Kč
vychází 263kč, když započtu nějaké zahřívání na benzín tak jsme na cca
cca 3kč km,
navratnost když to dobře pujde bude 50 hal km, takže za 100 000km se ti zaplatí montáž.
u 545i hodíš auto na LPG za 32 000kč, navratnost je tam cca 20 000km
Napsal: čtv 14.07.2011 08:20
od AdaM5

no jsem zas o něco chytřejší. Takže pokud to dobře chápu, stejný problém bude i u 530i 200kW? Tam by měl být taky ten systém efficient dynamics. Nejjednodušší pro přestavbu na LPG bude teda 545i a 530i 170kW, ale jak na tom je potom 530i 190kW a LPG?
Napsal: čtv 14.07.2011 09:25
od 540david
Ač mám sám bohaté zkušenosti s 4,4 V8 na plyn, doporučuji koupit pěknou 530i a zplynovatět. V8 jsou nákladově opravdu někde jinde.
Napsal: čtv 14.07.2011 09:42
od JaraX
ten třitlitr nemá krouták a nejede od spoda, ja bych šel prostě do té V8 jeslti se chceš trošku svíst a náklady nejsou o moc vyšší, je tam cca litr na spotřebě.
Napsal: čtv 14.07.2011 10:39
od AdaM5
No jsem rád, že se to takhle postupně vyjasnilo. U e60 s LPG pro mě má smysl buď 545i a nebo 530i 190kW. Teď jenom najít pěknej kousek a o motoru rozhodne osud.
530i 170kW už jsou starší, takže ta padá stejně jako 550i a 530i 200kW kvůli E.D. Každopádně děkuji všem za názory a zkušenosti, moc mi to pomohlo.
Chtěl bych už poptat nějaké firmy co dělají zástavby LPG. Máte někdo nějaké reference? Nejlépe Jihočeský kraj, ale jinak není problém dojet po celé ČR.
Napsal: čtv 14.07.2011 13:23
od JaraX
tak tady v olomouci mam plynaře co dělá hodně dobře, na autě to nepoznáš, pokud bys nesehnal jinak.
Jinak doporučju než koupíš auto se svíst 545i a 745i, jen at si uděláš obrázek
jo a jako podmínku si určitě dej Dynamic Drive
Napsal: čtv 14.07.2011 14:31
od Atila
V tomhle musim souhlasit s JaraX. E65 je sice divnoauto, ale porad je to solidni bavorsky parnik. E60 je nejvetsi mrdka co BMW udelalo za poslednich tricet let, naprosty omyl. Osobne ted kupovat auto v teto oblasti, tak se rozhoduji mezi E65 a Audi A6 nebo W211 pokud bych chtel akcentovat sve sediny , trapne vozitko E60 bych vubec nezahrnul do vyberu.
Napsal: čtv 14.07.2011 15:34
od Rejchy
S tím LPG to je teda bomba.To jako za pár let až budou mít přímý vstřik pomalu všechny auta,tak nebude mít smysl LPG montovat

Napsal: čtv 14.07.2011 15:49
od Atila
Rejchy píše:S tím LPG to je teda bomba.To jako za pár let až budou mít přímý vstřik pomalu všechny auta,tak nebude mít smysl LPG montovat

Tak oni vyrobci LPG systemu samozrejme nespi a za par let az budou mit primy vstrik vsechna auta, tak budou na trhu za standardni penize LPG systemy odladene pro tyhle motory. Vyrobci LPG nebudou chtit zavrit kram jen kvuli zmenam ve vstrikovani motoru.
Napsal: čtv 14.07.2011 21:01
od JaraX
zase bych uplně tak tu E60 nepomlouval, ale proti E65 je tam strašnej rozdil
Napsal: pát 15.07.2011 08:27
od AdaM5
Jsem si vědom toho, že 7er je zase o kus dál než pětka, ale pro moje potřeby si myslím bude ideální 5er. Jak už jsem psal, možnost vyzkoušet obojí jsem měl, sice ani jedno auto nemělo ten dynamic drive, ale stejně jsem měl z pětky lepší pocit. Tím nechci říct, že je lepší, ale já nehledám auto na pravidelné plavby po evropských dálnicích, ale pro běžné ježdění po městě i mimo a občasnou dovolenou. Spíš než o 7er bych bych uvažoval o 3er, kvůli motor-sportovnímu vyžití.