Stránka 3 z 3
Napsal: pon 20.09.2010 22:51
od eric
Jendix píše:Ahoj, uznávám že s tim beznizem je to částečně pravda. Jinak ten 525D jsem chtěl i kvůlit tomu že jsem od něj čekal že ser rychleji ohřeje, ale vypadá to že ty bloky motoru jsou prakticky identický, takže to bude +- stejný jako u 530d. Jinak s tou spotřebou u 530i, nevim nevim.. spíš bych to viděl někde kolem 9-10. Ale i tak má ten benzín bezesporu určité výhody, zejména ta bezúdržbovost. No musim si to nechat projít hlavou, času na to mám poměrně dost, v podstatě celou zimu, kdybych natrefil na nějakej pěknej kousek v naftě s jasným původem, servisem a manual převodovkou, tak ho vezmu (moc jich ale na netu nebude).. jinak to vypadá asi na ten benzín. . on se ten trh koneckonců může taky trochu hnout cenově směrem dolů, díky novýmu modelu 5, papalášové vněmecku začnou obměnovat e61 a e61 za novější model..
Tady je zajímavej článek,porovnání e39 530i a 530D,nic objevnýho,ale i tak zajímavý.
http://famousbmw.autofun.cz/bmw-e39-530i-nebo-d/
Jinak ten vyšší krouťák u nafty využiješ pouze v malém spektru otáček,rychle to pak umírá.Vyjímkou je opravdu 535D,to už je fakt ale totálně někde jinde,to je diesel jen v papírech,jinak je to jako ostrej benzín,fakt masakr motor!Ten 530i je přeci jenom taky 6-válec s krouťákem 300Nm,takže to není vyhoněnej malej obsah,abys to musel točit jako blázen,aby to jelo.Hele uvidíš sám,času máš ještě dost

Napsal: pon 20.09.2010 23:14
od bmw530xd
Já mam 530d e60 a spotřebu mám 6,7litru a to jezdim dost po meste a slapu tomu.2,5 nebrat....sou dost poruchove.Ty 3.0litry jsou jedny z nejspolehlivejsich motoru na svete
Napsal: pon 20.09.2010 23:25
od Jendix
eric píše:Jendix píše:Ahoj, uznávám že s tim beznizem je to částečně pravda. Jinak ten 525D jsem chtěl i kvůlit tomu že jsem od něj čekal že ser rychleji ohřeje, ale vypadá to že ty bloky motoru jsou prakticky identický, takže to bude +- stejný jako u 530d. Jinak s tou spotřebou u 530i, nevim nevim.. spíš bych to viděl někde kolem 9-10. Ale i tak má ten benzín bezesporu určité výhody, zejména ta bezúdržbovost. No musim si to nechat projít hlavou, času na to mám poměrně dost, v podstatě celou zimu, kdybych natrefil na nějakej pěknej kousek v naftě s jasným původem, servisem a manual převodovkou, tak ho vezmu (moc jich ale na netu nebude).. jinak to vypadá asi na ten benzín. . on se ten trh koneckonců může taky trochu hnout cenově směrem dolů, díky novýmu modelu 5, papalášové vněmecku začnou obměnovat e61 a e61 za novější model..
Tady je zajímavej článek,porovnání e39 530i a 530D,nic objevnýho,ale i tak zajímavý.
http://famousbmw.autofun.cz/bmw-e39-530i-nebo-d/Jinak ten vyšší krouťák u nafty využiješ pouze v malém spektru otáček,rychle to pak umírá.Vyjímkou je opravdu 535D,to už je fakt ale totálně někde jinde,to je diesel jen v papírech,jinak je to jako ostrej benzín,fakt masakr motor!Ten 530i je přeci jenom taky 6-válec s krouťákem 300Nm,takže to není vyhoněnej malej obsah,abys to musel točit jako blázen,aby to jelo.Hele uvidíš sám,času máš ještě dost

díky za link
právě.. času mám naštěstí dost.. tak to budu mít čas promyslet..
jinak ten benzín vypadá lákavě, největší strach bych měl ale z toho že když bych tomu někde naložil na dálnici 160 a víc, tak mě to prostě sežere.. jinak jasně.. okresky věřim že se s tim člověk i dostane na 7-8 litrů..
a u nafty je to zase strach že koupim zajíce v pytli..
už jsem i přemejšlel na posledních ročnícíh e46, ale nevim, i když chci toura, ta e46 mi přijde malá.. né že bych byl v e36 ted s místem nespokojen, nejsem žádnej přerostlej obr.. od e39 potažmo e61 člověk očekává větší pohodlí na delší cesty a hlavně bezpečnost..

na to by měl člověk při koupi auta koukat jako první..
Napsal: úte 21.09.2010 09:40
od PetrMGB
Protože ted k e39 mám i e46 můžu to trošku srovnat. e46 se poměrně hodně liší v pocitu z kabiny. Je víc sportovně střižená, ergonomicky vynikající, ale chybí v ní pocit 'velkého auta' . Vnitřek je spíš kategorie Golf - i když o dost lépe uspořádaný s výborným posazem.
e39 je velké rozmazlující auto a interiér nabízí oproti e46 kvalitnější materiály plastů i čalounění. Také odhlučnění je na lepší úrovni.
Zase k té spotřebě : souhlas že benzínové řadové 6ky - já jezdím s obsahem 2494cc. jsou citlivější na zacházení s plynem než diesely. Já jezdím docela uvolněně a pomalu a průměr je v zásadě okolo 8 litrů, jakmile je víc pražského provozu stoupá k 9ti. Při dlouhé cestě po dálnici i rychlostmi okolo 160 (což je vyloženě cestovní tempo e39) nebude průměr vyšši než těch 9. Ale je to celé o tom šlapání na plyn, časté předjíždění atd. Já jezdím plynule a skoro nic nepředjíždím

takže ta spotřeba je dobrá. Dokážu si ale představit 'závodníka' , takového co ve služební Oktávce 1,9TDI jede furt plnej , předjíždí a zase brzdí, tak ten by v e39 s jakýmkoli benzínovým R6 motorem měl průměr klidně 13 litrů mimo město. Můj tip a rada je : e39 530i r.v 2002/2003 v co nejlepším stavu. - a jezdit s ní rozumně a ona se ti odvděčí spolehlivostí a hlavně velkou radostí z jízdy

Napsal: stř 22.09.2010 07:57
od ajfel
... ja nevim ...
chces bmw? nebo nechces bmw?
chces bmw a chces aby to zralo janevim treba 6l? kup si starou oktavku 1.9TDi ... nebo 1.6MPi ... budes mit levensji dily a provoz ...
pro jezdeni kolem 100km/h na okreskach a 140 na dalnici Ti bohate staci i oktavka, ktera tyhle rychlosti umi ve vsech ohledech bez problemu ...
chces se obcas svezt? chces si obcas zaridit? bavi Te to? chces ji jizdu z A do B uzit? chces, aby auto dokonale sedelo? chces mit obcas potrebnou rezervu vykonu? chces mit z jezdeni fakt dobry pocit? chces se blazene tlemit na kazdem kilometru jizdy? kup si bmw ...
nebo se chces "jen" prepravovat? pak si kup oktavku ... udela Ti stejnou sluzbu ...
ale neres ve spotrebe 1l ... mozna budes jezdit za malo ... (pokud budes jezdit tech 90 a 130, tak urcite jo !! ale pokud Ti tak staci jezdit porad, opravdu usetris mensim autem s mensim motorem ...

Napsal: stř 22.09.2010 10:16
od Stanislaw
Spotřeba po městě - denně 9km tam, 9km zpět -Hrad. Král. =6,7l Dálka Hradec - Praha po staré cestě při dodržování předepsaných rychlostí = 4,8l nafty. Náklady na údržbu: olej ,brzd. desky, hardy spojka, zadní ložisko, gufero převodovka, přední tlumiče, separátor oleje pro odvětrání klik. skříně. Toť vše.
Napsal: stř 22.09.2010 11:09
od Stanislaw
Sorry-zapomněl jsem-repas turba=11000kč.
Napsal: stř 22.09.2010 12:20
od Don
e39 mam zatim jen dva roky a je 13 let stara, kdyz uz to tu chce nekdo porovnavat, ale menil jsem na ni uz "spoustu" veci... olej + vzduchove a pilove filtry 4k, svicky 1,2k, kotouce + desky 4k, stabilizacni tycka 500.
pro me dulezite hodnoty... prostor, pohodli, nikde nic nevrze (ani po tolika letech), odhlucneni, bez spotreby oleje, bezporuchove. mam 523iA (stejne povinne jako oktava)
na jezdeni do prace bych nekoupil ani jedno z tech auta. je to zbytecne. bohate staci malicke auto s malym motorem. clovek by mel uvazovat co potrebuje realne. ja jezdim dalky 300km+ a z auta vylezu uplne fresh, to z oktavky nevylezes, passat je sice dlouhy, ale je to takova uzka nudle, pro me nepohodlna a kdyz vezmu to ticho v aute oproti nafte
