Stránka 3 z 4

Napsal: pát 19.12.2008 13:05
od troutny
Ten napínák se dotlakuje tedy napne tlakem oleje z motoru po nastartování,tedy čím větší otáčky=tím větší tlak oleje=větší tlak napínáku.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.

Napsal: pát 19.12.2008 15:24
od pitris_1
troutny píše:Ten napínák se dotlakuje tedy napne tlakem oleje z motoru po nastartování,tedy čím větší otáčky=tím větší tlak oleje=větší tlak napínáku.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.
děkuji za odborný výklad :wink:

Napsal: sob 20.12.2008 21:42
od PetacekBE
já mám na svým TDeSu nalítáno skoro 230 000 km a řetěz už jde dosti slyšet jak rachtá. Nyní trošku odbočím - když je motor zahřát na provozní teplotu tak má takový - lehce znatelný nepravidelný běh. Má to s tím něco společného... Díkes. Alex

Napsal: ned 21.12.2008 14:35
od Brilantis
Ahoj. Já mám na TDSu 300tis. a motor běží krásně potichu jak studenej i teplej. Jenom když je ohřátej tak hůř chytá. Asi čerpadlo co?

Napsal: čtv 25.12.2008 20:30
od Luckysheck
Klasika, to vypadá na čerpadýlko...já mám E36 2.5 TD od Srandika 32 (thx moc jemu :) ) a rozvody jsou moc moc slyšet. Už má najeto 310 tis km, kterým bych osobně věřil. Tak po vánocích na to vletím - koupil jsem 2 řetězy cca 1500 kč oba, napínák 1200kč jen ty vodící lišty nemůžu nikde sehnat :(

Napsal: pát 26.12.2008 19:02
od tds
Luckysheck píše:Klasika, to vypadá na čerpadýlko...já mám E36 2.5 TD od Srandika 32 (thx moc jemu :) ) a rozvody jsou moc moc slyšet. Už má najeto 310 tis km, kterým bych osobně věřil. Tak po vánocích na to vletím - koupil jsem 2 řetězy cca 1500 kč oba, napínák 1200kč jen ty vodící lišty nemůžu nikde sehnat :(
ani nemusíš vodící ale hlavně napínací lišty.dostaneš je jen origo,náhrada neexistuje.

Napsal: pát 26.12.2008 20:09
od Tickerow
Me by zajimalo kdyz uz se tu o tom bavime, jak by ten zvuk mel vypadat? ja teda pres zvuk samotnyho motoru a sumeni ventilovejch zdvihatek a vacky nic jinyho neslysim...ale treba to co si myslim ze je sumeni ventilu je prave retez...:-( asi zadna dobra rada na to neni co? Mozna max. sundat ventilovy viko a juknout na retez nebo sverit odbornikovy...

Napsal: čtv 15.01.2009 19:16
od pitris_1
\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení

Napsal: čtv 15.01.2009 19:53
od troutny
pitris píše:\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení




Kolík se dává pod to čidlo otáček,vytáhneš takovou zátku a strčíš tam kolík.Píst 1 a 6 válce je v HU.
Kolík má na konci Ø 8mm a ten zastrčíš přímo do setrváku,jinak Ø samotného těla trnu je 11.8mm kterým drží v bloku motoru.

Napsal: čtv 15.01.2009 20:33
od pitris_1
troutny píše:
pitris píše:\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení




Kolík se dává pod to čidlo otáček,vytáhneš takovou zátku a strčíš tam kolík.Píst 1 a 6 válce je v HU.
Kolík má na konci Ø 8mm a ten zastrčíš přímo do setrváku,jinak Ø samotného těla trnu je 11.8mm kterým drží v bloku motoru.
Díky už jsem to našel s Tvojí pomocí jsem si to myslel ale klamal mě VIVID tam se to jevilo jako kolík bez toho zůžení na konci , Tak ještě jednou díky

Napsal: čtv 13.08.2009 19:17
od pitris_1
Chlapci mám dotaz , dá se vyměnit klika bez sundání hlavy na tds???, jde mi hlavně o přední prsa????díky

Napsal: úte 18.08.2009 09:06
od tds
Dá! Stejně jak rozvody :-)

Napsal: úte 18.08.2009 12:07
od Don
take se zeptam na kolik tak vyjde vymena komlet rozvodu (retezu a vseho dalsiho) na 523iA?

Napsal: stř 24.08.2011 22:15
od radokrno
tak mám takovej dojem že mi začal chrastit řetěz který je od čerpadla ke klice.
pod víkem mám na řetězu taky drobnou vůli.
můj dotaz- co je potřeba pro výměnu řetězů udělat.Chtěl bych znát postup než to někam povezu.co sehnat?řetězy a..?díky moc
dělá mi to po ohřátí motoru?můžu s tim eště chvilku jezdit.

Napsal: stř 24.08.2011 22:17
od radokrno
E-34 TDS

Napsal: stř 24.08.2011 23:48
od ThatsMe
Radši to neodkládej, mně TDS skočilo. Naštěstí o zub, tak se nepotkalo.
Já jsem kupoval řetězy, všechny lišty, napínák, kolečko jen na kliku, pero, vše z Renocaru myslím ani ne za 6000. Kup i těsnění pod prsa a gufero kliky. A pak už jen 2 dny dovolené. :) Není to nějak složité, ale docela drbačka.

Napsal: čtv 25.08.2011 06:56
od Perunwit
Nemáte někdo někde záznam toho "chrastění" řetězu k poslechu, pokuku? Nebo normální zvuk M50 bez laďáku? Všude maj všichni tjunink, normální auto abys pohledal, všem to řve, jak týgr.
Mám 525i chvíli a ten zvuk, takový tatatatatata.....syčivý, furt dokola, co jde jakoby zespoda auta jak na volnoběh, tak za jízdy, mi na 4ventilu a 6ti válci přijde takovej jakoby nepatřičnej, spíš tak na Barkas :-)). Diagnostika nehlásí vůbec nic, prý absolůto olrajt. Výfuk je komplet novej od svodů po konec. Kámoš tvrdí, že to je normální zvuk motoru. Motor se občas při vyšlápnutí spojky jakoby oklepe a kovově zarachtá. Svíčky nové, visco nová, vzduch. filtr nový.

Napsal: čtv 25.08.2011 08:48
od radokrno
a co je potřeba sundat?

Napsal: čtv 25.08.2011 11:03
od ThatsMe
Chladič, všechno s řemenicí, olejovou vanu, ventildekl a nakonec prsa.

Napsal: pát 26.08.2011 15:31
od radokrno
dík