Stránka 3 z 3

Napsal: stř 20.01.2016 23:34
od TANN3R
Misanek: Ano, pochopil si to správně. Dřív jsem na své 540i taky chtěl překopat chlazení na klasiku. Potom se mi to rozleželo v hlavě a radši místo bastlení jiného termostatu jsem udělal "údržbu" v podobě nových hadic chlazení a chladiče. Na nic jiného totiš ta zvýšená teplota špatný vliv nemá (o použití patřičného oleje se nebudeme bavit, to se tu řešilo vícekrát..). Stejně, když snížím teplotu v okruhu na standartních 90°, nezaručí mi to samo o sobě, že mi někde 1000km od domova nepraskne původní hadice ztrápená 10 lety provozu na původní, vysoký tlak. Takže tak i tak bych pro svůj klid musel chladící soustavu obnovit, takže pro mě následné snižování teploty ztrácelo význam.

Napsal: čtv 21.01.2016 00:05
od Misanek
Jistě, nicméně to riziko by, dovolím si tvrdit, dost rapidně kleslo :wink:

Napsal: čtv 21.01.2016 08:33
od alt192
Taky mi přijde dobrý nápad tam dát jiný termostat a mít přece jenom větší klid. Hadice i chladič jsou nový, vodní pumpa taky, takže když dám jiný termostat, tak teoreticky by vše mohlo vydržet o hodně dýl, než když to bude natlakovaný. A to nemluvím o tom, že člověk bude asi klidnější :-)

TANN3R: Co by se na tom termostatu z 840i mělo upravit, aby padnul do 540i? Je to velký voser, nebo je to v pohodě práce? Prosím o info, protože jsi asi jeden z mála, co to někdy dělal...

Napsal: čtv 21.01.2016 11:23
od RomanM3
mam tam jiný termostat, ale v létě když je opravdu teplo a jedeš s klimou tak ta teplota vody stejně nad těch 105 vyleze. při tom mám i nový chladič, hadice expanzku, vodní pumpu....ten chladící okruh prostě ten motor asi neuchladí když je třeba 35 ve stínu
možná by ještě pomohlo vyměnit teplotní senzor pro ventilátor....
je to prostě moc "velký" motor v "malém" autě.... :lol:

Napsal: čtv 21.01.2016 19:22
od Michaelsson
Když to tady pročítám, tak se musím taky zeptat, 523i, motor M52, po výměně vodní pumpy, termostatu, zahřívá se normálně, teplotu krásně drží, topí dobře, ale u zahřátého motoru nejde otevřít expanzka, okamžitě letí voda ven, totéž při zahřívání s otevřenou expanzkou. Navíc mám stále totálně studenou pravou spodní hadici (od chladiče k domku termostatu), ale ne že by byla vlažná, ale úplně ledová. Nějaký nápad, co s tím? Díky

Napsal: čtv 21.01.2016 21:31
od ACDC
Ona je ještě jedna věc. Už jsem o tom psal. Vloni v létě v Chorvatsku. horko přes 30st, výhřev termostatu samozřejmě zapnutý. Jenže automat tam nacpe pětku v koloně třeba v padesáti. Auto se nechladí rychlou jízdou, běží visko. OK. Ale jak se motor motá kolem 1200 ot., pumpa to moc nehoní. A teplota jde nahoru a dost. Kdo nemá teploměr, neví o tom a je vysmátý. Pomůže jet za tři, aspoň chvíli, zchladit to.

Napsal: pát 22.01.2016 00:55
od TANN3R
alt192 píše: TANN3R: Co by se na tom termostatu z 840i mělo upravit, aby padnul do 540i? Je to velký voser, nebo je to v pohodě práce? Prosím o info, protože jsi asi jeden z mála, co to někdy dělal...
Nenapsal jsem to úplně přesně, termostat se neupravuje, ale jeho uložení v pumě. Tady je vše co potřebuješ vědět: http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... gine-temp)

Pro někoho s přístupem k CNC frézce/centru je to v pohodě práce, bez je to voser :D

Napsal: pát 22.01.2016 11:38
od alt192
TANN3R: Díky za odkaz!