Stránka 3 z 3
Napsal: úte 18.03.2008 14:21
od Caris
Je to uz pet let co jsem tam tu pumpu daval, byla od AutoStangl. Co byla za znacku uz nevim. Bud nepumpuje pumpa nebo je ucpany chladic.
Napsal: úte 18.03.2008 15:14
od Susi
Přece nemůže bejt celej ucpanej, než jsem vyměnil (před dvěma měsíci) ten termostat, tak to chladilo jak ďas. Že by se ucpal za dva měsíce?
Podle mě, kdyby byl z velké části neprůchodnej, tak by se motor nechladil, ale musela by být stejně horká i ta spodní hadice. Nebo ne?
Napsal: úte 18.03.2008 15:20
od Caris
jedna vec z tech trech veci to bude. TERMOSTAT( vyndej dej do hrnce povarit a uvidis jestli se otvira a zavira), VODNI PUMPA jesli cerpa zda se neprotaci vrtulka na hridelce, CHLADIC zaneseny. Pokud do vymeny termostatu se to chovalo normalne a po vymene je problem asi bych zacal s termostatem. Proc jsi ho menil?
Napsal: úte 18.03.2008 16:56
od Susi
Psal jsem to vejš - teplota byla 65 - 70C. Na termostat mrknu taky.
Napsal: stř 19.03.2008 08:47
od Maslista
jen uvedu že můj termostat má otevírací teplotu 98°C což v praxi znamená že teplota běžně dosahuje teplot kolem 100°C

Napsal: stř 19.03.2008 08:51
od Birkoff
A ten termostat byl origo, nebo ho někdo vyměnil? Pokud jsi měnil jen ten termostat (origo za origo), tak bych zkontroloval tu pumpu. Jak bývá dobrým zvykem (alespoň u mě) když něco opravuješ, vysype se ještě něco dalšího.
Napsal: stř 19.03.2008 14:15
od elektrik
to by mě zajímalo jestli u e34 jde taky zobrazit přesná teplota na displeji

Napsal: stř 19.03.2008 19:37
od Susi
Maslista píše:jen uvedu že můj termostat má otevírací teplotu 98°C což v praxi znamená že teplota běžně dosahuje teplot kolem 100°C

Jak psal wEnC,
teplota mu vyleze na 92C a pak se nehne. Myslím, že tak je to v pořádku - konkrétně termostat pro 523/98 se má otevírat při 92C.
U novějších modelů jsou termostaty elektronicky řízený - nejdřív motor ohřejou nad provozní teplotu (něco přes 100C) aby se motor rychleji prohřál a pak jdou na nižší teplotu.
Napsal: stř 19.03.2008 19:54
od Susi
Birkoff píše:A ten termostat byl origo, nebo ho někdo vyměnil? Pokud jsi měnil jen ten termostat (origo za origo), tak bych zkontroloval tu pumpu. Jak bývá dobrým zvykem (alespoň u mě) když něco opravuješ, vysype se ještě něco dalšího.
Ahojahoj,
původní termostat šel rovnou do koše a novej nebyl Origo BMW, nějaká Francouzká druhovýroba (běžně používaná) za 400,-
Mám stejnej pocit - pumpu jsem dneska objednal a v sobotu to vyměnim.
Určitě testnu i ten termostat.
Tak mi držte palce, ať nesněží...
Nějaká praktická rada? Na co si dát pozor? Není tam nějaký těsnění? - při objednávání jsem se zapomněl zeptat, ale asi by mi ho sám nabídl... U termostatu taky není.
Napsal: stř 19.03.2008 19:59
od Susi
elektrik píše:to by mě zajímalo jestli u e34 jde taky zobrazit přesná teplota na displeji

Návod na použití testu BC, kterej mám od "wEnC", je pouze na E39 a E46.

Napsal: stř 19.03.2008 22:00
od wEnC
Ja daval original z BMW za 900,- byla to tuším značka WAHLER, úplně stejný tam byl i předtím.
starý termostat již plně otevřen a nový ještě nezačal otevírat...
kolem vodní pumpy je gumový o-kroužek a já ho měl pěkně roztáhlej asi z tepla, takže tam nechtěl jít zpět nacpat, musel sem to pořádně namazat, furt kousek gumy někde přebýval, lepší mít novej...
Susi: U termostatu těsnění je, taky o-kroužek, nasadí se na termostat a strčí se i s ním do díry v hlavě motoru.
Napsal: úte 25.03.2008 10:02
od Susi
O víkendu jsem vyměnil vodní pumpu. Stará (plastová) se mírně protáčela... Takže snad opraveno.
Termostat jsem testoval a otevřel se v naprosto stejný okamžik, jako druný (nový, zapůjčený), tj. 92C.
Co se mi ovšem naneštěstí podařilo, tak ukroutit plastový odvzdušňovací šroubek na vrchní hadici. V garáži jsem vyrobl jakousi náhražku a modlil se každym km cesty zpět, aby nevylítla...

Musím ho koupit a doodvzdušnit.
Největší pocuc byl s uvolněním viscy, jinak celkem pohodička, teda až na ten sníh co občas padal...

(U vodní pumpy bylo nové těsnění)
Díky za rady všem!
Napsal: pon 02.06.2008 14:51
od Susi
Takže problém s přehříváním je už nějaký čásek vyřešen (děkuji za všechny rady). Bylo to částečně způsobeno i mojí nevědomostí, že pro tyhle motory je 100C běžná provozní teplota. Už jsem i vyměnil spálenej motor el. ventilátoru klimy- všechny rychlosti (při zapojení na 12V) fungují, pohoda.
Nechtělo se mi kvůli následujícímu dotazu zakládat nové téma, takže využiju toho minulého - aspoň to budou mít "hledači" hezky po kupě. Je tady o chlazení totiž uplně všechno
Takže:
Jak jsem říkal, ventilátor fouká, po zapnutí klimy se za okamžik roztočí.
Mám objednanou i novou viscu. Tu starou jsem z auta vyndal kvůli změření roztečí šroubů atd. a už jsem ji tam nedával. Teď, když funguje el. ventilátor, troufl jsem si viscu vyndat. Jenže když jsem po jízdě zastavil na parkovišti (teplotu jsem měl cca 100C) - koukám a vrtule se netočí.
Please, co ještě zbývá? Teplotní čidlo na pravé straně chladiče? Nebo nějaké relé?-které?
Jen podotýkám, že podle informací, který mám, by se el. ventilátor měl při 96C rozběhnout na 2. stupěň a při 104C na třetí, nejrychlejší.
Díky..
Napsal: čtv 10.06.2010 09:20
od JaneCk
Ahoj. Tak zítra odjíždím do teplých krajin a už mám kapku nervy. Řeší se teplota vody, může mi někdo říct, kolik by teda měla mít? Mám 523iA 1998. Někdo píše 92° a ani se nehne, někdo 100°. Já mám tak 103, 104, když přijedu odněkud (hlavně teď v těch vedrech), než otevřu garáž a vjedu tam. Jinak ručička se jakoby nehne no. Ale visca už se jakože při těch teplotách točí. Je teda ta teplota mírně nad 100 OK?