zapoměl jsem na to schéma
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Klima a chlazení...
-
milo
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 877
- Kontaktovat uživatele:
taky bych mozna chtel vyresit nefunkcni klimu ...
minuly rok jsem vyresil odpory na pridavne vrtuli, ta ted slape, jak ma. samozrejme ale klima neklimuje
kde zacit? ktere kabely v pripade E32 spinaji spojku na kompresoru? ze bych to zkusil natvrdo zapnout, zda se objevi aspon naznak funkcnosti a potom bych resil test tesnosti a pripadne plneni.
aktualne se pri sepnuti "vlocky" rozsviti kontrolka, rozbehne vetrak na prvni rychlost, prepnou se klapky v topeni a nechladi ... nechce se mi zacinat plnenim a zkouskou tesnosti, kdyz nevim, zda spina kompresor ...
klima je jiz na R134a
minuly rok jsem vyresil odpory na pridavne vrtuli, ta ted slape, jak ma. samozrejme ale klima neklimuje
aktualne se pri sepnuti "vlocky" rozsviti kontrolka, rozbehne vetrak na prvni rychlost, prepnou se klapky v topeni a nechladi ... nechce se mi zacinat plnenim a zkouskou tesnosti, kdyz nevim, zda spina kompresor ...
klima je jiz na R134a
-
Doktor1
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 78
- Kontaktovat uživatele:
tak od kompresoru to jde na čídlo tlaku(sepnuto od 2,8 do 33bar) po černošedým a od čidla do klimapanelu po modročerným drátu..
pak je tam ještě "verdampferfuehler"-žlutočerný a hnědočerný z čidla do jednotky....
pokud přivedeš + na kompresor a vše je ok,tak bude chyba v těchto drátech nebo čidlech....
pak je tam ještě "verdampferfuehler"-žlutočerný a hnědočerný z čidla do jednotky....
pokud přivedeš + na kompresor a vše je ok,tak bude chyba v těchto drátech nebo čidlech....
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Jestli není náhrada tak jedině origo BMW. Moje zkušenost je taková, že někdy je origo díl levnější než "aftermarket". Jestli to chceš dát do kupy, tak ti stejně nic jiného nezbyde a těch 1000Kč není zas tak moc, když vezmu že naplnění+olej+barvivo bude taky dobrých 1500Kč.dafson píše:Pro Birkoff:prosimte nahodou bys nemel nejakej tip kde ten repair kit najit v elitu ani v autokelly nic neni a nevim kde jinde bych mohl hledat
jo jasne ja jen nevedel zda to maj v origo servisu mas pravdu s tema dilama taky sem zjistil ze dolst casto je to levnejsi nez nekde jinde.Jeste musim mrknout na ty pojistky ve predu to chapu ale v zadu v kufru sem nikde nenasel cislovani...jinak tam nemam zastrkane vsechny pojistky ale to bude asi podle vybavy auto je to tak??
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Je to tak, taky nemám zastrkaný všechny pojistky. Jinak jestli jsi zkoušel ten větrák podle "návodu" jsou to 100% odpory (nebo alespoň jeden=druhý). Pokud ta výměna nezabere, pak bych hledal v přívodních drátech. Ale já jsem si jistý že výměna odporů to vyřeší.dafson píše:jo jasne ja jen nevedel zda to maj v origo servisu mas pravdu s tema dilama taky sem zjistil ze dolst casto je to levnejsi nez nekde jinde.Jeste musim mrknout na ty pojistky ve predu to chapu ale v zadu v kufru sem nikde nenasel cislovani...jinak tam nemam zastrkane vsechny pojistky ale to bude asi podle vybavy auto je to tak??
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
To je pravda, ale to se dá snadno vyřešit. Né. Vyvakuovat, doplnit a tradá. Určitě jednodušší než rozebírat auto kvůli výměně odporů ve větráku. I když ani to není tak strašný, je to poměrně jednoduché.dafson píše:ok koupim ten kit a kdyz budu mit vymeneny ty odpory je mozny ze pak kvuli prazdny naplni se vetrak stejne nesepne??znamej mi rikal ze kdyz je prazdna tak ze se ani nespusti vrtule....
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
takže taky něco přidám, řesím klimu v poslední době docela dost a informací sem načerpal už opravdu dost
u E36 nebylo čídlo tlaku pro vypnutí kompresoru a vrtule se spínala hned po zapnutí klimy zároven s kompresorem, což mělo za nasledek že když nešla vrtule, tak expanzni ventil vypustil cely system ven, takže řešit vrtuli má cenu, zkoušeli jsme to s přímo servisákem klimy, teplota chladiva byla přes 100C, tlak jak piča a furt to nevypínalo, byl KO ten odpor na větráku, tak jsem ho nahradil zkratem, takže se vrtule točila furt na druhou rychlost, což u chipovanyho TDSa nebylo vubec na škodu to víc chladit, samozřejmě se vrtule víc opotřebovává.
u E38 je system dumyslnější, pravděpodobně tam bude něco co odstaví kompresor při přetlaku, taky mi nejde vrtule, ale už to není odporem, takže shanim novou vrtuli, nápln klimy je 3x taková než u E36 nicmene sem sehnal borce co to dělá profi, takovej starší pán, vrtali jsme se v klimě několik hodin, vakukovani, vyměna těsnicich kroužku, vyměna filtru (vysoušeče), plnění, vakuování apod. včetně náplně jsem platil 1200 i s olejem pro kompresor,
nicméně: - dokud nepojede vrtule nepořadí se do klimy naplnit správné množství, prtožoe nemuže být zaplá dlouho na místě, muselo by se to nějak dodatečně chladit.
- když jedu tak to chaldí jen u spolujezdce, takže je v prdeli ještě nějaká ta klapka nebo něco.
u E36 nebylo čídlo tlaku pro vypnutí kompresoru a vrtule se spínala hned po zapnutí klimy zároven s kompresorem, což mělo za nasledek že když nešla vrtule, tak expanzni ventil vypustil cely system ven, takže řešit vrtuli má cenu, zkoušeli jsme to s přímo servisákem klimy, teplota chladiva byla přes 100C, tlak jak piča a furt to nevypínalo, byl KO ten odpor na větráku, tak jsem ho nahradil zkratem, takže se vrtule točila furt na druhou rychlost, což u chipovanyho TDSa nebylo vubec na škodu to víc chladit, samozřejmě se vrtule víc opotřebovává.
u E38 je system dumyslnější, pravděpodobně tam bude něco co odstaví kompresor při přetlaku, taky mi nejde vrtule, ale už to není odporem, takže shanim novou vrtuli, nápln klimy je 3x taková než u E36 nicmene sem sehnal borce co to dělá profi, takovej starší pán, vrtali jsme se v klimě několik hodin, vakukovani, vyměna těsnicich kroužku, vyměna filtru (vysoušeče), plnění, vakuování apod. včetně náplně jsem platil 1200 i s olejem pro kompresor,
nicméně: - dokud nepojede vrtule nepořadí se do klimy naplnit správné množství, prtožoe nemuže být zaplá dlouho na místě, muselo by se to nějak dodatečně chladit.
- když jedu tak to chaldí jen u spolujezdce, takže je v prdeli ještě nějaká ta klapka nebo něco.
pro Birkoff:Ted kdyz nad tim tak premyslim tak sem z toho zmatenej ...ten repair kit koupim ale musim vydrez do vyplaty je mi 21 a auto spacim rodicum tak penez neni nazbyt tak mam zatim cas zkoumat ale jak nad tim tak premyslim tak podle toho jak sme to merili tak nevim nevim vlastne sme to merili s rospojenym konektorem pri zaplem motoru a klime a stava sla do nejsilnejsiho kabelu to znamena do nejvetsi rychlosti pri tom by preci mela jet ta nejpomalejsi kdyz se zapne.tak sem z toho magor a na primo pres baterku jede jen taky nejtlustsi kabel tak nevim snad mate pravdu ze jsou to ty odpory...jo a pak nahodou nevite jak ma jbejt zapojene Cidla PDC pri zpatecce mi to dlouze piska a nic...lezl sem pod naraznik a tam vysel nejakej sedivej dratek a nevim kam s nim jinak cidla sou navzajem propojene cerny kablikem a pak do nejaky buzirky kamsi....nevite nekdo jak to ma byt a jak to ma spravne fungovat??
Mateš tady lidi, každá autoklimatizace má tlakové spínače a to buď 2 samostatné nebo 1 dvojítý, jeden spínač na malý tlak aby při úniku klima nespínala a druhý je pro velký tlak aby rozepla při tlaku vysokém - např při nefungujícím ventilátoru před chladičem. Expanzní ventil neodfukuje chladivo ven, nýbrž řídí přívod kapalného chladiva do výparníku kde se mění na plyn a tím chladí. A jak to tak čtu tak to není tvůj první příspěvek kde píšeš své smyšlenky, přemejšlej o tom co ti kdo poví a koukni občas na net či do ETK ať víš jak to funguje ať tu ostatním zbytečně nemotáš hlavu.JaraX píše:takže taky něco přidám, řesím klimu v poslední době docela dost a informací sem načerpal už opravdu dost
u E36 nebylo čídlo tlaku pro vypnutí kompresoru a vrtule se spínala hned po zapnutí klimy zároven s kompresorem, což mělo za nasledek že když nešla vrtule, tak expanzni ventil vypustil cely system ven, takže řešit vrtuli má cenu, zkoušeli jsme to s přímo servisákem klimy, teplota chladiva byla přes 100C, tlak jak piča a furt to nevypínalo, byl KO ten odpor na větráku, tak jsem ho nahradil zkratem, takže se vrtule točila furt na druhou rychlost, což u chipovanyho TDSa nebylo vubec na škodu to víc chladit, samozřejmě se vrtule víc opotřebovává.
u E38 je system dumyslnější, pravděpodobně tam bude něco co odstaví kompresor při přetlaku, taky mi nejde vrtule, ale už to není odporem, takže shanim novou vrtuli, nápln klimy je 3x taková než u E36 nicmene sem sehnal borce co to dělá profi, takovej starší pán, vrtali jsme se v klimě několik hodin, vakukovani, vyměna těsnicich kroužku, vyměna filtru (vysoušeče), plnění, vakuování apod. včetně náplně jsem platil 1200 i s olejem pro kompresor,
nicméně: - dokud nepojede vrtule nepořadí se do klimy naplnit správné množství, prtožoe nemuže být zaplá dlouho na místě, muselo by se to nějak dodatečně chladit.
- když jedu tak to chaldí jen u spolujezdce, takže je v prdeli ještě nějaká ta klapka nebo něco.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
@ dafson: Pokud to PDC jen dlouze píská, tak je pravděpodobně vadné čidlo/čidla. Diagnostika údajně zjistí které (nemám vlastní zkušenost).
A s tím větrákem. Nejdůležitější je vyzkoušet samotný větrák. To provedeš přivedením napětí do konektoru větráku (jsou vidět piny=samec). Vždy proti hnědému. Pokud nejdou 3 rychlosti vyměň odpory. Až ti půjdou všechny 3, opět přivedením napětí do konektoru, teprve pak hledej dál. Jinak to nemá smysl.
A s tím větrákem. Nejdůležitější je vyzkoušet samotný větrák. To provedeš přivedením napětí do konektoru větráku (jsou vidět piny=samec). Vždy proti hnědému. Pokud nejdou 3 rychlosti vyměň odpory. Až ti půjdou všechny 3, opět přivedením napětí do konektoru, teprve pak hledej dál. Jinak to nemá smysl.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Já to vyndaval asi takhle: Povolit dva šrouby v nadkolí (ty co drží v nárazníku). Vyndat plasty u mlhovek, povolit šrouby nárazníku, odpojit mlhovky a ostřikovače světel. Teď by měl jí lehce stáhnout nárazník. Odmontovat plast "za ledvinama" (ty průduchy před chladičema),musí se povolit "chobot" k filtru vzduchu a rozpojit konektor větráku u pravého světla. V TIS píšou sundat pravé světlo (ale při troše šikovnosti to jde i bez toho). No a pak by měl jít vyndat ten elektrický větrák. Tyto informace platí +- pro V8 motory. U jiných typů to může být trochu jinak. Jinak tady je návod + pár foteček: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htmdafson píše:pro Birkoff: Ahoj tak zitra mi prijde ten repair kit na ten ventilator a chtel sem se zeptat co vse se musi sundat jasny je ze naraznik dolu a jinak co vsechno??proste postup jak to vymenit dekuji..
A ty rezistory, no nevím jak vypadá ten kit, ale když jsem je měnil já (bylo to z větráku na jiný), tak jsem je uštípl kleštěma, naletoval pájkou a spoje zaizoloval smršťovací gumou.
