Stránka 3 z 3
Napsal: čtv 19.01.2012 19:01
od e155
Nene, spíše se dá pořád zastavit. Pokud to chápu správně, záběr spojky je závislý na její teplotě. Jde mi o to, jestli při těchhle teplotách co máme teď, se při normálním provozu zahŕeje natolik, že je v plném záběru.
Napsal: čtv 19.01.2012 20:23
od beny-maser
v tomhle počasí se ti viska nezapne,jedině že by jsi jel po dálnici kládu a pak v jel do kolony.
Napsal: pát 20.01.2012 01:54
od Misanek
Já bych jenom doplnil takový detail, který sjem tu zmíněný nikde neviděl: Správně funkční viscospojka se má chovat tak, že ještě před nastartováním studeného motoru s ní lze hýbat ztuha a po nastartování je cca 30 sekund seplá, než se v ní ten olej promíchá. Poté se vypne a sepne až následovně podle zahřátí motoru (resp. chladiče) které je snímáno tím bimetalem na čele. Princip funkce je obdobný jako u viskozního samosvoru (odtud je i evidetně shodný ten název). Ten funguje na tom principu, že když dojde k prokluzu jednoho z kol, tak tímto rozdílem otáček se v diferenciálu začne olej zahřívat a měnit svou viskozitu, díky které dojde k omezení rozdílu protáčejících se kol (nebo náprav, jedná - li se o mezinápravový diferenciál).
ve viscospojce to funguje obdobně - bimetal začne zahřívat olej, který změní svou viskozitu a v podstatě omezí prokluz mezi vnějším hliníkovým obalem (ke kterému je přišroubovaná vrtule) a vnitřní hřídelí, která je přšroubovaná na vodní pumpě
Napsal: sob 28.01.2012 22:11
od e155
Ještě jeden dotaz. Dnes jsem se dověděl o některých funkcích mého BC - mimo jiné i teplota chladící kapaliny. Dnes jsem jel pár set km a teplota se pohybovala od 95 do 115, většinou kolem 100-105. Je tohle ještě norma? Jo a viska i tak šla zastavit, předpokládám, že na její sepnutí má vliv teplota tělesa spojky, která môže být nižší, než teplota kapaliny? Dík.