Stránka 3 z 4
Napsal: úte 10.01.2012 15:44
od libovka
Hele jediný jak to jakoby propláchnout je olej vypustit,nalejt novej nastartovat třeba na 5 minut.Pak to zase vypustit vyměnit filtr a už to načisti naplnit.
Napsal: úte 10.01.2012 17:04
od mirdas
a olej to saje z vany přes filtr? nebo z měniče do filtru a do vany? Tvrdil mi jeden chlapík že to mam vypustit, chvilku nastartovat aby to vytlačilo olej z měniče, ale né uplně všechno. To se mi dělat popravdě ani nechce.
Myslel jsem že bych připojil někam hadici s flaškou oleje. jako v tom videu. Oleje mam 4 litry, takže když neco pude bokem tak neva. A měnič budu už v tom případě mít taky plnej novýho.
Když to nepude, tak to jen vyleju dam filtr a pak to hold vyměnim zase dřív.
Napsal: úte 10.01.2012 17:58
od Misanek
No teda nevim, ale já osobně bych měl docela strach natočit to bez oleje... Někde jsem četl, že stačí chvilka běhu hydroměniče na sucho a je po něm. No a když ten olej vypustíš tak je taky jasné, že převodovka pojede na sucho, když si nebude moc co sát.
Já jsem to udělal tak, jak tu psali někteří výše - vypustil starý olej, nalil nový, pak najezdil pár (set) kiláků, vypustil, vyměnil filtr a nalil další náplň. A další výměna bude následovat po 30 000 km a uvidím co z toho vyteče
Napsal: úte 10.01.2012 19:24
od libovka
Olej to saje z vany přes filtr.Natočit to bez oleje je k ničemu nehledě na to že to neudělá dobře měniči,čerpadlu,atd.
Napsal: stř 11.01.2012 18:30
od mirdas
hm, rozhod jsem se že to teda udělam nejednodušeji, tak jak řikáš, vyleju starej, dam novej, pojezdim a pak dam filtr a novej olej.
olej jsem koupil tenhle -
http://www.oleje-shop.cz/product/liqui- ... -1100-500l
Nicméně budu nad tim ještě přemejšlet, když budu mít ten starej filtr, tak bych na něj udělal konecovku na hadici a tu bych pak dal do flašky s olejem, pak nastartuju a nasalo by mi to novej olej rovnou z flašky a starej mi vyteče do kýble.
Napsal: pát 27.01.2012 22:59
od kokta
Čau, mam dilema s výměnou oleje, mám E39 530d, převodovka GM, najeto cca 400 tis. bez výměny oleje a jakéhokoli servisu, teď nevim, jestli má cenu ten olej měnit. Převodovka funguje normálně, občas lehce škubne. Neznáte někoho z Plzně, koho byste mi na to mohli doporučit? Né Bůčka, toho už znam.
Napsal: úte 31.01.2012 15:49
od kokta
tak poradí mi někdo?dík
Napsal: úte 31.01.2012 21:05
od Kalasnikov
Jestli to má cenu to záleží na tom jestli chceš měnit převodovku nebo ne

Žádný olej není doživotní, každý degraduje jak samotným používáním tak stářím.
Napsal: úte 31.01.2012 22:21
od sxko
Zdar lidi nemate nekoho na doporuceni vymeny oleje v prevodovce okoli Jiznich Cech?Jsem z Milevska cca 25km od Pisku.Diky

Napsal: stř 01.02.2012 16:33
od kokta
neznáš náhodou Máru?
Napsal: stř 01.02.2012 19:58
od sxko
Kokta:To je na me?
Napsal: stř 01.02.2012 23:22
od kokta
jo jo
Napsal: čtv 02.02.2012 10:08
od PK_530iA
teď sem řešil čidlo otáček na automatu, tak sem se ptal i na výměnu oleje - kdyby náhodou někdo potřeboval z okolí Český Lípy.
Firma je ve Skalce u Doks - 1. česká opravna ATP:
5 l oleje.............430 ,- / 1 l
Filtr kit.............1200 ,-
Hodina práce.....375 ,-
Sám se ani nevěděl, že tu takovohle firmu máme, ptal sem se i na interval výměny a doporučují 40 000 km.
Napsal: sob 04.02.2012 00:05
od M3maniac
kokta píše:Čau, mam dilema s výměnou oleje, mám E39 530d, převodovka GM, najeto cca 400 tis. bez výměny oleje a jakéhokoli servisu, teď nevim, jestli má cenu ten olej měnit. Převodovka funguje normálně, občas lehce škubne. Neznáte někoho z Plzně, koho byste mi na to mohli doporučit? Né Bůčka, toho už znam.
v tvém případě bych to nedělal, známej udělal podobnou věc u stejného auta s GM skříní a chvíli po výměně byl konec filmu

nechal bych ji dojezdit až do konce a choval se k ní velmi slušně

já jsem ted měnil v cca 160tkm a bál jsem se jestli už není pozdě....u 400 bych do toho nešel...
Napsal: sob 04.02.2012 20:16
od sxko
kokta:Ktereho maru mas nymysly?
Napsal: sob 04.02.2012 20:41
od Don
sxko píše:kokta:Ktereho maru mas nymysly?
nechcete si to nechat do SZ?
Napsal: sob 18.02.2012 13:18
od DawletE30
Neporadi někdo v okoli Olomouce někoho kdo tomu rozumi a dokaže za normalni love udělat mi vyměnu oleje?
Mam typ: ZF5HP19
Možna bych to dokazal udělat i sam, nevidim na tom nic až tak složiteho ale přece jenom nikdy jsem to nedělal, a vite jak to je, vždycky když něco dělate poprve tak se něco posere
Jinak když mam převodovku ZF5HP19 tak tam je olej Dextron III ? v BMW mi řekli že tam patři olej ESSO LT 71141 a že mi ho velice radi prodaji, že tam ma byt 9litru a že se ma koupit 18litru aby se mohl udělat vyplach. Radči jsem se neptal kolik za ten olej chtěji peněz

Napsal: sob 18.02.2012 14:29
od PearlJam
Tak chlapi ja mam najeto na automatu 413 tis. km. E39 530 dA / 1998. Vymenu mi v BMW pri 200 tis. nedoporucili, protoze pry se za chvili automat stejne rozsype a byly by to zbytecne vynalozene penize. Tak jsem ji nedelal a automat bezi dale bez vymeny, doplneni. No muze to byt taky tim, ze u me prevlada dalnici provoz, coz automat az zase tak nezatezuje. Tak snad jeste nejaky ten kilometr vydrzi. A vymena kazdych 40 tis. km je docela nesmysl. Pri predpokladane zivotnosti 200 az 250 tis. km. by se mela podle me udelat nekdy v polovine intervalu.
Napsal: sob 18.02.2012 14:36
od Jindriseek1
M3maniac píše:kokta píše:Čau, mam dilema s výměnou oleje, mám E39 530d, převodovka GM, najeto cca 400 tis. bez výměny oleje a jakéhokoli servisu, teď nevim, jestli má cenu ten olej měnit. Převodovka funguje normálně, občas lehce škubne. Neznáte někoho z Plzně, koho byste mi na to mohli doporučit? Né Bůčka, toho už znam.
v tvém případě bych to nedělal, známej udělal podobnou věc u stejného auta s GM skříní a chvíli po výměně byl konec filmu

nechal bych ji dojezdit až do konce a choval se k ní velmi slušně

já jsem ted měnil v cca 160tkm a bál jsem se jestli už není pozdě....u 400 bych do toho nešel...
M3maniac-naprosto s tebou souhlasím. Když měnit.tak pravidelně od začátku. Ve 400 bych se na tu převodovku ani nepodíval,pokud není nějakej problém a slušně jezdil,ona ještě 150 najede

. Znám taky případ jednoho auta,kde si borec myslel,že ví víc než inženýři z Mnichova a vyměnil olej preventivně. Už má repas za 60 táců a že prej to zas nějak zlobí,asi tam dá jinou z bouračky. Podle mě tady nikdo neumí ten repas udělat pořádně. Takže nesahat!

Napsal: sob 18.02.2012 17:27
od tanner540i
DawletE30: ano, do tve prevodovky patri Mobil ATF LT 711 41, drive byl vyrobce ESSO, pak ho skoupil Mobil. Olej sezenes na netu kolem 200,- za litr. Kdyz sem si ho menil, vyteklo z prevodovky asi 5,5l oleje, takze jestli chces delat proplach, melo by ti stacit 12l. Filtr kolem 3 az 4 stovek. (Ja mam 5HP24, ale velikost naplne by mela byt stejna)
V bmw servisu urcite nemenit, jsou to vyhozene penize. Na vymenu oleje muzes klidne i do Kaps, maj celkem dobrou cenu, ale nic jineho bych u nich nedoporucoval. Jejich ceny za jakoukoli jinou praci na prevodovce jsou prinejmensim usmevne, s nejistym vysledkem.
Najdi si normalni servis, nebo nekoho kdo to uz delal. Jinak pokud nemas obe ruce leve, zvladnes to i sam, nic na tom neni.
Jeste doplnim, ze napln prevodovky je sice kolem 9l, ale nikdy nedostanes vsechen olej ven bez demontaze menice, proto je jedna vymena max 6l