Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jízda s automatem na sněhu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
E65DRIVER
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: ned 07.06.2009 00:00
Bydliště: Hojanovice 47 Humpolec 39601

#41 Příspěvek od E65DRIVER »

Otázkou je zda ten neutrál vůbec zařadit jde ( třeba u novějších aut) ještě jsem to třeba u E65 nezkoušel a ani si to nedokážu představit, že v nějaký krizový situaci bych tam hledal tou páčkou N ( neutral) Nebo třeba u nový X5 X6 nebo F01 to bych řekl, že je i blbost vyřazovat má to DSC 3 a to reaguje určitě dřív než vůbec někdo dokáže pohnout rukou směrem k řadičce. :)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od RuDoSh »

E65DRIVER píše:Otázkou je zda ten neutrál vůbec zařadit jde ( třeba u novějších aut) ještě jsem to třeba u E65 nezkoušel a ani si to nedokážu představit, že v nějaký krizový situaci bych tam hledal tou páčkou N ( neutral) Nebo třeba u nový X5 X6 nebo F01 to bych řekl, že je i blbost vyřazovat má to DSC 3 a to reaguje určitě dřív než vůbec někdo dokáže pohnout rukou směrem k řadičce. :)


no jasne, tam je to pase, ta elektronika je mocna :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od JaraX »

Maca píše:
E65DRIVER píše:Měl jsem automat snad ve všech autech a nikdy nebyl problém. Automat má i svůj zimní režim, takže moc dobře ví kdy nepodřadit. atd. Akorát SMG je docela zrádná, ale to neni automat.. :)


Steptronic žádnej zimní režim nemá.


má, jen je uplně automatickej, automat se podle teploty a hodnot z DSC (ASC) sam přepne do režímu zimy, ale manualně se volí jen u starých aut
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#44 Příspěvek od jarda »

O víkendu se mi asi poprvé stalo to, co tady popisuje Francis a Atimen - jel jsem na letních gumách po sněhu velmi pomalu do zatáčky, záměrně jsem přidal plyn aby se utrhla zadní kola a když jsem pak dupnul na brzdu a snažil se zastavit, auto jelo normálně dál, jako kdyby mě něco tlačilo dopředu, a trvalo veeelmi dlouho, než zastavilo.

Tak si říkám, jestli mě netlačil dopředu ten automat na D. Na zimákách se mi to zatím nikdy nestalo.

Nemáte někdo na téma tlačení automatu na sněhu nějaké aktuálnější poznatky? Jo a jel jsem v e38 steptronic.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#45 Příspěvek od pepino5xx »

Já se naučil už cvakat automaticky N, když je situace kdy potřebuju zastavit...
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#46 Příspěvek od jurasis »

Technická: na letních by to mělo hodně klouzat, jaký pocit "tlačení", když je skoro nulová adheze? Mám pocit, že by to právě mělo být znát spíše na zimákách, které mají adhezi lepší...
Druhak, pokud zašlápneš brzdu natvrdo, volnoběh nemá určitě sílu přes automat přemoci brzdy... Napadá mě, nemá v tom prsty DSC?
DSC nemám a musím tady napsat, že v krizovce zašlápnu brzdu dle potřeby na max. a jsem překvapen, jak brzy v extrémních podmínkách dokáže auto zastavit... Několik let jsem vyjížděl na hlavní silnici z kopce po kostkách, takže celoročně ideální studijní místo...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#47 Příspěvek od jarda »

Prostě stojím na brzdě, ale ta mi klade nepřekonatelný odpor (asi tim, že furt kope ABS) a auto se furt sune pomalinku dopředu a skoro vůbec nespomaluje, jako kdyby ho fakt něco tlačilo. Ale jak říkáš, může to být jen tou skoro nulovou adhezí, fakt to tam klouzalo jak blbec a nikdy předtím se mi to nestalo. DSC já nemám, jen ASC.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#48 Příspěvek od jurasis »

Mno nevím, mám pocit, že málo tlačíš na brzdu. Mám opačnou zkušenost, dle kritičnosti přidávám tlak na brzdu a i při citelné funkci ABS auto zpomaluje dle síly tlaku na pedál excelentně... Občas (třeba když jsem na výše uvedeném místě dobržďoval za policejním autem) jsem měl pocit, že ohnu držák pedálu, jak jsem tlačil...
To DSC byl jen nápad, taky ho nemám...

Ještě takový postřech: nikdy jsem nepozoroval, že by auto na opravdu kluzkém povrchu prohráblo na volnoběh ( a to mám za sebou opravdu pernou zkušenost, úplnou ledovku a poprašek sněhu, couval jsem 5 metrů z parkoviště 20 minut). Na D auto nic...
Prostě mi nejde do hlavy, že by to mělo souvislost s převodovkou...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#49 Příspěvek od jarda »

Já se taky přikláním k názoru, že to s převodovkou souviset nemůže, ale vzpomněl jsem si na tenhle topic, tak jsem ho vyhrabal.

Moje první reakce taky samozřejmě byla, že jsem asi málo šlapal na brzdu (i když si myslím, že tohle mám naučené a v kritické situaci opravdu šlapu nadoraz), proto jsem si to ještě jednou zopakoval a výsledek byl znova stejný.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#50 Příspěvek od jurasis »

Tak mě napadá jen to, že ty letňáky mají opravdu tak minimální adhezi, že to po prvním bloknutí kol chytne (jak mi z hor říkáme) regulérní saně, což je absolutní utržení všech kol a subjektivně se pak zdá, že auto spíš zrychluje... Jak se přesně v tuto chvíli chová ABS netuším (napadá mě, že pumpa se "snaží", ale pokles tlaku nedocílí uvolnění kola (= další impuls z kola) a tak se subjektivně může zdát, že ABS pracuje ale výsledek je nula...).

Přidám ještě jeden postřeh: kdysi otec koupil felicii a já byl vyloženě zděšen, když jsme v zimě testovali ABS a jednotka NEDOVOLILA zablokování kola za žádných okolností... Jednak auto přichází o maximální brzdný efekt (bloknuté kolo má nejlepší brzdný účinek) a co víc, na opravdu kritickém povrchu ABS de facto vypnulo brzdy...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#51 Příspěvek od jarda »

jo, přesně tenhle pocit jsem z toho měl, až na to, že u e38 už by to abs snad mělo fungovat až od určité rychlosti.

Zapomněl jsem říct, je jsem měl schválně vypnuté ASC.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#52 Příspěvek od jurasis »

Aha, vidíš, to jsem opomněl, většinou si hodně všímáme při řízeném blbnutí a většinou je to při malé rychlosti, kdy ABS nefunguje... Takže nastaly saně... :-)

ASC nemá při brždění (resp. nešlapání na plyn) žádný vliv...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#53 Příspěvek od jarda »

No, potom mi ale není jasné, proč ta brzda klade odpor jako kdyby to ABS fungovalo.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#54 Příspěvek od jurasis »

Třeba proto, že nejdou žádné signály z kol? (=všechna kola v bloku)

PS: fakt netuším, jak se ta ABS jednotka chová v takovou chvíli... Snad se tady někdo najde, kdo by byl schopný to objasnit...

Edit: ještě mě napadá, co je klade odpor? Při funkci ABS pedál neklade odpor, jen vibruje, protože jednotka "vypíná" tlak do kol dle signálů z čidel, což znamená, že pedál vibruje změnami tlaku v systému...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#55 Příspěvek od jarda »

Jo, podle toho co čtu na anglických fórech, tak tohle přesně dělá ABS na ledu, kdy je absolutně bez trakce... a mohlo být zapnuté, protože si myslelo, že jedu rychleji, když jsem předtím protočil zadní kola do zatáčky.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#56 Příspěvek od jurasis »

Mno, v tom případě už asi záleží jen na časových intervalech, jak jednotka pracuje...

Tak mě napadá: kdyby ses cíleně nesnažil utrhnout zadní kola, možná by k tomu, abys ABS pumpu zblbnul, nedošlo... :twisted:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#57 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Nehádejte se. Loni sem už možná do tohohle tématu psal,ale pokud máte automat,tak např při parkování na sněhu,ledu je lepší na to být připraven a dát tam N,tak jak psal i Pepino... Ten automat to auto tlačí prostě pořád dopředu a pokud i zadní kola mají tu výhodu,že jim to neklouže tolik jako předek,tak můžete brzdit a nezatočíte... Pořád to má snahu jet a není to jen tim,že si měl letní pneu...
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#58 Příspěvek od scooter_x »

Já si nemůžu pomoct, ale přece když nemám nohu na plynu (=volnoběh) a dupnu na brzdu, tak část brzdného účinku jde i na zadní kola a ty brzdy přece musí "přetlačit" sílu, kterou posílá převodovka na volnoběh...Takže jak by mě asi pak mohla převodovka tlačit, když jí držim přes brzdy?

Pochopim to, pokud bych šlapal na brzdu jen trochu a tím pádem by to nestačilo na přetlačení té převodovky...ale jinak?
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#59 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Pokud šlápneš na brzdu trochu,tak O.K. ,ale pokud chceš zabrzit trochu razantněji,tak to prostě pořád jede a necvaká ani ABS... Prostě se někdo projeďte E34kou :P
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od RuDoSh »

Blackie píše:Pokud šlápneš na brzdu trochu,tak O.K. ,ale pokud chceš zabrzit trochu razantněji,tak to prostě pořád jede a necvaká ani ABS... Prostě se někdo projeďte E34kou :P


Mě to e34 nikdy neudělala :-)
Odpovědět