Stránka 3 z 6

Napsal: pon 19.04.2010 10:49
od BudVlad
paveld píše:Mě napadá jestli ten zvuk netlumilo to odpružení v tý dvojhmotě..?? Ale jen hádám..


Poznámka z F1 STAGE 1 CLUTCH KIT+FLYWHEEL:
NOTE: Replacement of dual mass flywheel may cause added gear noise

Napsal: stř 15.02.2012 22:37
od Koovi
Zdravíčko,

- máte někdo zkušenosti s lehkým setrvačníkem z M20 L-jetronic (8,5 nebo 6,3 kg) na čtyřválci M42 318 TI (IS)?

- jakou je potřeba použít spojkovou sadu pro jaký typ motoru?

- startér je nutno použít taky jen z M20 nebo lze upravit ten původní z M42?

díky za info

Napsal: čtv 16.02.2012 00:11
od paveld
Podle ETK nepůjde použít tvůj startér. Bude to chtít sehnat M20tkovej..

Napsal: ned 13.01.2013 14:36
od BMWIIIPower
Všichni řešíte hmotnost setrváku,ale je potřeba brát hmotnost celýho setu.Třeba mezi m5 e28,kde má jednohmota jen 7.49kg (set 15,652kg) a 323i e36,kde má dvouhmota 240mm 11.488kg (set 16,868kg) je pak v komplet setu váhovej rozdíl usmolených 1.216kg :lol:Nebo třeba M50B20 jednohmota set je těžší o půl kila,než dvouhmota set...U M52B25 je dvouhmota set 240mm lehčí o kilo,než dvouhmota set 228mm...atd.Jiná káva by byla,nakombinovat to nejlehčí,pokud to jde..Třeba m5 e34 3,6 má jednohmotu 5,74kg+odpružená lamela 2,022kg (neodpružená cca 1kg)+přítlačák M52B25 4,25kg=12,012kg (11,12kg) a to už by bylo zajímavější.Koukal jsem jen na pár setů,který mě zajímaly,třeba by se našlo ještě něco lehčího...

EDIT:M52B25 do r.v. 11.95 přítlačák 240mm a 4,25kg,lamela 1,13kg.Od 11.95 228mm a 4,775kg,lamela 0,925kg.
M52B28 240mm a 4,25kg,lamela 1,13kg

Napsal: ned 13.01.2013 15:44
od Francis
Dobré nápady, jenže přítlačák a lamela z M52B25 na setrvák S38B35 (M5 E28) tak nějak nepůjde, jsou rozdílné průměry lamel 228mm vs. 240mm.
Na setrvák S38B35 je možno použít přítlačák např. z S50/S52 (M3 E36).

Napsal: ned 13.01.2013 15:53
od BMWIIIPower
M52B25 měla 228mm i 240mm,přičemž 240 přítlačák je o půl kg lehčí(4,25kg).Stejný 240mm měla i b28.Přítlačák z S50 má 5,4kg,tudíž o 1,15kg těžší než B25,B28

Hodně lehkej set:
240mm setrvák z m5 e34 3,6 =5,74kg
240mm odpružená lamela (m5 e34,m5 e28) =2,022kg (1,13kg neodpružená)
přítlačák 240mm z M52B25 NEBO B28 =4,25kg

Napsal: ned 13.01.2013 19:04
od Francis
Pod přítlačák ze se setu s neodpuženou lamelou se odpružená lamela nevejde. Přítlačák je moc "mělký" a proto je lehčí.

Varianta co jsi spočítal je sice lehká, ale z nových dílů dost drahá a sehnat starší setrvák S38B36 asi nebude možné.
Nový setrvák pro S38B36 (M5 E34) je za nezanedbatelných 13.740,- Kč, kdežto pro S38B35 (M5 E28) "pouhých" 7.238,- Kč

"Levnou" variantou je koupit sadu Valeo SP 835038 (jednohmotový setrvák, odpružená lamela, přítlačák a ložisko) za cenu +- 12.000 Kč a nechat tento setrvák stočit a vyvážit. Je to dobrá cena, když vezmeme v potaz, že je to za komplet sadu.
Nepodařilo se mi najít, jakou hmotnost tato sada má.

Valeo sada má další výhodu v kompatibilitě věnce startéru, který by se u setrváku z S38 musel měnit, neb má jiný modul zubů.

Napsal: ned 13.01.2013 20:19
od Fx
Jen malý upřesňující detail o průměru spojky:
M52B25 měla do 11/95 240 mm stejně jako M52B28, potom 228 mm stejně jako M52B20.

Napsal: ned 13.01.2013 20:52
od BMWIIIPower
No jasný,nikde jsem nepsal,že to nejlehčí jde nakombinovat,jen,že by to bylo zajímavý a teď už díky Francisovi víme,že nejde,pokud se nemýlí..jako třeba v případě průměrů spojek u m52b25.Já chtěl jen poukázat na to,že se každý honí za co nejlehčím setrvákem a už neřeší váhu lamely a přítlačáku...

Napsal: ned 13.01.2013 21:43
od Francis
Dík za důvěru :-)
Stačí podívat se na setrváky jednohmotové a dvouhmotové a budeš mít jasno. Jednohmotový má třecí plochu spojky v jedné rovině s dosedací plochou přítlačáku, kdežto dvouhmotový je zahloubený, třecí plocha spojky je "utopená" oproti dosedací ploše přítlačáku.

Napsal: ned 13.01.2013 22:55
od BMWIIIPower
Potom by to ale šlo dohnat podložkama mezi jednohmot. setrvákem a přítlačákem z dvouhmoty.Účel světí prostředky přece..Prostě,když se chce,jde všechno..I ten startér by se vyřešil.

Napsal: ned 13.01.2013 23:31
od kamil320i
chtel bych se zeptat jestli by to slo udelat i u M50B25? e34 525i 24v

Napsal: pon 14.01.2013 00:02
od Francis
Naskládat mezi přítlačák a setrvák obyčejné ploché podložky nebude to správné řešení, šest segmentů též ne (bylo by třeba všechny pojistit proti pootočení kolíkem, takže nezbývá než nechat vyrobit souvislé mezikruží po celém obvodu. I tak riskuješ nesouosost, nerovnoběžnost ploch a tím nerovnoměrný záběr spojky.

Po prohledání ceníků vypadají zajímavě varianty:
1) přítlačák originál BMW pro S38B35 (E28 M5) + LUK 624158800 spojková sada M5 E28/E34, celkem 13.300 Kč, avšak bude třeba přelisovat věnec pro startér (ohřát, sklepnout, použít jiný z mrtvého setrváku pro M50/M52)
2) Valeo SP 835038 sada s jednohmotovým setrvákem pro M52B28, která se dá sehnat pod 12.000 Kč. Neznám hmotnost, předpokládám že bude obdobná jako u M50B25 monomass setrváku, takže bude třeba stočit=odlehčit a vyvážit.

Obě varianty vyjdou +- za podobnou cenu. Věnec setrváku je možno vyměnit svépomocí = stačí ohřát autogenem a jde odebrat nebo nasadit, tedy cena úpravy "za flašku" u někoho kdo má autogen, kdežto soustružení setrváku a zejména vyvážení bude třeba zaplatit.
Výhodou varianty M5 je nadimenzování na vyšší přenášený kroutící moment (282 Nm u M52 vs. 354 Nm u S38) a vznikne rezerva pro další úpravy motoru ;-)

Napsal: pon 14.01.2013 00:18
od Francis
Případně ultralehký setrvák z ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-E46-M ... 4d04d16ccb

Má jen 4,5 kg :-D

Napsal: pon 14.01.2013 11:59
od BMWIIIPower
[quote="Francis"]Naskládat mezi přítlačák a setrvák obyčejné ploché podložky nebude to správné řešení, šest segmentů též ne (bylo by třeba všechny pojistit proti pootočení kolíkem, takže nezbývá než nechat vyrobit souvislé mezikruží po celém obvodu. I tak riskuješ nesouosost, nerovnoběžnost ploch a tím nerovnoměrný záběr spojky.

To už trošku přeháníš s tou pečlivostí.Jsem si jistý,že 9 broušených podložek by stačilo..3 na kolíky a 6 pod šrouby.

Každopádně pravda je,že shánět použitý setrvák z m5 e34 je na dlouho a bude i za pálku+následný úpravy...Mnohem lepší a levnější varianta je ten z ebaye,nebo něco podobnýho a ve výsledku jsi pod 11ti kg.

Napsal: pon 14.01.2013 14:09
od Francis
S podložkama to nebude tak jednoduché, dosedací plocha je část mezikruží, je podlouhlá, takže i podložky by musela mít takový tvar. Musel bys ji pak zajistit proti pootočení, např. svrtat se setrvákem a dát tam kolík, ale pak by to chtělo znova převážit.
Kolíky na aretaci přítlačáku by byly krátké v případě použití podložky, musel bys je nahradit za delší.

Napsal: pon 14.01.2013 18:18
od Rade520
Nebude teda nakonec nejlevnější sehnat starší jednohmotu a nechat ji odlehčit?
Nebo koupit něco takového:http://www.highperformanceparts.cz/odlehceny-setrvacnik-f1-racing-bmw-e36-m3-30-v6-95.11474

Napsal: pon 14.01.2013 22:04
od Francis
Zbytečně drahé s pochybnou kvalitou a kdovíjakou případnou reklamací. Originál pro E28 M5 je objednatelný u BMW za 7.238 vč. DPH, u Renocaru se slevou 10% za hezkých 6.514 Kč a to vše při hmotnosti 7,49 kg, tedy v podstatě to co tuningová odvrtaná napodobenina setrváku.

setrvák, díl č.8: http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... s_flywheel
ceník: http://moto.bmwcartec.cz/cenik-nahradnich-dilu

Napsal: pon 14.01.2013 22:16
od Francis
Pro představu, za cenu setrváku v odkaze výše je možné na ebay.com koupit celou sadu čtyřdílnou sadu = setrvák, lamela, přítlačák a ložisko. Jen je třeba neobjednávat přímo s nekřesťanským poštovným, ale založit si v USA přeposílací box a nebo číhat na ebay.co.uk nebo ebay.de kde se občas tyto komplety objevují za takřka stejnou částku jako v USA, ale s evropským poštovným v řádu desítek éček nebo liber.

Napsal: úte 15.01.2013 00:50
od kamil320i
prosim nevite jestli by to slo takhle udelat i u e34 M50B25? mam prevodovku uz venku kvuly spojce ale ted se rozhoduju jakou tam mam dat tak jestli by jste poradily jestly by tahle odlehcena spojka snesla vahu e34 se svorem... diky