Stránka 3 z 7
Napsal: stř 06.02.2008 13:34
od martan
Ceny a přístup jsou docela rozdílné. Jedna paní z nejmenované firmy z Brna mi také nabízela slevu 40% z 19.900,-. Nabízela na motor 4,0 V8 nárůst výkonu o 29 PS, čemuž se dá věřit - je to 10%, což je u atmosféry možné. Ale nabízela přitom nárůst krouťáku 60Nm, a to už je ze 400Nm víc než 10%, to je trochu podezřelé. Korunu tomu pak nasadil technik, který volal druhý den a nabízel dokonce jen cca 20PS navíc a asi 40Nm. Ale prý je možno se domluvit i na něčem ostřejším. A udělá mi super cenu. Jak je vidět, opravdu seriózní firma.
Naproti tomu jsem oslovil firmu Chipcar, taky z Brna. V nabídce tento motor neměli. Po vzájemném vyjasnění si typu mi nabídli nárůst PS i Nm o 10%. To zní přijatelně. A navíc cena: 6000,- . Dávají i CD s původním programem. Člověk z rodiny si u nich nechal dělat E39 530d, cena 8000,- a naprostá spokojenost. Můžu potvrdit, že to jede jako kráva, už má na tom bez problémů najeto 40tis.km.
Napsal: stř 06.02.2008 13:38
od Fugo
i těch 10% u atmosféry je přehnané, záměrně říkají do 10%, reálnejch bude tak 5%.
Napsal: stř 06.02.2008 14:14
od momento
no, ale u některých to není ani těch 5%. záleží na tom, jak povedený jsou původní data.... rozumný čipy dělá firma Motordesign, neslibujou nesmyslný hodnoty a hlavně ten dotyčnej co čipy dělá má dlouholetou zkušenost se závodníma motorama... takže ví jaký data tam dává a jestli tomu motoru neublíží. to vám radši ten čip odmítne, když by to motoru mělo uškodit!!!!
Napsal: stř 06.02.2008 14:20
od dist01
do těch 10 procent bude realny ve výkonu ale ten točák určite ne
tam jde o to že se chlut posunou využitelny otáčtky kousek navrch tzn že se upravy předstih a délka vstřiku paliva, jde o to že jedna doba předstihu není idealní pro cely spektrum otáček. a naví za dodržení stechyometrickýho poměru
Napsal: stř 06.02.2008 14:30
od momento
jedna doba předstihu pro celý spektrum otáček?....

Napsal: stř 06.02.2008 14:45
od dist01
no proste se změní předstih tak aby to jelo co nejlíp ve vysokých otáčkách,
to jem tam špatně formuloval
Napsal: stř 06.02.2008 14:47
od momento
jasně, ale čemu říkáš změníš předstih? podle čeho? to jako že nastavíš předstih takovej aby to dobře jelo hlavně nahoře?
Napsal: stř 06.02.2008 14:50
od Fugo
to dist01 čím měříte ten stechyometrický poměr?
Napsal: stř 06.02.2008 15:17
od Hanz
dist01 píše:no proste se změní předstih tak aby to jelo co nejlíp ve vysokých otáčkách,to jem tam špatně formuloval
ono je to celkem jedno, bud jsi dislektik nebo jsi o chipování přečetl 2 webový stránky a pak zvednul plnící tlak na svým golfíku... sorry, ale takhle na mě působíš z toho co jsi tady vyplodil...
Napsal: stř 06.02.2008 15:30
od martan
Tady se člověk nestačí divit. Nepovažuju se za odborníka, ale jedno vím - u moderních motorů s elektronickým vstřikováním přeci není jeden předstih pro všechny otáčky

Ten byl ještě tak možná u motorů s klasickým rozdělovačem a i tam už byl pohyblivý. Dnes se při čipování mění celá datová mapa, kde se mimo jiné i předstih mění různě v závislosti na otáčkách, zatížení motoru atd.
Debata na úrovni.
Napsal: stř 06.02.2008 15:35
od momento
no právě, jede to podle předstihových map...hlavně předstih se upravuje podle chování motoru, třeba klepání... nějak si myslím, že dotyčnej dist01 si myslí, že to má jeden pevně nastvenej předstih a ten je tam furt stejnej

... dokonce nový jednotky maj tzv. selflearning, kterej je schopnej si předstihový a vstřikový mapy sám podle chování motoru upravovat a ukládat
Napsal: stř 06.02.2008 15:58
od dist01
vim že ni stejny jen jsem to špatně napsal, ten předstih je u každyho auta jiny, benziny dělam jen okrajově, dělám výc diesely, benzíny se nevyplatí a je to strašně náročny
bud tento
http://www.bitpower.cz/index.php?module ... nek=Stekio
http://www.dicompracing.com/ukaz.php?id=4876
nevlastnim ani jeden, moc benziny nedelam kdyžtak si pujčim
Napsal: stř 06.02.2008 16:00
od dist01
to: HANZ je pravda že mě vysvětlování problému dělá problém. Pokdud jsem chcete na něco zeptat tak se ptejte, a na výc když zvedneš turbo tlak tak se nic nestane
kdyby byl ten předstih stejny tak tam neusí být ani žádná řídící jednotka

Napsal: stř 06.02.2008 16:09
od Fugo
tam u toho bitpoweru píšou o dvou lambdách, kterou tedy používáš? Takže benziny neděláš vůbec? Zajímali by mne kupříkladu nějaká doporučení bohatosti směsi při podtlaku a při přetlaku, zda je vůbec ji třeba měnit nebo stačí naladit na lambda 1, jaké teploty výfuových plynů atd. Díky
Napsal: stř 06.02.2008 16:37
od dist01
u atm. benzinu platí že má nejvyžší výkon při 12.7:1 a vzduchu ku palivu k vuli emísím se dává 14.7:1. ale zase je to jenom obecně, u turbem plněného benzínu je bohatost směsi 11:1 i mín při plny kotlu je to s toho duvodu chlazení spalovací komory. teplota výfukových plynů se musí držet pod 900 stupnu.
Napsal: stř 06.02.2008 16:49
od momento
dist01 píše:u atm. benzinu platí že má nejvyžší výkon při 12.7:1 paliva zvduchu
k vuli emísím se dává 14.7:1. ale zase je to jenom obecně, u turbem plněného benzínu je bohatost směsi 11:1 i mín při plny kotlu je to s toho duvodu chlazení spalovací komory. teplota výfukových plynů se musí držet pod 900 stupnu.
12,7:1 paliva vzduchu?.....není to náhodou obráceně s tím vzruchem a palivem?
Napsal: stř 06.02.2008 16:59
od dist01
detajlisti, to je jasny že tam nenaleju 13 kýblu benzínu a jeden kýbl vzduchu
Napsal: stř 06.02.2008 17:06
od WinCent
dist01 píše:detajlisti, to je jasny že tam nenaleju 13 kýblu benzínu a jeden kýbl vzduchu
když budeš mít M5 tak jo

Napsal: stř 06.02.2008 17:08
od momento
ještě jedna rejpavá, v čem že se uvádí ten poměr?..myslím jednotky

Napsal: stř 06.02.2008 17:13
od dist01
je bez jenotek

je to poměr