Stránka 3 z 8

Napsal: pon 08.11.2004 15:52
od vally
Já teda nevim, článek o fyzice pro základní školy byl sice hezkej, ale trochu nepřesnej. Když má auto motor vepředu a přežene se nájezdová rychlost do zatáčky, letí po čumáku ven a je jedno jestli je to předo nebo zadohrab. Pokud to s rychlostí moc nepřeženeme, tak u zadku je možnost přidat plyn a poslat auto do zatáčky dveřma napřed a u předku si zase člověk může pomoc ručkou.
U přetáčivýho smyku - zadek - pustit plyn ( popřípadě vyšlápnout spojku ) a kontrovat volantem. Předek - kontr volantem, přidat plyn a vytáhne vás to-samozřejmě přidávat s citem, pokud mam pod kapotou 200 koní a víc, tak by šlápnul plnej plyn asi jenom magor-to samé platí při vjezdu do zatáčky-plnej plyn=po tečně do škarpy. Můj názor-pokud je člověk na přední náhon zvyklej a umí s ním zacházet, tak ho z přetáčivého smyku vytáhne poměrně spolehlivě. To ovšem nic nemění na tom, že jsem fanda zadního náhonu a jak už se tu psalo, neni nic hezčího, než průjezd zatáčkou řízenym smykem.

Pokud přecházíš z předního na zadní, je nejlepší (jak už se tu psalo) zasněžený parkoviště a všechno si vyzkoušet v praxi.

Napsal: pon 08.11.2004 16:17
od darmon
ten clanek o fyzice nema zadnou nepresnost. Predek te nikdy s pridanim plynu ze zatacky nevytahne. V pripade ze s predkem pridas v zatacce a auto pokracuje v zataceni nebo se snad zataceni zlepsi tak to znamena jen jedno, rychlost vozu a odstredive sily nejsou takove aby melo smysl mluvit o reseni nejake situace jak projet rychle zatacku, protoze proste jednodusse rychle nejedes.

Napsal: pon 08.11.2004 18:09
od bpytlik
darmon píše:V pripade ze s predkem pridas v zatacce a auto pokracuje v zataceni nebo se snad zataceni zlepsi tak to znamena jen jedno, rychlost vozu a odstredive sily nejsou takove aby melo smysl mluvit o reseni nejake situace jak projet rychle zatacku, protoze proste jednodusse rychle nejedes.


hehe krasne napsano :)) Ono si totiz spousta lidi mysli jak rychle a na maximum toho auta do te zatacky leti,ale projizdi ji treba jen 75% rychlosti nez se da :)

Napsal: pon 08.11.2004 18:28
od darmon
da se to uplne jednoduse odzkouset na snehu a ledu kde staci minimalni rychlosti kvuli skoro zadne adhezi , tam je naprosto efektne videt ze auto naopak zacne presne zatacet pri brzdeni nebo ubrani plynu

Napsal: pon 08.11.2004 22:18
od matal
voko21 píše:To Darmon: S tím přibržďováním levou nohou jsem to taky zkoušel, ale ta noha je zvyklá šlapat na spojku a vůbec v ní není cit. Chtěl jsem šlápnou jen z lehka a vždycky jsem to trochu přehnal :)


Taky mi to moc nejde, leva je proste leva..

Napsal: pon 08.11.2004 22:35
od abdul
k overeni toho vseho co se tady o predohrabech napsalo staci 5 min v seat toledo na letnich gumach a trocha snehu na parkovisti...:) to pribrzdovani levou nohou sem taky zkousel, ale k tomu aby to melo alespon nejaky pozitivni efekt v relevantnich rychlostech sem se nedostal... :) prinutit tu "spojkovou" nohu k pomalymu pohybu na pedalu jeste jde ale mit v ni ten spravny cit mi prislo nemozny... :)

Napsal: pon 08.11.2004 22:55
od darmon
z toho si nic nedelejte, to neni lehka vec, a i pani ridici a ne sracky jako my tady se to horkotezko uci :) u jizdy na uplny hranici to je nutny i se samosvorem, a koneckoncu videl jsem hodne rozsekanejch predohrabu jen pri uceni tohodle.

Napsal: úte 09.11.2004 15:58
od RostaO
...vsechno, co tady pise predevsim Darmon je pravda a nezbyva, nez souhlasit. Jen bych pridal jeste subjektivni hodnoceni. S predohrabem jsem v zime v zivote nevyjel zadnej rozumnej kopec. Proste to na snehu v pulce kopca prohrabne a sbohem, uz se to nerozjede...za zadek me pekne v klidu vytlaci az nahoru...takze jsem rad, ze BMW pohani tu spravnou napravu :lol:

Napsal: úte 09.11.2004 17:05
od Speedy
No, zatím jsem u BMW poznal to, že když vlítnu na mokru rychle do zatáčky, a přidám plyn, tak letí po tečně stejně ven, ajko předohrab. Přidání plynu je dobrý až když zatáčíš, pak je poznat rozdíl. Ale já myslím, že je to jedno, jeslti máš předo nebo zadohrab, nejdůležitější je to mít v ruce a v nohou a hlavně v hlavě!

Napsal: úte 09.11.2004 17:15
od JFK
Toydolls píše:Cau.

Chlapi,chtel bych se zeptat na vase nazory,popr. rady jak vubec jezdit se silnym autem 125kW s nahonem na zadek? nejen v peknych dnech,ale hlavne v zimnich - jake jsou zakladni pravidla ? Zajimaji me hlavne zatacky - nejaky teoreticky povidani bych vedel,ale praxe ??


Jedině dveřma napřed! Lepší rada není 8) :D :D :D :D

Napsal: úte 09.11.2004 17:31
od vally
To Darmon: všechno, co si tu psal je pravda, akorát že já mluvím trošku o něčem jiným a to sice o přetáčivým smyku. Když ti s předohrabem ulítne záď a přidáš plyn, tak tě to z něho pěkně vytáhne, pokud plyn pustíš-přední náprava se zbrzdí, ale zadní pokračuje setrvačností dál, takže pošleš auto tak akorát do vrtule. Sám jsem se o tom několikrát přesvědčil, v zimě totiž dělam jednu výbornou věc a to, že střídám auta s předním a zadním náhonem. Takže si občas neuvědomim, co zrovna řídim a pak honim auto přes celou silnici... :)
Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.

Napsal: úte 09.11.2004 17:59
od Zave
Hurá... :lol: Dnes sem prezul... :lol: Sem zvedav az napadne snih... :wink:

Napsal: úte 09.11.2004 18:53
od darmon
vally píše:To Darmon: všechno, co si tu psal je pravda, akorát že já mluvím trošku o něčem jiným a to sice o přetáčivým smyku. Když ti s předohrabem ulítne záď a přidáš plyn, tak tě to z něho pěkně vytáhne, pokud plyn pustíš-přední náprava se zbrzdí, ale zadní pokračuje setrvačností dál, takže pošleš auto tak akorát do vrtule. Sám jsem se o tom několikrát přesvědčil, v zimě totiž dělam jednu výbornou věc a to, že střídám auta s předním a zadním náhonem. Takže si občas neuvědomim, co zrovna řídim a pak honim auto přes celou silnici... :)
Co se průjezdu sněhem týče je podle mě koncepce motor na hnané nápravě daleko lepší než motor vpředu a hnanej zadek. Kamarád má Volvo a v průjezdnosti hlubokým sněhem mu může konkurovat snad akorát traktor.
to co tu rikam je jen jak rychle projet zatacku, cili jak rychle jezdit s autem, to samy plati na libovolnym povrchu, jen mezni rychlosti jsou pochopitelne jine. Ostatne pri delani licence je tohle nazorne demonstrovano. Pripad smyku je lehce neco jineho.

Napsal: čtv 11.11.2004 17:58
od matal
Kterej sebevrah jezdi na snehu rychle? Ja osobne se mam rad... :wink:

Napsal: pát 12.11.2004 21:33
od Doktor1
Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:

Napsal: pát 12.11.2004 21:51
od bpytlik
Doktor1 píše:Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:


Nemel by spis brzdit patou a pridavat spickou?

Napsal: sob 13.11.2004 14:10
od abdul
bpytlik píše:
Doktor1 píše:Trochu z jinyho soudku... Budouci svara je zarputily trabantista a protoze ma lehce vyladeny motor tak ho musi neustale drzet na plynu,takze brzdi patou prave nohy 8) a spickou lechta veverky. A to ma 13ku nohu... To byste museli videt :lol:


Nemel by spis brzdit patou a pridavat spickou?


kua at to ctu jak to ctu tak podle me to tak prave dela... :) uplne stejne sem musel jezdit s "máňou 120 gls" proste spickou prave nohy si drzis "volnobeh" ktery tam jinak proste neni :)

Napsal: ned 14.11.2004 15:14
od bergos
Aspoň na sněhu se můžu cítit ve své škůdce jako v bmw, když projíždím zatáčku plynulým smykem. :D

Napsal: pon 15.11.2004 15:48
od cabadaj
Ok a co říkáte starému návodu , že u našeho náhonu je dobrý mít vzadu aspoň 50kg závaží. Děláte to někdo ?

Napsal: pon 15.11.2004 18:30
od margos
cabadaj píše:Ok a co říkáte starému návodu , že u našeho náhonu je dobrý mít vzadu aspoň 50kg závaží. Děláte to někdo ?


No u zadniho nahonu mozna jo, ale to tak plati tak pro ziguliky a raguliny, ne? :lol: U 1,7 tunovyho auta 50 kg asi bude pekny hovno a zbytecny :wink: