Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě e38 (2.5tds/3.0d/2.8i)

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Snejk »

včera sem jednu 4,0D projižděl a tak..... a jako zavěr.. žere to jak 4,4i a zas tak dobře jak 4,4i to nejede.. a i když to ma mnohem kultivovanější běh jak 3,0D tak prostě ve vyšších otáčkách se traktor nezapře a chrochtá. když sme postavili 4,4i a 4,0d vedle sebe tak to byl prostě pořád hroznej rozdil. ja sem zvyklej motor v kabině neslyšet ale i u töho 4,0D to prostě slyšet a cejtit je. asi sem citlivka. :)
a když mi oznamil že praha - krumlov (konstatni 130km/h) žere 8-9l..
tak to piss off tenhle motor ja mam tu samou trasu nekolikrat za 9 taky..


převodovky... když ji koupiš v dobrym stavu nekopajici... tak maš celkem realnou šanci že tě přežije. me se zatim zadna nezkurvila v e38 ani nikomu v okoli na benzinu. jen na naftě (tam sou totiž celkem poddimnezovaný). ale jinak když s ni nebudeš dělat pičoviny..
a i kdyby... slušnou nahradni seženeš do 10ti jak nic.. a repas tak 30-40.. ale to už je jedno.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#42 Příspěvek od mario42 »

Snejk píše:včera sem jednu 4,0D projižděl a tak..... a jako zavěr.. žere to jak 4,4i a zas tak dobře jak 4,4i to nejede.. a i když to ma mnohem kultivovanější běh jak 3,0D tak prostě ve vyšších otáčkách se traktor nezapře a chrochtá. když sme postavili 4,4i a 4,0d vedle sebe tak to byl prostě pořád hroznej rozdil. ja sem zvyklej motor v kabině neslyšet ale i u töho 4,0D to prostě slyšet a cejtit je. asi sem citlivka. :)
a když mi oznamil že praha - krumlov (konstatni 130km/h) žere 8-9l..
tak to piss off tenhle motor ja mam tu samou trasu nekolikrat za 9 taky..


Já mám se 740d zkušenost a to hned dvojnásobnou. Že má 740d dost vysokou spotřebu o to bych se nepřel, známý v rajchu ji má už asi 7 let a přiznává dlouhodobou kolem 11 litrů. Subjektivně je v nízkých rychlostech 740d dynamičtější než 740i to mi nikdo nevymluví. 740i je v nejčastěji používaných otáčkách až moc plynulá a proti 740d řekl bych nijaká, výkon pořádně ukáže až tak od 3500 ot nahoru.

740d má nástup jako kráva, od nějakých 1700 ot se zdá že by byla schopná si rozlomit diferák. Je neskutečně těžce zpřevodovaná, přesto nemá 740i bez kickdownu šanci. Se 740d jsem projel celý schwarzwald tam a zpátky a pocitově jsem z ní měl pocit silnějšího auta než třeba ze 750i. Při měření zrychlení na stovku je benzín ve veké výhodě, jednak má daleko širší pásmo použitelných otáček, takže tam ta nížší rychlost může zůstat dýl a ještě navíc u něj dynamika roste z otáčkama, zatímco u toho nafťáku neplatí ani jedno. Jenže navol natvrdo na obou steptronicem trojku a sešláni to třeba v 60 nebo 80 a uvidíš kdo je pánem situace... Sprinty někde na letišti nebo ve vysokých rychlostech na autobánu jsou jedna věc, ale v běžných podmínkách má ten diesel zatraceně navrch, proto z něj má většina lidí takové naftové mindráky.

Jinak je ale 740d neskutečná kasička, ten motor byl svého času hlavně ukázka možností, myslím že na nějakou mnohaletou bezchybnou funkci ani nebyl testovaný- protože BMW muselo rychle odpovědět na S400CDI a nebyl na to čas a možná ani chuť. Taky na tom hodně odcházejí převodovky, víc než na 730d
Odpovědět