Stránka 3 z 7

Napsal: sob 16.02.2008 12:52
od Pete
Z pohledu celoevropskeho, kde se plati za výkon a emise a ne jako u nas ve vidlákove za objem, je z pohledu spotrebitele lepsi kdyz je hodnota skutecna vyssí, ale to asi nikoho nezajima.
Fakt je takovej, že užitečný výkon kterej je vždy menší než vypočtený indikovaný, je skutečný výkon samotneho motoru na výstupní hřídeli a tento výkon se pak sníží podle procenta učinosti hnacího ustrojí(vypočtená hodnota).Ucinnost hnaciho ustroji s ena prvni pohled muze u BMW zdat mensi protoze je tu kardanka, dif. s pohaneci hrideli vyosenou o 90° atd. avsak opak je pravdou, proc ? to ja nevim :D dalo by se spekulovat :idea:
Jinak musim uznat, ze z meho pohledu jsi odvážný, když tvrdíš že se uvadí výkon samotneho motoru na dvou kozách a na brzde 8)

Napsal: sob 16.02.2008 12:58
od Pete
tukan píše:
Pete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu :P
Ale ta M5 me zarazi :? 40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni


huh tak to se dost pleteš v továrnách měřej a laděj jen samotný motory kamoš dělá ve firmě která navrhuje interier pro bmw a byl ve fabrice na exkurzi a řikal že to tak je

Ano motory prochazi zateyovou zkouskou, ale namerenej výkon není nikdy uvadenej v techničaku bez ztrát ktere jsou mezi motorem a silnicí.Tyto testy neslouozi ke zjisteni vykonu motoru, vykon vedi uz když ten motor staví, protoze to tak spocitali.Jestli si nekdo mysli, ze automobilka postavi motor a pak zmeri vykon a tak zjisti co vlastne postavili-by bylo hloupe ne ? :lol:
Asi spatne poslouchal na te exkurzi :wink:

Napsal: sob 16.02.2008 13:06
od tukan
Pete píše:
tukan píše:
Pete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu :P
Ale ta M5 me zarazi :? 40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni


huh tak to se dost pleteš v továrnách měřej a laděj jen samotný motory kamoš dělá ve firmě která navrhuje interier pro bmw a byl ve fabrice na exkurzi a řikal že to tak je

Ano motory prochazi zateyovou zkouskou, ale namerenej výkon není nikdy uvadenej v techničaku bez ztrát ktere jsou mezi motorem a silnicí.Tyto testy neslouozi ke zjisteni vykonu motoru, vykon vedi uz když ten motor staví, protoze to tak spocitali.Jestli si nekdo mysli, ze automobilka postavi motor a pak zmeri vykon a tak zjisti co vlastne postavili-by bylo hloupe ne ? :lol:
Asi spatne poslouchal na te exkurzi :wink:


ano spočitaj to změřej to doladěj to a jde to do vyroby :wink:

Napsal: sob 16.02.2008 13:19
od Pete
Odbočujes od tematu, namerený výkon na motoru se neuvadi v technicaku 8) hodnota, ktera je v technicaku je upravena o koeficient ztrát pohoneho ustroji, který se muze lehce zmenit.

Napsal: sob 16.02.2008 13:34
od tukan
Pete píše:Odbočujes od tematu, namerený výkon na motoru se neuvadi v technicaku 8) hodnota, ktera je v technicaku je upravena o koeficient ztrát pohoneho ustroji, který se muze lehce zmenit.


ty mas evidentne chut se hádat u toho udávanýho výkonu jsme psal teda aspon myslim protože to nevim a navic pokud vim tak tematem je upravení 2,8 jinak by mě zajímalo jak si mužeš bejt tak jistej jakej výkon se udává v techničáku?

Napsal: sob 16.02.2008 13:41
od Pete
promin, snad jsem te nerozcilil :oops: jsem myslel ze diskutujem :wink:
delal jsem na toto tema jistou praci :D
Skoda ze se k te uprave nevyadril nikdo dost konkretne, chtel bych nejake ty koníky navrh, ale zadnej bastl.Hezky ze zkusenosti nekoho to poskladat 8) ze Speedeho psani mi neni jasne, jestli to delal sam a overil si to, ale patrne vi co pise, tak se do toho pustim 8) a pak se podelim.

Napsal: sob 16.02.2008 13:51
od tukan
Pete píše:promin, snad jsem te nerozcilil :oops: jsem myslel ze diskutujem :wink:
delal jsem na toto tema jistou praci :D
Skoda ze se k te uprave nevyadril nikdo dost konkretne, chtel bych nejake ty koníky navrh, ale zadnej bastl.Hezky ze zkusenosti nekoho to poskladat 8)


nerozcilil to vypadá jinak zeptej se wincenta jak vypadam rozcilenej :D napsal jsem do 4 časopisů jak to vlastně je :D jestli nebudou vedet zavolam snad do německa (: hele tak si střihnem kdo prohraje ten začne upravovat svoje auto a když to bude fungovat upravi si ho i ten druhej :D

Napsal: sob 16.02.2008 14:29
od Speedy
no zajmavy je, ze kdyz to zmeris na brzde, tak tech cca 200koni v 328 se udava na motoru a ne na kolech.

Jinak doporucuju navstivit motorárnu třeba v Mnichove, tam je dost dobre popsany, jak se motory ladi. SAmozrejme ze motor se stavi tak, aby mel nejaky vykon, ale vysledny vykon je upraven podle pozadavku. Proto se treba u M52 motoru dava mensi sani, aby se vysledny vykon snizil, zkuste si o tom neco pohledat na netu.

Jo a tu upravu na me328 jsem si delal sam podle jiz odzkousenych uprav. Jednotku mi ladili v německu.

Napsal: sob 16.02.2008 14:49
od Pete
tak uz vim kam si udelam pristi výlet, díky :wink:
A ohledne toho výkonu, preci zadna brzda nezmeri ucinnost prevodoveho ustroji,zmeri jen výkon motoru mensi o ztraty v ustroji.
Pokud neni znán výkon na výstupní hřídeli z motoru(presne zmereno na motorove brzde) - pak nasledne dve hodnoty(z motorove brzdy a z valce) se vydelí a vysledek x100 je v procentech ucinnost ustroji(opacna hodnota ztrát)
Jestli ano, tak v tom mam peknej gulaš , na druhou stranu jsem byl vzdycky nestydatý blázen :D

Napsal: sob 16.02.2008 15:44
od tukan
Pete píše:tak uz vim kam si udelam pristi výlet, díky :wink:
A ohledne toho výkonu, preci zadna brzda nezmeri ucinnost prevodoveho ustroji,zmeri jen výkon motoru mensi o ztraty v ustroji.
Pokud neni znán výkon na výstupní hřídeli z motoru(presne zmereno na motorove brzde) - pak nasledne dve hodnoty(z motorove brzdy a z valce) se vydelí a vysledek x100 je v procentech ucinnost ustroji(opacna hodnota ztrát)
Jestli ano, tak v tom mam peknej gulaš , na druhou stranu jsem byl vzdycky nestydatý blázen :D


hehe vubec nerozumim tomu co jsi tady napsal :D podle mě ty ztráty v ustrojí nikdy nedoženeš protože to je indivuduální na každým aute jinak v tp je vykon na motoru a ne na kolech tim mě ale dochází že když chceš jet chipovat musíš nejdřív na brzdu pak na chip a znova na brzdu protože když máš po chipu na brzdě víc koní než v TP tak je to vlastně ok :roll: pokud teda je vykon udavanej na zadních kolech :wink: asi se pojedu zeptat ke kopeckýmu do motorsportu mam to tady vedle ve městě a ty by to měli vědět :cry:

Napsal: sob 16.02.2008 15:54
od Black-Light
To co se udává v techničáku rozhodně není výkon na zadních kolech.
Např. viz citace:
Bear in mind, we're assuming horsepower gains over a stock 170hp to the rear wheels (whp) through a five-speed manual transmission on a chassis dyno. Different cars and different dynos will vary, and we don't care to use flywheel guesstimates since they're usually quoted with different assumed percentage losses and are rarely backed by actual engine dynos.

Ze stránky http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... index.html

Na které nevypadá, že by psali lidi, co o tom nic nevědí :).
A jestli umíš tedy alespoň trochu anglicky, vidíš, že sériovka má na zadních kolech 170 hp....

Napsal: sob 16.02.2008 15:56
od tukan
Black-Light píše:To co se udává v techničáku rozhodně není výkon na zadních kolech.
Např. viz citace:
Bear in mind, we're assuming horsepower gains over a stock 170hp to the rear wheels (whp) through a five-speed manual transmission on a chassis dyno. Different cars and different dynos will vary, and we don't care to use flywheel guesstimates since they're usually quoted with different assumed percentage losses and are rarely backed by actual engine dynos.

Ze stránky http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... index.html

Na které nevypadá, že by psali lidi, co o tom nic nevědí :).
A jestli umíš tedy alespoň trochu anglicky, vidíš, že sériovka má na zadních kolech 170 hp....


vzdyt o tom mluvim pokud teda má někdo jak tady psal po chipu na zadních kolech 205 ps tak má 35 koní na víc a to už je kurwa mazec :twisted: + ten krouťák a tím pádem hurá na chip (:

Napsal: sob 16.02.2008 16:10
od Pete
rozumim, rozumim, rozumim
Ale pak nechapu jak je mozne, ze seriove auto bez uprav je zmerene s vyssí výkonem nez ma v TP(na valcich se rozumi), kdyz je to se ztrátama a na druhou stranu nekdo zase jede se strarsiim autem po chipu na brzdu a nameri jen narust 5Nm a podobne, pak by to smysl davalo :wink:
A dalsi pripad, kdyz po chipu ma nekdo opravdu ten narust takhle velkejjak udavaji) musel mit super kousek :D
jsem ted rozjarenej a veselej :D

Napsal: sob 16.02.2008 16:17
od tukan
Pete píše:rozumim, rozumim, rozumim
Ale pak nechapu jak je mozne, ze seriove auto bez uprav je zmerene s vyssí výkonem nez ma v TP(na valcich se rozumi), kdyz je to se ztrátama a na druhou stranu nekdo zase jede se strarsiim autem po chipu na brzdu a nameri jen narust 5Nm a podobne, pak by to smysl davalo :wink:
A dalsi pripad, kdyz po chipu ma nekdo opravdu ten narust takhle velkejjak udavaji) musel mit super kousek :D
jsem ted rozjarenej a veselej :D


no to já si právě už nepamatuju jestli to bylo měřený na válcích nebo na motoru a je to fakt 205ps na kolech je teda vlastne cca 240 ps na motoru :lol:

Napsal: ned 17.02.2008 02:11
od tukan
já vím že to to sem moc nepatří ale jelikož mám do odkazů zákaz 8) tak to dám sem dneska jsme se u toho tlemili s kamošem jak sjetý http://www.youtube.com/watch?v=T-uP_NCR ... re=related

Napsal: ned 17.02.2008 19:52
od Black-Light
Mno, to s tou brzdou je fakt, ale kdo už kdy viděl nějaký graf z brzdy? Já teda ještě nikdy... možná se to prostě všude jen tak píše, ale ve skutečnosti je to jinak... Nebo je ještě možnost, že ty brzdy používají nějaké korekce, násobí ten výkon např. nějakým koeficientem ztrát v hnacím ústrojí.. nevím nevím...

Napsal: ned 17.02.2008 22:09
od tukan
Black-Light píše:Mno, to s tou brzdou je fakt, ale kdo už kdy viděl nějaký graf z brzdy? Já teda ještě nikdy... možná se to prostě všude jen tak píše, ale ve skutečnosti je to jinak... Nebo je ještě možnost, že ty brzdy používají nějaké korekce, násobí ten výkon např. nějakým koeficientem ztrát v hnacím ústrojí.. nevím nevím...


tak jsem se bavil s týpkem kterej to učí a prej se to dá dopočítat nějak na procenta ale detaily po mě nechtějte ja myslel že na mě mluví nějakým cizím jazykem :D

Napsal: ned 17.02.2008 22:28
od patras
tenhle topic ma bejt o upravach 328 a ne o hadani se jak se meri vykon a co je v technicaku !!! prestante plkat OT !

Napsal: ned 17.02.2008 23:23
od tukan
patras píše:tenhle topic ma bejt o upravach 328 a ne o hadani se jak se meri vykon a co je v technicaku !!! prestante plkat OT !


tak si to přečti celý aby jsi pochopil všechno je to k upravě chipem

Napsal: pon 18.02.2008 12:36
od Speedy
No každopádně ten výkon motoru v TP je udávaný na klice, řešíte pičoviny ;-)