No jestli trváš na na 525D/530D tak mrkni do inzercí za kolik se mladší / zachovalejší kusy pohybují. Ale tak pod 150tis. bych odhadem nešel, to se dá sehnat ještě pěkná, či z dovozu. Na nějaký Mpakety a podobný příplatky asi radši taky zapomeň, ať zbyde později něco na servis.
Problém že nejvylítanější ze všeho jsou statisticky ty levný nafty, aby to nebylo tak jednoduché v téhle generaci BMW je to s dieselem trochu zvrácené. Nejmíň servisně nákladný varianty byly zase první ročníky od 2003 s 530D 160kW bez DPF, rozvody trvanlivé atd. Pak je myslím 170kW a 173kW. Je tady toho popsáno mraky o praskání řetězových rozvodů a oprav těchto motorů, turba, vstřiky atp. Nehaním je nějaká mladší vybavená LCI, nebo dobře servisovaná nafta může dělat ještě dlouho potěšení.
To ale u těch E60 benzínů odpadá a říkám 530i mi jezdí dodnes ŤuK-ťUk. A to tam zahučelo za brzdy, podvozek, čidla/elektr(on)iku už taky ranec. Olej žere dnes prakticky každej benzin jak M54 tak N52 a někomu i N53, takže to je bohužel vlastnost se kterou počítat.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW e60
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW e60
Naposledy upravil(a) Totic dne čtv 09.12.2021 17:05, celkem upraveno 1 x.
Re: Koupě BMW e60
Neblázni nenabízej mu naftu nebo na tom vykrvácí ... takovejch znám už několik kolem mě co na naftu nadávají a stojí je to moc a motor a zvuk a charakter pro BMW není nejlepší
Kdo chce šetřit a jezdí hodně u těchto starších BMW pro něj je LPG ideální možnost.
Osobně s LPG jezdím 15let a je to super plná za 750kč kde najedu kolem 450-500km i v 7er.
Pro něj ideální motor je 525i 141kw M54B25.
Jednoduchý motor kterej oservisuje každej co má rád BMW.
Ceny kolem 150k se dají sehnat.
Je to mnohem levnější na servis než nafta a hlavně spolehlivější. Odchází tam minimum věcí oproti naftě kde jsou turba, vstřiky, DPF apod.
Když stím autem bude jezdit normálně 10-15tis km tak i ten benzín bude stále levnější oproti drahé naftě na servis.
A ta 525i už umí jet pro běžného člověka i svižně když tomu šlápne.
530i jsou většinou drahé jen kvuli motoru.
Třeba něco podobného jen toto nemá komforty.
https://auto.bazos.cz/inzerat/134615454 ... 6000km.php
Preventivně počítej bokem si dávat měsíčně 3k na servis plus palivo ( pokud koupíš dobrej kus)
Ze startu si dát bokem aspon 15k pokud je vše ok na kapaliny a oleje.
Auto vybírat s někým kdo BMW zná a rozumí jim a pozná jak je na tom celkově a umí si i přes diagnostiku zjistit spousty věcí.
Ověřil bych i spotřebu oleje motoru.
Klidně zaplatit něco na palivo a projet se více s autem.

Kdo chce šetřit a jezdí hodně u těchto starších BMW pro něj je LPG ideální možnost.
Osobně s LPG jezdím 15let a je to super plná za 750kč kde najedu kolem 450-500km i v 7er.
Pro něj ideální motor je 525i 141kw M54B25.
Jednoduchý motor kterej oservisuje každej co má rád BMW.
Ceny kolem 150k se dají sehnat.
Je to mnohem levnější na servis než nafta a hlavně spolehlivější. Odchází tam minimum věcí oproti naftě kde jsou turba, vstřiky, DPF apod.
Když stím autem bude jezdit normálně 10-15tis km tak i ten benzín bude stále levnější oproti drahé naftě na servis.
A ta 525i už umí jet pro běžného člověka i svižně když tomu šlápne.
530i jsou většinou drahé jen kvuli motoru.
Třeba něco podobného jen toto nemá komforty.
https://auto.bazos.cz/inzerat/134615454 ... 6000km.php
Preventivně počítej bokem si dávat měsíčně 3k na servis plus palivo ( pokud koupíš dobrej kus)
Ze startu si dát bokem aspon 15k pokud je vše ok na kapaliny a oleje.
Auto vybírat s někým kdo BMW zná a rozumí jim a pozná jak je na tom celkově a umí si i přes diagnostiku zjistit spousty věcí.
Ověřil bych i spotřebu oleje motoru.
Klidně zaplatit něco na palivo a projet se více s autem.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW e60
Myslim, že z mýho přízpěvku je poznat upozornění na naftu a příklon k benzinu. Ano LPG jde navíc taky využít. Nikoho nikam netlačím, do V8 ani nevymlouvám servisovanou naftu, kdo chce kam pomožme mu tam. Protože to je stejně o5 nahovno diskuze, když se na začátku nanapíše kde se bude jezdit (venkov/hory/velkoměsto), jaký dlouhý trasy nejčastěji, s kým (kolik lidí), jak často (nájezd), automat/manual, co za výbavu je potřeba atd..?? Potom se dá podle toho doporučovat a vybírat vůz.
Asi na to vytvořím ve FAQ dotazník pač to je furt dokola. "Myslíte, že koupím za 120tis. BMW?" Jo mrkni do inzerce.
Jinak tahle je zrovna pěkná zvenku odstín laku + Mpaket i kola, ale 525i bych šel radši do N52B25. Přece jenom kolik má hmotnost tahle 5er, 192hp vs 218hp už by mohlo být poznat.
Asi na to vytvořím ve FAQ dotazník pač to je furt dokola. "Myslíte, že koupím za 120tis. BMW?" Jo mrkni do inzerce.

Jinak tahle je zrovna pěkná zvenku odstín laku + Mpaket i kola, ale 525i bych šel radši do N52B25. Přece jenom kolik má hmotnost tahle 5er, 192hp vs 218hp už by mohlo být poznat.
Re: Koupě BMW e60
totic - obě 141kw i 160kw pokud budou v pěkném stavu nebude špatná volba.
Jen poslední dobou vidím všude po inzercích N52 - měněn motor nebo něco s motorem apod. Nevím proč nebo se mi to zdá ?
Tím nechci rozjet nějakou paniku vůči N52. Ale dost mě udivuje kolik inzerovaných motorů n52 umřelo. Poslední měsíc jsem viděl snad 6ks.
Že by zanedbaná údržba ?
Jen poslední dobou vidím všude po inzercích N52 - měněn motor nebo něco s motorem apod. Nevím proč nebo se mi to zdá ?
Tím nechci rozjet nějakou paniku vůči N52. Ale dost mě udivuje kolik inzerovaných motorů n52 umřelo. Poslední měsíc jsem viděl snad 6ks.
Že by zanedbaná údržba ?
Re: Koupě BMW e60
Určitě bych v tomhle rozpočtu volil M54 , N52B25 jak píšeš má už svý jistý problémy a na servis bude prostě náročnější.
Spotřeba oleje u M54 se dá ověřit tím že když se na auto pojedeš podívat tak si nech vyndat svíčku. Je to práce na 10 minut a máš jasno jak na tom motor je. Motor kterej bude brát moc oleje ji bude mít zalepenou a oblitou od oleje. Mám vlastní zkušenost po koupi auta kamaráda. Kde auto žralo cca litr na 1000km a svíce oblitý a zalepený. Kdežto např u mýho toura e46 2.5i kterej si bere tak 0.5l na 3000km při vyndání svíček sucho. Než jsem koupil V8 byl jsem se podívat taky na jednu e60 M54b25 kde jsem si svíčku vyndal , byla dobrá, suchá a čistá ale auto jsem nakonec nevzal z jinýho důvodu.
Spotřeba oleje u M54 se dá ověřit tím že když se na auto pojedeš podívat tak si nech vyndat svíčku. Je to práce na 10 minut a máš jasno jak na tom motor je. Motor kterej bude brát moc oleje ji bude mít zalepenou a oblitou od oleje. Mám vlastní zkušenost po koupi auta kamaráda. Kde auto žralo cca litr na 1000km a svíce oblitý a zalepený. Kdežto např u mýho toura e46 2.5i kterej si bere tak 0.5l na 3000km při vyndání svíček sucho. Než jsem koupil V8 byl jsem se podívat taky na jednu e60 M54b25 kde jsem si svíčku vyndal , byla dobrá, suchá a čistá ale auto jsem nakonec nevzal z jinýho důvodu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW e60
Doplňuju pro další zvědavce o koupi a servis E60/E61, aby nezakládali duplikátní tema. Článek by měl být odemčený když ho "věnuju":
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... 06989715D6
Plus něco o benzínech R6: forum/viewtopic.php?f=25&t=104998
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... 06989715D6
Plus něco o benzínech R6: forum/viewtopic.php?f=25&t=104998