Stránka 20 z 22
Napsal: sob 27.02.2016 11:35
od Foldas
u toho připojení je to trochu divočejší proto je tam ta vyjímka že se nedalo spojit s řj
Napsal: sob 27.02.2016 12:53
od Teddy
Koukam, že mi vůbec nerozumíte. To jsem ale čekal.
1. je mi jasný, že se nikdo soudit nepůjde. U nás to nemá smysl. Je levnější to auto poladit, aby to odpovídalo "metodice" a opakovat technickou.
2. akreditovaná laboratoř při měření opravdu měří. Nebo si snad myslíte, že při homologaci se napíchne diagnostika a koukne se na chyby a readness? Dostanete protokol, kde je seznam měřených veličin a naměřené hodnoty.
3. měření emisí vyhláškou dané není. To si pleteš. Vyhláška říká, jak se má postupovat při měření emisí na stk. Dobře ale víme, že na stk měří jinak, než v rámci homologace. Už jen proto, že tam v pohodě projde auto bez DPF. Zřejmě neměří pevné částice. No a protože by asi bylo drahé všechny stk vybavit přístroji pro reálné změření všech složek emisí, tak přišli s tím, že jen zkontrolují chyby a readness. No a budou předpokládat, že když toto je v cajku, tak i emise budou v cajku. Důkazem je to, že když se DPF ze SW odstraní správně, tak to žádný chyby nehlásí a auto zase projde.
To o čem píšu já je to, že ta metodika není bezchybná. Píšu o tom, že za jistých okolností můžou vyhodit i auto, který má emise v limitu homologace. Chápu, že je to lepší, než nic a že je to docela levná cesta jak to zase trochu zlepšit. Nicméně v Čechách se cesta vždycky najde. Vlastní zkušenost cca 3 týdny stará. Jo a nebylo to přes známý, ani za příplatek.
Napsal: sob 27.02.2016 13:00
od Teddy
kurevtor píše:[
A obecně, nechápu co ti na tom připadá divné - jedná se o TECHNICKOU kontrolu. Pokud ti na technické kontrole nejde napíchnout auto tak asi nebude technicky moc v pořádku, neni co řešit.
Souhlas, ale je to důvod k vyhození?
Např. spoustě lidem nefunguje rádio, stahování oken, otevírání kufru atd. atd. Taky to asi nemaji moc technicky v pořádku. Je to důvod k vyhození?
Otočim to. Opravdu to že se nelze spojit s autem znamená, že nemá v pořádku emise a má se vyřadit z provozu?
Napsal: sob 27.02.2016 13:05
od Teddy
Vytáhl jsem si protokol s 14 dnů starého měření emisí.
Jsou tam otáčky, korigovaný součinitel absorbce, hodnota kouřivosti a rozpětí hodnot kouřivosti.
No a v emisní normě je CO, NOx, HC+NOx, HC a PČ. No a to je to co se měří při homologaci.
Napsal: sob 27.02.2016 13:11
od JaraX
Teddy píše:kurevtor píše:[
A obecně, nechápu co ti na tom připadá divné - jedná se o TECHNICKOU kontrolu. Pokud ti na technické kontrole nejde napíchnout auto tak asi nebude technicky moc v pořádku, neni co řešit.
Souhlas, ale je to důvod k vyhození?
Např. spoustě lidem nefunguje rádio, stahování oken, otevírání kufru atd. atd. Taky to asi nemaji moc technicky v pořádku. Je to důvod k vyhození?
Otočim to. Opravdu to že se nelze spojit s autem znamená, že nemá v pořádku emise a má se vyřadit z provozu?
ted jsem četl nějaký nový návrh že i nefunkční klimatizace bude důvod proč by auto nemělo projít STK,
Napsal: sob 27.02.2016 13:49
od patrikE39
chcou tím docílit toho aby si lidi kupovovaly uplně nové auta.. ale kde na to ti lidi mají vzít? každý nemá na to si co 2 roky kupovat funglovku.. ale to zákonodárce nezajímá
Napsal: sob 27.02.2016 13:52
od Teddy
JaraX píše:
ted jsem četl nějaký nový návrh že i nefunkční klimatizace bude důvod proč by auto nemělo projít STK,
Můžeme se uklidňovat snad jen tím, že BUDE HŮŘ
aneb:
host sedí v restauraci a číšník mu říká: z nařízení EU se tu nesmí kouřit, pít alkohol a jíst tučná jídla. Mohu vám ale zarecitovat z Písní kosmických Jak lvové bijem o mříže
Napsal: sob 27.02.2016 13:53
od Teddy
patrikE39 píše:chcou tím docílit toho aby si lidi kupovovaly uplně nové auta.. ale kde na to ti lidi mají vzít? každý nemá na to si co 2 roky kupovat funglovku.. ale to zákonodárce nezajímá
Já věděl, že tu jsou taky hlavy otevřené....

Napsal: sob 27.02.2016 14:40
od Mir3k
Pánové JPP (jedna paní povídala) návrh v EU technické kontroly:nové auto
po 4 letech pak po 2 a auta starší 6 let každý rok STK
Napsal: sob 27.02.2016 14:59
od Foldas
o tom aby si chodil každý rok na stk už se mluví dlouho samozřejmě že jde jen o tahaní peněz z lidí viz ekofašistické výpalné které se zvedne o euro3 doteď to vůbec nepomohlo omladit vozový park, ale stát na tom vydělal velký prachy
Napsal: sob 27.02.2016 15:06
od Teddy
No a nebo zvolit britský model, kde je stk dobrovolná.
No ale lidi tam přesto chodí, protože chtějí mít jistotu, že když je hlídka na silnici zastaví, nebo když nabourají, tak mají auto v pořádku. Taky už jsem na stk párkrát zajel nechat si dobrovolně zkouknout podvozek.
U nás to asi lepší nebude. Lidi daji ty svý vraky 1x za 2 roky trochu dohromady a pak už vesele jezdí. Je to v mentalitě lidí. Někdo to chce mít v pořádku a spolehlivé a někdo chce nálepku na značku.
stk po roce to zlepší jen trochu. Holt se to poladí 1x za rok a ne za 2 roky. Někdo za ten rok najezdí 10x tolik, co jinej za ty 2 roky.
Podle mě jediná cesta jsou důkladné namátkové kontroly stavu aut přímo na silnicích. Jedině tak se lidi naučí držet to v cajku pořád a ne jen před technickou.
Napsal: sob 27.02.2016 18:42
od Zdenda530d
Přesně tak, je to o každém jednotlivci. Podívám-li se kolem sebe na auta, která jsou 10+ více let stará, tak na první pohled vidím, jaký k nim má majitel přístup. Kdo se stará aby auto bylo v pořádku a kdo jen jezdí. Ale mít auto v pořádku přeci neznamená, klepat se u nových aut strachy, že jim tam "někam" ŘJ vypíše nahodilou závadu xyz a tím uvrhne celé auto do šrotu. Už zase vidím všechny přemotivovaný stkáčka jak houfně rozdávají nálepky vrakům s "blackboxy" napíchlými bůhvíkam jako šidítka pro diagnostéry a opravdový stav (technický stav) hlavních skupin vozidla je každýmu šumák.
Napsal: sob 27.02.2016 19:52
od Teddy
Napsal: sob 27.02.2016 20:48
od patrikE39
tak jako... kolega si před dvěma lety koupil fungl nový opel mokka v benzínu.. po roku mu začala vyskakovat závada... hlásilo mu to lambdu.. daly mu v oplu novou a závada se oběvovala pořád a řekly že neví co s tím.. takové auto podle nové vyhlášky neudělá emise protože má v paměti nesmazatelnou závadu která je tam od nového a ani přími v oplu neví co s tím.. jak k tomu teda ten příjde? 2 roky staré auto a nedají mu emise a stk protože svítí závada u které ani opel neví proč?
Napsal: sob 27.02.2016 21:01
od Zdenda530d
Přesně to je ono... "nějaká závada" a auto je v háji... opravdu je toto kontrola STAVU vozidla???????? Nemyslím si... el, diagnostika by měla být pouze pomocnou berličkou při zjišťování stavu auta a ne určující faktor! Takhle mi z toho vyplývá - hmmm auto máte v cajku, měřené emise v pořádku ale ten ríííídnes kóood... prostě je to na palici a nebo nad tím jen moc přemýšlím a hledám v tom (marně) něco jiného než ždímačku peněz.
Napsal: sob 27.02.2016 21:22
od Zdenda530d
Hele wehrwolfe;
Chápu co tě žere, mě taky a myslím že 99% myslících evropanů taky, ale popletl sis téma. Prostě toto je pokec o STK vs. DPF vs. stavu vozidel a autech obecně.
To, že za každou svou myšlenku přidáš, jak tě migranti serou a jak je vláda neschopná sice vyjadřuješ svůj postoj, ale v tomto tématu to nikoho nezajímá.
Jako posadit dítě před večerníček a uprostřed tam zařadit výtažek z porna...
Napsal: sob 27.02.2016 21:42
od Teddy
patrikE39 píše:tak jako... kolega si před dvěma lety koupil fungl nový opel mokka v benzínu.. po roku mu začala vyskakovat závada... hlásilo mu to lambdu.. daly mu v oplu novou a závada se oběvovala pořád a řekly že neví co s tím.. takové auto podle nové vyhlášky neudělá emise protože má v paměti nesmazatelnou závadu která je tam od nového a ani přími v oplu neví co s tím.. jak k tomu teda ten příjde? 2 roky staré auto a nedají mu emise a stk protože svítí závada u které ani opel neví proč?
Předpokládám, že auto je ještě v záruce, tak vrátit. stačí jen pohrozit. oni najednou přijdou na to co s tím.

V r. 2000 jsem koupil rodičům Almeru. Klepalo tam něco v motoru. Poprvé v servisu a cestou domu stejná závada. Podruhé v servisu a opět cestou domu stejná závada. Prej už neví co s tim a poslali mě v podstatě víte kam. Napsal jsem dopis, že mají možnost naposledy to opravit, jinak odstupuju od smlouvy. Poslal jsem to současně i na importéra. Přijeli k nám domu s omluvou. Auto na plaťáku odvezli a dali novej motor. Prý kdyby se to ještě objevilo, tak nám vymění celý auto.
Napsal: sob 27.02.2016 22:20
od JaraX
patrikE39 píše:tak jako... kolega si před dvěma lety koupil fungl nový opel mokka v benzínu.. po roku mu začala vyskakovat závada... hlásilo mu to lambdu.. daly mu v oplu novou a závada se oběvovala pořád a řekly že neví co s tím.. takové auto podle nové vyhlášky neudělá emise protože má v paměti nesmazatelnou závadu která je tam od nového a ani přími v oplu neví co s tím.. jak k tomu teda ten příjde? 2 roky staré auto a nedají mu emise a stk protože svítí závada u které ani opel neví proč?
to že to auto neprojde emisema je aspon pro ty debily v Oplu důvod s tím něco dělat, protože prodali auto ktere není způsobíle k provozu a ještě je v záruce, takže klidně at vymění cely motor nebo celé auto.
auto se svítící kontrolkou motoru přece stejně nelze dlouhodobě provozovat, když se tam něco jinyho posere tak to člověk ani nebude vědět.
ted právě řeším to že známej si koupil Opel Vivaro, má to cca 8 měsíců, po 2 měsících se rožla kontrolka motoru, tak to zavezl do servisu, tam mu vždycky něco udělaj (podle mě jen smažou chybu) a kontrolka motoru se do 10km rozsviti zase, auto už strávilo v Opelu cca 2 měsíce, celkem tam byl 9x, spolu z kontrolkou motoru se projevuje i ztráta tahu. no tak mu říkam, měls 9 reklamací, můžeš odstoupit a vráti ti prachy, ale kluci v Opelu sou vychcaní, všech těch 9 návštěv servisu mu psali do jedné zakázky, s tím že vlastně testuje jestli to dobře opravili, takže to vlastně reklamoval jen 1x

Napsal: ned 28.02.2016 20:26
od JaraX
wehrwolf, napiš mi jak by to dle tvého teda mělo fungovat?
Napsal: ned 28.02.2016 21:13
od Zdenda530d
to vlastnemec:
Asi tak, byl velký humbuk kolem měření a stk na začátku roku 2016 a vše jde při starém. Teď je zase strašák v podobě zpřísnění v půli roku, ale myslím, že pokud bude kdekoli v kontrolním řetězci lidský faktor (Lojzek na STK) tak se nic zásadního dít nebude, naštěstí.