Stránka 20 z 45

Napsal: ned 26.06.2016 21:19
od madmarty
JaraX píše:tak v tom případě nejvyšší čas vyměnit servis, pokud měníme zákazníkovi něco čím si nejsme jisti že to vyřeší problém tak je to vždy na naše náklady, a pokud bych měl dojem že auto nejede kvuli katům, tak sundáme celé svody a určitě nebude vymlacovat katy,jenže většina mechaniků timto bohužel začíná, vymlatíme katy a když to nebude tím tak mrknem na svíčky
Také jsem servisy vyměnil. Ale plus mínus to je všude stejné. Tam kde neví a jen vyměňují řeknou, bylo to i tím a tím, tak jsme to vyměnili. Tedy nechali o nové věci, kterými to nebylo. Když chce člověk po nich zpět staré díly, i čidla atd., tak řeknou že je zkusí najít, ale že je už vyhodili.... Pokud člověk někde chce přesně rozsah objednávky servisu napsat do předávacího protokolu a uvede že chce zpět SVÉ staré díly, tak servis nemá čas dřív jak za dva týdny :)

Někdy je to prostě boj. A většina všech nespokojených zákazníků s určitou značkou vozidla je nespokojená neprávem, většinou je to problém servisu. Buď neznají, nebo jsou líný, či chamtivý, někdy kombinace všeho :(

Napsal: ned 26.06.2016 21:43
od JaraX
ty voe, vidím že jsem fakt "jiný" servis, u nás jde každý starý díl do krabice konkrétního zákazníka, při předání vozidla je pak zákazníkovi ukázat každý díl (včetně rezavých šroubků atd), na každém dílu je mu ukázno poškození, dále pak je zákazníkovi ukázana lahvička s každým olejem co se mu měnil, teprve až si zákazník vezme auto a řekne že z toho nic nechce tak se to zlikviduje. mám člověka co např požaduje každý díl starý schovat, včetně spálených pojistek :)

Napsal: ned 26.06.2016 23:02
od madmarty
JaraX píše:ty voe, vidím že jsem fakt "jiný" servis, u nás jde každý starý díl do krabice konkrétního zákazníka, při předání vozidla je pak zákazníkovi ukázat každý díl (včetně rezavých šroubků atd), na každém dílu je mu ukázno poškození, dále pak je zákazníkovi ukázana lahvička s každým olejem co se mu měnil, teprve až si zákazník vezme auto a řekne že z toho nic nechce tak se to zlikviduje. mám člověka co např požaduje každý díl starý schovat, včetně spálených pojistek :)
Takovejch poctivejch "volů" je dnes velmi málo. A velmi těžko se hledají, když se už najdou tak mají tolik práce, že je zázrak když se k nim probojuju :)

Pokud to děláš jak píšeš tak na tom nic rozhodně neměň, peníze jsou jedna věc, ale žít s tím jak k nim člověk přišel je druhá věc. Jednou si budeš moct říct, že jsi nebyl prase, nebo svině.

Bych mohl vyprávět jak v jednom autorizovaném servisu opravili turbo prstem, srovnali tam turbínu. Měli tu smůlu, že auto bylo před měsícem u jiného autorizovaného servisu a dělala se kompletní repase turba tak že jej vyndali a odvesl jsem si jej do firmy kde dělají jen a pouze turba, už desítky let. To když jsem jim sdělil, tak už nebylo na výměnu ale vypadlou turbínku mechanik opravil prstem, srovnal jí kam patří. Nebo vyčistili váhu vzduchu která je za turbem a vyloučili závadu mezichladiče stlačeného vzduchu, který je před turbem. Už jsem jim chtěl říct, zda by ještě zkoukli filtr nasavaného vzduchu který je v tlumiči výfuku, ale nějak jsem vyměkl a nepožádal je o to. V jiném autorizovaném servise mi řekli že 1.8 benzín je přidřená nafta a vystavili to písemně, samozřejmě jsem jim motor nastartovala otevřel kapotu. 1.8 VVT 16V je naftička v turbíčku, protože tam je "T" jako Turbo !!! Doplňování po okraj plné nádržky ostřikovačů je běžná praxe, jak tam nalili další 1l kapaliny netuším, stejně jako imaginární výměna prasklé žárovky. Pokračovat by šlo přes stižené demontáže brzdy, které jsem zrovna 2 týdny před servisem kompletně renovoval. Tedy pístky, těsnění, všechny pryžové díly a celé to šlo kompletně do laku. Jelikož jsem měnil i brzdovku tak jsem rovnou vyměnil odvzdušňováky. Teprve až dotažení majitele servisu k vozidlo vzneslo do situace pořádek, bylo to omylem napsané na mé vozidlo, protože vedle opravovali to samé a mělo stejnou barvu. Bohužel ale už tam nebylo a odjelo kolem vjezdu u kterého jsem čekal a odjel s ním klient který v servisu vůbec nebyl :) Někdy jsem byl jak Alenka v říši divů.

Kdybych napsal vše na co si vzpomenu, byl by to sakra dlouhej příspěvek, nikdo by tomu stejně nevěřil, tomu co servisy skutečně na člověka zkusí.

Napsal: pon 27.06.2016 12:37
od Joshuax
Myslim, ze jsem to popsal tak, jak jsem to popsal a zadne polopravdy tam nejsou ;) Mozna si to staci jenom znova precist, protoze tam je napsano uplne to same... Vcetne toho, ze jsem zvolil uplne stejnou metodu tankovani s vlastnimi aditivy, protoze VIF je pro me porad urceny pro cisteni spalovaciho prostoru a ne pro cisteni DPF. Ja bych rad, aby mnou pouzita aditiva tuto regeneraci podporovala, proto si tam dam takova, ktera vim v jakem tam davam mnozstvi a co si tam vlastne pridavam a nemusim spolehat na to, ze mi nekdo TVRDI, ze tam ma XY pridanych aditiv.

--------------------------------------------

Z praxe....
Jel jsem v patek na instalace (Brno, Ostrava a zpet do Prahy), ve ctverek pri ceste z prace sluzebakem, jsem se stavil na Barandove, je tam MOL (drive LUKOIL) a ten se chlubi aditivy v kazdem palivu a dvojnasobkem aditiv v premiovem palivu.
Graf v letacku ukazuje v zasade snad 50% palivo a 25% aditiva !!! Coze prosim ? :D
U premioveho obsahu je to dokonce 50% palivo a 50% aditiva, ze 2x tolik aditiv. Nooo jako sorry, ale to se nekdo musel hodne prastit do hlavy, aby tohle vyprodukoval... Mozna bychom mohli rovnou jezdit na aditiva a tu naftu tam ani nepridavat, no ne ? ;-)
U obsluhy cerpaci stanice jsem v ramci toho, ze jsme se tu o tom bavili, pozadoval nejakou technickou specifikaci k te nafte. Pani na kase nevedela, poslala mi pani provozni, ta mi dala bezpecnostni pokyny... Takze sice vim, jaky ucinek ma tato nafta pri potrisneni kralika, ale kolik a jakych aditiv bylo teda pridavno, to jsem se nedozvedel... Marne se snazim tuto informaci zjistit nekde na netu, protoze tohle uz smrdi klamanim spotrebitele...
Dokud zustavaji u tvrzeni, ze pridali aditiva a nereknou kolik a ze premiovy maji 2x tolik, pak se porad muzeme bavit, ze do te velke nadrze pod benzinkou jednou za rok, nekdo vyleje jednu lahvicku a do te premiove 2 lahvicky aditiv a v zasade maji pravdu, ale ucinek to bude mit asi znacne jiny, nez co si pod tim predstavi zakaznik :D Ale to graficke znazorneni co v tom letaku je, to je holy nesmysl...
Nikde jsem doted nedohledal vysi cetanoveho cisla nabizeneho paliva spolecnosti MOL :)

Napsal: pon 27.06.2016 22:29
od madmarty
Joshuax píše:Myslim, ze jsem to popsal tak, jak jsem to popsal a zadne polopravdy tam nejsou ;) Mozna si to staci jenom znova precist, protoze tam je napsano uplne to same... Vcetne toho, ze jsem zvolil uplne stejnou metodu tankovani s vlastnimi aditivy, protoze VIF je pro me porad urceny pro cisteni spalovaciho prostoru a ne pro cisteni DPF. Ja bych rad, aby mnou pouzita aditiva tuto regeneraci podporovala, proto si tam dam takova, ktera vim v jakem tam davam mnozstvi a co si tam vlastne pridavam a nemusim spolehat na to, ze mi nekdo TVRDI, ze tam ma XY pridanych aditiv.

--------------------------------------------

Z praxe....
Jel jsem v patek na instalace (Brno, Ostrava a zpet do Prahy), ve ctverek pri ceste z prace sluzebakem, jsem se stavil na Barandove, je tam MOL (drive LUKOIL) a ten se chlubi aditivy v kazdem palivu a dvojnasobkem aditiv v premiovem palivu.
Graf v letacku ukazuje v zasade snad 50% palivo a 25% aditiva !!! Coze prosim ? :D
U premioveho obsahu je to dokonce 50% palivo a 50% aditiva, ze 2x tolik aditiv. Nooo jako sorry, ale to se nekdo musel hodne prastit do hlavy, aby tohle vyprodukoval... Mozna bychom mohli rovnou jezdit na aditiva a tu naftu tam ani nepridavat, no ne ? ;-)
U obsluhy cerpaci stanice jsem v ramci toho, ze jsme se tu o tom bavili, pozadoval nejakou technickou specifikaci k te nafte. Pani na kase nevedela, poslala mi pani provozni, ta mi dala bezpecnostni pokyny... Takze sice vim, jaky ucinek ma tato nafta pri potrisneni kralika, ale kolik a jakych aditiv bylo teda pridavno, to jsem se nedozvedel... Marne se snazim tuto informaci zjistit nekde na netu, protoze tohle uz smrdi klamanim spotrebitele...
Dokud zustavaji u tvrzeni, ze pridali aditiva a nereknou kolik a ze premiovy maji 2x tolik, pak se porad muzeme bavit, ze do te velke nadrze pod benzinkou jednou za rok, nekdo vyleje jednu lahvicku a do te premiove 2 lahvicky aditiv a v zasade maji pravdu, ale ucinek to bude mit asi znacne jiny, nez co si pod tim predstavi zakaznik :D Ale to graficke znazorneni co v tom letaku je, to je holy nesmysl...
Nikde jsem doted nedohledal vysi cetanoveho cisla nabizeneho paliva spolecnosti MOL :)

-----------------------------------------------
U toho jsem narazil taky na nekolik clanku prave ve vztahu k palivu a vlivu na zanaseni DPF a paradoxne, tam zbytecne vysoke cetanove cislo bylo uvedeno, jako mozny zdroj nezadoucich sazi, protoze ta smes hori naopak prilis brzo a ne pozdeji.

Ale mam za to, ze jsem si chtel hlavne zapamatovat to, ze tomu neni tak, jak mi bylo vzdycky tvrzenoz ze cim vyssi cetanove cislo, tim lepsi, protoze se to da vic stlacit a ono to pak lip hori a funguje. Jenze to bych prave rekl, ze je ta polopravda. Kdyz tankuju poradne palivo, uz neni zadouci zvysovat cetanove cislo. kdyz tankuju neco s cetanovym cislem 51 (norma pro CR, nevim jestli pro celou EU), pak je asi dobre, tam nejaka aditiva pridat, abych se dostal k necemu, s cim vyrobce pri casovani toho motoru pocita.
Cetanove cislo - mnozstvi cetanu - 100 = nejmensi zpozdeni vznetu paliva = cim vyssi cislo, tim drive se vzniti, ne naopak.
Drivejsim vznetem, dochazi k zapalu smesi jeste pred jejim potrebnym idealnim promisenim se vzduchem. Tim se muze stat, ze to shori hned u trysky, kterou to vice zanasi (karbonizuje) a samozrejme i tepelne namaha. Pres usi mohou dostat i ventily.
Naopak nizsi cetanove cislo = pozdejsi zapal, uz muze byt v ramci idealniho rozprostredni a promichani smesi ve valci pozde. Palivo spravne nehori, spis exploduje = hrusi chod motoru.
-----------------------------------------------


Polopravdy, až nepravdy :) Není pravda, že MN s vysokým cetanovým číslem shoří sama rychlejc někde u vstřiku. Právě taková nafta se vznítí až při vyšším tlaku, ne nižším.

Představ si jak jezdí píst ve válce. Dejme krajním polohám vyjádření v procentech.

Nízké cetanové číslo:

píst letí nahoru a před dosažením polohy 100% (tedy bodu kdy zase letí dolu) se nafta vznítí začne expanze směsi ale píst musí stejně vykonat zbytek dráhy a pak teprve můžu letět dolu. Takže ostatní písty, přes klikovou hřídel, jej tlačí proti expanzi vznícené směsi.

Vysoké cetanové číslo:

píst letí nahoru do polohy 100% zde se vznítí směs při maximálním tlaku a začne expanze. Píst nejde proti již započaté expanzi.

Pokud je válců více, jako že je, tak jde říct že zbylé válce nemusí tlačit námi hodnocený válec do protitlaku expanze v tomto válci.

Proto nafta s vyšším cetanovým číslem způsobuje že jde motor lépe do otáček, má více síly, je tišší a klidnější. Není to asi tím, že by aditivum které zvyšuje cetanové číslo dodalo palivu více energie, nebo změnilo účinnost motoru.


Pokud se budeme vyloženě bavit o vlivu na DPF, tak motor s aditivovanou naftou, která má vyšší cetanové číslo, bude produkovat méně sazí. Palivo, které se dovstřikem dostává do katu kde se vznítí a produkuje teplo do DPF, možná letí až do DPF ? se sama nezapálí někde ve válci. Prostě poletí tam kam má kde shoří.

Z toho co jsi napsal, vyplynulo že není vhodné naftu aditivovat, protože to auto vlastně škodí. Nebo to jen špatně chápu ?

K tomu MOLu se vyjadřovat je zbytečné, do reklamy jsou lidi schopni napsat cokoliv, co jim zákony, nebo hloupost lidí dovolí. Jde o to jen prodat. Aditivovaná nafta u čerpací stanice je něco jiného než ta kterou si člověk aditivuje sám. Má jistotu, že v ní je co má být :)

Napsal: pon 27.06.2016 22:38
od Misanek
Ta studie o počátcích expanzí, kterou tady prezentuje marty, má hlavu i patu. Nicméně je to stále jenom teorie takže by mě zajímaly i nějaké protinázory nebo jiné pohledy na danou věc. Nicméně fajn teorie a dává smysl :wink:

Napsal: úte 28.06.2016 10:21
od Joshuax
Ono to je tezke, kdyz ty motas dokupy oktany a cetany ;) Tzn v zasade spalovaci a vznetove motory...

Jinak StarML to na predchozi strance myslim shrnul dostatecne, vcetne linku na zdroj...

Ad DPF, Tve myslenkove pochody jsou sice zajimave, ale stale nechapes jeden FAKT, na ktery neustale poukazuju. Aditivovana nafta, do ktere nekdo pridava VIF, je sice super pro diesel bez DPF, ale pro diesel s DPF je znacne k nicemu, protoze VIF sam o sobe nepodporuje regeneraci DPF... Nebyl ktomu urcen... kdyz bych si chtel pridat tim padem dalsi aditiva na podporu regenerace DPF, tak uz se muzu s cetanovym cislem dostat k nejakemu nezadoucimu cislu, coz na prvni pohled muze vypadat v pohode, ja mohu mit stale prima pocit, ze auto jede super, ale co se tam skutecne deje, to nevidim....

Takze do tretice a doufam ze naposledy :) Ja osobne si radeji natankuju naftu levnejsi a bez aditiv a pridam si tam aditiva vlastni v takovem mnozstvi, abych se dostal blize k idealu jak s cetanovym cislem, tak s typem aditiv, ktera chci svemu motoru, popripade DPF doprat ;)

Napsal: úte 28.06.2016 17:10
od madmarty
Joshuax píše:Ono to je tezke, kdyz ty motas dokupy oktany a cetany ;) Tzn v zasade spalovaci a vznetove motory...

Jinak StarML to na predchozi strance myslim shrnul dostatecne, vcetne linku na zdroj...

Ad DPF, Tve myslenkove pochody jsou sice zajimave, ale stale nechapes jeden FAKT, na ktery neustale poukazuju. Aditivovana nafta, do ktere nekdo pridava VIF, je sice super pro diesel bez DPF, ale pro diesel s DPF je znacne k nicemu, protoze VIF sam o sobe nepodporuje regeneraci DPF... Nebyl ktomu urcen... kdyz bych si chtel pridat tim padem dalsi aditiva na podporu regenerace DPF, tak uz se muzu s cetanovym cislem dostat k nejakemu nezadoucimu cislu, coz na prvni pohled muze vypadat v pohode, ja mohu mit stale prima pocit, ze auto jede super, ale co se tam skutecne deje, to nevidim....

Takze do tretice a doufam ze naposledy :) Ja osobne si radeji natankuju naftu levnejsi a bez aditiv a pridam si tam aditiva vlastni v takovem mnozstvi, abych se dostal blize k idealu jak s cetanovym cislem, tak s typem aditiv, ktera chci svemu motoru, popripade DPF doprat ;)
Závěr máš dobrej, ano, paráda :)

Ale problém je v tom, že pokud je nafta aditivovaná prodejcem, neví se čím a do jaké míry. Nejde jen o cetanové čísla, ale mazivost, pěnivost, bod tuhnutí, ochrana před korozí. Možná i další parametry. Pokud dám do aditivované nafty VIF nezkazím tím nic. Ale jak píšeš správně, stejně jsem psal zde i dříve, že je lepší základní nafta bez aditiv a dát si své. Pokud ale člověk chce aditivum pro čistění DPF, tak to není obsažené snad v žádném aditivu běžném. Jsou zvlášť. Dle toho co jsem kde vyčetl ať v testech či od výrobců, nebo prodejců, tak aditivum na regeneraci DPF nezvyšuje cetanové číslo, ani nezlepšuje jiné parametry.

Není možné obecně říct to co jsi napsal. Musí se koukat na to že různá aditiva jsou na různé věci. Ale nalejt aditivum na čistění DPF do aditivované nafty není nic proti ničemu. Pokud dám do commonrailu naftu s cetanovým číslem 80, nestane se nic a jsem pevně přesvědčen o tom, že ani DPF to nebude vadit. Pouze zbytečně vyhazuju peníze.

Napsal: stř 29.06.2016 12:37
od Joshuax
Jak myslis, ze by ty aditiva na podporu regenrerace dpf delaly ty ostatni vlastnosti, ktere uvadeji, nez pridanim cetanu ?
Na zadnem aditivu neni videt, kolik ze ceho tam je a i kdyby jsi to videl, poznas z toho prd (pokud nejsi vylozene chemik z oboru). Jedine co muzes udelat, je dodrzet spravne davkovani. V tom ostatnim musis stejne spolehat na to, ze tam nekdo namixoval to, co by tomu tvemu motoru mohlo prospet...

Ale vyhoda svobody volby je v tom, ze si tam kazdem muzeme lejt co chceme ;) Klidne naftu s cetanovym cislem 80...

Napsal: stř 29.06.2016 14:24
od madmarty
Joshuax píše:Jak myslis, ze by ty aditiva na podporu regenrerace dpf delaly ty ostatni vlastnosti, ktere uvadeji, nez pridanim cetanu ?
Na zadnem aditivu neni videt, kolik ze ceho tam je a i kdyby jsi to videl, poznas z toho prd (pokud nejsi vylozene chemik z oboru). Jedine co muzes udelat, je dodrzet spravne davkovani. V tom ostatnim musis stejne spolehat na to, ze tam nekdo namixoval to, co by tomu tvemu motoru mohlo prospet...

Ale vyhoda svobody volby je v tom, ze si tam kazdem muzeme lejt co chceme ;) Klidne naftu s cetanovym cislem 80...
Aditiva na podporu pasivni regenrace DPF obsahuji nejakou latku, presne bych musel znovu najit, ktera zvysuje teplotu vyfukovych plynu. Takze i pri male zatezi motoru budou vyfukove plyny mit teplotu o potrebne vysi na vypalovani DPF. Neni to cetanovym cislem atd. Nekde jsem nasel co to je za latku, ale uz to nevim. Myslim, ze to neni podstatne, protoze jak pises spravne, ani jeden z nas co to cte neni chemik.

Jinak aditivum do nafty, nemyslim ted pro DPF, neverim a proto kupuju to co bylo overene a vyhralo "test". Test statni zkusebnou. Kdejake radoby testy muze prezentovat kde kdo.

Co se tyka zvysovani cetanoveho cisla, tam jsem kdysi dohledal ktera latka to dela. Potom jsem probiral aditiva ktere to obsahuji. Ale test zkusebny byl lepsi. Tu latku, ktera je vysoce toxicka jsem chtel objednat ve vetsim baleni ze bych si to sam michal :) Kvuli cene. Jedine misto kde mi byli ochotny prodat jeden 208l sud byla Cina. Vyslo to snad 10000x levneji než male lahvicky. Ale bylo by to jen na cetanove cislo, nic vic. Ovsem preprava vysoce toxicke latky z Ciny by byla tak nakladna, ze kupuju male lahvicky po krabicich :)

Test aditiv na regenraci DPF (pasivni) jsem nikde nenasel. Ono to asi taky nepůjde nejak prokazatelne zmerit :( Vychazime tedy z teorie, nic jineho nezbyva :)

Je mozne ze znas nejake aditivum na regeneraci DPF, ktere dela i dalsi pozitvni zlepseni nafty, mazivost, kourivost, cetanove cislo atd., ale takove neznam a vychazim z toho co jsem nasel za aditiva pro pasivni regeneraci DPF.

Napsal: čtv 30.06.2016 09:16
od Joshuax
Tak on je trochu problem, ze na kazde auto to ma jiny vliv, protoze kazde vyfukove potrubi, je jine... E60/E61 na 530d ma z nejakeho duvodu rozdelen kat a dpf na dve casti a ne zrovna blizko u sebe. Duvod toho moc nechapu. Pri regeneraci je dulezite, dosahnout spravne teploty a to musi zajistit kat. Vetsina dnesnich dpf ma kat soucasti jednoho tela s dpf, proc je to na tomhle motoru jinak, to netusim, zrejme jinej gang...

Takze vycistene dpf je sice fajn, ale spatne fungujici kat stejne zajisti, ze se to dpf zase rychle zasere, ikdyz ty regenerace probihaji... Ja se trochu obavam, ze to je muj pripad, ze to je ten neblahy projev hluciciho vyfuku a smradu pri regeneraci. Bohuzel nez se to auto zahreje, tak to je tak 10km, jezdim do prace 35 kilaku, auto si vzpomene, ze chce regenerovat a nez pripravi teploty, tak jsem v pulce cesty. Za tech naslednych 15 minut pak nema sanci to dokoncit... Takze ta aditiva podporujici regeneraci tam pridavam hlavne z tohoto duvodu, ze pokud je sance, ze to tomu aspon trochu pomuze, pak fajn.

Napsal: čtv 30.06.2016 12:59
od madmarty
Joshuax píše:Tak on je trochu problem, ze na kazde auto to ma jiny vliv, protoze kazde vyfukove potrubi, je jine... E60/E61 na 530d ma z nejakeho duvodu rozdelen kat a dpf na dve casti a ne zrovna blizko u sebe. Duvod toho moc nechapu. Pri regeneraci je dulezite, dosahnout spravne teploty a to musi zajistit kat. Vetsina dnesnich dpf ma kat soucasti jednoho tela s dpf, proc je to na tomhle motoru jinak, to netusim, zrejme jinej gang...

Takze vycistene dpf je sice fajn, ale spatne fungujici kat stejne zajisti, ze se to dpf zase rychle zasere, ikdyz ty regenerace probihaji... Ja se trochu obavam, ze to je muj pripad, ze to je ten neblahy projev hluciciho vyfuku a smradu pri regeneraci. Bohuzel nez se to auto zahreje, tak to je tak 10km, jezdim do prace 35 kilaku, auto si vzpomene, ze chce regenerovat a nez pripravi teploty, tak jsem v pulce cesty. Za tech naslednych 15 minut pak nema sanci to dokoncit... Takze ta aditiva podporujici regeneraci tam pridavam hlavne z tohoto duvodu, ze pokud je sance, ze to tomu aspon trochu pomuze, pak fajn.
To je taky pravda. Na E61, nevím zda na všech nebo jen některých naftách údajně byl DPF s katem někde pod autem a postupně jej přesouvali blíž k výfuku. Podobné jsem měl na jiném autě kde byly dva katy a jak šel vývoj auta tak je postupně přesouvali k motoru, až jeden byl přímo na výfukových svodech. To samé na dalším autě s V8 kde byly dva velké katy, ale verze pro Californii, kde mají nejpřísnější emisní normy, byly katy tři. Jeden velky pod autem a dva malé kousek za svody, pro každou hlavu jeden svod a tedy i jeden kat. Asi to bude souviset s teplotou spalin, protože čím blíž to je ke svodům, tím dřív se kat ohřeje a je funkční. Ale u DPF to bude asi trošku jinak, protože DPF neřeší emise, ale řeší saze. Saze katem stejně proletí. Na dalším autě commonrail jsem měl kat hned u svodů a další byl společně s DPF. Já bych řekl, že to je kvůli teplotám, aby šlo do DPF maximum tepla z katu.

Jak jsi napsal, každé auto to má jinak. Konstrukčně i po stránce ŘJ, takže určitě nejde říct že to platí pro všechna auta. Obecně ano, globálně konkrétně ne :)

Napsal: pát 01.07.2016 09:20
od JH76
madmarty píše:
Na E61, nevím zda na všech nebo jen některých naftách údajně byl DPF s katem někde pod autem a postupně jej přesouvali blíž k výfuku.
Bylo to tak jen na některých. Řekl bych, že jen na předfaceliftech, a to jen na těch s motorem 160 kW. Já mám taky předfacelift, ale 170 kW (rok 2006) a DPF už mám s katem u sebe v jednom kusu dílu hned za motorem. Bez výjimky už to tak mají všechny LCI modely.

Napsal: pát 01.07.2016 10:43
od Joshuax
Takze at uz clovek koupi jeden ci druhej motor 160 nebo 170kW, tak je to financne asi dost jedno. Nko ma blbe DPFko, N2jka zase rozvody :)

Napsal: pát 01.07.2016 10:51
od JH76
No jo, je to tak. Rozvody jsem dělal preventivně na podzim... Naopak s DPF zatím (musím silně zaťukat na dřevo) problémy ani při současném nájezdu cca 296 tis. km problémy nejsou. DPF mám původní, ve 240 tis. km preventivně vyčištěný (v reakci na odpočet zbývajících kilometrů životnosti DPF v iDrive, který se nějak v té době dostal na nulu), podle dvou diagnostik provedených od té doby regenerace probíhají (já sám jsem je ale při jízdě nepoznal), dokonce neprobíhají ani nějak zvlášť často. Auto jezdí spíš meziměsto a dálnice, po městě naštěstí jen málo. Tak snad to vydrží.

Napsal: pát 01.07.2016 11:18
od Joshuax
Ono se to pri delsich cestach moc nepozna, je to dunivy zvuk, ktery je slyset zejmena pri nizkych otackach, takze kdyz je auto na dalnici, prehlusi to hrave odpor vzduchu, ci hluk od pneu (pri kvalite nasich silnic). ja to ale poznam bezpecne. Dost mozna je to i tim, ze mam E61cku a ne E60tku, takze to mozna funguje vzadu vice jako subwoofer :) Taky je mozne (ci mozna smysluplne), ze diky rozdilne konstrukci 160 a 170kW se to taky chova jinak.

Dulezite je, ze to probiha. Staci zmerit hodnotu zpetneho tlaku, ci ten prepocetna miligramy, co jsem tu postrehl u iCarly, nebo jaka ze to byla diag a hlavni je, aby to proste melo nejake rozumne hodnoty. Ono hodne zalezi na tom, co se do toho auta tech 300 000km tankovalo a jaky se pouzival olej a podobne. Samozrejme i styl jizdy a druh se znacne podepise na stavu. V aute je tusimze interval 200 000km na vymenu, tech 300 000 je myslim bezny najezd, ale urcite se najdou i dpfka, ktera udelaji i vice, pokud stravi svuj zivot nekde na autobahn :)

Napsal: stř 06.07.2016 09:37
od karaya1
Je tu 27 stránek příspěvků, ale nikde žádné konstruktivní řešení co se zaneseným DPF.
Má někdo zkušenost s firmami co DPF čistí? Cestou vypalováním, ne wapkováním? Hlavně zkušenost vlastní, ne že jedna paní povídala...
Kolik to stálo, kolik km po vypálení najeto atd.
Ideálně Brno, JM a ZL kraj.
Díky, Michal.

Napsal: stř 06.07.2016 12:32
od madmarty
karaya1 píše:Je tu 27 stránek příspěvků, ale nikde žádné konstruktivní řešení co se zaneseným DPF.
Má někdo zkušenost s firmami co DPF čistí? Cestou vypalováním, ne wapkováním? Hlavně zkušenost vlastní, ne že jedna paní povídala...
Kolik to stálo, kolik km po vypálení najeto atd.
Ideálně Brno, JM a ZL kraj.
Díky, Michal.

Co to je konstruktivní řešení ? Jeden napíše že to nechal dělat tam a tam, výsledek super, druhej tam půjde taky a bude jen nasranej, protože výsledek na "šajze".

Protože to většina lidí řešila vyřezáním a ještě se tím chlubila, tak s čištěním moc zkušeností asi nebude.

Výplach wapkou bych řekl je na nic, už vidím jak proudem vody propláchnu tak malé štěrbinky napečených sazí. Reálnější bude spíš ponoření do nějaké chemie, která něco uvolní a zbytek se normálně vypálí.

Rozhodně bych s tím nešel tam, kde na stejné provozovně sídlí další firma nějakýho vykuka kde vykuchávájí DPF a katy, berou si nehorázný peníze a ještě je potom prodávají do výkupu drahých kovů !!!

Když nemám na nový DPF, jezdím s benzínem. Když nemám na společnici, peru v ruce, když nemám na kaviár, žeru párek v rohlíku. Potom bychom se těch 27 stran ušetřili :)

Napsal: stř 06.07.2016 14:26
od karaya1
Konstruktivní odpovědí jsem myslel referenci na firmu která dělá čištění na profi úrovni, žádné výplachy ale vypálení viz např. www.dpfe.cz, www.advanpure.cz, www.dpf-tech.cz.
Na jejich stránkách je vždy vše perfektní, ale jak se říká papír snese všechno. Proto bych rád věděl kdo si něco podobného nechal dělat a zda to opravdu DPF vyčistilo, kolik km po vyčištění kdo najezdil atd. Případně odkazy nebo kontakt kdo to umí.
DPF nemíním vykuchat, ale na nový prostě nemám.

Napsal: čtv 07.07.2016 21:11
od Joshuax
Mel jsem DPF v DPF Tech v Kladne. Cena okolo 10k, pohledove vyditelne cistsi, auto si nestezuje, na vahu nemuzu rict, musim max verit protokolu, co jsem od nich dostal, ze z toho vyfoukali 160g bordela. Kdyz projedes tohle tema, tak jsem tu ten protocol urcite nekde daval.

Ad technicka, netusim co ti tam reknou, pokud to budou zkoumat zespoda. Filtr se musi rozrezat a zase svarit, takze vypada jako vymlaceny. Ja jsem s tim na technicke jeste nebyl, ale predpokladam ze faktura a protokol z cisteni by jim mel stacit...