Stránka 182 z 219

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 08:46
od horan
Kurevtor
Dělají pouze to, co je někdo naučí. Nemají potřebu přemýšlet o ulehčení, postupu, vylepšení........
Viděl jsem to párkrát u nás, když tu byl Afghánec, turek...... a měl něco dělat. Dělá celej den to, co mu ukážeš, ale nějaký přemýšlení jak si práci zjednodušit, nebo něco vylepšit u něj nečekej.
Třeba ve skladu utiral prach z "vaniček" s dilama na klimatizace. Utiral hezký, ale už mu nikdo neřekl, že ty vaničky jsou seřazeny podle čísel.
H11-000-820
H11-000-821
.
.
A tak se na padla stalo, že nikdo v tom skladu už nic nenašel. :D
Rozjebal to seřazení na nudle.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 09:03
od xaler
Potřeboval bych zase odbornou radu, předpokládám, že tu zase budou příspěvky s nadávkama, posměškama, nebo prázdné příspěvky jen se smajlíkama chápu psát je těžký, radit ještě více.

Potřeboval bych vyměnit olej v automatu a ten boční kontrolní šroub nejde ven. Je nějaká možnost například diagnostikou, nebo skrytou funkcí zjistit kolik je oleje v převodovce. Dostat ho ven, nebo dovnitř není problém, ale výška hladiny bez toho šroubu asi je?
Druhá věc, když vytáhnu klíček tak mi zajede volant, ale po opětovném nastartování nevyjede. Kde mám hledat problém, je to v klíči, nebo v autě. Nejspokojenější bych byl, kdyby volant zůstával tak jak je. Stejně tak zrcátko když couvám aby zůstalo jak je, sklopí se a nic nevidím.

Jo a do práce jsem dojel, krom startu ten motor běží na 8 válců a nechce to couvat jinak dobrý. Jen ta voda z toho teče a někde jsem ztratil silentblok z chladiče.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 10:25
od Stepan1
xaler píše:Stepane, moc krásný příspěvek, ale předpokládám, že tě ten zázrak od Škodovky nestál mezi třicet i a padesáti tisícema. Piš si co chceš, ale já když jedu v nový fábiji do brna a zpět tak nevím jak si sednout a z auta pak vylejzám jako stařec.
Nestál, platil jsem cca to samý jako by stál shitovej Continental GT starý generace. Kterej by za ty peníze byl sice o něco líp zpracovanej (vybavenej snad ani ne) a pod kapotou měl větší motor. Ale byl by vybydlenej, s problémama, drahej na provoz a pro mě absolutně nevhodnej...
Úplně stejnej princip se uplatní u auta za 30-50 tisíc... Správná Škodovka, Toyota (...) v týhle cenový relaci bude jeden z těch nejlepších kusů a můžeš si vybírat, co přesně koupíš. Touareg, Phaeton, E65 (...) se za tyhle peníze vlastně ani běžně neprodává a musíš reálně čekat až se někde objeví absolutní střep, kterej tu cenu má, protože je jinak neprodejnej... Dyť minule si tady postoval nějakej Phaeton nebo Turka, teď si nejsem jistej, co vytáhl nějakej bazarník (podle počtu prodávaných aut na bazoši) po dvou letech z kopřiv. Ty vole, jak takový auto asi může fungovat. Když i chlap, co se tím živí, ho radši, místo oprav, pošle do světa hluboko pod tržní cenu semi-funkčních kusů.
A že holt nebudeš mít V8 a pochybnej status? No co. Každej do výše svýho příjmu :)

A add převodovka -> Úplně nechápu problém. Pokud je cílem vyměnit olej a zároveň není problém ho dostávat dovnitř a ven, tak hladinu znát nepotřebuju... Vypustim, zavřu, naleju ho tam tolik, kolik ho tam patří a tradá.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 10:35
od horan
Štěpáne na to, aby si věděl kolik ho tam patří potřebuješ právě ten kontrolní šroub a správnou teplotu převodovky.
Volant - chce to nastavit do paměti.
Zrcatko- přepínač zrcátek na dveřích řidiče.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 15:52
od zzeli
Co jsem zkoumal, tak svetla nejspis nejdou rozlepit teplem, ale pomoci nejakyho rozpoustedla.
Nehejbani volantu se musi odkodovat.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 16:18
od J0HN3C
horan píše: Zrcatko- přepínač zrcátek na dveřích řidiče.
Myslí se tím, že pomocí toho tlačítka se dá nastavit, jestli bude zrcátko při couvání sklápět? Žiju v matrixu že mi ta funkce nefunguje, ale pak mám někdy pocit, že na jeden klíček sklápí a na druhý klíček nesklápí. Nevim.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 16:29
od kurevtor
ano je to tak, můžeš si to vypnout a nebude se sklápět....

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 16:52
od Filozof
Kdyby tehdy koupil Xaler třeba 740i e38 LPG nebo něco podobného tak to opravil s menšími problémy a měl by taky V8 a LPG.
Akorát by si musel pohlídat rez na dveřích. Jinak je to mnohem jednodušší auto na servis jak e65 která má plno elektroniky do které nevidí ...
Taky to chtělo ale peníze a za 50k koupí vrak prostě slušné auto co funguje chce min 100-150k a pak peníze na provoz.

Jinak jde s většinou názoru stepana souhlasit ale každej máte kus své pravdy a každej to prostě vidí ze svého uhlu pohledu.

Všechny auta vyšší třídy nejde za pár korun provozovat a pokud to není vyloženě totálně jednoduché auto z 80-90let.... což bylo vše jednoduché a jde opravit s jedním kufrem nářadí a gola sadou.
Bohužel už tyto auta jsou většinou na vrakovištích nebo ve sbírce veteránů případně u pár majitelů co snimi ještě jezdí ale to už je fakt minimum.

Pokud má někdo firmu je to jiné koupí co se namane zajimavého pro své učely a jezdí jen občas do servisu a neřeší nic jiného snad jen kapalinu do ostřikovačů a občas myčka prostě to má jako spotřebák.

jinak 9k za servis oleje a kapalin je docela mazec.
Práce na chvilku a reálně je to tak 2-3k i s filtrama...

Ne nadarmo se říká že na olejích s vaří největší vata ...
Dojedeš s autem za 250k do servisu tak to stojí 3,5k servis
Pokud dojedeš s nějakým kodiakem za 7-9kil tak to stojí 9-10k.

Přitom je tam rozdíl 2-3l oleje a možná trochu více kapalin. Ale to je politika autoservisů....

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 17:56
od zzeli
kdyby koupil e38 za podobny penize, tak uz to bude rezava hromada srotu a nemusi uz nic hlidat, na denni jezdeni uplnej nesmysl.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 18:28
od palciatko
Filozof, čo chceš servisovať na elektronike u normálnej E65/E66ky? Okrem repasu ASK, L7 a DSC.
A ako veľmi chceš do nej vidieť?
Popis funkcie jednotlivých blokov je do detailu vysvetlený v TIS, pinouty nájdeš vo WDS.
Ak pri opravách rozmýšľaš a pozeráš TIS, s elektronikou nebudeš mať nikdy problém.

Xaler kúpil vyjazdenú sedmu, s napadnutou elektronikou a motorom. A preto ho teraz máta.
Aj tak si myslím, že ak by postupoval systematicky a podľa rád tu na klube, mohol spokojne jazdiť.
Nakúpiť optické prepojky a zredukovať MOST na funkčné minimum, L7 a ASK dať na repas (hej, ja viem...), postupne popridávať MOST jednotky. Ušetrený čas venovať mechanickým veciam, začať od tých ľahších.


Xaler - výmena oleja v automate - si fakt ochotný do toho pustiť 1/5 nákupnej ceny?
Kontrolná skrutka - kvalitný bit a ťahať. Po výmene daj radšej novú.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 19:03
od martin440
palciatko píše:.


Xaler - výmena oleja v automate - si fakt ochotný do toho pustiť 1/5 nákupnej ceny?
Kontrolná skrutka - kvalitný bit a ťahať. Po výmene daj radšej novú.
jj správnej vercajk ... a origo novou sadu komplet hlavně ...a jelikož je to už určitě odhoukaný tak i mechatronik ...jestli to má vůbec smysl


to zrcátko.... přepni si polohu na ovládání stran na madle a je to ....je to funkce pro debily řidiče , aby nehoblovali kola o obrubníky při couvání... ;)

pokud Ti nejde volant zpátky, tak v klíči si myslím to nebude když říkáš, že zajede ...takže ho máš furt uplně u budíků ??? spíš ovládání toho motorku -elektronika

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 19:22
od Stepan1
Filozof píše: Pokud má někdo firmu je to jiné koupí co se namane zajimavého pro své učely a jezdí jen občas do servisu a neřeší nic jiného snad jen kapalinu do ostřikovačů a občas myčka prostě to má jako spotřebák.

Mít firmu neznamená mít prachy. ;)

jinak 9k za servis oleje a kapalin je docela mazec.
Práce na chvilku a reálně je to tak 2-3k i s filtrama...

Autorizák, auto je v záruce. Odečteš DPHčko, seš na 7,5, hodina lidský práce tě v nákladech stojí 500-700 korun, seš na 5k (?), a za zbytek je potřeba koupit materiál, ten provoz pojistit, zaplatit automobilce, splatit ten naleštěnej barák v kterým se to provádí a ještě vydělat. Nemůže to stát o moc míň

Ne nadarmo se říká že na olejích s vaří největší vata ...
Dojedeš s autem za 250k do servisu tak to stojí 3,5k servis
Pokud dojedeš s nějakým kodiakem za 7-9kil tak to stojí 9-10k.

Kodiaq za 7-9 kil bude taky v záruce. Ergo autorizák, nebo neautorizák co je oprávněn podobné zásahy provádět, dle daných postupů. To stojí prachy, který se promítnou do nákladů.

Přitom je tam rozdíl 2-3l oleje a možná trochu více kapalin. Ale to je politika autoservisů....
Není. V tom autě je toho oleje furt stejně. Až ten Kodiaq bude 10 let starej, udělá ten olej Franta za zlomek nákladů, protože to udělá v garáži, bez jakýhokoliv postupu a za prachy na ruku...
horan -> zajímavý, dik :)

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 19:44
od Pajk85
martin440 píše:
palciatko píše:.


Xaler - výmena oleja v automate - si fakt ochotný do toho pustiť 1/5 nákupnej ceny?
Kontrolná skrutka - kvalitný bit a ťahať. Po výmene daj radšej novú.
jj správnej vercajk ... a origo novou sadu komplet hlavně ...a jelikož je to už určitě odhoukaný tak i mechatronik ...jestli to má vůbec smysl


to zrcátko.... přepni si polohu na ovládání stran na madle a je to ....je to funkce pro debily řidiče , aby nehoblovali kola o obrubníky při couvání... ;)

pokud Ti nejde volant zpátky, tak v klíči si myslím to nebude když říkáš, že zajede ...takže ho máš furt uplně u budíků ??? spíš ovládání toho motorku -elektronika
Volant se dá nakódovat, aby zůstal jak je. Defakto každá fce v tom autě se dá zapnout/vypnout.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 19:52
od xaler
Elektronika je na BMW E65 pohoda dokud nenarazíš na nějakou řídící jednotku, což je asi tak každých třicet centimetrů drátu. Tam je prostě konec, smířit se s tím, že to nefunguje, nebo to nějak ojebat a zapojit jinak. Já v podstatě už rok dělám přesně to co píše palciatko. Mám odpojené, nebo nefunkční půl auta a zbytek času se věnuji mechanickým opravám. L7 opravit nejde, ASK se zatím nedaří.
Výměna oleje v automatu 7x tři kila za olej a pak filtr s deklem, asi to je jedna pětina ceny auta, ale nic složitého na tom nevidím.

Když vystupuju z auta tak volant zajede k budíkům, když nastupuju nevyjede zpět ale musím ho vrátit ručně. Ještě minulý týden se vracel, ale asi jsem moc zlobil. To s tím zrcátkem zkusím, ale moc tomu nevěřím, moje auto je ve všem originál.
Nářadí můžu mít ze zlata, ale když nějaký dement na podvozku použije imbusy a hvězdičky tak po letech prostě povolit nejdou. Viděl bych to na nějaký vlastní kontrolní otvor made by xaler. Už mě to auto sere jako nikdo nikdy a je mi to jedno. Nebo tam ten olej střelím od oka.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 20:13
od martin440
xaler píše: Viděl bych to na nějaký vlastní kontrolní otvor made by xaler. Už mě to auto sere jako nikdo nikdy a je mi to jedno. Nebo tam ten olej střelím od oka.
:smich2: :smich: :smich: :smich: novátorskej přístup je fain, ale ne u 65tky ...to tomu vytřeš pěkně řiť .... olej se dolejvá na konečnou hladinu za chodu.... ;)

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 20:15
od martin440
xaler píše: Viděl bych to na nějaký vlastní tin440"]kontrolní otvor made by xaler. Už mě to auto sere jako nikdo nikdy a je mi to jedno. Nebo tam ten olej střelím od oka.
:smich2: :smich: :smich: :smich: novátorskej přístup je fain, ale ne u 65tky ...to tomu vytřeš pěkně řiť .... olej se dolejvá na konečnou hladinu za chodu.... ;)
pokud volant rveš rukou tak jestli to aspoň zabzučí při zapnutí klíčku, tak mechanika toho pojezdu ....

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 20:16
od Pajk85
Tvůj problém je ten, že to děláš na špatným místě a nemáš správný náčiní. V dílně ten šroub povolíš. Když ne, tak odvrtáš.

Když tak mluvíš o tom volantu, tak tohle se mi vlastně děje někdy taky. Resp. ženě. 1x z 10ti se po sepnutí paměti nenastaví i volant.

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 20:44
od zddan01
xaler píše:... Viděl bych to na nějaký vlastní kontrolní otvor made by xaler. Už mě to auto sere jako nikdo nikdy a je mi to jedno. Nebo tam ten olej střelím od oka.
oni nevěděj, xaler, že se tam ten olej dá lejt přes kardan? rozdělaj kardan, nalejou olej, zvednou nahoru, aby nateklo do převodovky a takhle opakujou, dokud to nezačne tect kardanem ven :thumbsup:

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 20:51
od zzeli
Už zase 10ka vrták? Si nedáš pokoj :D

Re: e66 - právě jsem koupil a mám hodně dotazů

Napsal: úte 02.11.2021 21:31
od xaler
Já dílnu nemám,na tom se v horizontu tak deseti let nic nezmění.
Já neřeším kudy nalejt olej, ale správnou hladinu.