Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

335i E90 tunning motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#361 Příspěvek od IlikeU »

Flash spolupracuje s JB4 to je na tom to úžasný. Flash nenahrazuje JB4 :)

olej 5w40 min nebo 10w60. 5w 30 je voda a při 120st C přestává dokonale mazat.

10w60 má větší viskozitu mnohem lepé přenáší teplo a má lepší mazací charakteristiku vlivem k teplotě.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#362 Příspěvek od bmw335 »

Poldav6 píše:
vladas335i píše:Zkoušel jsi aplikaci Michale? Mám galaxy 4 v opravě.


Mám ji instalovanou, ale na telefonu je nějaká SW chyba, týkající se bezpečnostního upgradu, který ale nejde stáhnout. Takže zatím nic.

Kabel OTG stojí 80-200Kč...

Jinak ukazuje to stejné údaje jako po připojení notebooku, nevím zda Torque ukazuje to samé. A bomba je samozřejmě to logování :)

Za sebe vlastně nevím, proč bych měl zatím řešit flash. Na JB4 mi vyhovuje přepínání map, mazání chyb, ukazatel tlaku turba, omezení tlaku turba na jedničku a dvojku... Takže tak :)

Jinak jsem dnes s Ondrou řešil otázku oleje. Rozhodnul jsem se jít do 0w-40, kdybych měl auto jen na blbnutí, tak bych možná tu 10w-60 bral, ale nenašel jsem na otázku oleje jednoznačné doporučení. Vlastně jakýkoli olej se specifikací LL-1 je doporučený.


oficiálně doporučenej podle bmw je ale 5w-30 LL-3
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#363 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:Flash spolupracuje s JB4 to je na tom to úžasný. Flash nenahrazuje JB4 :)

olej 5w40 min nebo 10w60. 5w 30 je voda a při 120st C přestává dokonale mazat.

10w60 má větší viskozitu mnohem lepé přenáší teplo a má lepší mazací charakteristiku vlivem k teplotě.


aha, takže v bmw doporučujou olej kterej při 120 přestává mazat? Divný ne?
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#364 Příspěvek od bmw335 »

V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#365 Příspěvek od Poldav6 »

BMW předepisuje do většiny motorů včetně 1M 5w30. Já se pro změnu dočetl, že na viskozitě nezáleží tolik jako na specifikaci, která musí být LL1. Ingredience oleje jsou prý potom dostatečné pro dobré mazání motoru.

Ale obecná shoda u motoru N54 není :-)

Při popojíždění v zimě se obávám, že 10w60 nebude dostatečný.
Většina Američanů jejichž příspěvky jsem četl, vozí 0w40. Takže to je sázka na jistotu :-)
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#366 Příspěvek od IlikeU »

bmw 335 se zase projevil, ja bych se z tebe pochcal
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#367 Příspěvek od IlikeU »

Do M3 se používá 10W60, Když se u 335i využívá jeho potenciál ( uživatele bmw335 se to netýká) Má tendence se přehřívat a je to i ze zkušenosti. není problém se dostat na teplotu 130st C. Testování v mostě na okruhu kde po 1. ostrém kole bylo auto vesměs uvařený. Po upgradu chladiče a změnou oleje auto dal 5 kol a bez jakýchkoliv náznaků přehřátí.

5W30 pri 120st C proste prestava dokonale mazat je jak voda a pokud někdo využívá potenciál 335i naplno olej 5W30 nebude dostačují.

Nepíšu tady dogma že se musí lejt jen 5W30 píšu zde své zkušenosti a své poznatky. Klidně dávejte do auta 5w30 je to přeci Vaše auto.

Olej 10W60 je vyzkoušenej na třech 335i připlné zátěži na okruhu a osvědčil se mnohel lépe než 5w30 vzhledem k teplotě oleje a doby za kterou se teplota vrátila do normálu.

Ubytek výkonu u oleje 10W60 může být citelný ihned po nastartování ale při nárokách na maximální výkon bude velkým přínosem. Každý ste určitě zail když jste se dostali stelotou na 120°C že byla cítit celková unavenost motor a úbytek výkonu. Proč se toto s oleji 10W60 neděje ??

Pokud mte auto na denní ježdění a výkon využijete zřídka, použijte 5W40 Pokud používáte auto stylem jako já vláďa nebo ryky použijte 10W60 tak jako jsme to udělali my.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#368 Příspěvek od Poldav6 »

Ondro a proč nepíšeš o 0w40? Ten je lepší než 5w40, právě že funguje při nižších teplotách..
Já šel přes 120C asi dvakrát, když jsem si dával okresky stylem brzda plyn. Takže mně osobně asi bude stačit účinnější chladič oleje :-)

Taky jsem četl teorii, že Bmw doručuje 5w30, protože bude míň zničených motorů vlivem nevhodného oleje, než kdyby doporučili 10w60. To zní samozřejmě logicky, protože kdo si dá záměrně 10w60, tak asi ví co dělá a nechá auto pořádně zahřát než mu naloží :-)
A jiné motorizace ani nemají teplotu vody, takže v Bmw si moc o svých průměrných řidičích nemyslí...
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#369 Příspěvek od IlikeU »

0w40 je tresinka na dortu :) to je pro fajnsmekry :D na zimu urcite 0w40 lepsi :D
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#370 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:bmw 335 se zase projevil, ja bych se z tebe pochcal


třeba se i poser, myslíš si že si největší mistr nebo co? Sereš mě od první chvíle ty vole...namistrovanej až na strop.
Na 120 stupnů se dostávám úplně normálně při normální jízdě na dálnici...Je to provozní teplota. To by tam byl teploměr jen do 120 kdyby to tam bylo podle tebe že při 120 to už nemaže. Nedávno ses ještě hrabal v oktávce a teď seš mistr.
Já napíšu můj názor a ty se musíš zase projevovat jak čurák a napsat, že sem se zase projevil a že se ze mě pochčiješ?? Seš fakt případ ty vole...
A vibrace se píše s měkkým i, nemohl sem se na ty tvoje hrubky dívat, ale nechtěl sem se chovat jako čurák, ale ty se tak chováš, tak ti to teď můžu směle napsat..
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#371 Příspěvek od bmw335 »

Poldav6 píše:BMW předepisuje do většiny motorů včetně 1M 5w30. Já se pro změnu dočetl, že na viskozitě nezáleží tolik jako na specifikaci, která musí být LL1. Ingredience oleje jsou prý potom dostatečné pro dobré mazání motoru.

Ale obecná shoda u motoru N54 není :-)

Při popojíždění v zimě se obávám, že 10w60 nebude dostatečný.
Většina Američanů jejichž příspěvky jsem četl, vozí 0w40. Takže to je sázka na jistotu :-)


Tak 1M je normální N54 softem naladěná
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#372 Příspěvek od IlikeU »

no nevim ale názor o tobě semnou zdílejí i jiní, takže ve mě to asi nebude :D
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#373 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:no nevim ale názor o tobě semnou zdílejí i jiní, takže ve mě to asi nebude :D


aha, že nepřijedu na tvoje grilování a nezůčastnňuju se dementních tuning srazů, tak to budu asi debil já co? Já mám i jiný zájmy než jenom ležet v autě a smrdět na N54 foru.....nebejt mě, tenkrát co sem založil minulý téma JB4 nebo Kelleners, tak se tady ani nikdo z vás nezná....Takže asi tak.
Tak se tady mějte pěkně a ty se nad sebou zamysli...a už si k tobě běžím flešnout jednotku se zárukou za 10tis :lol: :lol: :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#374 Příspěvek od MattyX Moderátor »

120 stupnu provozní teplota oleje? a doprdele :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#375 Příspěvek od IlikeU »

Máš pravdu nebýt tebe tak ani nikdo nevíme že JB4 existuje. :D

Rád komukoliv půjčím kabel a může si to flashnout sám :)
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#376 Příspěvek od bmw335 »

MattyX píše:120 stupnu provozní teplota oleje? a doprdele :lol: :lol:


jestli si někdy viděl teploměr oleje u 335i tak uvidíš že teploměr je až do 170, tím nechci řikat že může mít olej 170, ale mezi 110-120 je normální teplota
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#377 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:Máš pravdu nebýt tebe tak ani nikdo nevíme že JB4 existuje. :D

Rád komukoliv půjčím kabel a může si to flashnout sám :)


neumíš asi číst co? Nepsal sem nebejt mě nikdo neví o JB4, ale nebejt mě tak se nikdo z vás ani nezná. Založil jsem téma, který tady nikdy nebylo pane roláku
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#378 Příspěvek od bmw335 »

MattyX píše:120 stupnu provozní teplota oleje? a doprdele :lol: :lol:


tady máš odkaz na stock 335i teplota oleje je na pravo dole....je to normální hodnota, něco si o tom přečti, než se začneš tlemit. Neznamená, že když tvoje e30 vaří při 100, že to tak má každý bmw

http://www.youtube.com/watch?v=v9Q8KntgpFY
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#379 Příspěvek od bmw335 »

MattyX píše:120 stupnu provozní teplota oleje? a doprdele :lol: :lol:


tady máš fotku ode mě, teplota je kolem 120 pořád, nikdy jsem neměl přes...Každý auto to má jinak, GTR má provozní něco málo přes 70
Přílohy
622658_516372625057417_1181636930_o.jpg
622658_516372625057417_1181636930_o.jpg (152.87 KiB) Zobrazeno 421 x
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#380 Příspěvek od bmw335 »

na e90 post píšou že teplota 230-245 F je normální, tak si to přepočti na C a uvidíš....
Odpovědět