MadButcher píše:VIF je takove to nejbeznejsi co se sezene a co kdo pouziva, samozrejme ze neni pro DPF, ani jsem dokonce nenasel na jejich strankach o kompatibilite s DPF zadnou zminku.
Co se tyka aditiv primo pro DPF, kdo mate co vyzkouseneho? A vidite/citite nejaky rozdil, nebo je to jen placebo? Teda jestli se to vubec nejak poznat da

Odpovím na na výše uvedené a rovnou i na jiné příspěvky. Kdybych to kouskoval bude to značně nepřehledné a bude sr to opakovat.
Do CommonRailu na všech autech s kterými jsem jezdil, nebo jezdím aditivuju naftu VIFem a od GoldEagla Cetan Boosterem. VIF je sice nejběžnější aditivum, ale dle testu českého státního ústavu pro maziva a paliva bo jak se to přesně jmenuje, je nejlepší. Výsledky ověřeny jinak než reklamním slibem

Rozbory, měřením nafty, test koroze v solné mlze atd. Sice výrobce udává zvýšení výkonu, ale nikde jsem nezískal informaci o kolik umí zvýšit cetanové číslo. Než stoupnul dolar o více jak 30% ( zrovna napadením Sýrie, asi náhoda...)tak jsem si bral Cetan booster v US, vyšlo to hodně dobře. Ale dováží se i k nám a nyní je cena srovnatelná. Jak VIF tak Cetna booster kupuju po velkých balení, VIF po 5L a Cetan Booster po krabicích tam kde to je zrovna nejvýhodnější.
První co by šlo říct, že to je drahý. Ale není. Pokud kupuju ty velký balení cena za jednotku jde značně dolů. Na všech autech kde to takto používám mi klesla spotřeba. Na každém autě jinak. ale když spočítám o kolik si zdražím litr nafty a o kolik klesne spotřeba tak ušetřím.
Další prakticky ověřené na autě kde není DPF a mělo najeto víc jak 400tis km bylo to, že že pokud do prázdné nádrže natankuju pouze naftu bez aditiv a na rozjezd tomu dám kouř, tak to co letí z výfuku ven je hustě černé. Pokud do té samé nafty dám aditiva, tak při stejném "testu" jde motor líp za plynem, utichnou ventily a to co letí z výfuku je tmavě šedé. Na autě kde je DPF samozřejmě nevidím za výfukem nic. Ale je znát citlivost motoru na plynový pedál, je znát více síly v nižších otáčkách a celkově lepší chod.
Do jedný značně ostrý V8, má "knock senzor" u nás je to myslím snímač detonací ? umí si nastavit předstich dle oktanů v palivu, tak tam když dám VIF benzin, tak je to také znát. Motor jde víc hladce, jde o něco líp za plynem. Spotřebu nepoznám protože s tím autem nejsem schopnej jezdit normálně
Pokud aditivuju naftu do auta s DPF a vím, že jsem odzkoušel na jiných autech to že to mnohem míň hulí, tak jezdím aspoň s pocitem že DPF nemusí toho tolik chytat. Nafta s aditivy a vyšším cetanovým číslem způsobuje lepší prohoření nafty a to, že lze víc stlačit. Tedy čím vyšší cetanové číslo, tím víc lze nafta stlačit než se vznítí. Potom tedy je expanze silnější. Na jednom commonrailu I4 s 140k, který měl sekvenční vstřikování to bylo znát hodně. Co jsem vyčetl mělo to vstřik rozdělený na několik malých v určitém časovém sledu a to se měnilo dle teploty, otáček a zatížení motoru. Sice nemám možnost změřit exhalace bez aditiv a s aditivy, ale logicky vím že DPF tímhle šetřím peněženku jak pro spotřebu, tak pro servis. Ať už pro EGR, vstřiky, katy, nebo DPF.
Bylo zde napsáno, že na některých autech se to nechovalo dobře. To je buď technický problém na autě, nebo třeba to že ty aditiva rozpouští bordel v celé palivové soustavě. V Německu (nejen tam) mají běžně cetanové čísla nafty kolem 62, u nás stejný prodejce (pumpa téhož jména) má stejný produkt s cetanovým číslem např. 55-56. Bylo to kdysi uvedeno v testech českého státního úřadu kde si to někdo nechal otestovat. Mimo jiné tenkrát vyšlo že Shell "vípower" byl stejny jako normální palivo Shell, tedy žádné aditiva. Pokud by u nás motory špatně reagovaly na normální Německou naftu, bylo by někde něco hodně špatně. Pokud jsem koupil auto a nevěděl na co jezdil, jako že to nejde vědět, dal jsem 2x vyšší dávku aditiv a vyjel nádrž až dvě, potom výměna palivového filtru. Ono to nerozpustí okamžitě veškerý bordel v palivové soustavě, ale začátek je nejhorší. Asi jako do benzínu nalejt Ethanol85.
Jedna taková drobnost. I od nás vozí naftu do DE, přímo z rafinérií. Tak jak to že ta naše špatná nafta je v DE tak dobrá ? Asi jako když si zákazník nechá udělat v řeznictví salámy pod svojí značkou a řekne že kilo musí být do 29.9 Kč. Stejné řeznictví je do farmářské prodejny, nebo do DE umí taky vyrobit, ale cena bude zcela jinde. U nafty dle všech informací které mám jde jednak o čistotu výrobního procesu a o aditivaci. V některých zemích samozřejmost, v některých za extra, mega příplatek s tím že je jich tam stejně polovina
Závěrem k těm celkovým nákladům na provoz auta. Samozřejmě nejde z jednoho auta udělat muster pro všechna auta. Ale pokud to člověk vezme logicky.
Benzín = počet vstřiku dle otáček a vždy stejné množství paliva a vzduchu. "Primitivní" vstřikovače s nízkými tlaky oproti naftě
Nafta = různý počet vstřiků dle otáček (sekvenční vstřikování u všech nových nafťáků už myslím je běžný) a vždy proměnné množství paliva a vzduchu. Zde je zapotřebí snímat tlak vzduchu a teplotu, tlak a teplotu paliva. Pak měřit za motorem atd. Hromada věcí které se mohou posr... Vstřikovače pomalu z daleké budoucnosti s neustále se zvyšujícími tlaky.
Zde jsem rozhodně nevypsal vše. Ale faktem je, že nafta je zbytečně moc složitá aby se dosáhlo co nejnižší spotřeby a minimálních exhalací, ale cokoliv začne špatně měřit, snímat, tak celé to jde někam. Benzín je benzín. Na benzínácích jsem nedělal nikdy nic se vstřikovačema, ni se snímačema tlaků, ať paliva, vzduchu atd., prakticky jen olej a svíčky. U nafty jen identifikovat příčinu toho kouře za sebou stojí peníze. Je to jeden snímač, druhej a další, pak kontrola vstřiků atd. Nejlíp bych to asi přirovnal k jednomu člověku jak mluvil o svých ženských. Ta bejvalá, tak pořád jedla, byl oplácána a pořád vařila, kdo měl pořád nakupovat ? Ta nová pořád drží diety, skoro nežera a váží téměř polovinu co bývalá. Jak nežere, tak skoro nemusím platit nákupy. Odpovídám mu, no a nemáš hlad když ti skoro nevaří ? A když je tak upjatá na vzhled, kolik stojí její údržba ? No, byl nasranej ale přiznal že věčně je hladovej a krmí se po hospodách, solárko, posilovna, dietní potraviny, hadříky, že to něco stojí. Nakonec ten sesrvis stál víc než víc než provoz té bývalé. Dnes už s ním ta dietářka není, on je stále věčně hladovej a "vyrovnání" po rozvodu jej stálo mnohem víc než by mohl kdy ušetřit. Jo, je to ujetý, ale třeba jeden můj kámoš tohle sledoval a jelikož je značně mladší než ten o kom píšu, měl zkušenosti z první ruky. Ale co udělal ? Našel si taky tu co nežere a která nepůjde běhat ven v botech pod 3tis Kč, protože přece není socka, ne ?

A taky má drahej servis, a to žere jen chleba s máslem a okurkou
Pár lidí jsem zde jistě potěšil, pár lidí získá nějakou zkušenost a další pár si tím vším projde samo, jak aditiva, servis nafty, tak ty baby
Jo a až nám dají na benzíny DPF, což myslím už začalo, nebude to asi tak tragický jako u nafty. Už jen kvůli té neproměnné směsi.