tak a teď k W222 350d standartní délka (žádná SWB

)
VIN: WDD2221321A032886
KULTIVOVANOST: Na místo jsem přijel schválně dřív, abych si poslech motor jak moc klape, přece je to jen nafta a ta rachtá. Příjezd jsem si i natočil na video, abych se následně mohl ujistit v tom, že je to špatná volba

Když pán přijížděl, zvuk z motoru nebyl nijak nepříjemný, řekl bych zvuk blížící se naftové V8.
SEDAČKY: Auto mělo sedačky vybavené, ale nebyly AMG. G12 bych si právě kvůli sedačkám nepořídil, ale zde mě na první "posez" nevadily. Bočnice na opěradle se daly samozřejmě stáhnout, ale na sedáku bohužel ne. Já jsem hubeňour a říkal jsem si, že mi ty stehna moc lítají, to mě bude časem vadit, ale po ujetí 150 km - cesta Praha Karlín - D8 - Litoměřice- zpět po D8 a E16 směr Slaný - D7 kolem Ruzyně - Evropská zpět přes Blanku do Karlína mi to nepřišlo, že bych to musel řešit. Opěradlo není tzv. lámané jako v 7er, ale vrchní část se dofukuje a krásně podrží ramena jako naše lámané sedačky a ještě k tomu jsem si mohl nastavit přiblížení hlavové opěrky (elektricky), tak abych si mohl opřít hlavu a bočnice opěrky hlavy si stejně natvaroval jako u komfortů v 7er. Navíc teda masáže, bohužel jenom zad a ne i zadku. Ale záda mi přijdou potřeba masírovat víc než zadek. Dynamické sedadla fungovaly příjemně - tzn. jak to známe z E60 a jiných 5er, kdy vám tlačí jedna bočnice do strany trupu, aby jste měli oporu - btw. v E60 M5 se daly nastavit myslím 3 úrovně, ale všechny mi přišly takové "zběsilé" tady to už fungovalo příjemněji...
HLUK: Auto nemělo opět dvojité okna a tak díky tomu, že celé auto bylo tišší než jsme zvyklí, tak hned zpozorníte, když slyšíte kolem 80-100km/h rychlosti hluk z okýnek. Toto bych přirovnal k napsanému odstavci s G12 - zde je to stejné. Když jsem se vracel zpět s E65 po D11 domů, tak jsem si uvědomil že E65 s dvojitými okny je při rychlosti 140km/h stejně hlučná jako W222 při 180km/h (od 200km/h hluk v W222 stoupá, že si toho začnete všímat a otáčíte hlasitostí sound systému doprava...)
VÝKON: Furt jsem si říkal, stačí mi to, nestačí mi to, sám jsem se přesvědčoval, že už jiná volba vlastně není a díky CHIPU mi z toho dostanou nějakých 700Nm a bude to jezdit stejně jako 750i. Prostě jede to, brzda nebudu, ale když pojedu silnici e35 tak to bude pořád s "přemkem podlahou" a to auto na to bude snad stavěný....takže je to asi největší slabina, ale co už....
PODVOZEK: zde jsem byl zvědavej na kolíbání Airmaticu. Prý žádná nafta nemá ABC a Magic Body Control, takže jen obyč vzduch a chlapy, můžu vám říct, že OUKEJ nějakej náklon tam je, ale to je ten stejnej náklon jako v E65 a pokud při nájezdu na dálnici mi prodávající ještě říká, co říká křičí na mě - šlápněte na to pořádně ať vidíte na jakej sloupek se to hrne, tak jsem ho poslechl. Elektronika to pobrala tak, že jsme se příjemně hrnuli na "B" sloupek a to byl jen zadohrab - začal jsem v auto a prodávajícího větší důvěru a přešli jsme na silnici směr slaný, kde byla kolona jedoucích aut za náklaďáky (asi 15 aut) typickou rychlostí 70-90km/h, takže si říkám, to je můj revír - zde poznám jak to bude stát za hovno. Takže "přemek" 3 auta a brzdy, "přemek" 2 auta a brzdy, "přemek" 4 auta vč. náklaďáku a brzdy, pak asi kilometr stále něco v protisměru a nakonec "přemek" 4 auta a měli jsme cestu prázdnou...takže jak chování podvozku, převodovky, motoru mě přišlo bezpečný - žádnej dravec, kterej by vadl na brzdách (jen se trošku rozklepaly) ale pomalej s ním nebudu...
Zde bych měl ještě zmínit přímé srovnání s E65. Když jsem se vracel zpět opět situace z D11 tak jsem při nastaveném tempomatu na 180km/h citil od 140-180 furt takové poskakování podvozku/kol (aktuálně obuté zimní 19"

) Prostě věc, kterou jsem do této doby vůbec nevnímal a až poté co jsem přesedl z W222 zpět do mé E65 mě na to tělo upozornilo. Říkám si a je to jasný, W222.....
SOUNDSYSTEM: Auto mělo Burmester surround (to je ta třída, která má hliníkové kryty střeďáků) Tzn. nebyl to úplný základ s černými mřížkami, ani 3D Burmester (ten jsem slyšel před 14 dny v Advantage). Škoda, že EQ lze nastavit jen ve 3 oblastech - Basy, Středy, Výšky a pak zapínání a přepínání surround efektů - pro Blues nic moc, pro filmy super. (Zde bych měl ještě zmínit, že mám L7 díky Jaraxovi upravený od Falcona) Výšky asi o 100% lepší než v E65 ale pořád tam nejsou detaily (ty bych musel vyměnit), středy super hlavně ten klavír a pokud se k tomu přidal i "kik" středobasu tak jsem si říkal, kam se na to hrabe L7 v E65. Subbasy máme v E65 lepší, ale zkuste si někdy sednout na zadní sedačky, kde vozíte děti a pustit si stejnou hlasitost jako posloucháte - těch basů vzadu je tolik, že vám z toho hučí v hlavě

děti to neřeknou ale ostatní jo. To se v W222 nestalo protože subbasy jdou zepředu - což je vždy ta nejlepší věc - máte hloubku a máte vzdálenost - takže nějaké hrání s s posunování fáze a sladění se středobasy odpadá. Každopádně k dokonalosti to bude potřebovat DSP a vyměnit některé měniče... - ale s L7 v G12 se to vůbec, ale vůbec nedá srovnat....
tak to je co mě napadá, z přímého srovnání E65 750i, G12 740Ld a W222 S350d během jednoho dne - snad někomu dalšímu pomůže v jeho rozhodování.......jo a btw. v pondělí jedu 1000km projet W222 S500L - protože prý se dřív nebo později určitě někdo najde, kdo ty motory bude umět vyvložkovat....tak doufám, že nedopadnu jak sedláci u Chlumce, kteří pořizují V8 biturbo od BMW
