Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E66 rada
Re: E66 rada
Laik: nevim co myslis
kdyz vyndas klicek auto jde automaticky na P
kdyz nastartujes mas automaticky P
pokud nenasartujes nemuzes volit z P na cokoliv jineho
kdyz dojedes das N a vypnes motor tak neni automaticky P a auto se pohybuje
(pokud nemas v menu AUTO P)
kdyz vyndas klicek auto jde automaticky na P
kdyz nastartujes mas automaticky P
pokud nenasartujes nemuzes volit z P na cokoliv jineho
kdyz dojedes das N a vypnes motor tak neni automaticky P a auto se pohybuje
(pokud nemas v menu AUTO P)
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: E66 rada
No myslel jsem jen to, že když na P startuji, je převodovka odpojená a motor jde lehce na volno. Točí se.
Když dám N jde také volně, když dám R nebp D, už táhne, ale točí se.
Tak když volně běží na P a startuje, tak musí jít lehce otočit i rukou bez nějakého odblokování náprav či co. Si myslím.
I u manuálu se zařazeným stupněm a zabrzděný otočíš o půl otáčky tam a půl zpět, než se poskládají všechny zuby v převodovce a nápravě.
Když dám N jde také volně, když dám R nebp D, už táhne, ale točí se.
Tak když volně běží na P a startuje, tak musí jít lehce otočit i rukou bez nějakého odblokování náprav či co. Si myslím.
I u manuálu se zařazeným stupněm a zabrzděný otočíš o půl otáčky tam a půl zpět, než se poskládají všechny zuby v převodovce a nápravě.
Re: E66 rada
Převodovka neni nikdy "odpojená". Pouze jsou v ní lamely vyřazeny tak, aby byla v neutrálu a netahala. N a P je naprosto to stejné s tím rozdílem, že na P je výstupní unašeč akorát ještě blokován parkovací pojistkou
Re: E66 rada
No jo no, tak jsem to laicky napsal a ještě blbě, já mám jen klacek, ale to je jedno.
V P a N netahá motor hydrauliku a nemusí se odblokovávat náprava a nevím co se vše psalo, tudíš musí jít točit volně.
Ale zadřený takový motor? To snad ani není možné. Snad dá vědět jak dopadl. Držím palce.
V P a N netahá motor hydrauliku a nemusí se odblokovávat náprava a nevím co se vše psalo, tudíš musí jít točit volně.
Ale zadřený takový motor? To snad ani není možné. Snad dá vědět jak dopadl. Držím palce.
Re: E66 rada
Jak netaha hydrauliku? Unasec v hydromenici je pevne spojen s motorem v kazdem pripade a zene olej na turbinu, ktera ma snahu se tocit. To ze auto nejede je proto, ze je zarazeno N (P). Je to podobny jako v manualni prevodovce. Kdyz mas zarazeno N, tak se prenaci tocivy moment z motoru pres spojku (analogie k menici) na hnaci hridel prevodovky a toci se ozubena kola na ni. Dokonce se toci i ozubena kola na hnane hrideli prevodovky (stejne jako v automatu).
Navic vzdy kdyz se toci motor, tak bezi olejove cerpadlo v aut. prevodovce.
Takze tocis-li motorem pri zarazenem N (P), tocis i cca pulkou prevodovky jak v pripade automatu, tak manualu (pokud nevyslapnes spojku).
Podivej se sem:
https://www.youtube.com/watch?v=pTfipsejqS0
Navic vzdy kdyz se toci motor, tak bezi olejove cerpadlo v aut. prevodovce.
Takze tocis-li motorem pri zarazenem N (P), tocis i cca pulkou prevodovky jak v pripade automatu, tak manualu (pokud nevyslapnes spojku).
Podivej se sem:
https://www.youtube.com/watch?v=pTfipsejqS0
Re: E66 rada
Auto je na dílně, do konce týdne by měl být motor venku ještě s tím zkusí otočit. Prostě není čas všichni maj moc práce a všechno trvá, tak to prostě dneska je 
Dám info a přidám fotky, jak se něco změní, osobně si myslím, že je to průser tím, že nebyl olej. Hlavně že má člověk referencký zkoušky, kde je jasně napsáno, že řidič má před cestou vše zkontolovat.
Sere mě, že to auto nehlásí hcybějící vou ani olej, musíme se keště podívat na čidla, nevím jakým systémem to hlásí na pal PC.

Dám info a přidám fotky, jak se něco změní, osobně si myslím, že je to průser tím, že nebyl olej. Hlavně že má člověk referencký zkoušky, kde je jasně napsáno, že řidič má před cestou vše zkontolovat.
Sere mě, že to auto nehlásí hcybějící vou ani olej, musíme se keště podívat na čidla, nevím jakým systémem to hlásí na pal PC.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: E66 rada
to auto hlásí uplně všechno, chybějící vodu, olej, olej v DD, vodu v ostřikovačích, tlak oleje, hlásí uplně vše, pokud to není zblastlená mrť před smrtí.
Re: E66 rada
Jestli se ptas na to zda to bylo havarovny ne, dle jednotek ma 250tis stočený to bylo o 50. Nevím kde může být chyba, že to nehlásí vodu a olej, v chcecku je totoiz coolant napr ok. Diagnostika po tom az neco budem vedet dale. Zatim jsem z toho spatnejtak uvidim co vse bude potreba, tvoje verdikty me moc nepomuzou jaraxi.
PS: hlásí to kjdejakou blbou žárovku, DD také, prostě vše na co si člověk vzpomene dveře, dokoliv, i přední kapotu což sem čuměl. jen ten olej a vodu nic.
PS: hlásí to kjdejakou blbou žárovku, DD také, prostě vše na co si člověk vzpomene dveře, dokoliv, i přední kapotu což sem čuměl. jen ten olej a vodu nic.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: E66 rada
ale jo, pokud to není do toho zasahováno, tak ukazuje. Na olej by tam měla být u předface nouzové čidlo a vodu říká normálně. Vím, mi to jednu chvíli po koupi ukazovalo vodu dost často a olej u faceliftu má senzor hladiny dokonce + nouzové čidlo
Re: E66 rada
Ted si nevzpomenu, o nejakem aute se psalo, ze nema merku oleje. To se tyka i e65? Je moznost uzivatelsky zkontrolovat alespon priblizne, ze je v aute minimalni hladina oleje? Senzory jsou sice fajn, ale mit moznost zkontrolovat tak zasadni napln jako je olej nebo chladici kapalina povazuju za nezbytne. Ano, jsem linej to hledat v ETK
Ale je vhodne tuto informaci v tomto tematu trochu provetrat.

Re: E66 rada
E65 před i poface má měrku oleje v motorovém prostoru.
předface i poface kontrolují hladinu chladící kapaliny
předface má bezpečnostní čidlo na hladinu oleje.
poface má bezpečnostní čidlo na hladinu + elektronickou měrku co zobrazuje display v autě
předface i poface kontrolují hladinu chladící kapaliny
předface má bezpečnostní čidlo na hladinu oleje.
poface má bezpečnostní čidlo na hladinu + elektronickou měrku co zobrazuje display v autě
Re: E66 rada
Já osobně koukám na měrku oleje pomalu před každou jízdou. Aspoň 2 * do týdne. Jsem na to úchyl a všichni si ze mě dělaj prdel, co tam pořád hledám. Aby utekli 2 litry oleje za 3 dny, tak to už musí být hodně špatný. Naproti soused má starého Focuse a za 7 let jsem ho viděl snad 2*, že měl otevřenou kapotu.
. Já ji mám otevřenou 3* do týdne.

- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Re: E66 rada
Tak to ses dobry pako. Uz jsem ti psal, ze je jedno jestli je tam 6 nebo 12. To uz je celkem na diagnozu 

...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Re: E66 rada
No, pomalu jo, ale kdyby takové pako byl i Arnie_one, tak by to nemuselo na dílnu
. Ona prevence je kolikrát k nezaplacení
. Kdo ví ale, co se mu tam opravdu stalo.


Re: E66 rada
Mám ten stejnej problém, před každou delší cestou jak s coupé tak s x5 automatická kontrola voda/olej/emulze na víčku od oleje/ohnout hrb a podívat se pod auto jestli něco neteče. Jsem z toho nešťastnej ale je to prostě diagnoza, u non BMW aut to nedělám, kdyby na to měl někdo nějaký prášky který fakt zabírají tak se prosím podělte, vcelku bych je už asi potřeboval
Nejspíš to bude tím že s těmi auty moc nejezdím, bo už nevím.Každopádně na tom nevidím zase nic tak divného, pořád lepší než na to srát




Naposledy upravil(a) Sweden dne čtv 08.12.2016 17:10, celkem upraveno 1 x.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: E66 rada
V snahe pomôcť som to očividne doplietol. Odblokovanie prevodovky a brzdy u sedmy platí v prípade manipulácie s vozidlom bez naštartovaného motora (napr. ťahanie na odťahovku). Pardón.
Prajem rýchlu a dobrú opravu, uvítam aj foto
P.
Prajem rýchlu a dobrú opravu, uvítam aj foto

P.
Re: E66 rada
pokud je snímač hladiny oleje KO, tak to okamžitě hlásí na diag, ale to jsme zase u toho.
a prot opakuju pro ostatní znova
- E65 je třeba vybírat opatrně a důkladně
- 90 procent E65 co tady jezdí sou vraky
- v německu už je taky dost vraků
- při koupi je třeba auto pořádně projet, vše vyzkoušet a zdiagnostikovat BMW! diagnostikou!
- po koupí je vhodné auto prohlédnout na zvedáku, smazat chyby, načíst, zkontrolovat - porovnat s tím co zákazník vypozoroval za dobu co má auto
- pak stačí servis 1-2 ročně dle nájezdu
jedině pak ty auta fugnujou bez investic, je to můj dlouholetě vysledovaný postup a velká většina lidi kteří to tak u mě dělají, tak fungujou dobře, nemění se jim motory atd, dokonce spousta z nich to pak prodá za víc než to koupili, protože je po těch autech dost hlad. lidi chcou BMW, trojky sou drahy a nemají výbavu, pětky se začaly hodně sypat, Xka sou tvrdý a sedmy jdou na dračku, což drží cenu e65 už hromadu let pěkně nahoře.
zpět k problému - co ten motor? jde s ním točit?
olejovou měrku mají všechny E65
olejové měrky nemají auta s motory N52,N53,N54,N55, některé čtyřválce atd.
ten systém je uplně nahovno, jelikož meření hladiny oleje trvá nějakou dobu a motor musí po celou tu dobu běžet.
a prot opakuju pro ostatní znova
- E65 je třeba vybírat opatrně a důkladně
- 90 procent E65 co tady jezdí sou vraky
- v německu už je taky dost vraků
- při koupi je třeba auto pořádně projet, vše vyzkoušet a zdiagnostikovat BMW! diagnostikou!
- po koupí je vhodné auto prohlédnout na zvedáku, smazat chyby, načíst, zkontrolovat - porovnat s tím co zákazník vypozoroval za dobu co má auto
- pak stačí servis 1-2 ročně dle nájezdu
jedině pak ty auta fugnujou bez investic, je to můj dlouholetě vysledovaný postup a velká většina lidi kteří to tak u mě dělají, tak fungujou dobře, nemění se jim motory atd, dokonce spousta z nich to pak prodá za víc než to koupili, protože je po těch autech dost hlad. lidi chcou BMW, trojky sou drahy a nemají výbavu, pětky se začaly hodně sypat, Xka sou tvrdý a sedmy jdou na dračku, což drží cenu e65 už hromadu let pěkně nahoře.
zpět k problému - co ten motor? jde s ním točit?
olejovou měrku mají všechny E65
olejové měrky nemají auta s motory N52,N53,N54,N55, některé čtyřválce atd.
ten systém je uplně nahovno, jelikož meření hladiny oleje trvá nějakou dobu a motor musí po celou tu dobu běžet.
Re: E66 rada
Mám info že motor je venku, dnes bude rozebírat. S klikou se nepohlo ani po schozeni motoru mimo auto. Ted čekám na verikdt co vše bude v háji.
Nechce se mě kupovat jinej motor, to mohu dopadnout sejně halvně od strejdů z Polska. Radši bych prostě vyměnil co bude třeba na původním. Oleje nakonec chybělo 3 litry, takže to vypada na moji blbost. Olej je čistý bez špon a podobných nešvarů.
Každopádně u X5 to pípně hned jak chybí 1L vody, olej nevím tam jsem to nikdy neřešil a ano mám najeto od výměny 2tis a radši ho už kontorluju, když jsou ty auta tak blbý, že auta s cenovkou 2mega (e65) se musí kontorlovat jak na 120, to mě pěkně nasralo. Blbost, ale neomlouvá.
Jinak u X5 jsem vyměnil hadice dal nové víčko na expanzce a je vše Ok, aspoň že tak.
Fotky dám, ale bude to asi žalostnej pohled.
Nechce se mě kupovat jinej motor, to mohu dopadnout sejně halvně od strejdů z Polska. Radši bych prostě vyměnil co bude třeba na původním. Oleje nakonec chybělo 3 litry, takže to vypada na moji blbost. Olej je čistý bez špon a podobných nešvarů.
Každopádně u X5 to pípně hned jak chybí 1L vody, olej nevím tam jsem to nikdy neřešil a ano mám najeto od výměny 2tis a radši ho už kontorluju, když jsou ty auta tak blbý, že auta s cenovkou 2mega (e65) se musí kontorlovat jak na 120, to mě pěkně nasralo. Blbost, ale neomlouvá.
Jinak u X5 jsem vyměnil hadice dal nové víčko na expanzce a je vše Ok, aspoň že tak.
Fotky dám, ale bude to asi žalostnej pohled.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: E66 rada
ty seš fakt dement, to už nejde říct slušně, 20 lidí ti napíše že sedma kontroluje vše a ty tady furt píšeš takové nesmysli protožes koupil pojízdnej vrak, vlastně už nepojízdnej, ale furt tady budeš mlet takovy kraviny.
určitě sis nechal při koupi to auto zkontrilovat origo diagnostikou, jeslti vše funguje, např čidlo hladiny oleje. přestan to auto pomlouvat a bež si naliskat za vlastní blbost.
určitě sis nechal při koupi to auto zkontrilovat origo diagnostikou, jeslti vše funguje, např čidlo hladiny oleje. přestan to auto pomlouvat a bež si naliskat za vlastní blbost.
Re: E66 rada
Ťažko sa to číta...
Rozmýšľam, z akého iného dôvodu (okrem jeho zadretia) by sa z motorom nemalo dať pretočiť.
1. Hydrolock motora - kvapalina v spaľovacom priestore, ale predpokladám, že sviečky ste vybrali.
2. Spomínal si smrad zo štartéra... Nemohol sa zadrieť štartér a zablokovať zotrvačník?
P.
Rozmýšľam, z akého iného dôvodu (okrem jeho zadretia) by sa z motorom nemalo dať pretočiť.
1. Hydrolock motora - kvapalina v spaľovacom priestore, ale predpokladám, že sviečky ste vybrali.
2. Spomínal si smrad zo štartéra... Nemohol sa zadrieť štartér a zablokovať zotrvačník?
P.