Stránka 18 z 19
Napsal: úte 07.02.2012 18:46
od beny-maser
a proč nenatankuješ někde normální naftu? tady bylo ráno -20 a normálně jsem nastartoval. Tohle musí bejt strašnej vopruz a jen si kurvíš startér a baterku.
Jako nouzovka lze namíchat naftu s benzínem, jen nemůžu momentálně najít tu tabulku poměrů.
Napsal: úte 07.02.2012 18:47
od Carpadian
Pokud má BMW přívody nafty v hliníku, tak je omotal tím odporovým drátkem na vyhřívání, to bude za 5 minut nahřátý a odjíždíš. Či si nahřát horkou vodu do termosky před odchodem
Nebo nejít celý den na záchod.

Napsal: úte 07.02.2012 20:07
od Tompo
to už fakt neni normální, to tam maj u Vás letni naftu, ne???
Napsal: úte 07.02.2012 20:18
od Lucifer
Já se přiznám já tu letní naftu mám

Napsal: úte 07.02.2012 20:37
od beny-maser
našel jsem tu tabulku!
při teplotách -5°C až -15°C 70% letní nafty 30% benzínu speciál,ale raději bych tam ten benzín jen trochu cáknul a zbytek dotankoval zimní naftou u pumpy co má velkou výtoč a je spolehlivá
Napsal: úte 07.02.2012 20:43
od Lucifer
Carpadian píše:Pokud má BMW přívody nafty v hliníku, tak je omotal tím odporovým drátkem na vyhřívání, to bude za 5 minut nahřátý a odjíždíš. Či si nahřát horkou vodu do termosky před odchodem
Nebo nejít celý den na záchod.

Heleď s tim odporovym drátem, řešil jsem to s 2ma týpkama oba maj praxi jako elektrikáři oba sice učí na učňáku kam jsem chodil ale řešil jsem to s nima asi 3 hodiny no ale je problém protože při 12V rapidně roste proud a zároveň spotřeba z baterky, to znamená že když mrzne a je venku třeba -20 a ty to máš vyhřát na 0 tak proud při 12V je kolem 15-20A !! což znamená že když máš baterku 90Ah tak za hodinu výhřevu máš jen 70Ah a představ si startovat v -17 s 70Ah baterkou, pokud by ale byla nabitá uplně do plna což nevydrží takže po nažhavení a tomhle vyhřívání končíš na 40-50Ah baterce což v zimě otočíš startérem na 20% a motor nenakopneš, navíc je tam riziko toho, že když to nebude mít proudovou regulaci tak to chytne, navíc jestli se ta teplota zvýší a není to vůbec problém tak je pravděpodobný že se ten drát rozhžaví na 500° třeba a to v okolí nafty nebo trošku cáklýho oleje někde na bloku motoru může znamenat uplnej konec auta. Navíc baterce by to dávalo strašnej záhul taková proudová zátěž takže by moc v těch mrazech nevydržela
beny-maser píše:našel jsem tu tabulku!
při teplotách -5°C až -15°C 70% letní nafty 30% benzínu speciál,ale raději bych tam ten benzín jen trochu cáknul a zbytek dotankoval zimní naftou u pumpy co má velkou výtoč a je spolehlivá
Tak 1:20 je tady psal už někdo v tomhle vlákně, víc bych nezkoušel, lepší nenastartovat než mít pak nějakej propálenej píst
Napsal: úte 07.02.2012 20:59
od Carpadian
No startoval jsem 2.4 TD pětiválec 72Ah (Varta Silver - větší se tam fyzicky nevešla) při -20C a zcela bez zaváhání na druhé převalení motoru - 280.000km budík, takže tak 400.000km skutečnost.
Pokud jsou PHM v pořádku, tak to nakopneš.

Dneska byla zajímavá reportáž na tohle téma v Černé kronice - rozuměj televizní noviny na TV Noha. Problém je, že na pumpě kvalitu nafty nezjistíš.
Napsal: úte 07.02.2012 21:55
od Lucifer
http://www.svetakvaristiky.cz/akvaristi ... W-60-120-L
Jinak našel jsem něco takovýho, ale je to 230/12V a tam bude zase proudová regulace aby se ten drát neuvařil
Napsal: úte 07.02.2012 22:03
od Carpadian
To by mohlo fungovat.

Jen to bude chtít měnič napětí, když je to na 230V.
Napsal: úte 07.02.2012 22:39
od Lucifer
Měnič tě sežere z kůže i tu baterku, to nechce měnič ale stačilo by rozebrat to trafo co se šoupne do zásuvky a za výstupem trafa napojit napřímo 12V aby to prostě bylo bez těch 230V pak by to mělo fungovat ale jde o ty proudy a aby člověk nechytil, je to dělaný na vodu a tu než ohřeješ trvá sakra dlouho protože tam je něco jako odpor, ve vzduchu se to musí ohřát okamžitě a né li až moc
Napsal: úte 07.02.2012 22:53
od Misanek
To lucifer: Prosim tě vysvětli mi jednu věc - proč furt jenom vymýšlíš x miliard pičovin a dalších rádoby "zlepšováků" a přitom pořád jezdíš na letní naftu, jak jsi se dokonce sám přiznal? Toto opravdu nepochopím

Co chceš aby to auto dělalo v těchto mrazech, když jezdíš na sračky? TDSo je fajn, ale zázraky prostě neumí a nevim proč hodláš kurvit auto tvojima sci-fi výdobytkama z odporových drátů a podobných nesmyslů. Opravdu toto nikdy nepochopím a ani pochopit nechci. Přitom řešení je naprosto jednoduché a už několikrát zodpovězené.
Navíc ani principielně netušíš jak vlastně vstřikovací čerpadlo funguje když se ptáš na takovou koninu, jestli můžeš ublížit čerpadlu, když budeš sát naftu z jeho vstupu, ale ostatní nesmysly na tom řešit chceš. Pro tvoji informaci - ne, nijak tomu neublížíš.
Za další - jsem zvědavý jak v tomto mraze budeš odpojovat tu plastovou rychlospojku na které je nalisovaná ta průhledná hadice mezi čerpadlem a filtrem. Za normálního počasí jde odpojit z příruby docela na hovno, tak to jsem zvědavý jak to z tama budeš pajtovat teď, když je to všechno promrzlé a zkřehlé.
Opravdu mám ten dojem, že takovým lidem jako jsi ty by akorát tak patřilo do ruk spíš nasrat než jim svěřit relativně schopný motor a auto vůbec, aby ho jenom svým "zlepšováním" dokurvili...
omlouvám se za upřímnost, ale už mi to prostě nedalo.
Napsal: úte 07.02.2012 23:07
od Lucifer
Právě protože o tom čerpadle všechno nevím tak se ptám, to nedovedu pochopit co je na tom špatnýho že svůj dotaz mířím sem, kde jinde bych se asi na takovýhle věci měl ptát ? Píšeš jak kdybych se tu nemohl zeptat na to jestli můžu z čerpadla tahat naftu obráceně. Nemám tolik znalostí jako zde přítomní a proto sem chodím abych ty znalosti taky trošku nabral a věděl o tom autě co nejvíc :tutuk:
Neřekl jsem, že bych chtěl ten topnej drát tam udělat mám z toho vítr, rizika nejsou zrovna nejmenší. Ano přiznal jsem se, že jezdím na letní naftu, ale jde o to že ty věříš těm pumpám, že ta nafta opravdu ty mrazy vydrží ? A když tu byl taky jeden kolega, kterýmu zamrzla uplně normální nafta ??? Proto se tu s Carpadianem snažíme vymyslet nějak jak v zimě v klidu vstát a nemít strach jestli vůbec nakopnu auto !

Několika lidem to zamrzlo i když tankovali naftu kde na letácích u pumpy zimní nafta do -35
A ještě k tý hadičce, ten filtr má předehřev stačí nechat chvíli otočenej klíček v poloze 2 na kontrolky a ta nafta se v tom filtru prohřeje tu hadičku jsem měl dole a nešlo to jak popisuješ...Neříkám že jsem za to vzal a sundal ale po 2 minutách snažení jsem tu hadičku sundal. Buďto mám zázračný hadičky nebo jsem se trošku snažil

Napsal: úte 07.02.2012 23:58
od Misanek
Lucifer píše:
Neřekl jsem, že bych chtěl ten topnej drát tam udělat mám z toho vítr, rizika nejsou zrovna nejmenší. Ano přiznal jsem se, že jezdím na letní naftu, ale jde o to že ty věříš těm pumpám, že ta nafta opravdu ty mrazy vydrží ? A když tu byl taky jeden kolega, kterýmu zamrzla uplně normální nafta ??? Proto se tu s Carpadianem snažíme vymyslet nějak jak v zimě v klidu vstát a nemít strach jestli vůbec nakopnu auto !

Několika lidem to zamrzlo i když tankovali naftu kde na letácích u pumpy zimní nafta do -35
Tak mi teda vysvětli těch x dalších jezdících TDS motorů, které takovéto problémy neřeší? Mezi tyto lidi se řadím i já a to, představ si to, i bez zbytečných inovací a super drátových řešení. Normálně s původní nesprasenou kombinací. Neuvěřitelné co? A čímpak to asi bude? Tím že autu dopřávám to, co si dieselové auto vyžaduje, kor v zimě, mám v pořádku filtry, čerpadlo a nehledám chybu tam, kde prostě neni, chápeš to už konečně?!? Vysvětli mi teda, jakto že mně auto chytne v pohodě a chytá v pohodě celou letošní zimu?
Víš co, koneckonců si svoje auto bastli jak uznáš za vhodné, je to tvůj majetek. Jenom je škoda, že si pak tyto "rady" najde někdo neznalý a bude se jimi řídit místo toho aby si šáhnul do svědomí a zjistil co vlastně ve skutečnosti dělá špatně. A argument typu "na ostatních pumpách je stejně ojebaná nafta, tak proč bych tam nelil svoji vlastní - letní?" je opravdu hodný psychiatrické léčebny

Přeju hodně štěstí ze zlepšovákama. Jo a pak aspoň nafoť, až to auto kvůli nějakému zkratu bude v plamenech a budou k tomu přijíždět hasiči, jo?
Howg

Napsal: stř 08.02.2012 09:12
od beny-maser
Tak koukám, že už to někdo nevydržel a musel si ulevit na tohle téma
Uplně tomu rozumím, protože mě svrběly prsty celý večer.
Já taky jezdím v tds v tomhle mrazu a taky startuju uplně normálně. Nemám nic bastěnýho jen se snažím mít auto v dobrém technickém stavu.
Napsal: čtv 09.02.2012 20:18
od Blahis
Tak dnes jsem dal úplně novou baterii tu z odkazu--arta dinamic 100 A. Koupil novy filtr zalil vyměnil zkusil natocit a snaha byla ale nenaskočil. Takže 40 min fén a pak nasksočil nabrnk. Teď ještě klape aby se doufám vypálila ta hnusná nafta. A teď se modlím abych ráno natočil jedu totiž na hory
Napsal: čtv 09.02.2012 21:08
od beny-maser
s tímhle na hory když to nenatočíš před barákem?

Napsal: čtv 09.02.2012 21:44
od Blahis
Tak snad to bude v klidu když se to projede špatná nafta spálí a veme se dobrá plus aditiva. Takovej blbej dotaz nemá čerpadlo taky nějaky odkalovák ?
Napsal: čtv 09.02.2012 22:08
od Misanek
Ne ne, čerpadlo nic takového nemá. Jedině by to šlo teoreticky vyřešit povolením trubek na vstřikách a následném točení motorem
Napsal: pát 10.02.2012 10:04
od Blahis
Tak nová zpráva dnes v minus 14 jsem natocil úplně v klidu. Takže moje rada pokud nestartuje vymenit palivový filtr zahřát a mit dobrou baterii. Pak se snažit ten hunus spálit a natankovat pořádnou naftu plus aditiva
Napsal: sob 11.02.2012 12:53
od Tompo
Jako do -20c mi to celkem startuje, ale dnes zas bylo 29c a to prostě nafta nedá.... Už na to seru, baterku mám doma v teple a jezdím fáčkem na LPG, vlastně na benzín, jelikož i LPG nepatrně přimrzá a nestačí krmit...
