tak jsem toto úterý vyzkoušel jak G12 740ld tak i W222 S350d Long (L ho standartně neoznačují protože MB přišla s W222 v Longu jako standart a kratší verzi označují jako SWB-short whell base, ale aby v tom nebyl zmatek, tak spousta inzerátů je s přívlastkem W222 L nebo Long..) to jen tak na začátek.
740Ld VIN: WBA7G81060G678165
musím se přiznat, že tíhnu víc k BMW, ale 740Li s výbavou neexistuje, 750Li se motory stále serou a 760Li je dnes nad 1,5mega, proto jsem si chtěl vyzkoušet naftu (měl jsem 320d e91, táta má X1 23d a byla to a je to hrůza hrůzoucí

, takže naftu ne, ale když už nejsou FAKT NEJSOU benzíny, tak co si má člověk koupit????)
KULTIVOVANOST: Dorazil jsem do Hradce Králového v 8:15, auto studený, nastartoval jsem ho a zapnul výhřev sedaček, abych neonemocněl z té studené kůže, protože auto stálo pod přístřeškem do rána venku. Motor měl najeto teda asi 35tis km a při studeném startu nevydával žádné divné pazvuky ani vibrace.
SEDAČKY: Po zavření dveří a usednutí za volant, začalo moje obvyklé nastavování sedačky a volantu a ejhle, nějak ten sedák nemůžu dát víc do úhlu, tzn. prední část nahoru a zadní část dolů (asi mám delší stehenní kosti nebo co), ještě jsem se zeptal prodejce, jestli něco nedělám špatně a odpověděl mi že to je největší úhel jaký můžu nastavit. Takže řadím "D" a lechtám plyn, abychom se klidně a bezpečně rozjeli směr Pardubice.
HLUK: Auto tiché - tišší než e65 ale jak je tiché od podvozku tak o to více slyším boční šelest z oken, ptám se jestli to má dvojité skla nebo tu folii co teď všichni výrobci místo toho do aut dávají a odpověděl mi že "NE", tak jsem si řekl OK, určitě se dá najít jiné auto co tyto "dvojité" okna má a bude to supr. Tzn. asi tak o 50% lepší než v E65. Nejvíc jsem byl zvědavej na zátah motoru, fungování převodovky a podvozku. Takže jakmile jsme auto zahřáli, tak jsem se zeptal jestli na to můžu šlápnout a prodejce mi odpověď "samozřejmě", takže přemek podlaha a čekal jsem na reakce převodovky, která byla samozřejmá a sebejistá, žádné přemýšlení, prostě jen otáčky lítaly nahoru a dolů dle kvaltů, které tam zrovna sázela a nebyl zde žádný "jemný ale pomalý" efekt, jak to známe ze starých převodovek. Snad víte o čem mluvím, když jsem sedl do jakékoliv e65/66 co jsem mohl řídit díky Lukášovi a Jaraxovi, tak ty staré převodovky jsou rozvážné a pokud od nich někdy člověk chce víc, tak začnou zmatkovat a s autem zbytečně cukat, takže se na tento způsob řízení raději vykašlete - nemyslím sportovnost, ale prostě potřebujete předjet, víte, že nemáte dost výkonu, tak stoupnete na podlahu a při předjíždění 3 auta se potřebuje zařadit a pak zase pálit a toto uděláte tak 4x a auto si začne myslet, že jste se zbláznili....takže začne zmatkovat. To se zde nestalo ani jednou :O
VÝKON: Ano je to nafta a slabá. A já chtěl už před rokem kupovat B7 nejen kvůli hodnotě auta, ale i kvůli výkonu a tohle není silnější než E65 750i ale když si tak pomalu uvědomuju, tak vlastně použitelnější díky výše zmíněné převodovce. Mám totiž "problém" na silnici E35 (mohelnice - hradec králové) s nedostatkem výkonu a agility auta (srovnání E65 750i, 991.1 4S, C63s biturbo) takže
PODVOZEK 2 situace:
První: několikrát jsme zkoušeli Jaraxovou oblíbenou akci "z pruhu do pruhu ve 150km/h" a světe div se auto stabilní jako prase, žádné velké náklony a ptám se čím to je? vždyť jste říkal že to má jen měchy a nemá to hydraulickej podvozek....prodejce mi odpověděl, že je to natáčecí zadní nápravou, říkám si super, je to fakt sebejistý chování
Druhá: určitě spousta z vás zná nájezd z Hradubické 4 proudovky směrem na Hradec a to nájezd k prodejci BMW Stratos - nejdříve pravá a pak táhlá levá do kopce a přes příčnej práh konstrukce mostu nad čtyřproudovkou (samozřejmě naši silniční inženýři asi schválně používají stále tabulky z 19 století a tak pokud člověk chce projet tu levotočivou s jedním natočením volantu, tak jede prvních 50% zatáčky v protisměru - to si asi dokážete představit, že jsem nejel 60 km/h - očekával jsem že se auto nakloní a bude od půlky zatáčky v náklonu ale ono PRD, auto se naklonilo asi o 50% míň než jsem zvyklej z E65 a opět jistě mě vyhouplo nahoru na most

- říkám si, ty kráso ten podvozek je super.
SOUND SYSTEM: přijeli jsme zpět k prodejci a poprosil jsem o ještě o chvilku strpení, vložil jsem do CD přehrávače výběr z BluesQuestu a začal poslouchat, po pár skladbách jsem zhodnotil, že středy netransparentní (klavír), výšky ok, basy a subbasy jsem ani neřešil, protože mě HarmanKardon L7 v G12 nepřesvědčil

a říkal jsem si jedeš do Prahy, tam mají v TopClasCar nebo jak se to na Proseku jmenuje G12 s B&W tak pánovi pěkně poděkuj (fakt se snažil a nebyl naštvanej) a už ho nezdržuj

....
o W222 napíšu v dalším postu
