Stránka 17 z 22

Napsal: čtv 21.01.2016 19:45
od Zdenda530d
Jsem v němém úžasu... takové prozření...

Napsal: čtv 21.01.2016 20:51
od Misanek
No prozření... Zatím se tu vyjadřují pouze lidi, kteří takovýto pohled na věc mají od prvopočátku, takže bych zatím slova prozření, změna názoru atd. nechal v klidu u vody :D Oni nám zastánci dpf jistě naše argumenty vymluví jinýmy důvody :wink:

Napsal: čtv 21.01.2016 21:24
od ACDC
Kašlete na emise. Příroda si vždy poradí a dostane se z toho. Možná u toho nebudou lidi, ale bude tady hezky a zdravo...

Napsal: čtv 21.01.2016 22:20
od sedyvlk6

Napsal: ned 24.01.2016 17:34
od ls
Možná by byly filtry DPF funkční a bezúdržbové ,ale když auta mají upravený soft(jako VW)a produkují několika násobně více sazí, tak se asi ucpávají rychleji než výrobce filtru počítal.

Napsal: ned 24.01.2016 22:07
od Michal-E39
JohnyB píše:jeden paranoidni dotaz - cetl jsem zde na foru, ze BMW kdysi poslalo newsletter, ze se vuz s automatem nema na P vytacet. Dochazi k necemu takovymu na mereni emisi? Nerad bych, aby mi domrdali prevodovku...
S automatem nemám ani nechci mít žádnou zkušenost... ale jistě lze zařadit N a zatáhnout ruční brzdu, jak to ostatně dělají všichni s manuálem. Na naprosté většině STK si do emisní haly zajíždíte sám, tak je na vás, jak tam to auto zaparkujete. Technik po vás chce jen běžící motor a auto co se při zvýšených otáčkách nesnaží nikam odjet.

Napsal: ned 24.01.2016 22:46
od Misanek
O.T.: Myslím že odtah vozů s automatickou převodovkou je možný až do vzdálenosti 80-100 km, maximální rychlostí buďto 60 nebo 80km/h.

Neručím za úplnou přesnot těch čísel, které jsem popsal, nicméně něnajké tažení tam umožněno je.

Každopádně já jsem automat táhl maximálně 10km, když mi klekl startér v téhle vzdálenosti od domu. Jinak vždy plaťák a jel domů na vleku, jelikož se mi pod autem nechtělo ležet a odpojovat kardan

Napsal: úte 26.01.2016 14:36
od kurevtor
Teddy píše:Nejvíc to mají v hlavě v pořádku ti, co buzerujou řidiče aut. Když jim pak kolem baráku projede vlak, kterej za tu jednu cestu nadělá větší neplechu, než auto v dobrém stavu za celou dobu jeho životnosti. Pak kolem proletí 30 let starý letadlo a nadělá 100x větší bordel. Pak se kouknu na moře na starý tankery a nákladní lodě a už mi ani nestačí nuly.

Kurevtore, je pravda, že je potřeba snižovat negativní vlivy na životní prostředí. Současně ale každej ví, že je potřeba začít s tím nejhorším. Je to jako bys stavěl dům od střechy.

Bohužel Zdenda má pravdu. Tohle je celý hlavně o penězích. Je to prostě způsob jak lidem vytahat peníze z kapes.

Mimochodem kdyby chtěli ty auta opravdu řešit, tak zavedou reálný měření emisí s reálnými tolerancemi. Tím nemyslím stk, ale přímo na silnici. Ty starý paštiky a tuzingový sračky by během chvilky vymizely ze silnic.

Nevíte, není někde k dispozici měření emisí téhož motoru s DPF a bez DPF? Zajímalo by mě jakej rozdíl v tom opravdu je. :D

byl bych opatrný s tím hodnotit, kdo to má a nemá v hlavě v pořádku :-)

ano, neznečišťují jen auta, ano například ty tankery jsou velkým problémem. Proto já jsem samozřejmě pro regulaci emisí nejen aut, ale i ostatních hraček s motorem. Že si tuhle prolobují vyjímku jedni a jinde zas druzí je fakt, tomu se nelze moc vyhnout. Je ale potřeba vnímat čtvrtý rozměr - v delším časovém horizontu to nepřežijí ani ty tankery, vyjímky nebudou mít donekonečna. A některé země to řeší i tak, že se například ty tankery nesmí přiblížit k pobřeží (tuším stovky km).

Dále si myslím, že zde platí: think globally, act locally. Bydlím formálně v Praze a toho prachu z aut je zkrátka příliš. Lokomotivy mě tudíž tolik netrápí, tankery mě také tolik netrápí. A myslím, že takhle to má většina obyvatel měst. Tím narážím na jednu věc - buď budeme pragmatičtí a budeme se snažit ovlivnit co můžeme - auta a jejich emise, nebo budeme aplikovat český přístup - NEŽ COKOLI UDĚLÁM, RADĚJI SE 40x ZAMYSLÍM JAK SI OBHÁJIT NICNEDĚLÁNÍ A PAK BUDU ŠVEJKOVAT A NADÁVAT. Proč regulovat emise u aut, když znečištují i lokomotivy a ty nemusí jezdit na STK, že? :-D
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Hlavně být a priori proti všemu, vždyť to jen tahá peníze z kapes, že :lol: :lol: :lol:

To měření na silnici je samozřejmě nesmysl Teddy, je to OK jako doplněk plošných kontrol, ale jinak mají samozřejmě mnohem větší smysl plošné kontroly na STK, protože tam musí čas od času všichni. Namátkový kontroly na silnicích řeší pár procent problému.

Taky by mě zajímalo jaký reálný účinek mají ty filtry...
e155 píše:kurevtore - na jednu stranu mluvíš o pozitivním dopadu na okolí, na druhou stranu, největší ekologická zátěž je výroba, nikoliv provoz auta. Takže cesta auta - spotřebáku je cestou do pekel. Prakticky tím, źe si nechávám své dvě E39tky a nekupuji něco nového, se chovám ekologičtěji, než kdybych si teď koupil dva nové elektromobily.
Zcela souhlasím.
Jen to "na druhou stranu" ti tam moc nesedí podle mě... tohle není buď a nebo, je to součást komplexního problému....
Opět, buďme racionální a pragmatičtí - emise ovlivnit dokážeme, snažme se tedy o nějaký progres. Ale jak nařídit firmám jak moc smí inovovat a chrlit nové produkty..? V liberalizované ekonomice těžko....
Ale jinak máš pravdu, ta spirála výroby-spotřeby devastuje naši planetu snad ještě víc. Opět by to ale, myslím, nemělo znamenat, že se na to celý vybodáme, musíme se holt naučit efektivněji vyrábět a recyklovat.

Celkově něco o problematice energetické stopy produktů vím, takže souhlasím s tou "ekologičností" jednoho starýho auta. Zde bych chtěl zmínit, že největší zvěrstvo je bionafta - pálíme pohonný hmoty na "vypěstování" etanolu, místo jídla, který se např. nesmí dopravovat v trubkách, takže se všude vozí, aby se po úpravě pak smíchal s pohonnými hmotami. Ta energetická stopa jednoho litru biopaliva je pak totálně v hajzlu a bylo by lepší toho okamžitě zanechat, protože to nemá s ekologií nic společného.... ale dotace jsou dotace a nesmyslný zákony jsou pořád zákony ;-)

Napsal: úte 26.01.2016 20:48
od ls
Napadlo někoho, že to jak automobilky lhaly o emisích nás stojí nejen zdraví, ale i peníze? Filtry DPF jsou konstruovány na kouřivost co uvádí oficiální údaj a tak je i dimenzován, ale jelikož je údaj zfalšován je filtr rychle zaplněn a nefunkční a nutí nás kupovat nové. Proč bychom to měli za někoho platit!!!!!!!!

Napsal: úte 26.01.2016 21:33
od Vlasta
Šlo o US normy na Evropu se nevztahující

Napsal: úte 26.01.2016 22:36
od Teddy
Tvoje logika mi dost uniká. Když to přeložim a zvýrazním nelogiku tvého myšlení, tak to je v podstatě jako kdyby na břehu řeky stál domek a o kus dál velká chemička. Oba vesele pouštějí své odpady do té řeky. Majitel domku nějaké to hovno a chemička..... no však víš. Kdo zná papírnu ve větřné, tak si to dokáže představit.
Majiteli domku nařídíme okamžitě vybudovat si čistírnu odpadních vod na své náklady. Vyrobíme směrnice, které budou nařizovat maximální vypouštěné limity. Nařídíme mu pravidelné rozbory a revize.
No a tý chemičky si nikdo ani nevšimne, protože ten podnik přece na vybudování čistírny nemá prostředky a mohlo by ho to i zlikvidovat. No tak ať si ty svinstva raději vypouští dál.

No a k těm plošným vs. namátkovým kontrolám..... Kde to člověče žiješ? Copak stk něco řeší? Vůbec nic. Všechno je uplatitelný.
Všichni se křižujou, když by měli jet s vytuněnou pštikou do němec, nebo do rakous. Proč asi? Jsou tam snad častější kontroly než u nás? Bojí se těch pokut a odtahů odstavených aut. Celková váha rizika je o pravděpodobnosti kontroly a o dopadu. Čím vyšší dopady, tím víc se lidi budou bát, že je náhodou chytnou a oni se z toho poserou. Když budou následky tak směšné, jako u nás, tak můžeš mít kontrol kolik chceš.

Napsal: stř 27.01.2016 08:36
od Filozof
A já bych to uzavřel pokud chci mít ekologické auto a třeba i výkonné (V8) skončím u LPG.
Kdo chce ukáži jak vypadají emise u starého auta s motorem R6 728i e38 kterému táhne na 20let za chvilku.

Prostě paráda. Je to 100x ekologičtější jako všechny nafty co tady jezdí kolem dokola.

Takže kupujte auta na LPG nebo CNG a užívejte si toho že to stojí dneska málo a děláte něco pro zdraví i ostatních. zní to jako fráze ale defakto je to tak.

Takže nafty zakázat jako mají některé země kde to využívají jen v armádě a velice zvýhodnit LPG a CNG a budou všichni rádi používat a bude se nám všem dobře dýchat. I pražákům pokud si tam postaví pár tisíc stromů a zatravní si velké plochy... a nebudou mít všude beton ...stejně tak i Brno a Ostrava kde je to kapitola sama pro sebe...a to se nebavím o těžkém průmyslu.

Pak zrušme komíny všichni a topme jen plynem ...nebo horkými prameny ze země jako má náš známej ... u baráku vrty či soláry a další systémy které to umožnují bez exhalací....

Pokud by lidi chtěli a stát to podporoval měli bychom relativně čistou zemi ale všichni musíme začít u sebe tím co kupujeme jak se stravujeme a co sami děláme....a pak veliké výhody pro ostatní co to budou dělat taky... a půjde to. Jen to nesmí bejt zase nějakej ojeb na lidi a jejich peněženky.


:wink:

Napsal: stř 27.01.2016 10:55
od niceriki
Ahoj, napisu to otevrene sem, pac nema asi smysl zakladat dalsi thread - muj problem je podobny.
Koupil jsem e46 330Ci (r.v.2000) s nerez svodama, predelanym vyfukem - ale bez katalyzatoru. Nevedel jsem to, majitel mi to nerekl a mechanik, ktereho jsem mel s sebou to taky nezjistil, protoze jsme nemeli diagnostiku. Kontrolovaly se spis veci typu volnobeh, vule v rizeni, jak vypada podvozek atd.. Zjistili jsme to az pozdejc :(
No a ted mi vyprsi STK.. technicky je auto v dobrem stavu, ale ty emise samozrejme neprojde :(
Nemate nekdo prosim kontakt, kdo by mi s tim pomohl? Za kym zajit.. kazda rada velmi vitana.. dekuju moc

Napsal: stř 27.01.2016 11:15
od inspi1981
Zajit do obchodu, koupit katalyzátor a je to :lol:

Napsal: stř 27.01.2016 11:19
od Foldas
nemusí ani do obchodu stačí do sekce bazar :twisted:

Napsal: stř 27.01.2016 11:31
od xyron
To jsou rady... já mám podobný problém. Nový zadní kat v BMW cca 900 euro.. a mám na autě dva...

Napsal: stř 27.01.2016 11:32
od Vlasta
Filozof píše:
Kdo chce ukáži jak vypadají emise u starého auta s motorem R6 728i e38 kterému táhne na 20let za chvilku.
20 let starý auto bude mít mnohem měkší emisní normy než auto nový. A s naftou to už vůbec nemůžeš porovnávat, protože se měří jiný hodnoty. Mnohem víc benzínů má dnes vykuchaný katy než nafťáků DPF

Napsal: stř 27.01.2016 13:19
od Foldas
m52 singlevanos udělá emise i bez katu. doublevanos a m54 jsem bez katu v rukou zatím neměl

Napsal: stř 27.01.2016 13:43
od niceriki
hmm :/ Jinak jsem z Prahy.. kdyby nekdo nahodou umel pomoct jinak nez linkem na shop na nove katy :)

Pripadne okoli Prahy samozrejme.

Napsal: stř 27.01.2016 14:06
od inspi1981
A co teda vlastně chceš? Aby ti to někdo protáh přes STK?