Jaraxi pěkné shrnutí, ale v několik bodech nesouhlasím a mám za 7 let co mám už v druhém BMW LPG a najeto přes 160tis km jiné zkušenosti:
bod 5) sice LPG bude fungovat hned, ale kvůli mazání doporučuji standardní režim zahřátí na benzín až na konec modrého pole
bod 6) přepínání ve 4000rpm je z mého pohledu nesmysl ... přepínání mám nastavené cca 250rpm před omezovačem ... přece jen nějakou dobu trvá přepnutí a to škubnutí tam je (otázka je kolik ti točí automat)
bod 12) .. nedá se říct že je to nevhodné, ale že je nutnost jezdit i na benzín (proto říkám starovat a jezdit do zahřátí na benzín) jinak se ucpou benzínové vstřiky a auto pak na benzín ani nejede
ostatní je OK
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
ad 5 nevidím moc rozdil v tom jak brzo pojedeš na plyn když bude reduktor dobře zahřátej, zase mu mužu zvednout teplotu přepnutí na plyn, takže to webasto je jen vyhodou.
ad 6, omezovač mam v 6600 RPM a uvidíme jak se nastaví přechod na plyn, teoreticky by mohl byt plynuje. nemyslím si že by to mělo škubat, jelikož u760ky budu mit nastaveny že to při každym patym vstřiku při běhu na plyn vstřikne benzín, jelikož N73B60 je přímej vstřik a tam se zkurví vstřiky když to beží jen na benzín.
ad12 735i co sem měl jezdila na plyn od startu, benzínovy vstřiky byly KO, třepalo se to jak ratlík, ale na plyn šel motor jak samet a ničemu to nevadilo, přece jen starší benzín vstřiky stojí par korun.
Odstraněna bezprostřední citace, viz Pravidla
MOD (Francis)
rozdíl je že válce a ventily jsou studené a než se zahřejí tak nižší mazací schopnosti LPG způsobí že se více opotřebovávají (ale asi máš pravdu že než se zahřeje plehce předehřátý motor to bude za velmi krátkou dobu)
ad6) s tím škubnutím uvidíš mě osobně to lehce škubne když nestihnu řadit na začátku červeného pole a zase znovu škubne když se zase přepne na LPG
ad 12) .. nemyslím si že výměna vstřiků je rozumný důvod (na M10tce jsem taky jezdil cca 30tis km na plyn a pak to na benzín nechtělo, po výměně vstřiků OK) - ikdyž se jedná o relativně levnou výměnu je podle mě nutné aby auto bylo spolehlivé na obě paliva tak jak jsi psal v bodě 1 !
Odstraněna bezprostřední citace, viz Pravidla
MOD (Francis)
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
tak jasně, uvidíme co vymyslíme,
hlavně na té 760ce docela badam, ten přimej vstřik mě docela sere, nikdo mi nechce řict co to s tím motorem uděla, a kdyby to zmrdalo motor tak dávat 100litru za druhej fakt neeee.
dlouhou dobu jedu na LPG a benzín mi začíná zlobit. Proste cuká a a nechce na to auto jet.
Je možné že jednotka se naučí na LPG 104oktanu nebo kolik má a benzín v realu 92-93oktanu dělá problémy ?
Jak tohle odstranit ? Chci dávat upravenou řídící jednotku do auta který využije 104oktanu k plné síle auta ale ten benzín je problem. Nejblíže je k tomu VERVA nebo 100racing ale to je pouze 98-100oktanu. A pokud to neprojedu do týdne 14 dní bude to stejně efekt 0 protože se benzín znehodnotí po čase v nádrži. Navíc čerpadlo stále jede a tak to urychluje.
Ideální by bylo mít dvě jednotky na LPG a na BENZIN. A při přechodu i přepnutí jednotky.
Jde mi to uklidnění jednotky at auto nezlobí na benzín poradí někdo?
sefin: Znám dost lidí, co redukční ventil v nádrži nemají. Jeden plynař říkával, že když se auto po natankovaní nenechá odstavený v horku na sluníčku, tak tam ten ventil být ani nemusí. Ohledně toho, že Ti na některé pumpě naplní víc bude asi tím, že mají větší tlak než jinde. Taky se mi stávalo, že na jedné pumpě to prostě naplnilo víc než jinde, ale podvod to nebyl - spotřeba byla pořád stejná. Nominální objem nádrže máš 45 litrů, skutečný může být větší.
Filozof píše:dlouhou dobu jedu na LPG a benzín mi začíná zlobit. Proste cuká a a nechce na to auto jet.
Je možné že jednotka se naučí na LPG 104oktanu nebo kolik má a benzín v realu 92-93oktanu dělá problémy ?
Nerek bych ze se nauci jezdit na vyssi oktanove cislo, jen se ti proste zanesly benzinove vstriky. Vcelku casty jev u nas vsech co jezdime na LPG a benzin ten motor pozna jen pri startech. Doporuceni = projed tak dve nadrze benzinu s aditivem na cisteni vstriku. Mne to stejny problem vyresilo a nejsem jedinej
Huska píše:
bod 6) přepínání ve 4000rpm je z mého pohledu nesmysl ... přepínání mám nastavené cca 250rpm před omezovačem ... přece jen nějakou dobu trvá přepnutí a to škubnutí tam je (otázka je kolik ti točí automat)
1) prosimte, proc je nastaveno prepnuti na benzin 250ot pred omezovacem??
2)jak funguje omezovac LPG(v pripade podtlakoveho systemu v sani)?? Koupil jsem totiz ted 540i E39 a je tam podtlak:(
3)co obnasi prekopani podtlakoveho systemu na sekvenci? na kolik to asi vyjde? mam dva reduktory(kazdy jiny)
4)na kolik a kde se da sehnat toroidni nadrz? musi se kupovat nova? nebo staci jeta ale s platnou homologaci?
5)muze mi rict jak nekdo muze dat do 540i podtlakove LPG???
Huska píše:
bod 6) přepínání ve 4000rpm je z mého pohledu nesmysl ... přepínání mám nastavené cca 250rpm před omezovačem ... přece jen nějakou dobu trvá přepnutí a to škubnutí tam je (otázka je kolik ti točí automat)
1) prosimte, proc je nastaveno prepnuti na benzin 250ot pred omezovacem??
2)jak funguje omezovac LPG(v pripade podtlakoveho systemu v sani)?? Koupil jsem totiz ted 540i E39 a je tam podtlak:(
3)co obnasi prekopani podtlakoveho systemu na sekvenci? na kolik to asi vyjde? mam dva reduktory(kazdy jiny)
4)na kolik a kde se da sehnat toroidni nadrz? musi se kupovat nova? nebo staci jeta ale s platnou homologaci?
5)muze mi rict jak nekdo muze dat do 540i podtlakove LPG???
odpovím nejdřív na bod 5 ... fakt to nechápu
omezovač se dá nastavit kamkoli u elektronických plynů, nastavení před omezovač benzínu je jen proto aby nekolidoval s ostatními ochranami nastavenýcmi výrobcem ... prostě na stranu bezpečnou.
u podtlakového systému omezovač není - rozhodující je výkon směšovače
další postup je prostě vše fungl nové ( ceny atd viz přízpěvky výše)
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Biturb píše:takze teoreticky kdyz budu mit velmi silny smesovas, tak mi auto bude tocit i za omezovac? chapes me?
elektronika motoru by to neměla pustit... bez ohledu na LPG
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Biturb: Body 3. a 4.: Mě stálo předělání z podtlaku na vstřikování 24 tis. Jednalo se o šestiválec M50. Z původního zůstala pouze nádrž, vše ostatní se muselo dát nové.
No sakrys, a ja mel zato,ze se jen nahodi vstriky s rj:)
Daji se koupit pouzite? Nese to nejake obtize?i smesovace museji byt jine? Vzdyt funkce je stejna,ne?