Stránka 16 z 77
Napsal: pát 22.09.2006 08:27
od Birkoff
major píše:U převodovky je sice náplň deklarována jako celoživotní, ale musím vás upozornit, že taková ještě bohužel neexistuje. Výše uvedený olej určený do této převodovky je koncipován na max. proběh 500tis. km. Vzhledem k možným únikům a jiným vlivům však doporučuji kontrolu a výměnu po cca polovině této životnosti, tedy v intervalu 250-300tis. km.
Platí výše uvedené i pro Steptroniky? Předpokládám že ano. Je možné u tebe zakoupit zmíněné oleje do převodovek a diferenciálů?
Napsal: pát 22.09.2006 11:36
od major
Birkoff píše:major píše:U převodovky je sice náplň deklarována jako celoživotní, ale musím vás upozornit, že taková ještě bohužel neexistuje. Výše uvedený olej určený do této převodovky je koncipován na max. proběh 500tis. km. Vzhledem k možným únikům a jiným vlivům však doporučuji kontrolu a výměnu po cca polovině této životnosti, tedy v intervalu 250-300tis. km.
Platí výše uvedené i pro Steptroniky? Předpokládám že ano. Je možné u tebe zakoupit zmíněné oleje do převodovek a diferenciálů?
Ne, do automatů se dává něco jiného. Zakoupit tyto oleje u mne sice můžeš, ale problém je s balením. Jelikož se jedná o produkty určené primárně do servisů dělají se pouze ve velkém balení. Olej ARAL SNS-B je minimálně ve 20lt kanystru, olej BS-LSX 75W-140 je minimálně v 60 lt sudu. Už jsem o tom přemýšlel a jediným kloudným řešením by bylo, kdyby jsme si pro sebe prostě jeden soudek koupily do klubu. Někdo by ho měl třeba v Práglu a jezdilo by se tam pro něj v případě potřeby a vozil by se prostě na srazy jako diagnostika a každý by si odčerpal kolik potřebuje a zaplatil jen za nákupku.
Napsal: pát 22.09.2006 12:20
od major
přesun z jiného threadu
Další alternativy olejů do BMW diferenciálů
JRC píše:Zdar, mám na Majora dotaz. Mohl bych do diferáku(obyč) a převodovky na E46 330D (2/2001) dát oleje Total a pokud ano, jaké? ( vím, že psal že ne ale protože mám Total k dispozici, chci se zeptat). Mockrát děkuji za odpověď. Petr
Ahoj, tak mi to nedalo a po roce a něco jsem zase prověřil aktuální situaci na trhu s oleji do našich rozvodovek. A heuréka, dobrá zpráva. Již si nás všimli i někteří další výrobci a dělají (nebo jen přebalují-což je pravděpodobnější) také LS oleje do našich spejšl diferáků. TOTAL to ale bohužel není, tudíš máš smůlu.
Jsou to společnosti
AGIP (Agip HLX a HLZ),
BP (Energear SHX-ZR 75W-140),
AVIA ( Hypoid 75W-140 SX a Hypoid 75W-90 EP),
ExxonMobil (Gearlube VS 600 75W-90 a Gearlube VS 500 75W-140),
Liqui Moly (Vollsynthetisches-Getribeol GL5LS 75W-140) ,
Shell (Getriebeol ZLS-BMW 75W-140). Das ist ales.
Napsal: úte 03.10.2006 08:11
od Maslista
Ahoj Majore..
prosím tě je možné přejít u e46 323i M52 r.v.1998 z longlife režimu na normální interval 10.000km s použitím oleje PENTOSIN 5w-40..?
Dále bych rád vyměnil oleje v převodovce, v difu (asi nesamosvor) a na dolití do serva.. mohl by si mi napsat co tam nalít...?
A ještě jednou to samé ale pro e39 528i M52 r.v. 1996
předem mockrát děkuji...
Napsal: úte 03.10.2006 10:17
od major
Maslista píše:Ahoj Majore..
prosím tě je možné přejít u e46 323i M52 r.v.1998 z longlife režimu na normální interval 10.000km s použitím oleje PENTOSIN 5w-40..?
Určitě, akorát prostě budeš měnit častěji.
Maslista píše:Dále bych rád vyměnil oleje v převodovce, v difu (asi nesamosvor) a na dolití do serva.. mohl by si mi napsat co tam nalít...?
Náplně do e46 323i, 98-2000V manuál. převodovce je předepsán ARAL SNS-B SAE 75W-80 (náplň je 1litr),v difu je ARAL BS 75W-90 či BS-LSX 75W-140(náplň je 1 litr) a do serva ATF 22 (Dexron IID) či ATF 55 (Dexron IIIF) a náplň je 1,2 litru. Popřípadě alternativy od jiných výrobců.
Maslista píše:A ještě jednou to samé ale pro e39 528i M52 r.v. 1996
předem mockrát děkuji...
Náplně do e39 528i 95-2000
Je to shodné s e46 323i. Akorát do převodovky je náplň 1,2 litru, jinak vše stejné.
Napsal: stř 04.10.2006 07:00
od Maslista
major píše:Maslista píše:A ještě jednou to samé ale pro e39 528i M52 r.v. 1996
předem mockrát děkuji...
Náplně do e39 528i 95-2000Je to shodné s e46 323i. Akorát do převodovky je náplň 1,2 litru, jinak vše stejné.
Moc díky za radu.. ještě k té 528i na převodovce je nálepka ATF s vykřičníkem myslel jsem, že tam jde ATF jako u starších modelů e36.. zapoměl jsem uvést podstatné, že se v obou případech jedná o manuál..!
ty oleje ARAL co doporučuješ, kde se dají sehnat..? jsem z ústeckého kraje..
Díky..

Napsal: stř 04.10.2006 12:06
od major
Maslista píše:major píše:Maslista píše:A ještě jednou to samé ale pro e39 528i M52 r.v. 1996
předem mockrát děkuji...
Náplně do e39 528i 95-2000Je to shodné s e46 323i. Akorát do převodovky je náplň 1,2 litru, jinak vše stejné.
Moc díky za radu.. ještě k té 528i na převodovce je nálepka ATF s vykřičníkem myslel jsem, že tam jde ATF jako u starších modelů e36.. zapoměl jsem uvést podstatné, že se v obou případech jedná o manuál..!
ty oleje ARAL co doporučuješ, kde se dají sehnat..? jsem z ústeckého kraje..
Díky..

Tak co se ptáš, když to tam máš uvedené

. Můžeš použít i ATF 22 či 55, jsou to prakticky jednostupňové převodové oleje s SAE 75W.
Jinak ARAL můžeš sehnat u mne, ale je problém s balením. Ty oleje až na ATF22 se dělají pouze ve velkém baleni (20 a 50 litrů). Tudíž by jsi to měl asi tak na 20 až 50 výměn

. A jelikož jsou to speciály pouze pro BMW, nejlépe je seženeš přímo v servisu BMW. Ale spíše produkty Castrolu, ARAL dělá v současnosti snad již jen AUTO Palas v LB.
Jinak další alternativní výrobce a oleje do našich diferáků jsem uvedl o pár příspěvků víše.
Napsal: stř 04.10.2006 16:40
od Maslista
major píše:Jinak ARAL můžeš sehnat u mne, ale je problém s balením. Ty oleje až na ATF22 se dělají pouze ve velkém baleni (20 a 50 litrů). Tudíž by jsi to měl asi tak na 20 až 50 výměn

. A jelikož jsou to speciály pouze pro BMW, nejlépe je seženeš přímo v servisu BMW. Ale spíše produkty Castrolu, ARAL dělá v současnosti snad již jen AUTO Palas v LB.
Pokud je tedy problém ARAL sehnat a dělá s ním snad jen AUTO Palas o kterém ani netuším kde je.. mohl by si mi poradit nějakou alternativu převodového oleje.. Castrol atd.. a co třebas můj oblíbený PENTOSIN 75W-80 GL5 mohl bych jej použít?
A ještě by mně zajímalo zda se dají ATF 22 a 55 mísit.. chtěl bych dolít do serva ale nevím co tam přesně je..
předem moc díky...
Napsal: stř 04.10.2006 22:02
od major
Maslista píše:major píše:Jinak ARAL můžeš sehnat u mne, ale je problém s balením. Ty oleje až na ATF22 se dělají pouze ve velkém baleni (20 a 50 litrů). Tudíž by jsi to měl asi tak na 20 až 50 výměn

. A jelikož jsou to speciály pouze pro BMW, nejlépe je seženeš přímo v servisu BMW. Ale spíše produkty Castrolu, ARAL dělá v současnosti snad již jen AUTO Palas v LB.
Pokud je tedy problém ARAL sehnat a dělá s ním snad jen AUTO Palas o kterém ani netuším kde je.. mohl by si mi poradit nějakou alternativu převodového oleje.. Castrol atd.. a co třebas můj oblíbený PENTOSIN 75W-80 GL5 mohl bych jej použít?
A ještě by mně zajímalo zda se dají ATF 22 a 55 mísit.. chtěl bych dolít do serva ale nevím co tam přesně je..
předem moc díky...
Ten Pentosin dle specifikací co jsem k němu našel nevyhovuje. Auto Palas je v LB, tedy v Liberci.
Já než pro tebe najdu vhodnou alternativu převoďáku od jiného výrobce nad tím strávím dvě hodiny hledáním a porovnáváním specifikací a stejně to bude na nic. Protože na 99% nikdo z výrobců tyto oleje v litrovkách nedělá neboť jde o spejšl produkty určené pro servis, tedy opět min 20lt balení.
Přestaň už laborovat zda ušetříš stovku či dvě a prostě si ten olej do diferáku a převodovky kup přímo u BMW. Jedná se o dva litry a něco, to tě snad finančně nepoloží. Popřípadě tam prostě dej ten ATF. Míchat 22 a 55 nedoporučuji. Ale to jsem zde již v minulosti psal.
Napsal: čtv 05.10.2006 07:34
od Maslista
major píše:Ten Pentosin dle specifikací co jsem k němu našel nevyhovuje. Auto Palas je v LB, tedy v Liberci.
Já než pro tebe najdu vhodnou alternativu převoďáku od jiného výrobce nad tím strávím dvě hodiny hledáním a porovnáváním specifikací a stejně to bude na nic. Protože na 99% nikdo z výrobců tyto oleje v litrovkách nedělá neboť jde o spejšl produkty určené pro servis, tedy opět min 20lt balení.
Přestaň už laborovat zda ušetříš stovku či dvě a prostě si ten olej do diferáku a převodovky kup přímo u BMW. Jedná se o dva litry a něco, to tě snad finančně nepoloží. Popřípadě tam prostě dej ten ATF. Míchat 22 a 55 nedoporučuji. Ale to jsem zde již v minulosti psal.
Nejde o šetření Majore

byl jsem se v pondělí ptát v BMW DyCom Group ve Varech a neměly na skladě ani převoďák ani do difu..

a jelikož mají vše od Castrolu chtěl jsem od tebe jen vědět co přesně (označení) by tam mělo jít neb ve mně vzbuzuješ větší důvěru než nagelovaný týpci z BMW..
Klidně bych si zajel pro ty oleje k tobě, ale 20ti litrovou bandu opravdu nevyužiju..

"nemáš chuť znovu zavést rozlejvanej olej..?"
V pátek ještě zkusím zajet za hranice k Marienbergu tam snad takovou základní věc jakou je olej do převodovky a difu budou mít...
Díky za tvůj čas...
Napsal: čtv 05.10.2006 10:29
od 320i
zdar...chci se zeptat-kamos mi stale bez jakychkoli pochybnosti tlaci do sisky ze prechodem z polosyntetiky na plnou muzu zadrit motor..je na tom neco pravdy nebo jak? staci obecne..diky a cau
Napsal: čtv 05.10.2006 13:12
od major
320i píše:zdar...chci se zeptat-kamos mi stale bez jakychkoli pochybnosti tlaci do sisky ze prechodem z polosyntetiky na plnou muzu zadrit motor..je na tom neco pravdy nebo jak? staci obecne..diky a cau
V současnosti je to prakticky nemožné pokud si používal moderní kvalitní oleje a ne nějaký neaditivovaný Mogul z 80. let. Pokud si ale chceš být jistý zda máš motor čistý a bez úsad. Sundej ventilové víko a mrkni na jeho vnitřní stranu, měla by být jako nová. Lehké zažloutnutí a sem tam nějaký šlem je v normě. Pokud tomu tak je, změna oleje i za nějaký, který obsahuje větší množství detergentů tě neohrozí.
Napsal: čtv 05.10.2006 13:24
od major
Maslista píše:major píše:Ten Pentosin dle specifikací co jsem k němu našel nevyhovuje. Auto Palas je v LB, tedy v Liberci.
Já než pro tebe najdu vhodnou alternativu převoďáku od jiného výrobce nad tím strávím dvě hodiny hledáním a porovnáváním specifikací a stejně to bude na nic. Protože na 99% nikdo z výrobců tyto oleje v litrovkách nedělá neboť jde o spejšl produkty určené pro servis, tedy opět min 20lt balení.
Přestaň už laborovat zda ušetříš stovku či dvě a prostě si ten olej do diferáku a převodovky kup přímo u BMW. Jedná se o dva litry a něco, to tě snad finančně nepoloží. Popřípadě tam prostě dej ten ATF. Míchat 22 a 55 nedoporučuji. Ale to jsem zde již v minulosti psal.
Nejde o šetření Majore

byl jsem se v pondělí ptát v BMW DyCom Group ve Varech a neměly na skladě ani převoďák ani do difu..

a jelikož mají vše od Castrolu chtěl jsem od tebe jen vědět co přesně (označení) by tam mělo jít neb ve mně vzbuzuješ větší důvěru než nagelovaný týpci z BMW..
Klidně bych si zajel pro ty oleje k tobě, ale 20ti litrovou bandu opravdu nevyužiju..

"nemáš chuť znovu zavést rozlejvanej olej..?"
V pátek ještě zkusím zajet za hranice k Marienbergu tam snad takovou základní věc jakou je olej do převodovky a difu budou mít...
Díky za tvůj čas...
S tím rozlévaným olejem jsem tenkrát měl akorát hafo práce se sháněním prázdnej lahví a byl jsem mastnej až za ušima. Takže v podobě jak jsem to dělal už v žádném případě ne. Jsou dvě možnosti, buď se tady zase rozjede akce a dá se dohromady potřebný počet lidí aby pokryli alespoň 80% toho soudku a pak si pro něj přijedou kemně. Nebo se prostě koupí sud pro klub a někdo se bude starat o vídej a inkasování plateb.
Jinak pokud hoši u ofiko dealera BMW nemají na skladě pro servis ani takovéto základní věci , tak k tomu nemám opravdu co říci.
Zkus Autec, tam snad uspěješ. Nebo to německo, v Dresden to budou mít na 100%.
Napsal: čtv 05.10.2006 20:05
od tweety
Dneska sem byl v Autecu a ty mrchy se mnou ani nebavili, když sem chtěl olej do diferu . Že prej neprodávaj a tečka, když sem se ptal co za olej do převodovky tak řekli že neví . Příde mi že o těch autech vědí všichni víc než ti v Autecu .
Ten olej do diferu je fakt nesehnatelnej v litrovým balení . Pokud by klub mohl zajistit ten soudek, tak se hlásím k litránku .
Napsal: pát 06.10.2006 07:21
od Maslista
S tím rozlejváním jsem to myslel spíš ve srandě, ale pokud se dá dohromady potřebnej počet lidí a pokud do té doby neseženu jinde.. vzal bych si:
2,5l do diferu BS-LSX 75W-140
1,5l do převodovky SNS-B SAE 75W-80

Napsal: pát 06.10.2006 11:57
od gyrous
Možná mi to zde uniklo, potřeboval bych vědět, kolik litrů oleje vleze do 2,5tds.

Napsal: pát 06.10.2006 12:32
od gyrous
Vyřešeno vyměněno...

Napsal: čtv 12.10.2006 20:49
od najvi
tweety píše:Dneska sem byl v Autecu a ty mrchy se mnou ani nebavili, když sem chtěl olej do diferu . Že prej neprodávaj a tečka, když sem se ptal co za olej do převodovky tak řekli že neví . Příde mi že o těch autech vědí všichni víc než ti v Autecu .
Ten olej do diferu je fakt nesehnatelnej v litrovým balení . Pokud by klub mohl zajistit ten soudek, tak se hlásím k litránku .
nevim jakej olej do difecu zhanis, asi castrol, ja tam dal dle mistra Majora alternativu Valvoline DuraBlend Gear Oil 75W/90, GL-5
koupíš v 1l baleni na oleje.cz
Napsal: čtv 12.10.2006 21:00
od tweety
major píše:přesun z jiného threadu
TO Najvi :
Další alternativy olejů do BMW diferenciálůJRC píše:Zdar, mám na Majora dotaz. Mohl bych do diferáku(obyč) a převodovky na E46 330D (2/2001) dát oleje Total a pokud ano, jaké? ( vím, že psal že ne ale protože mám Total k dispozici, chci se zeptat). Mockrát děkuji za odpověď. Petr
Ahoj, tak mi to nedalo a po roce a něco jsem zase prověřil aktuální situaci na trhu s oleji do našich rozvodovek. A heuréka, dobrá zpráva. Již si nás všimli i někteří další výrobci a dělají (nebo jen přebalují-což je pravděpodobnější) také LS oleje do našich spejšl diferáků. TOTAL to ale bohužel není, tudíš máš smůlu.
Jsou to společnosti
AGIP (Agip HLX a HLZ),
BP (Energear SHX-ZR 75W-140),
AVIA ( Hypoid 75W-140 SX a Hypoid 75W-90 EP),
ExxonMobil (Gearlube VS 600 75W-90 a Gearlube VS 500 75W-140),
Liqui Moly (Vollsynthetisches-Getribeol GL5LS 75W-140) ,
Shell (Getriebeol ZLS-BMW 75W-140). Das ist ales.
o texacu sem tu nic nenašel . Ale ten odkaz zkusim . Dík
Napsal: čtv 12.10.2006 21:14
od tweety
Tak sem našel olej
Texaco Geartex EP-C 80W/90 (1 l)
Specifikace: SAE 80W/90, API GL-5, MIL-L-2105C/D, NATO Code 0-226(80W-90),ZF TE-ML-05A, 07A, 12A, 16D.
Šel by dát do diferu e36 316i samo že nesamosvor ? Byť není na seznamu který sepsal Major . Už docela šílim z toho, že ty schválené oleje nemůžu zaboha sehnat . Dík za radu